هوش مصنوعی چیست و چگونه می تواند به کسب و کار من کمک کند؟

هوش مصنوعی چیست و چگونه می تواند به کسب و کار من کمک کند؟

  در سال‌های اخیر هوش مصنوعی به ­طور چشم­گیری محبوب شده است و تاثیرات متفاوتی در صنایع مختلف داشته، در این مقاله به این که هوش مصنوعی چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند می­‌پردازیم.   برای خواندن سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید 1) هوش مصنوعی چیست؟ 2) […]

 

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی به ­طور چشم­گیری محبوب شده است و تاثیرات متفاوتی در صنایع مختلف داشته، در این مقاله به این که هوش مصنوعی چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند می­‌پردازیم.

 

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی علم و مهندسی ایجاد ماشین های هوشمند، به ویژه برنامه‌های کامپیوتری هوشمند است. به طور کلی، این برنامه‌های هوشمند قادر به درک حجم زیادی از داده‌ها هستند. هدف اصلی از انجام این کار، حل مسائل پیچیده، تصمیم گیری و پیش بینی بر اساس داده ها است.

نکته قابل توجه در ارتباط با این تکنولوژی این است که می‌تواند همه وظایف را در مقیاس وسیع انجام دهد و همچنین مانند انسان‌ها به طور مداوم درحال یادگیری باشد در نتیجه قابلیت‌ها برای ماشین‌ها هوشمند تقریبا بی ­پایان است!

 

کاربرد هوش مصنوعی

همه ما روزانه با  نوعی از هوش مصنوعی در تعامل هستیم. آیا از نتفلیکس، فیس بوک، اینستاگرام و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ احتمالا وسایل برقی هوشمند مثل پلوپز نیز داشته باشید همه این نمونه­‌ها نوعی هوش مصنوعی هستند.

بسایری از مشاغل از این موضوع برای سرعت بخشیدن به امور و حتی جایگزین کردن کارمندان استفاده کرده و در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها و موسسات در صنعت حقوقی از مزایای هوش مصنوعی استفاده می­‌کنند.

در ادامه شما را با روش‌­هایی که می‌­توان از سیستم­‌های هوشمند برای کسب و کارتان استفاده کنید؛ آشنا خواهیم کرد.

 

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در کسب و کار

  1. خدمات مشتری

امروزه کسب و کارهای مختلفی از چت بات‌های آنلاین استفاده می کنند.

چت­ بات یک دستیار خودکار است که می­‌تواند در عرض چند ثانیه به بسیاری از سوالات مشتریان پاسخ دهد.  چت بات‌ها قادر به درک مشکلات مشتریان و ارائه راه حل یا پاسخ سریع و مرتبط هستند. در نتیجه آن‌ها می توانند به بهبود کارایی خدمات مشتری کسب و کار شما کمک کنند و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ مشتری در انتظار پاسخ باقی نمی‌­ماند.

 

2.تشخیص گفتار

سیری و الکسا از هوش‌مصنوعی‌های پیشرفته‌ای هستند که راه خود را به بسیاری از خانه‌­ها باز کرده اند. اما در مورد محل کار چطور؟ اگر تجارت شما در  رابطه با نوشتن و روابط عمومی باشد، تشخیص گفتار می تواند ابزار ارزشمندی باشد.

به طور خاص، برنامه‌های تشخیص گفتار می‌توانند با استفاده از نشانه‌های کلامی، خواسته‌ها و جملات، در سرعت بخشیدن و صرفه جویی در زمان به فرآیند نوشتن کسب‌وکار شما کمک کنند. برای مثال شما می‌توانید با خواندن از روی متن آن را تایپ کنید.

 

3.افزایش امنیت داده ها و اطلاعات

دیگر لازم نیست نگران باشید که آیا امنیت کسب و کار شما نقض می شود و یا داده‌ها به بیرون درز می کنند!

هوش مصنوعی می‌تواند در سیستم‌های محل کار شما پیاده سازی شود تا سیستم‌های امنیتی کسب و کار شما را افزایش دهد؛ سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی ممکن است نقض رخ دهد، و قبل از وقوع آن شما را مطلع سازند و کیفیت و امنیت حریم خصوصی و داده های کسب و کار شما بهبود دهند.

 

سخن آخر

شکی نیست که هوش مصنوعی در سال های اخیر محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. اما، باید در نظر داشت این فناوری بسیار فراتر از استفاده از روبات­‌ها است.

بسیاری از ما روزانه با انواع تکنولوژی‌های پیشرفته تعامل داریم. به طور کلی، این فناوری را می توان به عنوان یک ماشین یا برنامه با قابلیت درک حجم زیادی از داده‌ها و ارائه یک نتیجه خاص و متناسب تعریف کرد. بسیاری از کسب و کارها حتی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را برای کمک به وظایف و عملیات کسب و کار خود انتخاب کرده اند. شما هم می توانید از این ابزار قدرتمند برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید!

وینداد مشاور حقوقی شما برای بهبود کسب‌وکارتان

ما در وینداد با استفاده از فناوری حقوقی کار بسیاری از کسب و کارها را برای پیشبرد اهداف‌شان آسان کرده‌ایم. مسائل قانونی همیشه ذهن مدیرعاملان و صاحبان کسب‌وکار را به خود مشغول می‌کند و آن‌ها را از تمرکز روی مسائل مهم‌تر باز می‌دارد.

کارشناسان حقوقی و وکلای وینداد به طور تخصصی در زمینه تنظیم قرارداد و اوراق قضایی، ثبت برند و ثبت شرکت و مشاوره حقوقی تخصصی به کسب و کارها به شما کمک می‌کنند.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط