ثبت شرکت کارگزاری بورس با چه شرایطی انجام می‌شود؟

ثبت شرکت کارگزاری بورس با چه شرایطی انجام می‌شود؟

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مواردی که افراد را به سوی سرمایه گذاری سوق می‌دهد، عبارت است از سود دهی بازار. بورس از بازارهایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد بسیاری در سدد ورود به این بازار می‌باشند لکن یکی از مسائل مهم آن است که بازار بورس، بازاری بسیار […]

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مواردی که افراد را به سوی سرمایه گذاری سوق می‌دهد، عبارت است از سود دهی بازار. بورس از بازارهایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد بسیاری در سدد ورود به این بازار می‌باشند لکن یکی از مسائل مهم آن است که بازار بورس، بازاری بسیار تخصصی بوده و برای ورود، مقدمات بسیاری نیاز است. در این بخش برانیم تا به ثبت شرکت کارگزاری بورس، خدمات کارگزاران و… بپردازیم. پس همراه ما باشید.

نقش شرکت کارگزاری بورس چیست؟

شرکت کارگزاری بورس، شرکتی است که اشخاص با مراجعه به آن شرکت‌ها فرم‌های مخصوصی را تکمیل نموده و سپس در سامانه سجام برایتان ثبت نام انجام می‌دهند و شما طی دو روز کاری کد یکتا یا همان کد بورسی خود را دریافت می‌نمایند.

شما پس از دریافت کدیکتا (کد بورسی خود) عملاً می‌توانید فعالیت خود را در بازار بورس شروع نمایید.

باید در نظر داشت که کارگزاران بورس واسطه‌ای جهت انجام معاملات بورسی بوده و ثبت نام شما در کارگزاری‌ها رایگان انجام خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل، از طریق سامانه معاملات آنلاین، اینترنتی یا حضوری درخواست خود را ثبت نمایید و پس‌ازآن کارگزاری به نمایندگی از شما در بازار معامله به انجام رساند.

وظایف شرکت کارگزاری بورس چیست؟

کارگزاران صرفاً واسطه نمی‌باشند بلکه خدمات دیگری چون موارد ذیل را به سهامداران ارائه می‌دهند.

– مشاوره جهت سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه:

افراد یک جامعه در زمینه‌های متفاوتی تخصص دارند و شما قطعاً برای انجام یک سرمایه‌گذاری موفق نیازمند تبیین مسائل مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری در بورس خواهید داشت و از این رو توصیه می‌گردد که از مشاوره کارگزاران استفاده نمایید.

نکته حائز اهمیت آن است که سطح سرمایه شما در کیفیت خدمات مشاوره‌ای کارگزاران مختلف اثر دارد، بدین منظور که برخی از کارگزاران فقط برای سرمایه‌های بالای یک میلیارد تومان خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

البته تمامی شرکت‌ها چنین نبوده و برخی بدون توجه به سرمایه شما خدمات مشاوره را ارائه می‌دهند.

– اعتبار معاملاتی:

برخی از کارگزاری‌ها متناسب با سطح گردش معاملاتی شما و بر اساس سیاست‌های تعریف‌شده خودشان، اعتبار معاملاتی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند.

– تخفیف معاملاتی:

باید در نظر داشت که کارگزاران بابت خدمات ارائه‌شده جهت انجام معاملات مبلغی تحت عنوان کارمزد معاملات از شما دریافت می‌نمایند، که البته سقف آن توسط سازمان بورس تصویب شده است.

حال برخی از کارگزاران متناسب با سیاست‌های خود تخفیفانی در کارمزد معاملات اعمال می‌کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب نمایند.

مراحل ثبت شرکت کارگزاری بورس

در ایتدا باید به خاطر داشت که ثبت شرکت کارگزاری، نیاز به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار دارد.

پس از دریافت مجوز از نهاد مربوطه شما می‌توانید نسبت به ثبت شرکت کارگزاری بورس طبق قانون تجارت و در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود اقدام نمایید.

ثبت شرکت در قالب شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت کارگزاری بورس در این شحالت شما به حداقل ۳ عضو نیاز دارید و علاوه بر اعضای مذکور، ۲ بازرس جدای از اعضا نیاز است.
در ابتدای تأسیس شرکت، حداقل  35 درصد سرمایه نقداً پرداخت شود و حداقل سرمایه ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت کارگزاری بورس در قالب شرکت سهامی خاص

۱-کپی کارت ملی و شناسنامهٔ کلیه اعضا
۲-امضای اقرارنامه
۳-اصل گواهی عدم سوپیشینه
۴-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
۵-تنظیم وکالتنامه بنام وکیل (چنانچه امور توسط وکیل انجام می‌شود)

ثبت شرکت در قالب شرکت بامسئولیت محدود

ثبت شرکت کارگزاری بورس در قالب شرکت بامسئولیت محدود به حداقل ۲ عضو نیاز است و حداقل سرمایه ۱۰.۰۰۰ ریال بوده و از طرفی تعهد با پرداخت کل سرمایه نیاز می‌باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت کارگزاری بورس در قالب شرکت بامسئولیت محدود

۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیهٔ اعضا
۲-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
۳-امضای اقرارنامه
۴-مجوز در صورت نیاز
۵- اقدام نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه و اساسنامه

سخن آخر

یکی از موضوعاتی که امروزه بسیار مورد توجه قرارگرفته است بورس و بازار سرمایه است. در حقیقت با توجه بیش از گذشته مردم به بورس، ثبت شرکت حقوقی بورس یا به عبارت بهتر ثبت شرکت با موضوع فعالیت بورسی بیشتر از پیش در حال خودنمایی است.

کارگزاری یکی از مهمترین موضوعات فعالیت بورس بوده و برای ثبت شرکت کارگزاری بورس شما می‌توانید از یکی از دو قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود استفاده نمایید. برای اینکه شما بدانید کدام یک از این قالب‌ها برای شما مناسب‌تر است موارد فوق مطرح گردید.

درصورتی که نسبت به ثبت شرکت کارگزاری بورس، مجوزهای مربوطه و مراحل آن سؤال و یا ابهامی دارید، می‌توانید با بخش مشاوره تلفنی وینداد ارتباط برقرار نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت