ثبت تغییرات شرکت در گرگان + مقررات و مراحل

ثبت تغییرات شرکت در گرگان + مقررات و مراحل

ثبت تغییرات شرکت‌های تجاری در اداره ثبت شرکت‌ها موضوعی است که ممکن است در همه شرکت‌ها، فارغ از آنکه اقامتگاه آنها کجاست اتفاق بیافتد. استان گرگان نیز به عنوان یکی از استان‌های با رونق اقتصادی و فعالیت تجاری نسبتا بالای کسب‌وکارها، شناخته می‌شود که میزبان شرکت‌های تجاری زیادی است. به این خاطر، در این مطلب […]

ثبت تغییرات شرکت‌های تجاری در اداره ثبت شرکت‌ها موضوعی است که ممکن است در همه شرکت‌ها، فارغ از آنکه اقامتگاه آنها کجاست اتفاق بیافتد. استان گرگان نیز به عنوان یکی از استان‌های با رونق اقتصادی و فعالیت تجاری نسبتا بالای کسب‌وکارها، شناخته می‌شود که میزبان شرکت‌های تجاری زیادی است.
به این خاطر، در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به موضوع ثبت تغییرات شرکت در گرگان می‌پردازیم و شرایط، مراحل و نکات این موضوع را بررسی می‌کنیم.

با ما همراه باشید.

کدام تغییرات شرکت در گرگان نیاز به ثبت دارند؟

در ابتدا لازم است تاکید شود که همه تغییرات شرکت در گرگان الزامی به ثبت ندارند. به بیان دیگر تغییراتی نیاز به ثبت رسمی دارند که سبب ایجاد تغییر در بندها و مفاد اساسنامه و شرکت‌نامه شرکت شوند.

بخشی از تغییراتی که سبب تغییر در اساسنامه می‌شوند و نیاز به ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها دارند، در ادامه ذکر شده است:

۱) تغییرات اثرگذار بر اساسنامه شرکت

همانطور که گفته شد تغییرات اساسنامه نیاز به ثبت رسمی دارند. به طور خلاصه تغییراتی که نیازمند اصلاح اساسنامه هستند، شامل تغییر نام شرکت، آدرس و اقامتگاه شرکت، موضوع فعالیت و کاربری شرکت، تغییر قالب  و نوع شرکت و… هستند. لازم به ذکر است که ممکن است تغییرات گفته شده تابع مواد عمومی و معمول اساسنامه شرکت نباشند و مفادی اختصاصی باشند که شرکا با توافق در اساسنامه یا شرکت‌نامه قید کردند. در هر صورت، ثبت تغییرات شرکت در گرگان شامل مورد اخیر نیز می‌شود.

۲) تغییر در مدت زمان فعالیت شرکت

گاهی ممکن است یک شرکت تجاری در گرگان، مدت زمان فعالیت خود را به شکل محدود و مشخصی بیان کند. مثلا در اساسنامه ثید شود مدت فعالیت شرکت سه سال خواهد بود. در چنین حالتی اگر شرکای شرکت بخواهند مدت زمان شرکت را تمدید کنند، بایستی عملیات ثبت تغییر‌ات شرکت در گر‌گان را کلید بزنند.

۳) تصمیم به انحلال ارادی شرکت یا انحلال قهری

هر شرکت تجاری در گرگان می‌تواند به دلایل مختلفی به مرز انحلال برسد. انحلال شرکت ممکن است با صلاحدید و توافق شرکا باشد و یا به دلیل موضوعات قهری و خارج از اراده شرکا صورت بگیرد. مثلا ممکن است انحلال شرکت با پایان مدت فعالیت شرکت و عدم تمدید آن انجام شود. ثبت تغییرات شرکت در گرگان در موارد انحلال نیز ضروری است.

۴) تغییر در میزان سهام و سرمایه

گاهی شرکای شرکت تجاری در گرگان قصد دارند تا میزان سهام و سرمایه شرکت را کاهش یا افزایش دهند. در این حالت ثبت تغییرات شر‌کت در گر‌گان نیز باید صورت بگیرد.

۵) تغییر سمت مدیران و تمدید ماموریتشان

به طور خلاصه هر گونه تغییری که در سمت و یا طول مدت فعالیت مدیران شرکت در گرگان انجام می‌گیرد، باید به طور رسمی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

۶) ورود و خروج شرکای تجاری

اخراج، استعفا یا توافق شرکا و مدیران برای خروج یا ورود شریک تجاری نیز از تغییراتی است که باید ثبت رسمی شود.

در ادامه نکات ثبت تغییرات شرکت در گرگان را بررسی می‌کنیم.

ثبت تغییرات شرکت در گرگان، در کدام مرجع صورت می‌گیرد؟

در حال حاضر تفاوتی ندارد که اقامتگاه شرکت تجاری و یا محل سکونت شرکا و متقاضیان ثبت شرکت در کدام شهر ایران باشد. مرجع رسمی ثبت شرکت در ایران اداره ثبت شرکت‌ها است و این اداره از طریق سامانه یکپارچه اینترنتی مراحل مختلف ثبت شرکت تجاری و ثبت تغییر‌ات شرکت‌ها را پوشش می‌دهد.

در نتیجه ثبت تغییر‌ات شرکت در گرگان نیز از طریق سامانه گفته شده انجام می‌شود.

اقدامات ضروری برای ثبت تغییرات شرکت در گرگان چیست؟

پیش از آنکه شرکا بتوانند تغییرات شرکت را در سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها، ثبت کنند بایستی اقداماتی انجام دهند و اسناد و مدارکی را فراهم آورند.

۱) تشکیل جلسه مجمع عمومی شرکت و تنظیم صورت‌جلسه

شرکای شرکت در گرگان باید برای انجام تغییرات مهم شرکت، تشکیل جلسه دهند. بسته به نوع تغییر، ممکن است مجمع عمومی عادی و یا مجمع عمومی فوق‌العاده یا حتی هیات مدیره شرکت در گرگان تشکیل جلسه دهد.

شرکا باید متن مذاکرات و تصمیمات مربوط به تغییرات شرکت ها را در صورت‌جلسه مکتوب کنند چرا که برای ثبت تغییرات شرکت در گرگان، داشتن صورتجلسه تغییرات ضروری است.

۲) تهیه اساسنامه اصلاح شده شرکت

تردیدی نیست که در اکثر موارد تغییرات شرکت ها، نیاز به تغییر در اساسنامه شرکت وجود دارد. اساسنامه اصلاح شده شرکت در گرگان نیز باید توسط شرکا آماده شود.

۳) اسناد هویتی مدیران و سهامداران شرکت

در اکثر موارد، برای ثبت تغییرات شرکت در گرگان، نیاز است تا مدارک هویتی مدیران و سهامداران جدید شرکت تهیه شود.

۴) روزنامه رسمی شرکت

آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت در گرگان هم از مدارکی است که شرکا برای ثبت تغییرات شرکت باید آن را فراهم کنند.

ثبت تغییرات شرکت در گرگان چه مراحلی دارد؟

۱) وارد کردن اطلاعات شخصیت حقوقی (شماره ثبت، نوع شرکت و…)

۲) ورود اطلاعات جلسه تشکیل شده برای ثبت تغییرات شرکت در گرگان

۳) وارد کردن تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مجمع عمومی عادی یا فوق‌العاده (متن صورتجلسه)

۴) وارد کردن اطلاعات اشخاص حاضر در جلسه و سمت آنها

۵) تغییر اطلاعات مورد نظر شرکا

۶) نام‌های درخواستی (در صورت تغییر نام شرکت)

۷) وارد کردن سهام و سرمایه شرکت (در صورت تغییر در سرمایه شرکت)

۸) تصریح موضوع و کاربری اصلاح شده فعالیت شرکت (در صورت تغییر موضوع شرکت)

۹) بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز که در بخش قبل گفته شد (اساسنامه، مدارک هویتی شرکا و…)

۱۰) ارسال درخواست نهایی ثبت تغییرا‌ت شرکت در گرگان

۱۱) ارسال فیزیکی اسناد ثبت تغییرات شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها (از طریق اداره پست)

۱۲) پرداخت هزینه آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

درباره ثبت تغییرات شرکت در گرگان نیاز به مشاوره دارید؟

فعالیت شرکت خود را با اقدام به ثبت آن آغاز کنید. متخصصان وینداد در تمام مراحل ثبت شرکت و تغییرات شرکت و نیازهای حقوقی بعدی کسب‌وکار شما در کنار شما خواهد بود.

در نهایت شما می‌توانید برای تنظیم خودکار صورتجلسه یا دریافت مشاوره حقوقی درباره تغییرات شرکت در گرگان از خدمات وینداد حداکثر استفاده را داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت