نمونه قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

نمونه قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

در ابتدا باید بیان داشت که آب مورد نیاز ساختمان‌ها از طریق سیستم لوله کشی تأمین شده و این سیستم ، لوله‌های انتقال آب را در کل ساختمان توزیع می‌کند و آب مصرفی را برای مکان‌هایی نظیر حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… فراهم می‌نماید. باید در نظر داشت که قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و […]

در ابتدا باید بیان داشت که آب مورد نیاز ساختمان‌ها از طریق سیستم لوله کشی تأمین شده و این سیستم ، لوله‌های انتقال آب را در کل ساختمان توزیع می‌کند و آب مصرفی را برای مکان‌هایی نظیر حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… فراهم می‌نماید. باید در نظر داشت که قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان از مهم‌ترین قراردادها در حوزه قرارداد پیمانکاری ساختمان است، چرا که لوله کشی استاندارد بسیار مقرون بصرفه است و باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود.

علاوه بر موارد فوق، لوله کشی صحیح و استاندارد باعث ایمنی بیشتر ساختمان می‌شود و سرعت آب و فاضلاب را در لوله‌های ساختمان کنترل می‌سازد.

نمونه قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

عنوان قرارداد

ماده ۱-مشخصات طرفین

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مدت قرارداد

ماده ۴- مبلغ قرارداد

ماده ۵- نحوه پرداخت مبالغ

ماده ۶-مشخصات فنی قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب ساختمان

ماده ۷- تعهدات کارفرما

ماده ۸-تعهدات پیمانکار

ماده ۹-انواع اجناس مصرفی

ماده ۱۰- نکاتی که باید در اجرای لوله کشی آب و فاضلاب رعایت شود

ماده ۱۱- فسخ قرارداد

ماده ۱۲- سایر موارد

ماده ۱۳- حل اختلاف و داوری

ماده ۱۴-نسخ قرارداد

امضا/اثرانگشت کارفرما

امضا/اثرانگشت پیمانکار

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد مذکور هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان ، قراردادی مختص خودتان با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

نکات قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

نکته ۱-پیمانکار باید طبق برنامه زمان بندی مراحل اجرایی خود را طی نماید.

اگر به هر دلیلی در کار وقفه‌ای ایجاد شود، می‌توانند ضمن اخذ تأییدیه‌ای دال بر تأخیر مجاز به کار خویش ادامه دهد.

به یاد داشته باشید که در غیر این صورت هرگونه دیرکرد با توجه به برنامه زمان بندی متوجه ایشان خواهد بود و ضرر و زیان احتمالی آن بایستی پرداخت گردد.

نکته ۲-پیمانکار باید پیش از انعقاد قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان ، از محل کار بازدید نماید و از کم و کیف آن کاملاً مطلع شود.

همچنین او باید که کلیه نقشه‌ها و مشخصات فنی مربوط به اجرای کار را رویت نماید و کلیه کارها را طبق نقشه و دستورکارها زیر نظر کارفرما بدون عیب و نقص انجام دهد.

نکته ۳-یکی از مهمترین نکاتی که باید در قرارداد مذکور درج شود آن است که پیمانکار در تمام مراحل کار رأساً باید در کارگاه حاضر باشد و در غیاب و نبود خود موظف است تا نماینده تام الاختیاری با اطلاعات فنی مورد نیاز قرار دهد.

باید در نظر داشت که شخص مورد نظر باید مورد تأیید کارفرما باشد.

نکته ۴-اگر پیمانکار نسبت به شروع کار در موعد مقرر اقدام ننماید، سپرده پیمانکار به نفع کارفرما ضبط خواهد شد.

نکته ۵-عموماً در قرارداد فوق درج می‌شود که اگر پیمانکار نسبت به شروع کار در موعد مقرر اقدام ننماید قرارداد فیمابین بدون نیاز به هیچگونه تشریفات لغو شده تلقی می‌گردد.

نکته ۶-پیمانکار در هیچ از مرحله از کار حق واگذاری کار به غیر را ندارد.

نکته ۷-شخص پیمانکار نسبت به صحت کار و همچنین ایمنی محیط کارگاه و رعایت اصول و مقررات ایمنی و حفاظت فنی و مقررات قانون کار از مسئولیت مطلق برخوردار است.

نکته ۸-پیمانکار در مقابل کارفرما به ازای هر پیامد ناشی از تأخیر، ضعف عملکرد، سستی و بی مبالاتی، نقض قرارداد و قصور و… انجام شده، متعهد و مسئول است.

نکته ۹-بخاطر داشته باشید که شخص پیمانکار در مقابل هر گونه قصور، بی مبالاتی، بی توجهی به نکات ایمنی از سوی پرسنل خویش در مقابل کارفرما مسئول می‌باشد.

به یاد داشته باشید که این شخص صرفاً در صورت تأیید کارفرما سمتش اعتبار پیدا می‌کند.

نکته ۱۰-پیمانکار نسبت به اصلی بودن و نو بودن تجهیزات خریداری شده مسئول می‌باشد.

هر گونه تجهیزات استفاده شده و یا تعمیر شده از ایشان پذیرفته نمی‌شود و نسبت به بکارگیری آن‌ها مسئولیت مطلق دارد.

نکته ۱۱-پیمانکار نسبت به حفظ و حراست از اطلاعات و اسناد مربوطه که در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، مسئول است.

نکته ۱۲-پرداخت به موقع مطالبات پیمانکار از اساسی‌ترین وظایف کارفرما در قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان است.

نکته ۱۶-کارفرما باید کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

سخن آخر

در نهایت باید بیان داشت که لوله‌کشی، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ساختار هر ساختمانی است، به طوری که لوله‌کشی آب ساختمان علاوه بر افزایش راندمان فشار آب باعث مصرف بهینه آب می‌گردد.

در این راستا، قرارداد پیمانکاری لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان ، یکی از مهمترین قراردادهای پیمانکاری بوده و دارای نکات حقوقی بسیار زیادی است و همواره توصیه می‌گردد که انعقاد آن با دقت بسیار زیادی تنظیم گردد تا در آینده اختلاف، مشکل و یا ضررهای جبران ناپذیری میان طرفین ایجاد نشود.

نمونه قراردادهای پیمانکاری ساختمان را از بانک قراردادهای وینداد دریافت کنید تا با یک قرارداد حرفه‌ای پیمانکاری خود را شروع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از