ثبت شرکت در گرجستان + قوانین و شرایط آن

ثبت شرکت در گرجستان + قوانین و شرایط آن

تا به حال به ثبت شرکت در خارج از ایران فکر کرده‌اید؟ ثبت شرکت در گرجستان چطور؟ در سالهای اخیر افراد زیادی کشور گرجستان را برای ادامه‌ی زندگی و سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.گرجستان از جمله کشور‌هایی‌ست که به دلیل نزدیکی با ایران و آب‌وهوای خوب، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌است. اما ثبت شرکت در گرجستان […]

تا به حال به ثبت شرکت در خارج از ایران فکر کرده‌اید؟ ثبت شرکت در گرجستان چطور؟ در سالهای اخیر افراد زیادی کشور گرجستان را برای ادامه‌ی زندگی و سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.گرجستان از جمله کشور‌هایی‌ست که به دلیل نزدیکی با ایران و آب‌وهوای خوب، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌است. اما ثبت شرکت در گرجستان هم مانند هر اقدام دیگری نیاز به کسب اطلاعات حقوقی و شناخت جزئیات این امر دارد. بنابراین در این نوشته ما تمامی قوانین مربوط به ثبت شرکت در گرجستان را برای شما توضیح خواهیم داد، همچنین شرایط این کار را مورد بررسی قرار میدهیم تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری به ثبت شرکت خود بپردازید. برای راهنمایی درخصوص تاسیس کسب‌وکار جدید در خارج از کشور با مشاوران ما در وینداد در ارتباط باشید.

آیا گرجستان مقصد درستی برای ثبت شرکت است؟

اقتصاد گرجستان یکی از رو به رشدترین اقتصاد ها در اروپای شرقی ست. در بین کشورهایی که راه اندازی کسب و کار  در آن ها سهولت دارد گرجستان در رتبه هفتم قرار دارد. بیشتر تجار بهترین روش سرمایه‌گذاری در گرجستان را ثبت شرکت می‌دانند و مزایای زیادی برای ثبت شرکت در گرجستان در نظر گرفته‌اند.

از مزایای ثبت شرکت در گرجستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به رسمیت شناختن حق مالکیت صد در صد برای اتباع خارجی که باعث می‌شود نیازی به اخذ تابعیت یا شخصی از این کشور نداشته باشید.
  • با ثبت شرکت در این کشور می‌توان اقامت گرفت، اما برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت باید این شرکت در گرجستان فعال باشد و در اداره مالیات کشور گرجستان ثبت نام شده‌باشد.
  • سریع و ارزان بودن خدمات ارائه شده در این کشور که سبب به وجود آمدن حساب‌های دارای سوددهی توسط شرکت‌های خارجی می‌گردد.
  • سرمایه گذاران در این کشور از مالیات‌های مربوط به گمرک و عوارض واردات، معاف هستند.
  • امضای توافقنامه‌ی تجارت آزاد با کشورهای مشترک‌المنافع، ترکیه، کانادا، سوئیس و ژاپن، ایالات متحده‌ی آمریکا توسط کشور گرجستان که تجارت را برای شرکت‌ها آسان می‌‌کند.

چه شرکت‌هایی را می‌توان در گرجستان به ثبت رساند؟

_ شرکتهای با مسولیت محدود

_ شرکت تضامنی محدود

_  شرکت کارآفرینی فردی

_ شرکت سهامی خاص

_ شرکت تعاونی

ثبت شرکت در گرجستان به نظر کار سختی نمی‌آید اما هرکاری در قدم اول نیاز به مشورت با افراد متخصص و کارشناس دارد. شما می‌توانید برای مشورت در زمینه ثبت شرکت در گرجستان به کارشناسان حقوقی وینداد جهت مشاوره و راهنمایی رجوع کنید.

شرایط ثبت شرکت در گرجستان

با توجه به نوع شرکت احداثی، قوانین و شرایط در مورد ثبت آن متفاوت است. در گرجستان شرکت های کوچک با توجه به نوع کسب‌وکاری به آن مشغول اند و یا خدماتی که ارائه می‌دهند باید درخواست پروانه‌ی کسب دهند. تمام کسب‌وکارها در صورتی که حق عضویت برای استفاده از مکان‌های عمومی پرداخت می‌کنند باید پروانه‌ی خرید خدمات در گرجستان را خریداری نمایند.

گرجستان به صاحبان شرکت‌هایی که تنها یک شریک دارند این امتیاز را می‌دهد که اسم خود را به عنوان نام تجاریشان انتخاب کنند. اما چنانچه آن‌ها نامی ساختگی را به جای اسم خود برای کسب و کارشان انتخاب نمایند، این نام ساختگی باید توسط دبیر بخش شرکت‌های دولت گرجستان ثبت شود.اگر شرکت شما از نوع مشارکتی، شرکت با مسئولیت محدود، مشارکت با مسئولیت محدود یا غیرانتفاعی است باید بندهای مربوط به بخش شرکت ها را با یک نام تجاری قانونی تکمیل کنید.

صاحبان شرکت‌ها در گرجستان جهت پرداخت مالیات باید شماره‌ی مالیاتی مربوط به فدرال و ایالت را داشته باشند. همچنین تمام شرکت‌هایی که در ایالت کار می‌کنند باید برای تمام گواهی‌ها، مجوزها و تاییدیه‌هایی که جهت فعالیت شرکتشان لازم است، درخواست دهند. این مجوزها و گواهی‌ها شامل مالیات بر درآمد استغراضی ، خرید و فروش و مالیات بر بیمه‌ی بیکاری می‌باشد.

مراحل ثبت شرکت به چه صورت است؟

از نظر صاحبان کسب‌وکارها بهترین نوع شرکت در گرجستان، شرکت با مسئولیت محدود است. چرا که با این نوع شرکت، می‌توانند مشاغل و تجارت‌های بسیاری را تحت پوشش قرار دهند. شرکت با مسئولیت محدود یک نهاد بازرگانی قانونی است که تعهدات آن به بستانکارانش محدود به دارایی موجود آن می باشد. شرکت با مسئولیت محدود می‌تواند توسط یک شخص به صورت منفرد تأسیس گردد و یا دارای شریک باشد. سرمایه این شرکت به سهام تقسیم شده و برخلاف شرکت سهامی، سهام جدید برای آن صادر نمی‌شود. اغلب شرکتهای ثبتی در کشور گرجستان از این نوع هستند.

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود در گرجستان

  • انتخاب نام شرکت که انحصارا متعلق به یک شرکت باشد و به شناسایی نوع فعالیت شرکت کمک کند.
  • در اداره ملی ثبت عمومی که وابسته به وزارت دادگستری گرجستان است ثبت نام کند. کد و مجوز ایالتی و ثبت مالیاتی را دریافت کند.
  • تاییدیه‌ی مدارک در دفترخانه و سفارت به همراه ترجمه
  • تهیه‌ی طرح توجیهی و بیزینس مربوط به شرکت
  • تاییدیه‌ی گذرنامه همراه با ترجمه
  • تنظیم اساسنامه به همراه ترجمه
  • ارائه‌ی آدرس پستی مربوط به ملک شخصی یا اجاره‌ای
  • تعیین موضوع فعالیت شرکت
  • بازگشایی حساب بانکی بین‌المللی برای شرکت
  • افتتاح حساب بانکی شخصی
  • دریافت اقامت کشور گرجستان از طریق اقدامات مربوط به ثبت شرکت
  • استخدام پرسنل
  • پرداخت بیمه پرسنل
  • پرداخت مالیات پرسنل
  • پرداخت مالیات‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت
  • پرداخت بیمه‌های مربوط به شرکت
  • تهیه‌ی مهر و لگوی مربوط به شرکت

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هزینه ثبت شرکت با توجه به نوع آن و موضوع آن متفاوت است.اما می‌توان ارزیابی کرد که هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود حدود 100دلار است. در کل هزینه ثبت شرکت در همه انواع شرکتها تا 325 دلار است. اما این هزینه از سرمایه اصلی مورد نیاز شرکت جداست و همچنین این مبلغ هزینه‌های جانبی مثل هزینه‌های زیر را در برمی‌گیرد:

  1. ترجمه پاسپورت متقاضی ثبت شرکت به زبان گرجی همراه با تایید محضر رسمی : بین 10 تا 15 لاری که بستگی به دستمزد مترجم رسمی محضر دارد.
  2. هزینه دولتی ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود و جنرال تریدینگ :  111 لاری که با ترجمه انگلیسی مبلغ 20 لاری به آن افزوده خواهد شد.
  3. هزینه خرید یک آدرس قانونی جهت ثبت شرکت : بین 20 تا 100 لاری که بستگی به صاحب ملکی که میخواهد آدرسش را روی شرکت شما ثبت کند ، دارد.

برای ثبت شرکت در گرجستان نیاز به راهنمایی دارید؟

موضوع ثبت شرکت در گرجستان، اگرچه جذابیت‌های زیادی برای صاحبان کسب‌وکار دارد اما می‌تواند چالش‌های حقوقی زیادی نیز به همراه داشته باشد. در این مطلب سعی شد تا برخی از مهم‌ترین نکات و قوانین گسترش کسب‌وکار در گرجستان بررسی شود. اما این قوانین هم می‌توانند به مرور زمان تغییر کنند یا در بخش‌های خاصی از تجارت، نکات بیشتری به همراه داشته باشند. به همین دلیل اگر درباره ثبت شرکت در نمونه‌های دیگر در گرجستان سوال و یا نکته مبهمی در ذهن دارید،  به کارشناسان حقوقی وینداد برای مشاوره و راهنمایی اعتماد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت