هزینه ثبت شرکت بازرگانی

هزینه ثبت شرکت بازرگانی چقدر است؟

شرکت‌های بازرگانی معمولا به عنوان شرکت‌هایی شناخته می‌شوند که بیشترین فعالیت آن‌ها در زمینه واردات و صادرات است. اما این شرکت‌ها می‌توانند در حوزه گسترده‌تری مثل ترخیص کالا از گمرک، شرکت در مناقصات و مزایدات، گشایش اعتبارات اسنادی و ال‌سی برای شرکت و غیره نیز فعالیت کنند. در نتیجه تقاضا برای ثبت شرکت بازرگانی بسیار […]

شرکت‌های بازرگانی معمولا به عنوان شرکت‌هایی شناخته می‌شوند که بیشترین فعالیت آن‌ها در زمینه واردات و صادرات است. اما این شرکت‌ها می‌توانند در حوزه گسترده‌تری مثل ترخیص کالا از گمرک، شرکت در مناقصات و مزایدات، گشایش اعتبارات اسنادی و ال‌سی برای شرکت و غیره نیز فعالیت کنند. در نتیجه تقاضا برای ثبت شرکت بازرگانی بسیار زیاد است. اگر شما هم می‌خواهید این چنین شرکتی را تاسیس کنید و اطلاعات کافی در رابطه با نحوه تاسیس و هزینه ثبت شرکت بازرگانی ندارید، در این مطلب به‌طور کامل در رابطه با آن توضیح خواهیم داد.

پیش شرط‌های تاسیس شرکت بازرگانی چیست؟

برای ثبت شرکت‌ بازرگانی پیش از هر کاری باید یک قالب برای شرکت خود انتخاب کنید. شرکت بازرگانی، موضوع شرکت شماست و باید در قالب یکی از انواع شرکت‌های ۷گانه در قانون تجارت به ثبت برسد. رایج‌ترین آن‌ها برای موضوعات مختلف، شرکت‌های سهامی خاص و با مسئولیت محدود هستند که تشریفات کمتری برای ثبت دارند.

پس از انتخاب نوع شرکت، حالا نوبت به برآورد هزینه ثبت شرکت بازرگانی می‌رسد. هزینه ثبت برای شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود با یکدیگر متفاوت است که در ادامه هر یک از آن‌ها را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی مسئولیت محدود

در صورتی که هر نوع قالب شرکتی را برای ثبت انتخاب کنید، دو نوع هزینه را پرداخت خواهید کرد:

اول- تامین سرمایه شرکت؛ برای شرکت‌های سهامی خاص و با مسئولیت محدود حداقل آن ۱۰۰ هزار تومان است.

دوم- بخش دوم هزینه‌ها، برای انجام فرآیند ثبتی است که در شرکت‌های مختلف متفاوت است. شما پس از اینکه مدارک لازم برای ثبت شرکت بازرگانی را انجام دادید، هزینه‌های پرداختی برای امور مختلف صرف می‌شوند:

  • تنظیم اساسنامه، شرکت‌نامه، تقاضانامه و اوراق ثبتی
  • مجمع عمومی موسسین و مجمع عمومی هیئت مدیره
  • آگهی تاسیس و روزنامه رسمی
  • اوراق ثبتی

سایر هزینه‌های ثبتی نیز شامل موارد زیر هستند:

  • تعیین نام در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و تعیین نام به مبلغ ۵۰٬۰۰۰ ریال 
  • تهیه پاکت پستی و تحویل مدارک ثبت به باجه‌های پستی منتخب ثبت شرکت‌ها و هزینه پست، جمعا حدود ۵۰۰۰۰ ریال
  • حق الثبت در اداره ثبت، حدودا ۵۰۰۰۰ ریال
  • حق‌الوکاله وکیل برای انجام امور ثبتی
  • پلمب دفاتر (اوراق -دفتر کل وروزنامه+ فیش) ۱۵۰٬۰۰۰ ریال
  • مهر شرکت (اختیاری): ۱۰۰۰۰۰ ریال

مجموعه وینداد با حضور کارشناسان ثبتی و حقوقی متخصص، علاوه‌بر ارائه مشاوره‌های لازم به شما تمامی فرآیندهای ثبتی از ابتدای امر تا ثبت شرکت نهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هزینه ثبت شرکت بازرگانی در سال ۱۴۰۱ در قالب مسئولیت محدود ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان است که از ابتدا قیمت اعلام شده به شما دریافت خواهد شد و در طی انجام فرآیند نیازی به پرداخت هزینه بیشتر نخواهید داشت.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص نیز ابتدا باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان سرمایه اولیه آن را تامین کنید. البته این هزینه حداقلی است و شرکت‌ها معمولا با سرمایه اولیه بیشتری اقدام به ثبت شرکت می‌کنند. در رابطه با این نوع شرکت‌ها به‌خاطر داشته باشید که حداقل ۳۵ درصد سرمایه باید در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز شود. 

بخش دیگر هزینه‌ها نیز مربوط به فرآیند ثبتی است که به‌صورت زیر است:

  • تنظیم اساسنامه و اظهارنامه و اوراق ثبتی: ۱۵۰۰۰۰ ریال
  • حق الدرج: ۱۴۰۰۰۰ ریال
  • حق الثبت: ‍۱۲۰۰۰ ریال
  • روزنامه رسمی: ۱۵۰٬۰۰۰ ریال
  • تعیین نام: ۴۰۰۰۰ ریال
  • مجمع موسسین و هیئت مدیره
  • پست مدارک
  • اوراق ثبتی

مجموع هزینه تاسیس شرکت بازرگانی در قالب سهامی خاص، در وینداد ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان است. در طی فرآیند ثبتی تا انتهای ثبت شرکت نهایی هزینه پرداختی شما ثابت خواهد بود و هزینه بیشتری را پرداخت نخواهید کرد.

هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار

پس از اتمام فرآیند ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها باید آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار منتشر شود. این پروسه خارج از فرآیند ثبت است ولی الزام قانونی دارد. پس از ثبت می‌توانید نسبت به انتشار آگهی اقدام کرده یا آن را به مجموعه وینداد بسپارید.

این هزینه با توجه به تعداد کلمات محاسبه می‌شود که در روزنامه رسمی حداقل از ۲۵۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود. هزینه انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار با توجه به نوع روزنامه متفاوت است اما حداقل قیمت در آن‌ها نیز از حدود ۲۵۰٬۰۰۰ تومان و بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

نحوه ثبت شرکت بازرگانی 

برای تاسیس شرکت بازرگانی ابتدا باید قالب مناسب شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. رایج‌ترین قالب‌ها برای ثبت انواع شرکت، سهامی خاص و با مسئولیت محدود هستند.

در این مرحله اگر موضوع شرکت شما نیاز به اخذ مجوز از ارگان یا سازمان خاصی داشته باشد، باید آن را دریافت کنید. سپس فرآیند ثبت شرکت شامل انتخاب و تایید نام، معرفی آدرس، معرفی شرکا، تعیین اعضای هیئت مدیره، تدوین اساسنامه، تدوین اظهارنامه و غیره را شروع کنید.

این مرحله علاوه‌بر تخصص نیاز به تجربه کافی دارد؛ چرا که اگر فعالیت شما در هر مرحله با ایراد مواجه شود، فرآیند ثبت شما طولانی‌تر شده و متحمل هزینه‌هایی بیشتری خواهید شد. مشاوره با کارشناس متخصص ثبتی به شما کمک می‌کند که از دانش و تخصص به‌صورت هم‌زمان بهره‌مند شوید. ضمن اینکه فرآیند تاسیس شرکت بازرگانی را با حداقل ریسک ثبت انجام دهید.

در گام بعدی پس از ثبت شرکت و انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار شما می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید. اما در این گام حتما باید کارت بازرگانی برای شرکت دریافت کنید. در واقع کارت بازرگانی مجوز فعالیت شرکت بازرگانی به شمار می‌رود.

جمع‌بندی

شرکت بازرگانی موضوع رایجی برای ثبت شرکت است که به اعضای آن امکان فعالیت در حوزه واردات و صادرات و سایر فعالیت‌های تجاری را می‌دهد. برای تاسیس این نوع شرکت‌ها، ابتدا باید یکی از قالب‌های شرکت تجاری را انتخاب کنید که رایج‌ترین آن‌ها، شرکت سهامی خاص و شرکت بامسئولیت محدود هستند.

هزینه ثبت شرکت های بازرگانی در هر یک از این انواع متفاوت هستند که در مجموعه وینداد علاوه‌بر مشاوره با کارشناسان ثبتی می‌توانید، استعلام هزینه بگیرید. همچنین صفر تا صد فرآیند ثبت را به کارشناسان متخصص و باتجربه بسپارید.

سوالات متداول

هزینه راه اندازی شرکت بازرگانی چقدر است؟

این هزینه با توجه به قالب شرکت شما متفاوت است که برای شرکت سهامی خاص حدود ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان و برای شرکت مسئولیت محدود ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.

برای ثبت شرکت بازرگانی چه مبلغی را دقیقا باید پرداخت کرد؟

هزینه ثبت این نوع شرکت‌ها، با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می‌کنید، متغیر خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر