ثبت شرکت نقشه برداری و مجوزها + مراحل و نکات

ثبت شرکت نقشه برداری و مجوزها + مراحل و نکات

نقشه‌برداری را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین فن‌های بشری دانست که کارکرد آن استفاده از روش‌های مختلف جمع‌آوری اطلاعات از یک فرآیند یا سازه و تولید نقشه برای کاربردهای متفاوت است. با توجه به این تعریف می‌توان حدس زد که علم نقشه برداری برای حوزه‌ها و صنایع متنوع کاملا ضروری است. امروزه فعالیت حرفه‌ای در حوزه […]

نقشه‌برداری را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین فن‌های بشری دانست که کارکرد آن استفاده از روش‌های مختلف جمع‌آوری اطلاعات از یک فرآیند یا سازه و تولید نقشه برای کاربردهای متفاوت است. با توجه به این تعریف می‌توان حدس زد که علم نقشه برداری برای حوزه‌ها و صنایع متنوع کاملا ضروری است. امروزه فعالیت حرفه‌ای در حوزه نقشه‌برداری بسیار پرطرفدار شده است و یکی از بهترین روش‌های فعالیت حرفه‌ای در این حوزه، ثبت شرکت نقشه برداری است که امکان بهره‌برداری از علم و تجربه‌ی متخصصان متفاوت، رشد، ارتقا جایگاه ،رسیدن به سود، استقلال و اعتبار بسیار بیشتر را نیز فراهم می‌آورد. در این مطلب راجع به رویه ثبت شرکت نقشه برداری و مجوزهای آن صحبت می‌کنیم.

تصمیم به ثبت شرکت نقشه برداری

همانطور که عنوان شد، امروزه تقاضا برای ثبت شرکت نقشه برداری در حال افزایش بوده و بسیاری از شرکت‌های راه سازی، عمرانی، خدماتی، مهندسی و اجرایی نیز به دنبال این نوع شرکت ها برای داشتن تعاملات و همکاری های دو جانبه هستند که همین موضوع اهمیت ثبت این نوع شرکت ها را بیشتر کرده است.

باید به این نکته توجه کرد که موضوع یک شرکت نقشه‌برداری اگرچه مهندسی بوده ولی به منظور ثبت، باید در قالب یک شرکت تجاری به ثبت برسد. اصولا تاسیس یک شرکت نقشه‌برداری در هر یک قالب‌های تجاری امکان‌پذیر است؛ با این حال اغلب در یکی از دو قالب مسئولیت محدود یا سهامی خاص انجام می‌شود. از آن‌جا که تاسیس و ثبت یک شرکت در هر قالب خاص شرایط متفاوتی دارد، لازم است متقاضیان تاسیس یک شرکت نقشه‌برداری با اطلاع کامل از این شرایط راجع به قالب شرکت تصمیم‌گیری کنند. بر این اساس، لازم است در اینجا به بررسی این شرایط بپردازیم.

ثبت شرکت نقشه‌برداری در قالب مسئولیت محدود

  • حداقل میزان سرمایه برای تاسیس یک شرکت نقشه‌برداری در قالب مسئولیت محدود، یک میلیون ریال است.
  • شرکای یک شرکت نقشه‌برداری با مسئولیت محدود، هر کدام به اندازه سرمایه خود مسئولیت دارند.
  • این نوع شرکت می‌تواند با وجود حداقل دو شریک به ثبت برسد.
  • میزان سرمایه در شرکت نقشه‌برداری با مسئولیت محدود اعلامی بوده و توسط مدیرعامل اعمال می‌شود.
  • مدارک مورد نیاز به منظور ثبت یک شرکت نقشه‌برداری در قالب مسئولیت محدود عبارت اند از: فتوکپی کارت ملی و شناسنامه اعضا- اقرار نامه امضا شده اعضا- اصل گواهی عدم سوء پیشینه از دفاتر پلیس + 10- وکالتنامه احتمالی- کپی سند ملکی و یا اجاره نامه محضری محل شرکت– اساسنامه شرکت- اظهارنامه-شراکت‌نامه

ثبت شرکت نقشه‌برداری در قالب سهامی خاص

  • حداقل تعداد اعضا برای ثبت یک شرکت نقشه‌برداری سهامی خاص سه عضو هیئت‌مدیره و 2 نفر بازرس است که بازرسین نباید نسبت فامیلی با اعضای هیئت‌مدیره داشته باشند.
  • این شرکا با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری باید میزبان حداقل یک میلیون ریال را به عنوان سرمایه اولیه شرکت مشخص کنند که 35 درصد از این مقدار نزد حساب شرکت در شرف تاسیس سپرده می‌شود.
  • در شرکت نقشه‌برداری سهامی خاص هرچه میزان سرمایه بالاتر در نظر گرفته شود بهتر است چرا که عموما موضوع این نوع شرکت پروژه‌ای بوده و شرکت های سهامی خاص نیز اعتبار خود را غالبا از سرمایه شرکت اخذ می کنند.
  • در یک شرکت نقشه‌برداری سهامی خاص، سرمایه به شکل سهام بوده و در قطعات مساوی بسته به میزان آورده شرکا بین آن‌ها تقسیم می‌شود.
  • پروسه ثبت یک شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص حدودا 20 روز کاری طول می‌کشد.
  • مدارک مورد نیاز به منظور ثبت یک شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص عبارت اند از: اصل گواهی عدم سوء پیشنه کیفری برای تمامی اعضا و بازرسان- تصویر مدارک شناسایی اعضاء و بازرسان شامل (کارت ملی و شناسنامه)- اقرار نامه امضا شده اعضا و بازرسان- وکالتنامه احتمالی- کپی سند ملکی و یا اجاره نامه محضری محل شرکت- اساسنامه شرکت- اظهارنامه-شراکت‌نامه

مراحل ثبت شرکت نقشه برداری

  • ثبت شرکت نقشه برداری نیاز به اخذ مجوز خاصی ندارد.
  • تنها در صورتی می‌توان از عنوان «مهندسی» در نام شرکت استفاده کرد که یکی از نفرات ثبت‌کننده این شرکت دارای مدرک مهندسی از یکی از دانشگاه های معتبر باشد. هم‌چنین به‌منظور استفاده از عنوان «مهندسین» در نام شرکت، حداقل دو نفر از شرکا باید مدرک مهندسی داشته باشند. به عنوان آخرین احتمال، در صورت تمایل به استفاده از عنوان «گروه مهندسین» در نام شرکت، باید تمامی موسسین شرکت دارای مدرک مهندسی در رشته های مرتبط باشند.
  • برگزاری مجمع عمومی موسسین و جلسه هیئت‌مدیره و تنظیم صورتجلسات مجمع عمومی موسسین که در آن مدیران، مسئولیت ها، قبول مسئولیت ها، بازرسین ، دارندگان امضا مجاز و غیره تعیین شده است.
  • نماینده شرکت یا نماینده حقوقی شرکت به همراه تمامی مدارک عنوان شده وارد سایت اداره ثبت شرکت‌ها شده، موضوع شرکت را وارد نموده تا کارشناسان این اداره درخواست ثبت را به همراه مدارک و داشتن شایستگی لازم بررسی و در صورت تایید، مدارک اصلی بصورت پست و یا حضوری تقدیم این اداره خواهد شد.
  • مرحله نهایی ثبت شرکت نقشه برداری، پرداخت هزینه ثبت شرکت و هم‌چنین هزینه آگهی در روزنامه رسمی است که پس از آن کد اقتصادی و دفاتر پلمپ شرکت عملیاتی می‌شوند.

سخن آخر

برای ثبت شرکت نقشه برداری می‌توان از راهکارهای حقوقدانان استفاده کرد تا مسیری ساده‌تر و کوتاه‌تر پیش پای متقاضیان باشد. شما می‌توانید برای ثبت شرکت نقشه برداری به خدمات مشاوره وینداد اعتماد کنید.

فعالیت شرکت خود را با اقدام به ثبت آن آغاز کنید. متخصصان وینداد در تمام مراحل ثبت شرکت و نیازهای حقوقی بعدی کسب‌وکار شما در کنار شما خواهد بود.

1/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.