چگونه اساسنامه شرکت پیمانکاری را تغییر دهیم؟

تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری

یکی از مواردی که مدیران شرکت‌های در طول زمان با آن مواجه می‌شوند تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری است. گاهی مدیران شرکت‌ نمی‌دانند که پس از ثبت اساسنامه امکان تغییر در آن وجود دارد یا نه؟ بنابراین ما در این مقاله قصد داریم درباره امکان تغییرات، نحوه آن و همچنین تنظیم و ثبت صورتجلسه صحبت […]

یکی از مواردی که مدیران شرکت‌های در طول زمان با آن مواجه می‌شوند تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری است. گاهی مدیران شرکت‌ نمی‌دانند که پس از ثبت اساسنامه امکان تغییر در آن وجود دارد یا نه؟ بنابراین ما در این مقاله قصد داریم درباره امکان تغییرات، نحوه آن و همچنین تنظیم و ثبت صورتجلسه صحبت کنیم.

دلایل تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری

گاهی اوقات شرکت‌های پیمانکاری برای مدت طولانی تشکیل می‌شوند و نیاز است که پس از مدتی تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود. برای مثال ممکن است محل فعالیت یک شرکت تغییر کند یا اعضای شرکت سهام یا سهم شرکه خود را واگذار کرده و اشخاص جدیدی وارد شرکت شوند. در این موارد نیاز به تغییر در اساسنامه خواهد بود. بر این اساس پس از اینکه همه‌ی مدیران و سهامداران ایجاد تغییرات در اساسنامه شرکت پیمانکاری را قبول کردند، لازم است که این تغییرات ثبت شود. تغییر در مفاد اساسنامه شرکت پیمانکاری در اختیار مجمع عمومی فوق‌العاده است.

کدام تغییرات شرکت پیمانکاری نیاز به ثبت دارد؟

هنگامی که مدیر یک شرکت پیمانکاری می‌خواهد تغییری در شرکت ایجاد کند باید توجه داشته باشد که همه‌ی تغییرات شرکت پیمانکاری نیاز به ثبت ندارد و فقط برخی از آن‌ها که در قانون مشخص شده‌اند باید ثبت شوند. با این توصیف هر گونه تغییری که باعث تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری شود باید با رعات تشریفاتی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد. 

از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر در آدرس شرکت، تغییر موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری، تغییر اسم شرکت پیمانکاری و غیره اشاره کرد. 

مراحل تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری

برای ثبت تغییرات ابتدا باید با مراحل تغییر اساسنامه شرکت پیمانکاری و تشریفات آن آشنایی کامل داشته باشید.

  • اولین مرحله برای اعمال و ثبت تغییرات این است که ابتدا صورتجلسه تغییرات اساسنامه شرکت پیمانکاری را تهیه کنید. اگر بخواهید هم زمان چند تغییر را ثبت کنید، باید با توجه به هر موضوع صورتجلسه جداگانه را تنظیم کنید.
  • در مرحله بعد باید صورتجلسه تغییرات شرکت پیمانکاری را به امضا اعضای حاضر در مجمع عمومی فوق‌العاده برسانید.
  • پس از آن وارد سامانه ثبت تغییرات شرکت پیمانکاری شوید و فرم‌ها و بخش‌های مورد نظر را در سامانه را تکمیل کنید.
  • پس از اینکه مدارک شما بررسی و تایید شد. تاییدیه پذیرش اینترنتی را دریافت خواهید کرد. در ایم مرحله مدارک مربوط به تغییرات شرکت پیمانکاری را به صورت پستی ارسال کنید و پس از اینکه این مدارک به تایید رسیدند باید تغییرات شرکت پیمانکاری را در روزنامه رسمی کشور به ثبت برسانید.

تغییر نام و آدرس شرکت پیمانکاری

در صورتی که قصد دارید نام شرکت پیمانکاری را تغییر دهید باید ابتدا بررسی کنید که نام انتخابی شما توسط شرکت دیگری به ثبت نرسیده باشد. برای این منظور استعلام ثبت شرکت پیمانکاری را انجام دهید. برای استعلام می‌توانید وارد سامانه ثبت شرکت‌ها شوید و نام منتخب را وارد کنید و پس از جستجو از مطمئن شوید که نام انتخابی قبلا توسط شرکت دیگری انتخاب نشده است.

  • برای تغییر نام و آدرس شرکت ابتدا صورتجلسه تغییر اسم و آدرس شرکت پیمانکاری را تنظیم کنید و آن را به امضای اعضای حاضر در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت برسانید. توجه کنید از آنجایی که قصد دارید دو تغییر در شرکت پیمانکاری داشته باشید باید دو صورتجلسه تنظیم کنید. یکی صورتجلسه تغییر اسم شرکت پیمانکاری و دیگری صورتجلسه تغییر آدرس شرکت پیمانکاری؛ پس از آن هر دو صورتجلسه باید به امضای اعضای حاضر در جلسه برسند.
  • پس از آن صورتجلسه‌های تنظیم شده را همراه با دیگر مدارک در سامانه ثبت تغییرات شرکت پیمانکاری بارگزاری کنید.
  • پس از اینکه با درخواست شما موافقت شد باید مدارک را از طریق پست در طی سه روز کاری ارسال کنید. پس از تایید نهایی لازم است که هزینه‌های لازم برای ثبت تغییرات شرکت را پرداخت و در نهایت درخواست انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور را بدهید.

هزینه تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری

یکی از سوالاتی که مدیران شرکت‌ها به دنبال آن هستند این است که هزینه تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری چقدر است؟ هزینه ثبت تغییرات در اساسنامه شرکت پیمانکاری متغیر است و به مواردی مانند تعداد صورتجلسات تنظیم شده و همچنین هزینه‌های قانونی برای بررسی مدارک و هزینه روزنامه رسمی کشور بستگی دارد.

ثبت صورتجلسه تغییرات با وینداد

نحوه تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری به ظاهر ممکن است ساده باشد اما به دلیل وجود نکات ثبتی در فرآیند تنظیم و ثبت صورتجلسه، پیچیدگی‌هایی دارد. به همین منظور برای ثبت هر گونه تغییرات در شرکت خود بهتر است با مشاوران این حوزه مشورت کنید تا در فرآیند ثبتی با مشکلاتی مانند نقص پرونده یا رد آن مواجه نشوید. تیم کارشناسان متخصص ثبتی وینداد علاوه‌بر ارائه مشاوره‌های لازم در این زمینه، امور ثبتی شرکت‌ها اعم از ثبت شرکت و ثبت تغییرات را برای شرکت شما انجام می‌دهند.

جمع بندی

تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری برای مدیران شرکت اهمیت زیادی دارد. ثبت شرکت به معنای این نیست که دیگر نمی‌توان در اساسنامه شرکت تغییر ایجاد کرد بلکه امکان اعمال برخی تغییرات طبق قانون وجود دارد.

برای ثبت تغییرات ابتدا باید صورتجلسه متناسب با موضوع خود را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که برای هر تغییری که در اساسنامه ایجاد می‌کنید باید صورتجلسه جداگانه تنظیم کنید. همچنین باید صورتجلسه تنظیم شده به امضای اعضای مجمع عمومی فوق‌العاده برسد. تغییراتی که مربوط به اساسنامه شرکت است و تغییراتی که قابل توجه است باید حتما توسط مدیر شرکت به ثبت برسد.

سوالات متداول

تغییر اساسنامه شرکت پیمانکاری توسط کدام مجمع انجام می‌شود؟ 

برای ثبت تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری نیاز است که هیئت مدیره شرکت پیمانکاری و مدیرعامل این تغییرات را در سامانه ثبت تغییرات شرکت پیمانکاری به ثبت برسانند.

مدارک لازم برای ثبت تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری چیست؟ 

برای ثبت تغییرات اساسنامه شرکت پیمانکاری باید ابتدا صورتجلسه تهیه کنید. سپس مدارک شرکت و تصویر مدارک هویتی اعضای شرکت را ارائه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

صفر تا صد خدمات ثبت صورتجلسه تغییرات و تنظیم مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها، به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

صفر تا صد خدمات ثبت صورتجلسه تغییرات و تنظیم مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها، به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.