هزینه ثبت شرکت هلدینگ

هزینه ثبت شرکت هلدینگ چقدر است؟

شرکت‌های هلدینگ، شرکت‌هایی هستند که سهامداری یک کمپانی یا شرکت دیگری را برعهده دارند. هزینه ثبت شرکت هلدینگ برای مدیرانی که قصد تاسیس این نوع شرکت را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله درباره هزینه تاسیس شرکت هلدینگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای خواندن سریع […]

شرکت‌های هلدینگ، شرکت‌هایی هستند که سهامداری یک کمپانی یا شرکت دیگری را برعهده دارند. هزینه ثبت شرکت هلدینگ برای مدیرانی که قصد تاسیس این نوع شرکت را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله درباره هزینه تاسیس شرکت هلدینگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

هزینه ثبت شرکت هلدینگ چقدر است؟ 

طبیعتا ثبت هر نوع از شرکتی نیازمند هزینه‌هایی است. هزینه ثبت شرکت هلدینگ در ایران با توجه به نوع شرکت و هزینه‌های مختلف آن مثل هزینه‌های اداری، هزینه روزنامه و غیره محاسبه می‌شود. 

در کنار هزینه‌هایی که باید برای شرکت هلدینگ پرداخت شود؛ مقدار سرمایه شرکت را هم در نظر بگیرید که میزان آن 50 میلیارد ریال تا یک میلیارد ریال است. 

برخی از افراد گمان می‌کنند اگر برای هزینه ثبت شرکت هلدینگ مقدار مبلغ بیشتری در نظر بگیرند یعنی سرمایه بیشتری را برای ثبت هلدینگ داشته باشند، در روند ثبت تاثیر مثبت دارد و باعث می‌شود که هلدینگ آن‌ها سریعتر به ثبت برسند؛ در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و نیاز است مراحل قانونی طی شود.

هزینه روزنامه رسمی برای ثبت هلدینگ چقدر است؟ 

یکی از مراحلی که در ثبت شرکت هلدینگ، انتشار روزنامه رسمی است. این مرحله در واقع آخرین مرحله برای ثبت هلدینگ است که از نظر قانونی الزامی است. برای این که شرکت خود را در روزنامه رسمی آگهی کنید بکه مبلغ آن نیز با توجه به نوع آگهی شما متغیر است. اما توجه داشته باشید که هزینه روزنامه رسمی جزو هزینه راه اندازی شرکت هلدینگ است.  

برای مثال در صورت درج نام اسامی تمام شرکا به همراه تعداد سهام باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. برخی از مدیران شرکت‌ها کادرهای بیشتری را برای ثبت شرکت در نظر می‌گیرند. منظور از کادرهای بیشتر این است که جملات طولانی‌تری را انتخاب می‌کنند و تقاضای انتشار آن‌ها را دارند. بنابراین با توجه به تعداد کلمات ممکن است هزینه ثبت روزنامه رسمی بیشتر هم بشود. 

هزینه ثبت انواع شرکت‌های هلدینگ

شرکت‌های هلدینگ به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند که با توجه به انواعی که دارند هزینه ثبت شرکت در سال 1402 برای آن‌ها تفاوت‌هایی دارد. هزینه ثبت شرکت هلدینگ با توجه به نوع شرکت مشخص می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از این که هلدینگ خود را به ثبت برسانید با کارشناس ثبتی مشورت داشته باشید. اگر بخواهیم در یک دسته بندی انواع هلدینگ را معرفی کنیم لیست زیر به دست می‌آید: 

  • هلدینگ‌هایی که به صورت محض و خالص فعالیت دارند. منظور این است که این دسته از شرکت‌های هلدینگ تنها از طریق شرکت‌هایی که تابع آن‌هاست و فروش سهام به درآمد می‌رسند. 
  • دسته دوم شامل هلدینگ‌هایی هستند که هم خدماتی ارائه می‌دهند و هم از طریق سهام و سرمایه‌گذاری، به سوددهی می‌رسند. مثلا ممکن است یک هلدینگ تجاری پوشاک وجود داشته باشد و در کنار آن از فروش سهام نیز به سوددهی رسیده است. به این دسته هلدینگ عمومی هم گفته می‌شود. 
  • برخی دیگر از شرکت‌های هلدینگ تنها کنترل اندکی بر شرکت‌های تابعه خود دارند که به این دسته از هلدینگ‌ها، شرکت‌های هلدینگ هرمی گفته می‌شود. 
  • هلدینگ عام‌المنفعه به شرکت‌هایی گفته می‌شود که در بخش‌های عمومی و دولتی مانند نفت و برق و غیره فعالیت دارند.

چگونه شرکت هلدینگ را با کمترین هزینه به ثبت برسانیم؟ 

اگر قصد دارید یک هلدینگ را در کوتاه‌ترین مدت و با کمترین هزینه به ثبت برسانید ابتدا باید  شرایط لازم را برای ثبت این دسته از شرکت‌ها کسب کنید. در صورتی که موضوع شرکت شما نیاز به دریافت مجوز دارد، پیش از ثبت آن‌ها را از مراجع مربوطه دریافت کنید. 

دقت داشته باشید که انتخاب نوع هلدینگ در هزینه ثبت تاثیر مستقیم دارد، برای مثال هلدینگ سهامی خاص به سرمایه کمتری نسبت به هلدینگ سهامی عام نیاز دارد که این باعث می‌شود هزینه‌های ثبت هلدینگ با توجه به نوع مدارک نوع هلدینگ تفاوت داشته باشد. استفاده از کارشناسان ثبتی گزینه دیگری است برای این که به شما تمامی مشورت‌های لازم برای ثبت شرکت هلدینگ را می‌دهد.

مراحل ثبت هلدینگ 

در سه گام کلی ثبت هلدینگ شامل موارد زیر است: 

  • مهمترین قدم برای ثبت هر هلدینگی این است که سرمایه اولیه را حتما تهیه کنید. بدون تهیه سرمایه امکان ثبت این دسته از شرکت‌ها برای شما وجود ندارد. 
  • تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت هلدینگ گام دیگری است که باید برداشته شود. این مدارک شامل اجازه نامه ثبت هلدینگ و مدارک شناسایی اعضای شرکت و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه این افراد است. 
  • انجام فرآیند ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و تایید مدارک توسط کارشناس ثبتی قدم نهایی و آخری است که باید توسط وکیل شرکت یا مدیرعامل شرکت هلدینگ برداشته شود. پس از انجام این مراحل و انتشار آگهی در روزنامه رسمی هلدینگ شما به ثبت می‌رسد. 

جمع‌بندی

منظور از شرکت‌های هلدینگ آن دسته از شرکت‌هایی است که چندین شرکت زیرمجموعه دارند و فعالیت متفاوتی نسبت به شرکت‌های تابعه انجام می‌دهند. 

هزینه ثبت شرکت‌ هلدینگ به عوامل و فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ از مهمترین این عوامل نوع هلدینگ است. اگر هلدینگ به صورت سهامی خاص باشد باید مبلغ سرمایه زیادی را هم در کنار هزینه‌ها تهیه کنید. 

سوالات متداول 

مزایای ثبت هلدینگ چیست؟ 

شرکت‌های هلدینگ سهام یک شرکت دیگر را تامین می‌کند و از این طریق برای آن شرکت‌ها کنترل دارند. موضوع فعالیت‌ آن‌ها کاملا متفاوت است و از طریق شرکت‌های زیر مجموعه به سوددهی می‌رسند. 

منظور از زنجیره تامین در شرکت‌های هلدینگ چیست؟ 

شرکت‌های زیر مجموعه یک هلدینگ برای یک هدف خاصی فعالیت می‌کنند و شرکت مادر یا شرکت هلدینگ نقش زنجیره تامین را دارد یعنی سایر شرکت‌های تابعه نیاز‌های خود را از طریق شرکت‌ها دیگری که تابعه هستند و شرکت هلدینگ برطرف می‌کنند. 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.