استعلام ثبت شرکت مسئولیت محدود چگونه انجام می‌شود؟

استعلام ثبت شرکت مسئولیت محدود چگونه انجام می‌شود؟

اگر شما هم نوع فعالیت و چارچوب شرکت خود را انتخاب کرده‌اید، احتمالا اکنون به مراحل اداری و تشریفاتی ثبت شرکت رسیده‌اید که گاهی می‌تواند سخت و پیچیده باشد. انتخاب نام برای شرکت، محدودیت‌های آن، چگونگی ثبت اطلاعات و استعلام ثبت شرکت مسئولیت محدود از مواردی است که لازم است قبل از ثبت شرکت با […]

اگر شما هم نوع فعالیت و چارچوب شرکت خود را انتخاب کرده‌اید، احتمالا اکنون به مراحل اداری و تشریفاتی ثبت شرکت رسیده‌اید که گاهی می‌تواند سخت و پیچیده باشد. انتخاب نام برای شرکت، محدودیت‌های آن، چگونگی ثبت اطلاعات و استعلام ثبت شرکت مسئولیت محدود از مواردی است که لازم است قبل از ثبت شرکت با آن‌ها آشنا شوید.

از طرف دیگر بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور راستی آزمایی فعالیت شرکت‌ها، قبل از انعقاد قرارداد، اقدام به استعلام شرکت می‌کنند؛ لذا توضیح این امر بسیار اهمیت دارد و در این مقاله به تشریح این امور خواهیم پرداخت.

چگونه اطلاعات یک شرکت را بدست بیاریم و استعلام بگیریم؟

یکی از اقداماتی که قبل از انعقاد قرارداد باید انجام شود، استعلام ثبت شرکت مسئولیت محدود است. این امر باعث می‌شود که فارغ از بیانات طرف مقابل، شما نسبت به اطلاعات مختلف شرکت مانند نوع آن شرکت، هیئت مدیره، فعالیت و … اطمینان کافی بدست بیاورید. چرا که زمانی شرکت‌ها‌ حق فعالیت تجاری دارند که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده باشند و در سامانه استعلام شرکت‌ها مشخص باشند. وگرنه معاملات آن‌ها، غیرقانونی بوده و در صورت بروز اختلاف میان طرفین، مشکلات بسیاری برای طرف زیان‌دیده به وجود خواهد آمد.

نحوه استعلام شرکت مسئولیت محدود و سایر انواع شرکت‌ها

۱- سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور به دلیل نیاز به راستی‌آزمایی و اعتبارسنجی در خصوص اشخاص حقوقی، راه‌اندازی شده است. یکی از روش‌های گرفتن استعلام قانونی بودن شرکت‌های تجاری که دارای شخصیت حقوقی مستقل از شرکا هستند از طریق سامانه اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور است.

۲- روش دوم برای استعلام قانونی بودن شرکت‌ها، مراجعه به سامانه استعلام شناسه ملی​ است. در این سامانه اگر شرکت مورد نظر شما که دارای شخصیت حقوقی مستقل است، به ثبت رسمی رسیده و قانونی باشد، می‌توانید به اطلاعات آن شرکت دسترسی پیدا کنید. در غیر اینصورت مشخص می‌گردد که این شرکت به صورت قانونی به ثبت نرسیده است.

۳- روش سوم استفاده از روزنامه رسمی است. برای به دست آوردن جزئیات آگهی چاپ‌شده در روزنامه رسمی افراد می‌توان به سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی مراجعه کنید. بعد از بررسی جزئیات مذکور در آگهی، به ثبت رسیدن رسمی و قانونی شرکت، تغییرات اساسنامه، تغییرات هیئت مدیره شرکت مسئولیت محدود و… را می‌توان مشاهده کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره نمونه اساسنامه شرکت مسئولیت محدود می‌توانید از مقالات مجله حقوقی وینداد بازدید کنید.

با کلیک بر روی عنوان هر آگهی، به متن آگهی شامل زمان انتشار و تاریخ روزنامه رسمی و جزییات آن دسترسی پیدا خواهد کرد.

البته باید توجه داشت که وجود اطلاعات یک شرکت در این سامانه‌ها، لزوما به معنای مجوز فعالیت آن‌ها نیست و می‌بایست از وزارت‌خانه‌های مربوطه، استعلام‌های تکمیلی را انجام داد.

 

انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود چه شرایط و محدودیت‌هایی دارد؟

قطعا یکی از اولین اقدامات برای ثبت شرکت، انتخاب نامی مناسب است. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین شرکت مسئولیت محدود و دستورات مربوطه و اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود. همانند اشخاص حقیقی، نکات و شرایطی برای نام‌گذاری اشخاص حقوقی، پیش‌بینی شده است.

شروط اصلی انتخاب نام برای شرکت

  • دارای ریشه فارسی باشد و لاتین نباشد.
  • نام شرکت باید از ۳ سیلاب خاص تشکیل شود که مستند آن در لغت نامه دهخدا موجود باشد.
  • با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
  • از عناوین ایثارگران و شاهد و … که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد، استفاده نشود.
  • از عنوان شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .
  • استفاده از اسامی مشهور که باعث فریب افکار عمومی می‌شود ممنوع است.
  • استفاده از گویش‌ها و لهجه بومی در نام‌های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و در غیر اینصورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری، شورای شهر، بخشداری بلامانع است.
  • از اعداد به صورت ریاضی آن استفاده نشود، بلکه به صورت حروف نوشته شود.
  • اسم انتخابی نباید تکراری باشد.
  • پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
  • عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.
  • نام‌های تائید شده قابل انتقال به غیر نیستند. (حتی با تنظیم سند رسمی)
  • جهت ثبت شرکت‌های تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه‌ای جداگانه درخواست گردد.

*در خصوص شرکت‌های سهامی عام کلمه‌ی «عام» و در انتخاب نام برای شرکت سهامی خاص کلمه‌ی «خاص» بلافاصله بعد از اسم و یا قبل از اسم شرکت اضافه می‌شود.

در خصوص شرکت‌های با مسئولیت محدود حتما به این نکته باید توجه کرد که در اسم شرکت باید عبارت «با مسئولیت محدود» قید شود، وگرنه آن مجموعه در مقابل اشخاص ثالث، شرکت تضامنی محسوب می‌شود و تابع مقررات آن خواهد بود. در نتیجه، اسم شرکت با مسئولیت محدود نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد تا استعلام ثبت شرکت مسئولیت محدود قرار بگیرد.

 

چگونه نام انتخاب شده برای شرکت را ثبت کنیم؟

در حال حاضر مراحل انتخاب نام برای شرکت مستقیما از طریق سامانه ثبت شرکت­‌ها انجام می­‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست. شما می­‌توانید ۵ ترکیب را در سامانه به ترتیب اولویت وارد کنید. حتما به ترتیب اولویت باشد تا کارشناس ترجیح شما را تشخیص دهد. معمولا ظرف سه روز اسامی پیشنهادی بررسی می‌شود و تائید یا عدم پذیرش آنها اعلام می‌گردد.

در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به سامانه استعلام شرکت ها بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می‌تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری اعلام نماید.

نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، نظر و تصمیم نهایی محسوب می‌شود. این نظر را معمولاً با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می‌نمایند. بعد از طی تمامی این مراحل شما برای ثبت انواع شرکت مسئولیت محدود و سایر شرکت‌ها آماده‌اید.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در وینداد

همانطور که می‌دانید انجام پروسه اداری ثبت شرکت مسئولیت محدود نیازمند آشنایی با مسیر است؛ متخصصین وینداد این آمادگی را دارند تا در کوتاه‌ترین زمان، در فرآیند اداری ثبت شرکت با مسئولیت محدود، استعلام ثبت شرکت، انتخاب و ثبت نام شرکت و… با شما همکاری کنند.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در وینداد به مدارک زیر نیاز دارید:

۱. کپی شناسنامه

۲. کارت ملی

۳. کد ثنا

پس از ارسال درخواست ثبت شرکت و فرستادن مدارک، ثبت اولیه شرکت در سامانه انجام می‌شود و فرآیند تایید نام شرکت مسئولیت محدود آغاز می‌شود. پس از تنظیم مدارک و ارسال به اداره ثبت شرکت‌ها شرکت مسئولیت محدود شما ثبت نهایی می‌شود.

 

فرایند ثبت شرکت مسئولیت محدود در وینداد

کارشناسان ما تجربه زیادی در زمینه ثبت انواع شرکت از جمله شرکت مسئولیت محدود دارند. تجربه چندین ساله ما باعث شده است با جزئیات ثبت شرکت مسئولیت محدود آشنا باشیم و در کمترین زمان و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت، عملیات تاسیس شرکت مسئولیت محدود را انجام دهیم.

همچنین اگر برای ثبت شرکت خود نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید تیم پشتیبانی وینداد در طول هفته برای حل مسائل حقوقی و ثبتی شما پاسخگو هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

استعلام شرکت چه اطلاعاتی را به ما می‌دهد؟

با استعلام شرکت از مراجع معتبر نوع شرکت، محل آن و قانونی بودن شرکت مورد نظر روشن می‌شود.

چگونه می‌توان فهرست اسامی شرکت‌های ثبت‌شده را پیدا کرد؟

«سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور» برای این منظور طراحی شده است. شما می‌توانید فهرست اسامی و اثبات قانونی بودن شرکت‌ها را از طریق این سامانه بدست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت