چگونه دانش حقوقی، شما را از شکست در کسب‌وکار مصون می‌دارد؟

این روزها انجام معاملات تجاری، بستن قرارداد و… نگرانی‌های بسیاری برای افراد به همراه دارد. ترس و نگرانی از شکست در کسب‌وکار، از دست دادن سرمایه و مشکلاتی از این دست سبب می‌شود افراد محتاطانه عمل کنند و یا حتی گاه از عقد قراردادهای گوناگون خودداری ورزیده و از انجام معاملات منصرف شوند. از همین […]

این روزها انجام معاملات تجاری، بستن قرارداد و… نگرانی‌های بسیاری برای افراد به همراه دارد. ترس و نگرانی از شکست در کسب‌وکار، از دست دادن سرمایه و مشکلاتی از این دست سبب می‌شود افراد محتاطانه عمل کنند و یا حتی گاه از عقد قراردادهای گوناگون خودداری ورزیده و از انجام معاملات منصرف شوند. از همین رو آگاهی از اصول اولیه یک قرارداد و معامله و به طور کل داشتن دانش اولیه حقوقی می‌تواند در بسیاری از موارد افراد را نسبت به شکست‌هایی از این دست رهانیده و به آنها کمک کند تا معاملات خود را به بهترین شکل انجام دهند و از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کنند.

نعامل اصلی بروز مشکلات در معاملات کسب‌وکار چیست؟

در واقع باید بگوییم نا آگاهی حقوقی می‌تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات در امور تجاری، خانوادگی یا حتی افزایش جرایم متعددی همچون کلاه‌برداری شود. از همین رو می‌توان ادعا کرد افزایش سطح آگاهی حقوقی افراد یک جامعه می‌تواند کاهش پرونده‌های قضایی را به همراه داشته باشد.

افزایش آسیب‌های موجود به دلیل رشد جمعیت، تعدد مراودات و ارتباطات میان اعضای جامعه، سبب شده است که افراد سودجو راحت‌تر از گذشته بتوانند به دیگر افراد صدمه وارد کرده و آنها را با ضرر و زیان‌های متعددی رو به رو کنند. از همین رو باید گفت که افزایش آگاهی مردم در خصوص مسائل حقوقی می‌تواند در برابر این افراد مقاومت کرده و سبب عدم موفقیت افراد سود جو شود.

چگونه اطلاعات و دانش حقوقی خود را افزایش دهیم؟

مطالعه مقالات و متونی که به صورت عمومی در خصوص مسائل حقوقی نوشته شده‌اند و می‌توانند به زبان ساده عموم مخاطبان را با مسائل حقوقی آشنا کنند می‌تواند اقدامی مفید و موثر باشد از این رو مجله حقوقی وینداد نقش مهمی در این امر و بیان مسائل حقوقی به زبان ساده دارد. تصور کنید در یکی از معاملات خود می‌خواهید چک رد و بدل کنید ، دانستن نحوه نوشتن چک و چگونگی صدور آن یکی از الزاماتی است که به شما کمک می‌کند معامله‌ای سالم و بدون مشکل داشته باشید. تنها کافی است در این یک مورد تاریخ را به درستی درج نکنید آن وقت است که اگر با فرد نا اهلی معامله کرده باشید وی از این امر سواستفاده کرده و می‌تواند ضرر و زیان های بسیاری به شما وارد کند.

همچنین در صورتی که شما چکی دریافت کنید که پس از سررسید آن، چک برگشت بخورد و نقد نشود، باید بدانید از چه طریقی می‌توان چک را پاس نمود و چه اقداماتی باید انجام داد.

دریافت مشاوره‌های متعدد حقوقی از وکلای دادگستری

بسیاری از وکلا جلسات مشاوره متعدد و گاه رایگانی را برای افراد در نظر می‌گیرند، از همین رو می‌توانید در مسیر افزایش اطلاعات حقوقی خود پیش از انجام معاملات، بستن قراردادها، صدور یا دریافت چک، حضور در دادگاه‌ها و اقداماتی از این دست به وکیل دادگستری مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید از همین رو باید بگوییم مشاوره با وکلای دارای پروانه وکالت از کانون وکلا می‌تواند یک راه کار بسیار ساده جهت جلوگیری از ضرر و زیان‌های شما محسوب شود.

نسبت به حق و حقوق خود آگاه شوید

افراد بسیاری وجود دارند که نسبت به حقوق خود بی اطلاع هستند و همین امر باعث می‌شود مدام مورد سواستفاده افراد سودجو قرار بگیرند به خصوص در این روزها که فضای مجازی مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد کرده است. تصور کنید یک فرد در فضای مجازی مورد تهدید قرار می‌گیرد و افرادی به دلایل گوناگون وی را مورد آزار قرار می‌دهند و در صدد اخاذی از وی هستند، اگر فردی که مورد تهدید قرار گرفته نسبت به حقوق خود آشنا نباشد و نداند به چه صورت علیه تهدید کنندگان شکایت کند، قطعاً با شکست رو به رو خواهد شد و مجبور می‌شود به خواست تهدید کنندگان عمل کند اما اگر این فرد آگاه باشد، حقوق خود را بشناسد، به موقع شکایت کند و پی گیر ماجرا گردد، خواهد توانست مشکلات احتمالی را از میان بردارد.

معاملات خود را در مراکز دارای مجوز انجام دهید

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که سبب کاهش شکست شما در معاملاتتان می‌شود این است که به هیچ عنوان معاملاتتان را در مراکز فاقد مجوز، بنگاه‌های معاملات بدون وجهه قانونی و مراکزی از این دست انجام ندهید و کار خود را به کاردان بسپارید.

به طور مثال شما می‌توانید با حضور در دفاتر مشاوره حقوقی علاوه بر استفاده از نقطه نظرات کارشناسان، در محیطی امن معاملات خود را ثبت کرده و با این کار خیال خود را بابت صحت و سلامت قرارداد راحت کنید.

استفاده از فضای آنلاین جهت افزایش آگاهی عمومی

این روزها با حضور اینترنت و دنیای مجازی راه‌های بسیاری در مسیر ارتباطات افراد ایجاد شده است که می‌توان آن را همچون پلی برای افزایش آگاهی عمومی در موضوعاتی چون موضوعات حقوقی مورد استفاده قرار داد. در واقع استفاده از سایت‌ها و مشاوره‌های آنلاین می‌تواند تاثیر بسزایی در آگاهی بخشی افراد داشته باشد و آنها را یاری کند تا علاوه بر کسب مهارت‌های حقوقی، احتمال شکست در معاملاتشان را نیز به حداقل برسانند و گامی بسیار مهم در راه مقابله با جرایم متعدد بردارند.

کافی است مرورگر اینترنت خود را باز کرده و سوالات حقوقی خود را سرچ کنید، آن وقت است که انواع سایت‌های مشاوره حقوقی همچون سایت وینداد در برابرتان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به آسانی و به صورت آنلاین سوالات حقوقی خود را مطرح کرده و گاه حتی رایگان با مشاوران سایت در تماس باشید.

سایت وینداد با تیم مجرب خود و با توجه به موضوعات تخصصی مورد نیاز شما، کارشناسی‌های متعدد حقوقی در زمینه‌های استخدام و منابع انسانی، امور ثبتی و امور قراردادها را به کسب و کارها و همچنین شرکت‌ها ارائه می‌دهد. از همین رو کارآفرینان و کارفرمایان می‌توانند برای بهره‌مندی از مشاوره‌های تلفنی و حضوری سایت وینداد را مدنظر قرار داده و سوالات خود را مطرح نمایند.

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط