نمونه قرارداد استخدام مدیر فروش

نمونه قرارداد استخدام مدیر فروش چیست؟ چه نکات قراردادی دارد؟

بخش فروش یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های یک کسب و کار است و مدیر فروش باید از توانایی‌های مدیریت بالایی برخوردار باشد و بتواند به خوبی نیازهای بازار را شناسایی کند. به همین دلایل و اهمیت این نقش در موفقیت کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ، استخدام مدیر فروش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار […]

بخش فروش یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های یک کسب و کار است و مدیر فروش باید از توانایی‌های مدیریت بالایی برخوردار باشد و بتواند به خوبی نیازهای بازار را شناسایی کند. به همین دلایل و اهمیت این نقش در موفقیت کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ، استخدام مدیر فروش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کسی که در این جایگاه شغلی قرار می‌گیرد، مسئول شناسایی فرصت‌های جدید کسب و کار است و در این مقاله به بررسی قرارداد استخدام مدیر فروش و نکات آن می‌پردازیم.

 

مدیر فروش کیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

مدیر فروش در واقع مسئول هدایت و رهبری تیمی از فروشندگان است. مدیر فروش به تعیین استراتژی‌های فروش، تجزیه و تحلیل داده‌ها، آموزش‌ و راهنمایی تیم فروش و تدوین برنامه فروش می‌پردازد.

 

مدیر فروش چه وظایفی دارد؟

-همسو سازی اهداف فروش با استراتژی کلی شرکت

-ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان شرکت

-همکاری با واحد منابع انسانی برای استخدام نیروی انسانی جدید در واحد فروش و نظارت بر پرسنل فروش

-توسعه محصولات و برنامه‌ریزی برای فروش

-ارزیابی موفقیت شرکت

-تعیین اهداف فروش تیمی و انفرادی

-جبران خدمات و پرداخت‌ها توسط مدیر فروش

 

قرارداد کار چیست؟

برای اینکه با مفهوم قرارداد کار بیشتر آشنا شویم در ابتدا باید ماده ۷ قانون کار را بررسی کنیم. در این ماده بیان شده: «قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر‌موقت برای کارفرما انجام می‌دهد.»

 

همانطور که در این ماده بیان شده قرارداد کار می‌تواند کتبی و یا شفاهی باشد. طرفین قرارداد کار، کارگر و کارفرما هستند.

بر اساس ماده ۳ همین قانون کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌السعی کار می‌کند و کارگر بر اساس ماده ۲ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

 

آیا تنظیم قرارداد استخدام مدیر فروش لازم است؟

تنظیم قرارداد استخدام مدیر فروش باعث می‌شود که طرفین از حقوق و تعهدات خود به خوبی مطلع شوند و در نتیجه هر یک از طرفین با استناد به این قرارداد، اجرای تعهدات طرف دیگر را می‌تواند مطالبه کند و در صورت قصور هر یک از طرفین در انجام تعهدات خود، می‌توان در مراجع قانونی، الزام طرف مقابل به ایفاء تعهدات را مطالبه کرد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که در زمان استخدام مدیر فروش، حتما قرارداد تنظیم گردد.

 

قرارداد استخدام مدیر فروش چیست؟

قرارداد استخدام مدیر فروش یکی از انواع قرارداد کار است که میان کارفرما و مدیر فروش منعقد می‌گردد و در این قرارداد باید نکات گوناگونی درنظر گرفته شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

۱طرفین قرارداد و ذکر مشخصات آن‌ها

در قرارداد استخدام مدیر فروش باید طرفین قرارداد که همان کارفرما و مدیر فروش هستند، مشخص شوند و مشخصات دقیق آنها مانند نام و نام‌ خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد، شماره تماس و نشانی محل سکونت باید در قرارداد قید شود.

 

۲وظایف مدیر فروش

در قرارداد استخدامی لازم است که وظایف مدیر فروش به دقت بیان شود؛ به صورتی که در آینده در خصوص میزان و نحوه وظایف او اختلاف حاصل نشود. برخی از وظایف و تعهدات مدیر فروش که در قرارداد می‌تواند ذکر شود بدین ترتیب است:

-مدیر فروش باید به استخدام کارشناسان فروش مبادرت نماید و عملکرد آنها را ماهانه ارزیابی کند.

-مدیر فروش باید تمامی فعالیت‌های ثبت شده کارشناسان فروش در نرم‌افزار CRM را بررسی نماید.

-مدیر فروش باید پاسخگوی خسارات وارده از تیم فروش باشد و خسارات مادی و معنوی را بپردازد.

-در صورتی که مدیر فروش قصد داشته باشد که با مجموعه دیگری همکاری کند باید یک ماه قبل از زمان قطع همکاری به کارفرما اطلاع دهد.

 

۳مدت قرارداد

در صورتی که استخدام مدیر فروش به صورت دائمی نباشد، لازم است که تاریخ شروع و خاتمه قرارداد با ذکر تاریخ قید شود.

 

۴میزان ساعت کار

میزان ساعت کار توسط قانون کار مشخص شده و مطابق تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون کار، میزان ساعت کاری افراد نباید کمتر از ۴۴ساعت در هفته باشد و مازاد بر این میزان، اضافه‌کاری برای مدیر فروش محسوب می‌گردد.

 

۵محل انجام کار

محل انجام کار در قرارداد استخدامی باید مشخص شود که این محل بنابر مدیریت و نحوه اداره مجموعه مربوطه می‌تواند دفتر مرکزی یا یکی از شعب کارخانه، مؤسسه یا… باشد.

 

۶حقوق و مزایا

در قرارداد استخدامی باید میزان دستمزد و مزایا ‌‌همچنین نحوه و تاریخ پرداخت آن درج گردد. همچنین باید این نکته نیز ذکر شود که آیا مدیر فروش علاوه بر دستمزد معین، مستحق پاداش نیز هست یا نه؟

 

۷حق بیمه

مطابق ماده ۱۹۸ قانون کار کارفرمایان مکلف هستند براساس قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه نمودن نیروهای خود اقدام کنند و در صورت تخلف کارفرما مطابق ماده ۱۳۸ این قانون عمل خواهد شد.

 

۸تعیین مرجع حل اختلاف 

در هر قراردادی امکان بروز اختلاف وجود دارد و به همین دلیل بهتر است در زمان تنظیم قرارداد یک یا چند بند به این موارد اختصاص داده شود تا در زمان بروز اختلاف، ابهامی وجود نداشته باشد.

مرجع حل اختلاف در قرارداد استخدام مدیر فروش ممکن است شورای اسلامی کار، هیأت حل اختلاف کارگر و کارفرما، انجمن‌های صنفی هیأت‌های داوری یا هیأت تشخیص حل اختلاف کاری باشد.

 

نتیجه‌گیری:

با توجه به اهمیت استخدام مدیر فروش در کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ، تنظیم قرارداد در این زمینه مورد نیاز بسیاری از موسسه و شرکت‌ها می‌باشد و در این مقاله نکات مهم تنظیم قرارداد استخدام مدیر فروش بیان شد. در صورتی که نیاز به قرارداد استخدام مدیر فروش دارید همین حالا به بانک نمونه قرارداد وینداد سر بزنید و یا برای تنظیم قرارداد درخواست خود را ثبت کنید.

 

4.4/5 - (7 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

3 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
کرمانی
کرمانی
2 سال پیش

خیلی جالب بود.ممنونم

فاطمه
فاطمه
2 سال پیش

خیلی خوب بود، ممنونم از مطالب مفیدی که در اختیارمون گذاشتید

WhoIsThere?
WhoIsThere?
2 سال پیش

کامل، جامع و ریزبینانه نوشته شده متن!

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز