آیا برای جذب سرمایه‌گذار آماده‌اید؟ چک لیست قرارداد‌های مورد نیاز

آیا برای جذب سرمایه‌گذار آماده‌اید؟ چک لیست قرارداد‌های مورد نیاز

جذب سرمایه از سرمایه‌گذار دوره‌­ای هیجان­‌انگیز و پراسترس محسوب می­‌شود. اگر وقت پیدا کنید مابین زمانی که در حال آماده‌­کردن کسب و کار و پیدا­کردن سرمایه­‌گذار هستید، کمی غذا بخورید و چند ساعت هم بخوابید، شانس آورده‌­اید. با این حال، مطمئن­‌شدن از این که جنبه­‌های حقوقی کسب­‌و‌­کارتا طبق اصول است، اهمیت دارد. هیچ­ چیز بدتر […]

جذب سرمایه از سرمایه‌گذار دوره‌­ای هیجان­‌انگیز و پراسترس محسوب می­‌شود. اگر وقت پیدا کنید مابین زمانی که در حال آماده‌­کردن کسب و کار و پیدا­کردن سرمایه­‌گذار هستید، کمی غذا بخورید و چند ساعت هم بخوابید، شانس آورده‌­اید. با این حال، مطمئن­‌شدن از این که جنبه­‌های حقوقی کسب­‌و‌­کارتا طبق اصول است، اهمیت دارد.

هیچ­ چیز بدتر از این نیست که کلی زحمت و سختی بکشید و در آخر متوجه شوید که مالکیت معنوی کسب‌­و­کار خود را ندارید. در ادامه به راهکارهایی برای این چالش می پردازیم.

۱- ترم شیت سرمایه‌گذاری

ترم شیت سرمایه‌گذاری راه بسیار خوبی برای آغاز فرآیند سرمایه­‌گذاری شما است. این برگه، یک سند انعطاف­‌پذیر است که به شما اجازه می‌دهد شرایط پیشنهادی­ تان برای سرمایه­‌گذاری را توضیح دهید. تهیه یک ترم شیت و ارائه آن به سرمایه­‌گذاران احتمالی، راهی حرفه‌ای برای جذب آنها و باز­ گذاشتن درب برای مذاکرات بیشتر است.

۲- قرارداد سهامداران

قرارداد سهام­داران، وضعیت رابطه میان سهام­داران یک شرکت را مشخص می‌­کند که به طور طبیعی در ابتدای راه­‌اندازی یک کسب­‌و­کار باید مشخص شده ­باشد. وجود یک قرارداد سهام­داران برای سرمایه­‌گذار، جذاب است، چون با وجود این قرارداد، آنها مطمئن می­‌شوند که منافع‌شان مورد محافظت قرار خواهد گرفت.

۳- قرارداد استخدام

داشتن قرارداد استخدامی برای کارکنان فعلی‌­تان، شیوه عملکرد شما در کسب­‌و‌­کارتان را مشخص می‌­کند. هم­چنین به سرمایه­‌گذار احتمالی این اطمینان را می­‌دهد که حقوق و تعهدات کارکنان شما به وضوح مشخص شده است.

۴- قرارداد مالکیت معنوی

مالکیت معنوی، قسمت عمده ارزش یک کسب­‌و­کار کوچک را شامل می­‌شود، و بسیار مهم است که تمام مالکیت معنوی متعلق به کسب‌­و­کار باشد. مهم­تر از همه این که مالکیت معنوی بنیانگذار یا بنیانگذاران و یا کارفرما به کسب­‌و­کار منتقل شود.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط