ثبت شرکت کامپیوتری و مجوزهای لازم جهت ثبت شرکت کامپیوتری

ثبت شرکت کامپیوتری و مجوزهای لازم جهت ثبت شرکت کامپیوتری

امروزه همه ما بیش از پیش نام ثبت شرکت کامپیوتری به گوشمان می‌خورد و در پیشرفت تکنولوژی باعث ظهور و پیدایش دنیای جدیدی در علوم شده است و دریچه جدیدی را در ارتباطات و علوم باز کرده است. از این رو ثبت شرکت کامپیوتری نیز بسیار افزایش یافته است و اشخاص با ثبت شرکت کامپیوتری […]

امروزه همه ما بیش از پیش نام ثبت شرکت کامپیوتری به گوشمان می‌خورد و در پیشرفت تکنولوژی باعث ظهور و پیدایش دنیای جدیدی در علوم شده است و دریچه جدیدی را در ارتباطات و علوم باز کرده است. از این رو ثبت شرکت کامپیوتری نیز بسیار افزایش یافته است و اشخاص با ثبت شرکت کامپیوتری می‌توانند در زمینه‌های فعالیت‌های نرم افزاری، برنامه نویسی، فعالیت‌ها و خدمات سخت افزاری، امنیت اطلاعات، فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره‌های IT، ارائه خدمات سایت و طراحی سایت، ساخت تیزرهای تبلیغات و… فعالیت نمایند.

شرایط و مراحل ثبت شرکت کامپیوتری کدام است؟

برای ثبت شرکت کامپیوتری نیاز است که شرایطی چون موارد ذیل فراهم باشد:

-مدیر عاملی تمام وقت، با مدرک حداقل کارشناسی وجود داشته باشد.

-درصورتی که مدرک وی دیپلم باشد باید ۸ الی ۱۰ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد.

– در صورتی که مدرک فوق دیپلم در زمینه کامپیوتر داشته باشد باید ۴ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد.

– در صورتی که مدرک فوق دیپلم وی مربوط به رشته‌های غیر از کامپیوتر باشد باید ۶ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد.

-مدیرانی که سمت مدیر عاملی  قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان در شرکت خود رادارند از این قانون مستثنی هستند.

-شرکت‌هایی که موضوع فعالیت آنها فقط انفورماتیک بوده و مدیر عامل شرکت دارای شرایط تصدی پست مدیر عاملی شرکت رایانه‌ای باشد و حداقل لیسانس در زمینه انفورماتیک باشد و یا دارای لیسانس در سایر رشته‌های فنی و مهندسی با حداقل سه سال سابقه کاری مفید در زمینه کامپیوتری باشد، بعد از ثبت شرکت از سوی این شورا، احراز صلاحیت شده می‌شود و سپس طبقه بندی می‌شوند.

-دفتر اصلی شرکت می‌بایست در استانی باشد که تقاضا برای اخذ مجوز در همان استان شده است.

– باید مدارک لازم برای ثبت را به نظام صنفی رایانه تحویل داده شود

– نظام صنفی رایانه بعد از پانزده روز که آن مدارک را بررسی کرد و مدارک را تأیید نمود به شرکت برای انجام فعالیتهای خود یک مجوز فعالیت یک ساله می‌دهد.

– در صورتیکه ایرادی در مدارک دیده شود و مغایرتی وجود داشته باشد دستور عدم ثبت شرکت داده خواهد شد.

-شرکت‌های کامپیوتری باید هر سال  اطلاعات مریوط به تغییرات اساسنامه و روزنامه رسمی، اظهارنامه مالیاتی سالیانه، برگ تشخیص مالیاتی و فرم تکمیل شدهٔ اظهارنامه را برای سازمان صنفی رایانه‌ای استان ارسال کنند.

-در غیر اینصورت به آنها اخطار داده می‌شود و ممکن است در صورت عدم رسیدگی مجوز فعالیت، لغو موقت شود.
– به یاد داشته باشید که چنانچه قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان، شرکت ثبت شده باشد باید حداکثر تا ۶ ماه بعد از تشکیل نظام صنفی، برای گرفتن مجوز فعالیت شرکت اقدام کند.

– اگر در مدت ۶ ماهه مذکور اقدامی نشود، این شرکت نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

– شرکت‌های کامپیوتری که علت تشکیل آنها، طراحی، نظارت، تولید، پشتیبانی و آموزش سیستمهای نرم افزار، سخت افزار و نظایر آنها باشد، موظفند بعد از اینکه شرکت خود را ثبت نمودند و قبل از شروع فعالیتشان  به نظام صنفی استان خود مراجعه کرده و مجوز فعالیت دریافت کنند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت کامپیوتری طبق قانون تجارت

۱- کپی روزنامه رسمی شرکت (که آگهی تأسیس و ثبت شرکت در آن انجام شده است)
۲-کپی تغییرات در اساسنامه شرکت و ثبت آن
۳- ارائه اظهارنامه مالیاتی

۴- کپی برگه احراز صلاحیت مدیر عامل و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک
۵-کپی لیست بیمه (در صورتی که شرکت تازه تأسیس شده باشد)
۶-کپی اساسنامه شرکت
۷-کپی برابر با اصل شده مدارک شناسایی مدیر عامل
۸- کپی برابر با اصل شده مدرک تحصیلی مدیر عامل

سخن آخر

در نهایت باید بیان نمود که امروزه، به جهت توسعه و گسترش تکنولوژی و وجود مهندسان متخصص در این حوزه، تقاضای ثبت شرکت کامپیوتری را به طور چشمگیری افزایش داده و آن را به یکی از مهمترین شرکت‌ها تبدیل کرده است.

باید در نظر داشت که ثبت شرکت کامپیوتری دارای نکات حقوقی بسیاری است که در مطلب فوق ذکر گردید.

درصورتی که نسبت به ثبت شرکت کامپیوتری سؤال و یا ابهامی دارید، می‌توانید با بخش مشاوره تلفنی وینداد ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت