بیمه قرارداد پیمانکاری

نحوه محاسبه حق بیمه قرارداد پیمانکاری و مالیات آن

قرارداد پیمانکاری یکی از رایج‌ترین قراردادهای مورد استفاده در کسب‌وکارها است. مالیات و بیمه قرارداد پیمانکاری نیز یکی از چالش برانگیزترین موضوعات قراردادی است که باید دقت زیادی در مورد آن به کار گرفته شود تا طرفین دچار مشکل نشوند. می‌دانیم که بسیاری از فعالیت‌هایی که امروزه در فضای کسب و کار با آن مواجهیم […]

قرارداد پیمانکاری یکی از رایج‌ترین قراردادهای مورد استفاده در کسب‌وکارها است. مالیات و بیمه قرارداد پیمانکاری نیز یکی از چالش برانگیزترین موضوعات قراردادی است که باید دقت زیادی در مورد آن به کار گرفته شود تا طرفین دچار مشکل نشوند.

می‌دانیم که بسیاری از فعالیت‌هایی که امروزه در فضای کسب و کار با آن مواجهیم از طریق قرارداد پیمانکاری مدیریت می‌شوند. اگر در طول عمر کاری‌تان با قراردادهای ساخت و ساز، تولید کالا، حمل و نقل و… روبرو شده باشید متوجه شده‌اید که تنظیم این قراردادها کار ساده‌ای نیست.

علاوه بر آن مسائل و مواردی همچون بیمه و مالیات قرارداد هم وجود دارند که باید با آگاهی کامل از آن‌ها دست به انعقاد قرارداد پیمانکاری بزنید. ما در ادامه این مطلب نکات مربوط به مالیات و حق بیمه قرارداد پیمانکاری و پیمانکاری ساختمان را بیان می‌کنیم.

قرارداد پیمانکاری چیست؟

به طور کلی قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما با شرایط معین، در برابر وجه معین و در مدت مشخص انجام عملی را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) واگذار می‌کند. موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است در امور ساختمانی و عمرانی یا قرارداد ارائه خدمات از قبیل خدمات مشاوره، حمل و نقل یا تهیه و تدارک کالا یا حتی برخی امور مثل قرارداد پیمانکاری مدیریت پیمان، قرارداد برنامه نویسی، قرارداد فریلنسر و غیره باشد.

در این قراردادها شرایط عمومی و خصوصی قراردادهای پیمانکاری با توجه به موضوع آن درج می‌شود.

قانون حق بیمه قراردادهای پیمانکاری

ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی به‌منظور یکپارچه‌سازی امور بیمه‌ای کلیه کارگران و شاغلان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مقرر شده است. پیمانکاران و کارفرمایانی که در عضویت سازمان تامین اجتماعی هستند، بایستی ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی را نیز همچون دیگر مواد قانونی رعایت نمایند.

در قاعده عمومی، حق بیمه قراردادهای پیمانکاری به صورت درصدی از مبلغ قرارداد تعیین می‌شود و تعداد بیمه‌شدگان و مزد آنان از این جهت بی‌تاثیر است.

ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی: در مواردی که انجام کار به طور مقاطعه ‌به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می‌شود، کارفرما باید در قراردادی‌ مقاطعه‌کار را متعهد نماید، کل حق بیمه را به ترتیب مقرر در قانون بپردازد.

این ماده کلیه کارفرمایان و پیمانکاران تحت عضویت سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌سازد که علاوه بر بیمه کردن کارکنان خود، نسبت به بیمه نمودن نیروهای مربوط به پروژه‌های مناقصه‌ای و قراردادی نیز اقدام نمایند. بنابراین کلیه پیمانکاران مقاطعه‌کار که در طی مناقصه‌های دولتی و غیر دولتی، اقدام به قرارداد با نیروهای خود می‌نمایند، باید نسبت به بیمه این نیروها اقدام نمایند.

سازمان تامین اجتماعی، به منظور تضمین بیمه کردن نیروهای پیمانکاران مقاطعه کار، کارفرمایان تحت عضویت خود را مکلف کرده است که با نگهداشتن درصدی از پرداختی خود به پیمانکار مربوطه، امور مربوط به بیمه کردن شاغلان و تسویه حساب با سازمان تامین اجتماعی از جانب پیمانکار تحت قرارداد را لحاظ نمایند.

از این رو پیمانکار مادامی که امور مربوط به بیمه کارکنان قراردادی و تسویه حساب با سازمان تامین اجتماعی را تکمیل ننماید، از باقی‌مانده طلب خود از کارفرما محروم می شود.

 عموما درصد نگهداشت کارفرما در خصوص پرداختی پیمانکار، به میزان ۵ درصد است ولی در برخی از موارد این درصد بنابر شرایط کاری، تغییر می‌یابد.

شما می‌توانید با دانلود کتاب بیمه و مالیات در قراردادها با مسایٔل مربوط به محاسبه و پرداخت مبالغ بیمه و مالیات در قراردادها آشنا شوید.

حق بیمه قراردادهای پیمانکاری به چه صورت است؟

انجام پیمان به دو صورت ممکن است اتفاق بیفتد یا خود پیمانکار کار را به عهده بگیرد که در قالب قرارداد پیمانکاری امانی فعالیت می‌کند یا کار را به مقاطعه‌کار فرعی یا جزء واگذار کند که در این صورت قسمت عمده‌ای از مسئولیت‌های قانونی متوجه پیمانکار ثانوی است.

درصورتی که خود پیمانکار پیمان را انجام دهد

در این صورت دو حالت دارد:

۱- پیمانکار کار را به تنهایی و بدون کارگر انجام می‌دهد. چون کارگری نداشته، تکلیفی به پرداخت حق بیمه هم ندارد و الزامی نسبت به حبس %۵ از کل مبلغ پیمان نزد سازمان نیست.

۲- در مواردی که پیمانکار از کارگر استفاده می‌کند؛ که دو نوع رابطه ایجاد می‌کند:

حالت اول: رابطه‌ای بین پیمانکار و کارفرما وجود ندارد که در این صورت مشمول قانون تامین اجتماعی نبوده و کارفرما تکلیفی به بیمه نمودن پیمانکار ندارد.

حالت دوم: رابطه بین کارگران و پیمانکار در کارگاه است. پس به دلیل وجود رابطه کارگری-کارفرمایی، پیمانکار مکلف است کارگران شاغل خود را بیمه کند. کارفرما مکلف است در قرارداد با پیمانکاران، آن‌ها را ملزم به بیمه نمودن کارگران شاغل و پرداخت حق بیمه آنها نماید. جهت تضمین باید %۵ بهای کل پیمان را تا ارائه مفاصا حساب تامین اجتماعی نزد خود نگه دارند.

در صورتی که پیمانکار پیمان را واگذار کند

در قراردادی که کار بصورت مقاطعه کاری یا پیمانکاری واگذار می‌شود، پیمانکار ممکن است انجام پیمان را به پیمانکار فرعی دیگری واگذار نماید. که شرایط بالا برای پیمانکار فرعی هم همان است یعنی:

۱- پیمانکار فرعی کار را بدون استفاده از کارگر انجام می‌دهد و به دلیل عدم وجود کارگر تکلیفی نسبت به پرداخت حق بیمه هم نیست.

۲- در مواردی که پیمانکار فرعی از کارگر استفاده کند دو حالت پیش می‌آید:

حالت اول: در صورت عدم رابطه بین پیمانکار اصلی و پیمانکار فرعی، موضوع مشمول قانون تامین اجتماعی نشده و پیمانکار اصلی تکلیفی برای بیمه پیمانکار فرعی ندارد.

حالت دوم: اگر پیمانکار و کارگر باهم کار می‌کنند به دلیل وجود رابطه کارگری-کارفرمایی، پیمانکار مکلف به پرداخت حق بیمه کارگران است. البته انجام این تکلیف به عهده پیمانکار اصلی است.

شما می‌توانید قراردادهای پیمانکاری مورد نیاز پروژه‌های خود به صورت سفارشی‌سازی‌شده را از تنظیم قرارداد آنلاین وینداد دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای هر قرارداد پیمانکاری، از مشاوره حقوقی تخصصی ما نیز بهره‌مند شوید.

روش محاسبه حق بیمه در قرارداد پیمانکاری

طبق ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، از نظر حق احتساب بیمه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱. قراردادهای مشمول ضوابط طرح‌های عمرانی
۲. قراردادهای غیر عمرانی
۳. موارد خاص قراردادهای غیرعمرانی

اکثر کارفرمایان و پیمانکاران سعی دارند که قراردادهای آنان در گروه قراردادهای عمرانی قرار بگیرد؛ زیرا حق بیمه‌ای که پرداخت می‌شود به مراتب کمتر است.

برای اینکه قرارداد پیمانکاری ساختمان، قرارداد عمرانی محسوب شود دو شرط لازم است:

الف) قرارداد بر اساس بهای پایه سازمان برنامه و بودجه، یا ضوابط تیپ سازمان منعقد شده باشد.

ب) تمام یا قسمتی از بودجه عملیات از محل اعتبارات عمرانی دولت تامین شده باشد.

نحوه محاسبه حق بیمه قرارداد پیمانکاری+ مالیات در قرارداد پیمانکاری

در مجله حقوقی وینداد می‌توانید با تفاوت کارفرما و پیمانکار آشنا شوید.

ضرایب حق بیمه در قراردادهای پیمانکاری عمرانی

‌حق بیمه كلیه قراردادهای مشمول ضوابط طرح‌های عمرانی بر اساس مصوبات ۱۲۹ و ۱۴۳ شورای عالی تامین اجتماعی از تاریخ ۶۳/۰۴/۱۶ به بعد به شرح زیر است:

۱- حق بیمه قرارداد عمرانی مشاوره‌ای

قراردادهای عمرانی مشاوره‌ای قراردادهایی‌اند که عموما نیاز به مصالح نداشته یا هزینه لازم جهت تامین مصالح نسبت به هزینه کل پروژه ناچیز است.

از نمونه این قراردادها، قرارداد مشاوره در زمینه امکان احداث بزرگراه در منطقه‌ای خاص یا قرارداد به‌سازی لرزه‌ای ساختمان یا ساختمان‌هایی معین است. این قراردادها خود به دو نوع قراردادهای سازه‌ای و عملیاتی تقسیم می‌گردند.

حق بیمه قراردادهای مشاوره‌ای مقطوعاً ۱۴ درصد ناخالص كاركرد بعلاوه ۱/۶ درصد به عنوان حق بیمه بیكاری جمعاً به میزان ۱۵/۶ درصد ناخالص كاركرد است. ‌(سهم پیمانكار ۳/۶ درصد و سهم كارفرما ۱۲ درصد‌).

مثال: در قرارداد مشاوره پیمانکاری به مبلغ 100.000.000 تومان، مبلغ 15.600.000 حق بیمه محاسبه می‌شود که از این میزان 4.330.000 هزار تومان سهم پیمانکار بوده و مابقی مبلغ را باید کارفرما تامین کند.

برای دانلود قرارداد مشاوره می‌توانید به بانک قراردادهای وینداد رجوع کنید.

۲- حق بیمه قراردادهای عمرانی اجرایی

نمونه این دسته از پیمان‌ها، قرارداد احداث بزرگراه و کلا قراردادهای ساخت و ساز است. نحوه پرداخت حق بیمه در این دسته از قراردادها بدین نحو است که کارفرما قبل از پرداخت هر صورت وضعیت، حق بیمه را کسر و به سازمان پرداخت می‌کند.

حق بیمه قراردادهای پیمانكاری (‌اجرایی‌) مقطوعاً ۶ درصد ناخالص كاركرد به علاوه ۶ دهم درصد به عنوان بیمه بیكاری جمعاً به میزان ۶/۶ درصد ناخالص كاركرد است (‌۱/۶ درصد سهم پیمانكار و ۵ درصد سهم كارفرما‌).

مثال: اگر یک قرارداد پیمانکاری اجرایی به مبلغ 85.000.000 منعقد شود، حق بیمه معادل 5.610.000 تومان می­‌شود که از این مبلغ 89.760 تومان سهم پیمانکار و مابقی سهم کارفرما است.

ضرایب حق بیمه در قراردادهای پیمانکاری غیرعمرانی

كلیه قراردادهای فاقد شرایط اشاره شده در بخش طرح‌های عمرانی، قراردادهای غیرعمرانی تلقی شده و حق بیمه این قبیل قراردادها برابر مقررات و مصوبات شورای عالی تامین اجتماعی به شرح آتی محاسبه و وصول می‌شود.

مثال: در قرارداد بازسازی یک خانه که تمام هزینه خرید مصالح بر عهده پیمانکار است و ارزش آن 20.000.000 تومان است، مبلغ 1.400.000 تومان حق بیمه باید پرداخت شود.

۱-در قراردادهای خدماتی (کار به صورت مکانیکی) و قراردادهایی که مصالح مصرفی در آن‌ها به طور کلی به عهده پیمانکار است، ضریب حق بیمه به میزان %۷ ناخالص کل کارکرد به‌عنوان بیمه بیکاری است.

۲-در قراردادهای دستمزدی و خدماتی (کار به صورت غیر مکانیکی) ضریب حق بیمه به میزان %۱۵ درصد ناخالص کل کارکرد به‌عنوان بیمه بیکاری است.

۳- در مواردی که مصالح مصرفی پروژه قسمتی به عهده پیمانکار و قسمتی به عهده واگذارکننده کار باشد، ارزش مصالح واگذاری به پیمانکار، به ناخالص کل کار اضافه می‌شود و میزان ضریب حق بیمه %۷ ناخالص کل کارکرد به‌عنوان بیمه بیکاری خواهد بود.

۴-در قراردادهای خدماتی که نوع کار ایجاب می‌کند، قسمتی به صورت مکانیکی (دستگاه‌ها و ماشین آلات متعلق به پیمانکار) و قسمتی به صورت دستی انجام شود ضریب حق بیمه بخش مکانیکی %۷ و ضریب حق بیمه بخش دستی %۱۵ محاسبه می‌شود.

در قراردادهای غیر عمرانی؛ قراردادی که مصالح با پیمانکار است، %۷ حق بیمه دریافت می‌شود و اگر مصالح با واگذارنده کار باشد %۱۵ حق کارفرما است. در لیست حقوق کارگر %۷ حق بیمه سهم کارگر می‌باشد و %۹ نیز برای بیمه بیکاری است.

مثال: در یک قرارداد پیمانکاری با موضوع ساخت یک آپارتمان، بخش مربوط به گودبرداری به‌­وسیله ماشین­آلات صنعتی 200.000.000 تومان و قسمت ساخت داخلی واحدها با ارزش 130.00.000 تومان مورد توافق قرار گرفته است. در این قرارداد بیمه بخش مکانیکی با معیار 7 درصد، 14.000.000 تومان و حق بیمه بخش دستی، با معیار 15 درصد، 19.500.000 تومان محاسبه می‌­شود.

نکات مهم درباره ضرایب حق بیمه در سایر قراردادهای پیمانکاری

  • کارفرما از هر صورت وضعیت ۵‌% بابت بیمه کسر می‌کند و آن را به صورت سپرده نگهداری می‌نماید و پس از ارائه عناصر حساب آن را به پیمانکار پرداخت می‌کند‌.
  • پیمانکار باید هر ماه لیست کارکنان خود را تهیه و بر مبنای حقوق و مزایایی مشمول بیمه، بیمه آنها را محاسبه کرده و پرداخت کند‌.
  • ‌پس از خاتمه پیمان پیمانکار بر اساس درصدهای بالا (۱۵‌% و ۱۷‌% و ‌بیمه بیکاری) بیمه خود را محاسبه می‌کند و اگر این مبلغ از مبالغ پرداخت شده طبق بند ۲ بیشتر باشد مابه‌التفاوت آن را به سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد. اما اگر بیمه محاسبه شده از مبالغ پرداخت شده طبق لیست حقوق و دستمزد ماهانه کمتر باشد از این بابت مبلغی باز پس نمی‌گیرد‌.
  • ‌در پایان هر دوره مالی باید حق بیمه کل پیمان تناسب بر درآمد شناسایی شده و نرخ‌های حق بیمه مربوط محاسبه شود. در صورتی که مبلغ آن در جمع مبالغ پرداخت شده بر اساس حقوق و دستمزد کمتر باشد برای تفاوت آن ذخیره ‌لازم شناسایی می‌شود.
  • متمم قرارداد پیمانکاری بسیار رایج‌ است و معمولا در قالب مشخصات فنی یا تمدید مدت زمان قرارداد پیمانکاری و غیره به قرارداد اصلی پیوست می‌شود.

مهلت اعتراض به بیمه قرارداد پیمانکاری

مطابق ماده ۴۲ قانون تأمین اجتماعی «در صورتی که کارفرما به میزان حق بیمه و خسارات تأخیر تعیین شده از طرف سازمان معترض باشد می تواند ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ اعتراض خود را کتباً به سازمان تسلیم نماید.

سازمان مکلف است اعترض کارفرما را حداکثر تا یکماه پس از دریافت آن در هیأت بدوی تشخیص مطالبات مطرح نماید در صورت عدم اعتراض کارفرما ظرف مدت مقرر سازمان قطعی و میزان حق بیمه خسارات تعیین شده طبق ماده ۵۰ این قانون وصول خواهد شد.

مطابق این ماده مهلت اعتراض پیمانکار به حق بیمه تعینی۳۰ روزپس از ابلاغ معتبر قابل محاسبه است، ابلاغ معتبر ابلاغی است که با رعایت تشریفات قانونی به عمل آمده باشد.

مالیات قراردادهای پیمانکاری

در قوانین و مقررات جاری مالیاتی‌، مالیات پیمانكاری به طور اخص تعریف نشده اما در موارد مختلف قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه ۱۳۴۵ و اصلاحیه آن می‌توان گفت مالیات بر درآمد قراردادهای پیمانکاری عمرانی و غیرعمرانی تفاوتی با یکدیگر ندارد و براساس درآمد و هزینه ثبت در حساب‌ها سود به‌دست می‌آید و ۲۵% مالیات دریافت می‌شود.
به این صورت که در استخدام پیمانی یک پروژه عمرانی (اگر شخص حقوقی باشد) ، هزینه‌های اجرا و اداری و پرسنلی و بیمه و… از کل درآمد کم می‌شود وسود ناخالص به دست می‌آید و ازاین سود ناخالص ۲۵درصد مالیات باید پرداخت شود.

اما اگر شخص حقیقی باشد معافیت مقرر در قانون هرساله اعلام می‌شود که پس از آن از سود ناخالص کسر می‌شود.

نرخ مالیات اشخاص حقوقی هر سال تغییر نمی‌کند و براساس قانون ۲۵درصد از سود است ولی برای اشخاص حقیقی، معافیت هرساله متغیر است.

نحوه محاسبه حق بیمه قرارداد پیمانکاری+ مالیات در قرارداد پیمانکاری

نحوه محاسبه مالیات قراردادهای پیمانکاری

به قراردادهای پیمانکاری که مبلغ آن‌ها از یک میلیون تومان بیشتر باشد، مالیات مقطوع ۵.۵ درصدی تعلق می‌گیرد. اگر هم پیمانکار در قرارداد نقش مشاور هم داشته باشد این مقدار به ۱۰ درصد تبدیل می‌­شود. همچنین اگر قرارداد پیمانکاری، عمرانی باشد (با معیارهایی که پیشتر ذکر شد) مالیاتی به آن تعلق نمی­‌گیرد.

مثال: در یک قرارداد پیمانکاری غیرعمرانی به ارزش ۹۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، با نرخ مالیات مقطوع ۵.۵ درصد، ۴.۹۵۰.۰۰۰ هزینه مالیاتی باید به حساب اداره مالیات واریز شود.

جمع‌بندی

نظر به اهمیت و کاربرد فراوان قرارداد پیمانکاری در صورتی که به انعقاد آن نیاز داشتید می‌توانید با بهره‌گیری از مشاوره کارشناسان حقوقی در امور تنظیم قراردادها و نظارت مستمر بر مرحله اجرای پروژه، تعدیل در قرارداد پیمانکاری، خطرات احتمالی این گونه از قراردادها را به حداقل برسانید. شما می‌توانید از طریق دانلود قرارداد پیمانکاری موجود در بانک قرارداد وینداد این امر مهم را به خوبی مدیریت نمایید.
همچنین می‌توانید تنظیم و بررسی قرارداد خود را به تیم مجرب حقوقی وینداد بسپارید تا با تجربه وکلای خود این قرارداد را برای شما مکتوب کرده و در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول

مالیات در قرارداد پیمانکاری چگونه محاسبه می‌شود؟

در قوانین جاری مالیاتی‌، مالیات پیمانكاری به طور اخص تعریف نشده اما می‌توان گفت مالیات‌ها براساس درآمد و هزینه ثبت در حساب‌ها سود به‌دست می‌آید و ۲۵% مالیات دریافت می‌شود. مالیات بر درآمد قراردادهای پیمانکاری عمرانی و غیرعمرانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

بیمه قرارداد پیمانکاری چگونه است؟

بسته به نوع قرارداد پیمانکاری، محاسبه بیمه متفاوت است برای مثال بیمه قرارداد های عمرانی مشاوره‌ای و عمرانی پروژه‌ای متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله مراجعه کنید.

4.2/5 - (22 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

80 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
محمدستوده
محمدستوده
1 ماه پیش

سلام وعرض ادب
ما بایکی ازشرکتهای زیرمجموعه ایران خودروکاری رابه صورت درخواستی درسال ۱۴۰۱ انجام دادیم .مبلغ کارحدود۱میلیاردومواداولیه مصرفی حدود۸۰۰میلیون تومان میباشد.الان تامین اجتماعی ۷درصدروی موادمصرفی ازماطلب کرده .مادرمدت انجام کارحدود۶۰ میلیون حق بیمه پرداخت کرده ایم .آیا این مطالبه درسته؟ ممنون

علی
علی
2 ماه پیش

نحوه محاسبه حق بیمه غیرعمرانی قراردادهایی که دستمزد وخرید لباس مشخص شده چگونه محاسبه میگردد

محمد علي
محمد علي
6 ماه پیش

با سلام و عرض وقت بخير
سوالي از حضورتان دارم :
فرض بفرماييد كه كارفرمايي با يك شركت پيمانكاري يك قرارداد دارد كه از نوع طرح هاي عمراني است . اگر همين پيمانكار با پيمانكار جزء خودش قرارداد دستمزدي با كسورات ١٦/٦٧ داشته باشد ، اين دو حالت مختلف چگونه براي پيمانكار اصلي قابل بالانس است ؟ چگونه قابل توجيه است ؟ممكنه مثال عددي بزنيد .
با تشكر ..

دارابی
دارابی
6 ماه پیش

تشکر میکنم بابت محتوای مفیدتون .
میخواستم بدونم برای نظافتکاری که در ماه 4 مرتبه می آید آِا میتوان قراداد پیمانکاری تک نفره بست به مدت یکسال؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  دارابی
6 ماه پیش

سلام
روزتون بخیر
بله شما می‌توانید از نمونه قرارداد پیمانکاری استفاده کنید.

مرین
مرین
7 ماه پیش

با سلام اگر شرکت تعمیر و نگهداری با یک شرکت دیگر قرارداد داشته باشد باید چند درصد برای مفاصاحساب بیمه بپردازد

طایفه
طایفه
7 ماه پیش

سلام وقت بخیر مطالب عالی بود

امیرعباس حیدری
امیرعباس حیدری
8 ماه پیش

ببخشید یک سوال داشتم : قرارداد مشاوره پیمانکاری چه نوع قراردادی است؟ عموما در سیستم قراردادی ساخت و ساز 3 شخص حقوقی یا حقیقی است کارفرما-پیمانکار-مشاور اگر قرارداد با پیمانکاربسته شود می شود پیمانکاری و اگر با مشاور بسته شود می شود قرارداد مشاوره حالا نوع جدیدی را شما اعلام می کنید بنام مشاوره پیمانکاری؟!

نیک نفس
نیک نفس
9 ماه پیش

با تشکر از مطالب مفید.سوال داشتم:قرارداد پیمانکاری خدماتی با کارفرما دارم با تعدادی کارگر. لیست بیمه کارگران را که تنظیم کردیم مبلغ حق بیمه کارگران حدود ۲ملیون بالاتر از نرخ بیمه ای( ۱۵درصد از کل مبلغ قرارداد) شد که کارفرما به ما میدهد. کدام باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؟مباغی که کارفرما محاسبه کرده یا مبلغی که سازمان تامین اجتماعی در لیست کارگران محاسبه کرده؟

نیک نفی
نیک نفی
9 ماه پیش

با تشکر از مطالب مفید.سوال داشتم:قرارداد پیمانکاری خدماتی با کارفرما دارم با تعدادی کارگر. لیست بیمه کارگران را که تنظیم کردیم مبلغ حق بیمه کارگران حدود ۲ملیون بالاتر از نرخ بیمه ای( ۱۵درصد از کل مبلغ قرارداد) شد که کارفرما به ما میدهد. کدام باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؟مبلغی که کارفرما محاسبه کرده یا مبلغی که سازمان تامین اجتماعی در لیست کارگران محاسبه کرده؟

میثم NZ
میثم NZ
9 ماه پیش

سلام . من یک خودرو با راننده برای کار توی معدن گذاشتم که روز ها راننده روشه و شب خودرو دست کارکنان اون واحدی که در اختیارش هست گذاشته میشه و قرار داد پیمانکاری نوشته شده.
میگن بیمه را باید خودتون پرداخت کنید و مفاصا حساب بیارید تا اون 7 درصد بلوکه شده آزاد بشه آیا حرفشون درسته؟
واین که مالیات هم با من می‌باشد یا نه؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از