7 اقدامی که می تواند مدیر عاملان را از شرایط سخت نجات دهد

7 اقدامی که می تواند مدیر عاملان را از شرایط سخت نجات دهد

بدون شک، اداره یک شرکت در مساعد ترین شرایط آن اغلب می تواند سرشار از استرس باشد و در این حین اگر شرکت شما آن طور که انتظار داشتید عمل نکند شرایط سخت‌تر نیز می‌شود. اقدام مدیرعامل تاثیر زیادی در وضعیت شرکت در حال ورشکستگی دارد. در این مقاله، مواردی را که مدیرعاملان باید در […]

بدون شک، اداره یک شرکت در مساعد ترین شرایط آن اغلب می تواند سرشار از استرس باشد و در این حین اگر شرکت شما آن طور که انتظار داشتید عمل نکند شرایط سخت‌تر نیز می‌شود. اقدام مدیرعامل تاثیر زیادی در وضعیت شرکت در حال ورشکستگی دارد.

در این مقاله، مواردی را که مدیرعاملان باید در هنگام بروز شرایط بحرانی در مورد آن ها فکر کنند، بیان می کنیم.

1.اقدام مدیرعامل باید دقیق باشد

داشتن اسراتژی برای پیشبرد اهداف شرکت همیشه مهم است، اما زمانی که اوضاع بدتر می شود، بسیار حیاتی است که مدیرعاملان در استراتژی شرکت تجدید نظر کنند. این امر اغلب به معنای دور شدن از استراتژی اولیه شماست، اما وفق دادن خود با شرایط جدید در دنیای تجارت امری ضروری است.

وقتی برنامه مشخصی نداشته باشید،ممکن است به راحتی تحت تاثیر مشکلات کسب و کارتان قرار بگیرید.

در این زمان باید از خود بپرسید؛

دور نمای واقع بینانه تغییر اوضاع چیست؟

بلند پروازی و جاه طلبی شما برای شرکت تا چه حد است؟

آیا شما می خواهید از کار کنار بکشید؟

آیا وضعیت مالی شرکت قابل اصلاح است؟ اگر شرکت ورشکسته است شما ممکن است مجبور شوید مدیرتصفیه تعیین کنید.

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا برنامه ریزی کنید که چگونه به جلو پیش بروید.

2. دسترسی به اطلاعات دقیق مالی ضروری است

مسلماً مهم ترین وظیفه ای که قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه ادامه فعالیت شرکت دارید، ارزیابی امور مالی است. ارزیابی اطلاعات مالی، به شما خواهد گفت که چرا شرکت به خوبی فعالیت نمی کند. در اینجا سه راه ساده وجود دارد که می توانید از قابل اعتماد بودن اطلاعات مالی خود اطمینان حاصل کنید.

  1. بودجه سالانه و پیش بینی جریان نقدی را تهیه و تنظیم کنید. با گذشت سال،پیش بینی خود را با وضعیت فعلی مالی مقایسه کنید.
  2. مطمئن شوید که می دانید هزینه تولید محصول یا خدمت شما چقدر است
  3. دارایی خود را به طور دقیق ارزش گذاری کنید

هنگامی که یک شرکت در حال ورشکستگی و شکست است، مدیران ممکن است که وسوسه شوند که در حساب های شرکت دستکاری کنند. این کار نه تنها شرکت را در وضعیت بدتری نسبت به قبل قرار می دهد بلکه یک کار غیرقانونی نیز هست. ازجمله این کار ها؛

تاخیر در تهیه صورت های مالی،ادامه پرداخت سود سهام از طریق وام ، ارزش گذاری دارایی و سهام شرکت از طریق ارقام غیرواقعی

3. معنای حقوقی ورشکستگی

یک شرکت زمانی ورشکسته است که از پرداخت بدهی هایی که موعد پرداخت آن ها رسیده است، ناتوان باشد. نکته مهم دیگری که باید در ذهن داشته باشیم این است که براساس قانون تجارت شرکت باید در اسرع وقت اقدام به تنظیم صورت حساب‌ها و گزینش مدیر تصفیه کند. در غیر این صورت، ممکن است افرادی که نباید مسئول پرداخت بدهی قلمداد شوند.

4. علت های ورشکستگی

دلایل مختلفی می تواند باعث ورشکستگی شود. با این حال شایع ترین علت،مدیریت ضعیف است.

اقدام مدیرعامل شرکت می تواند از ورشکستگی و یا ضرر شرکت جلوگیری کند؛

  1. جستجو و دریافت مشاوره مالی در صورت نیاز: مطمئن شوید که کارشناسان زبده انتخاب کرده اید ومکانیسم های پشت تصمیمات مالی شرکت را متوجه می شوید.
  2. ذهن باز و فعال داشته باشید و روی همه زمینه های تجارت و کسب و کار تمرکز داشته داشته باشید نه فقط در یک زمینه.
  3. در اهداف خود مبالغه نکنید و بیش از حد جاه طلب نباشید.
  4. تنها زمانی ریسک کنید که شرکت شما توانایی پرداخت آن را داشته باشد.

5. راه‌های مختلف نجات شرکت از ورشکستگی

تصفیه، ادغام شرکت و وصول مطالبات همگی راه هایی برای نجات یا احیای شرکت های ورشکسته‌ای هستند که ارزش حفظ و نگهداری دارند. اگر یک شرکت وارد جریان تصفیه شود، آن شرکت به حیات خود ادامه می دهد. با این حال،شرکت در حال تصفیه تحت دستورالعمل مدیران تصفیه عمل خواهد کرد. در طول این مدت، مدیر تصفیه گزینه هایی را برای باز نگه داشتن شرکت در نظر می گیرد. مثل افزایش سرمایه یا فروش شرکت.

انحلال جایی است که دارایی های یک شرکت به منظور پایان فعالیت های آن شرکت فروخته می شود. انحلال همانند تصفیه می تواند ارادی یا غیر ارادی باشد. این بخشی از فرایند انحلال شرکت است.

وصول مطالبات جای است که یک امین از طرف دادگاه برای کنترل دارایی های شرکت و فروش آن ها برای مدیریت بدهی ها منصوب می شود.

6. اقدامات مدیران تصفیه علیه مدیران شرکت

همانطور که اشاره کردیم، اگر مدیران شرکت در زمان ورشکستگی متحمل بدهی برای شرکت شده باشند، مدیران تصفیه می توانند علیه آن ها شکایت کنند.

اغماض غیررسمی طلبکاران لزوماً بر تاریخ سررسید بدهی تأثیری نخواهد داشت. دفاعی که مدیران در برابر طرح دعوای ورشستگی در دسترس دارند این است که دلایل معقولی وجود دارد که انتظار داشته باشیم شرکت توان پرداخت بدهی ها را داشته و این توانایی باقی مانده است. مدیران همچنین باید از طریق دفاتر و مدارک شرکت تضمین کنند که وضعیت مالی شرکت به روز است زیرا اگر این دفاتر و مدارک را حفظ نکرده باشند، دادگاه شرکت را ورشکسته فرض خواهد کرد و معمولا به ضرر شرکت رای داده خواهد شد.

7. مدیران ممکن است مسئول عدم پرداخت حقوق بازنشستگی شوند.

یکی از مسائلی که ممکن است شرکت را به دردسر بیاندازد ایجاد اختلال در پرداخت حقوق بازنشتگی و حقوق کارمندان فعلی است.

پرونده‌های زیادی در مورد نامنظمی در پرداخت حقوق کارکنان در اداره کار وجود دارد که ضررهای مختلفی به شرکت وارد می‌کند و نهایتا ممکن است مدیر را مسئول پرداخت بدهی‌ها تشخیص دهد.

نکات کلیدی

وقتی کسب و کار دوران سختی را پشت سر می گذارد، می تواند برای مدیران و صاحبان آن استرس زا باشد،با این حال، در نظر گرفتن این 7 نکته می تواند به مدیران کمک کند در صورتی که کسب و کارشان با مشکلات مالی مواجه شود، به سودمندترین مسیر هدایت شوند. اگر احساس می کنید که کسب و کار شما ممکن است مجبور به انحلال، تصفیه یا وصول مطالبات شود، بهتر است با یک متخصص در ارتباط باشید تا اقدام مدیرعامل برنامه‌ریزی شده باشد.

ما در وینداد با در اختیار داشتن تیم حقوقی مجرب می‌توانیم مشکلات حقوقی کسب و کار شما را بر عهده گرفته و وکیل شما باشیم. برای اطلاع از پیشنهادات ما برای همکاری می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط