ثبت تغییرات شرکت سهام خاص به چه صورت است؟

ثبت تغییرات شرکت سهام خاص به چه صورت است؟

موارد بسیاری پیش می‌آید که اشخاص بعد از ثبت شرکت سهامی خاص خود و تنظیم اساسنامه آن تصمیم به ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص می‌گیرند اما دقیق نمی‌دانند تا چه اندازه مجاز به اعمال این تغییرات هستند. بنابراین در این نوشته ما به طور کامل تغییرات شرکت سهامی خاص را بررسی می‌کنیم. در ادامه چنانچه […]

موارد بسیاری پیش می‌آید که اشخاص بعد از ثبت شرکت سهامی خاص خود و تنظیم اساسنامه آن تصمیم به ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص می‌گیرند اما دقیق نمی‌دانند تا چه اندازه مجاز به اعمال این تغییرات هستند. بنابراین در این نوشته ما به طور کامل تغییرات شرکت سهامی خاص را بررسی می‌کنیم. در ادامه چنانچه نیاز به راهنمایی داشتید مشاورین ما در وینداد برای راهنمایی شما آماده اند.

تغییرات شرکت سهامی خاص چیست؟

با توجه به اساسنامه شرکت سهامی خاص می‌توان جهت ثبت تغییرات در این شرکت اقدام کرد. این تغییرات عبارتند از؛

  1. تغییر نام شرکت
  2. تغییر موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص
  3. تغییر محل شرکت
  4. نقل و انتقال سهام (اگر طبق اساسنامه بر عهده هیات مدیره باشد)
  5. نقل و انتقال سهام (اگر طبق اساسنامه بر عهده مجمع عمومی فوق العاده باشد)

تغییرات در شرکت سهامی خاص به چه صورت انجام می‌گیرد؟

با توجه به آنچه  گفته شد، تغییرات در شرکت سهامی خاص در پنج مورد بالا طبق اساسنامه شرکت انجام می‌گیرد. اما نحوه اعمال تغییر در هر یک از موارد بالا نیاز به توضیح دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

تغییر نام شرکت سهامی خاص

نام شرکت یکی از موارد اساسی است که هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید انتخاب و در فرم‌ها درج شود. جهت تغییر نام باید مراحل زیر طی شود:

  • تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد.
  • رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت
  • بعد از تنظیم صورتجلسه،اصل صورتجلسه به همراه، لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنان رسیده است. اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت تحویل اداره ثبت شرکت ها خواهد شد.
  • قبل از تحویل صورتجلسه تغییر نام، باید نسبت به پرداخت حق الثبت اقدامشود.

تغییر موضوع شرکت سهامی خاص

از دیگر موارد مهم در اساسنامه شرکت سهامی تعیین موضوع شرکت و توضیح فعالیت آن است که در صورت اعمال تغییر باید مراحل زیر طی شود :

  • تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده و تنظیم صورتجلسه که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد. بعد از تنظیم صورتجلسه، اصل صورتجلسه به همراه لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنان رسیده است و اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده تحویل اداره ثبت شرکت ها خواهد شد.
  • رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت
  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس

تغییر محل شرکت سهامی خاص

اقامتگاه شرکت ها و محل قانونی آنها همواره محل مناقشه و بحث در موضوع شرکت‌های تجاری بوده‌است، بنابراین تغییر محل شرکت سهامی خاص نیز با شرایط و مراحلی انجام می‌شود:

  • تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه که هیات رئیسه آن را امضا کرده باشد.
  • رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه ی شرکت
  • در صورتی که اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه به هیات مدیره شرکت تفویض شده باشد هیات مدیره می‌تواند با تنظیم صورتجلسه نسبت به ثبت تغییر محل شرکت اقدام می‌کند.
  • اگر تغییر محل شرکت از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد باید پرونده شرکت به شهرستان مربوطه ارسال گردد.

نقل و انتقال سهام (چنانچه طبق اساسنامه بر عهده هیئت مدیره باشد)

 در شرکت سهامی سرمایه افراد به سهام تبدیل شده و این سهام توسط اشخاص قابل انتقال می‌باشد، در این مورد مراحل و مدارک مورد نیاز:

  • تشکیل جلسه هیات مدیره
  • تنظیم صورتجلسه که اعضای هیات مدیره و خریداران و فروشندگان سهام آن را امضا کنند. (چنانچه در اساسنامه حد نصاب معینی برای تشکیل جلسه ذکر شود، رعایت آن ضروری است.)
  • فتوکپی شناسنامه سهامداران جدید
  • فهرست صاحبان سهام قبل و بعد از نقل و انتقال سهام
  • مدارک بعد از تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسه، تحویل اداره ثبت شرکت ها خواهد شد.
  • برگ مفاصاحساب نقل و انتقال سهام از سازمان امور مالیاتی کشور

مدارک ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص چیست؟

ثبت تغییر در شرکت سهامی خاص نیازمند مدارک و شروطی است که برخی شروط آن پیش‌تر گفته شد. در مورد مدارک مورد نیاز نیز لازم است شرکا ابتدا مدارک خاصی را فراهم کنند:

  • تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده
  • نوشتن مجدد اساسنامه مطابق با تغییرات مورد نظر
  • تهیه اسناد هویتی شرکا و اشهاص حاضر در جلسات مجامع
  • تهیه یک نسخه از آگهی شرکت در روزنامه رسمی

پس از تهیه مدارک گفته شده، متقاضی ثبت تغییرا‌ت شرکت سهامی خاص موظف است فرآیند کامل ثبت تغییرات را از سامانه اداره ثبت شرکت‌ها پیگیری کند.

ثبت تغییرات شرکت مسئولیت محدود در تهران و شهرستان

در وینداد برای انجام تمامی تغییرات شرکت کارشناسان ثبتی ما در خدمت شما هستند. کافی است درخواست خود را ثبت کنید تا برای دریافت مدارک و مشاوره، کارشناس ثبتی ما با شما تماس بگیرند و در اسرع وقت تغییرات شما ثبت و اجرا شود. برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص خود در وینداد تنها به اساسنامه، آخرین تغییرات و لیست سهامداران شرکت سهامی خاص احتیاج دارید و مدت زمان ثبت تغییرات شرکت، ۱۰ تا ۱۵ روز کاری است. با خدمات وینداد شما می‌توانید اقدام به ثبت شرکت خود کنید و از مشاوره کارشناسان حقوقی وینداد برخوردار شوید.

سخن پایانی

آگاهی از نحوه ثبت تغییرات شرکت در مواردی که در این نوشته بررسی شد ضروری است. مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص حتما باید بر طبق اساسنامه شرکت عمل شود. در مواردی نیز انتشار آگهی یا دریافت مجوز‌های به خصوص یا طی کردن مراحل اداری ضروری است. در صورتی که نیازی به دریافت خدمات مشاوره‌ای در حوزه ثبت شرکت‌ها و تغییرات شرکت‌ها دارید، می‌توانید با تیم کارشناسان حقوقی وینداد در ارتباط باشید. علاوه بر این چنانچه نیاز به ثبت شرکت یا ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص خود دارید ما در وینداد این فرآیند را با کمترین هزینه و با اطمینان برای شما انجام می‌دهیم.

سوالات متداول

مدت زمان ثبت تغییرات و دریافت آگهی چقدر است؟

در سریعترین حالت همان روز مجمع یا جلسه هیئت مدیره باید صورتجلسه امضا شود. اگر در سامانه ثبت شود حدودا یک هفته مراحل در اداره طی خواهد شد. اما روز دقیقی نمی توان گفت چون بعد از ارسال صورتجلسات به اداره از طریق پست گاه ممکن است یک پرونده تا 20 روز اعلام آگهی نشود.

موارد الزامی تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص چیست؟

پس از ثبت شرکت می‌توانید نسبت به اعمال تغییراتی در شرکت خود و اعمال تصمیمات لازم در هیئت‌مدیره اقدام نمایید. جهت معتبر بودن تصمیمات و تغییرات، لازم است آن‌ها را در قالب یک صورت جلسه بنویسید. پس از تنظیم صورتجلسه برای ثبت آن باید نسخه ای از آن را به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت