برون سپاری کسب‌وکار

برون سپاری کسب و کار: راهنمای جامع برای صاحبان مشاغل!

به دنبال شروع یک کسب و کار یا رشد قابل توجه کسب و کار موجود خود هستید؟ برون سپاری کسب‌و‌کار ممکن است کلیدی باشد که شما به دنبال آنید. برون سپاری می تواند درهای زیادی را به روی آینده تجاری افراد باز کند و به گسترش کسب و کار شما به روشی مقرون به صرفه […]

به دنبال شروع یک کسب و کار یا رشد قابل توجه کسب و کار موجود خود هستید؟ برون سپاری کسب‌و‌کار ممکن است کلیدی باشد که شما به دنبال آنید.

برون سپاری می تواند درهای زیادی را به روی آینده تجاری افراد باز کند و به گسترش کسب و کار شما به روشی مقرون به صرفه و با زمان کم کمک کند. طیف وسیعی از مشاغل کوچک، متوسط و حتی بزرگ از فرآیند برون سپاری به نفع خود استفاده می کنند و شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.

در این مقاله ما به شما می گوییم که برون سپاری چیست و چگونه می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

برون سپاری چیست؟

برون سپاری کسب‌وکار فرآیند استخدام شخص ثالث برای انجام وظایف خاص است. این اشخاص ثالث می‌توانند هر جنبه‌ای از کسب‌وکار شما را که تخصص یا نیروی انسانی برای مدیریت آن ندارید، حل، یا مدیریت کنند.

شخص ثالث عموماً شرکت دیگری است که در زمینه خود متخصص هستند. با این حال نیز می تواند یک فرد حقیقی باشد. شرکت شخص ثالث می تواند در محل کار شما یا در امکانات شرکت خود کار کند. بنابراین، انعطاف پذیری زیادی در ارتباط با برون سپاری وجود دارد. اساساً رابطه برون سپاری یک رابطه پیمانکاری است. وقتی کسب و کار شما تصمیم می گیرد برخی از فرآیندهای خود را برون سپاری کند، شخص ثالث به عنوان کارمند طبقه بندی نمی شود. به همین دلیل، تمام مزایا و تسهیلاتی که به کارمند تعلق می‌گیرد از روی دوش شما برداشته می‌شود.

چه چیزی را می توانم برون سپاری کنم؟

راه اندازی یک کسب و کار می تواند وقت و هزینه زیادی را از شما بگیرد. گاهی اوقات، انجام برخی از جنبه های کسب و کار به تنهایی دشوار یا بیش از حد پیچیده است، به خصوص اگر شما فقط کسب و کار خود را شروع کنید. در واقع، شما می توانید هر جنبه ای از کسب و کار خود را که می خواهید برون سپاری کنید. رایج ترین وظایف و حوزه هایی که کسب و کارها برون سپاری می کنند عبارتند از:

  • خدمات اطلاعات و فناوری، از جمله برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن،
  • مدیریت فرآیندهای تولید،
  • وظایف منابع انسانی،
  • وظایف مالی، از جمله حقوق و دستمزد و حسابداری،
  • وظایف و فرآیندهای قانونی،
  • خدمات بازاریابی،
  • خدمات پشتیبانی از مشتری،
  • انجام امور حقوقی کسب‌وکار

و موارد دیگر.

اساساً هر جنبه از تجارت شما می تواند برون سپاری شود. طیف وسیعی از کسب‌وکارها، بخش فناوری اطلاعات، را برای رسیدگی، مدیریت و توسعه نیازهای فناوری خود برون سپاری می‌کنند. این باعث کاهش استرس و هزینه تسهیل این نوع خدمات در کسب و کار شما می شود.

 

با ظهور شرکت های آنلاین، بسیاری از کسب و کارها نیازی به آدرس فیزیکی یا دفتر ندارند. بنابراین بسیاری تمایل دارند سیستم های پستی خود را برون سپاری کنند. همه مشاغل ثبت شده باید آدرس دفتر ثبت شده خود را معرفی کنند. در نتیجه، آدرس ثبت شده کسب و کار شما نمی تواند آدرس صندوق پستی باشد. در اینجا ما به طیف وسیعی از مشاغل کمک می کند تا آدرس کسب و کار خود را به صورت قانونی به عنوان یک دفتر مجازی ثبت کنند. این مسئله تضمین می کند که آدرس شخصی و آدرس کسب و کار شما برای امنیت، ایمنی و کارایی بیشتر از هم جدا نگه داشته می شوند.

 

آیا باید قرارداد برون سپاری کسب‌وکار داشته باشم؟

اگر یک شرکت یا شخص ثالث را برای انجام یک کار تجاری خاص استخدام کنید، آنها به عنوان پیمانکار برای تجارت شما کار خواهند کرد. مانند بسیاری از انواع روابط تجاری و کاری، همیشه بهترین کار این است که یک توافق نامه کتبی داشته باشید. قرارداد کتبی برون سپاری باید به شکل قرارداد پیمانکاری (شرکت با شرکت یا شرکت با شخص) باشد. ما در بانک قراردادهای وینداد انواع قرارداد پیمانکاری را برای شما آماده کرده‌ایم که بر اساس قانون نوشته شده و دارای تمام مواد مورد نیاز است.

قرارداد برون سپاری شما باید شرایط و ضوابط زیر را مشخص کند:

  • طبیعت یا خدماتی که شخص ثالث انجام خواهد داد،(موضوع قرارداد)
  • شرح صریح خدماتی که باید انجام شود،(تعهدات طرفین)
  • مدت زمان انجام خدمات،( مدت قرارداد)
  • محرمانه بودن بین کسب و کار شما و شخص ثالث، (محرمانگی اطلاعات)
  • مقررات مالکیت فکری،
  • ضمانت و غرامت،
  • پرداخت و هزینه ها و
  • فسخ قرارداد.

این لیست کامل نیست. اگر به کمک نیاز دارید، وکلای ما می‌توانند قرارداد شما را سفارشی و شخصی‌سازی کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام مبانی قانونی خود را پوشش می‌دهید.

اکنون، بیایید به طیف وسیعی از مزایایی که برون سپاری می تواند به طور بالقوه برای کسب و کار شما داشته باشد، بپردازیم.

مزایای انعقاد قرارداد پیمانکاری برای انجام امور کسب‌وکار

 

  • هزینه های کسب و کار کاهش پیدا می‌کند

یکی از مزایای اصلی برون سپاری کم شدن هزینه‌هاست. کسب‌وکار شما می‌تواند هزینه‌های نیروی کار، هزینه‌های عملیاتی، تسهیلات کارکنان و همچنین هزینه‌هایی که به واسطه ی استخدام آن‌ها اضافه می شود را کاهش دهد.

برای مثال، بسیاری از کسب‌وکارها تصمیم می‌گیرند بخش حقوقیکسب‌وکار خود را برون‌سپاری کنند. بنابراین، کسب و کار آن‌ها مجبور نخواهد بود بودجه خود را صرف استخدام وکیل و یا کارشناس حقوقی کند که در حوزه‌های محدودی تخصص دارد؛ بلکه می‌توان تمام امور حقوقی کسب‌وکار را به یک شرکت واگذار کرده و خیال خود را از این بابت راحت کند.

  • رشد سریع تر

هنگامی که کسب و کار شما تصمیم می گیرد برخی از فعالیت های تجاری را برون سپاری کند، اغلب به دنبال استخدام شرکت ها یا افرادی هستید که در زمینه خود متخصص هستند. این به طور کلی به این معنی است که کسب و کار شما کیفیت بالایی از کار را به شیوه ای سریع و کارآمد دریافت می کند. به نوبه خود، این می تواند سرعت رشد کسب و کار شما را بهبود بخشد.

  • روی هسته ی اصلی کسب و کار خود تمرکز کنید

برون سپاری به شما زمان و پول می دهد تا روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید، تمرکز یا هدف کسب و کارتان. بنابراین، به شما این امکان را می دهد که بیشتر انرژی خود را در جنبه های بسیار مهم کسب و کار خود قرار دهید.

چکیده‌ی مطلب

برون سپاری یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به روند و رشد کسب و کار شما است. این موضوع به کسب و کارها توانایی هایی می دهد که در غیر این صورت ممکن بود نداشته باشند. به زبان ساده، برون سپاری فرآیند استخدام شخص ثالث برای انجام برخی وظایف  است. شخص ثالث پیمانکار شرکت شما می شود و باید تحت پوشش قرارداد پیمانکاری قرار گیرد. برون سپاری می تواند در زمان، پول و منابع کسب و کار شما صرفه جویی کرده و به شما امکان می دهد بر جنبه ها و وظایف مهم تر تمرکز کنید.

ما در وینداد می‌توانیم تمام امور حقوقی کسب‌وکار شما را بر عهده بگیریم تا خیالتان از بخش حقوقی کسب‌وکار راحت باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط