افزایش حقوق کارمندان

آن چه باید در مورد افزایش حقوق کارمندان بدانید

آیا شما یک کسب‌وکار تازه تاسیس‌شده هستید؟ شاید چند سالی است که در بازی کسب‌وکار بوده‌اید یا تعداد انگشت‌شماری کارمند دارید که برایتان ارزشمند هستند. ممکن است زمان آن رسیده باشد که دستمزد کارمندان خود را افزایش دهید. افزایش حقوق کارمندان می‌تواند عاملی کلیدی در موفقیت مستمر کسب‌وکار شما باشد. به هر حال، کارکنان شما […]

آیا شما یک کسب‌وکار تازه تاسیس‌شده هستید؟ شاید چند سالی است که در بازی کسب‌وکار بوده‌اید یا تعداد انگشت‌شماری کارمند دارید که برایتان ارزشمند هستند. ممکن است زمان آن رسیده باشد که دستمزد کارمندان خود را افزایش دهید. افزایش حقوق کارمندان می‌تواند عاملی کلیدی در موفقیت مستمر کسب‌وکار شما باشد. به هر حال، کارکنان شما باارزش‌ترین دارایی‌های کسب‌وکار شما هستند. بنابراین، چرا به آن ها نشان ندهید که چقدر ارزشمند هستند؟

مطمئن شوید که حقوق کارمندان خود را به درستی پرداخت می‌کنید

به عنوان یک کارفرما، این مسئولیت شماست که حقوق کارکنان خود را به درستی پرداخت کنید. حداقل، همه کارفرمایان باید حقوق کارکنان خود را مطابق با حقوق تعیین‌شده توسط استانداردهای ملی اشتغال و نرخ‌های حداقل دستمزد تعیین کنند. اگر طبق این استانداردها به کارمندان خود حقوق نمی‌دهید، طبق قانون کار جریمه‌هایی برای کسب‌وکار شما اعمال می‌شود.

بنابراین، قبل از بررسی دلایل و مبانی شواهد افزایش دستمزد، مطمئن شوید که کسب‌وکار شما طبق این استانداردهای ملی حقوق کارکنانتان را پرداخت می‌کند.

به استانداردهای قانونی و عرفی استخدام مراجعه کنید

شما باید اطمینان حاصل کنید که حقوق همه کارمندان را طبق استانداردهای ملی استخدام، که در کشور ما بر اساس قانون کار تعیین شده‌است پرداخت می‌کنید. این قانون حداقل حق استخدامی را تعیین می‌کند که همه کارمندان باید از کارخود دریافت کنند. این استانداردها را نمی‌توان در هیچ قرارداد استخدام دیگری مستثنی کرد.

شرایط تعیین‌شده در این قانون عبارتند از:

حداکثر ساعات کار ماهانه

حق استعلاجی و حقوق مرخصی سالانه

مرخصی خدمات اجتماعی

تعطیلات عمومی

حداقل دستمزد سالانه

حق بیمه برای کارگران و کارمندان

و…

  • به یاد داشته باشید که حداقل دستمزد هر سال افزایش می‌یابد

ذکر این نکته  مهم است که هر سال حداقل دستمزد در ایران تغییر می‌کند. این مسئولیت شماست که مطمئن شوید نرخ‌هایی که به کارمندان خود پرداخت می‌کنید در حدود این آستانه حداقل دستمزد باشد. از اول فروردین 1400، حداقل دستمزد در ایران برای کارمندان 26,554,925 ریال است

البته این یک حداقل دستمزد است و کارفرما می‌تواند حقوق بیشتری را برای کارمندان و کارگران خود در نظر بگیرد. بنابراین، کارفرمایان باید احتیاط کنند تا اطمینان حاصل کنند که عناصری مانند سن، تجربه و موقعیت در هنگام تعیین دستمزد مناسب برای هر یک از کارکنان در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر ابزارهای آنلاینی ایجاد شده‌است که می‌توانید از آنها مانند یک ماشین حساب پرداخت، برای کمک به ارزیابی پرداخت‌های صحیح استفاده کنید.

البته که محاسبه حقوق کارکنان می تواند گاهی گیج کننده باشد. وینداد می‌تواند شما را در این زمینه یاری دهد، با یک وکیل متخصص صحبت کنید تا به شما کمک کند تا از میان این پیچیدگی‌ها عبور کنید و در تنظیم حقوق کارکنان خود دچار مشکل نشوید.

 

چرا کارفرمایان حقوق کارمندان خود را افزایش می‌دهند؟

موفقیت هر کسب‌وکار باسابقه‌ای به کسانی است که در پشت نام تجاری هستند یعنی کارمندان شما.

بیایید با این واقعیت روبرو شویم، بدون کارمندان متعهد و سخت‌کوش، کسب‌وکار شما ممکن بو هرگز به جایی که امروز است نرسد.

دلایل عمده‌ای که کارفرمایان حقوق کارمندان خود را افزایش می‌دهند عبارتند از:

تقویت روحیه کارکنان و بهبود بهره‌وری،
حفظ استعدادهای درون سازمانی و افزایش وفاداری
الهام بخش نوآوری و خلاقیت افراد،
تضمین بیشتر موفقیت در آینده
تقویت احتمال پیروزی در رقابت با کسب‌وکارهای مشابه

حتی محاسبات ریاضی نیز از این واقعیت حمایت می‌کند که افزایش دستمزد کارکنان، بهره‌وری و ماهیت رقابتی کلی کسب‌وکار شما را بهبود می‌بخشد.

به یک دلیل و مدرک نیاز دارید؟ مزایای آماری ثابت شده را در زیر بررسی کنید.

به آمار موثقی که در این مورد وجود دارد توجه کنید:

مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما وجود دارد که صرفاً با افزایش حقوق کارمندان خود می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

طبق یک مطالعه ایالات متحده که توسط اداره آمار کار انجام شده است، هنگامی که حقوق کارمندان افزایش می‌یابد، بهره‌وری آنها 3 برابر افزایش حقوق آن ها افزایش می یابد. به جرات می توان گفت که همین امر برای کارکنان ایرانی نیز صادق است! حالا چه کسب‌وکارهایی این را نمی‌خواهند؟

علاوه بر این، اطمینان از اینکه کارکنان شما برای زمان و کار سخت خود به خوبی تامین می‌شوند، به این معنی است که آن ها در درازمدت به کار خود ادامه خواهند داد. بنابراین، نیازی نیست که نگران هزینه‌های مربوط به جابجایی و آموزش کارکنان باشید.

 

بهترین روش‌ برای افزایش حقوق کارمندان

هنگام تصمیم‌گیری برای افزایش دستمزد کارمند خود، عناصر زیادی را باید در نظر بگیرید. ما آنچه را که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین روش‌های ممکن را برای افزایش حقوق کارکنان خود به کار می‌گیرید، بیان کرده‌ایم. بر این اساس، شما باید:

با کارمندان خود در مورد بودجه کسب‌وکارتان شفاف باشید،

در مورد دلایل افزایش حقوق توضیح دهید،

به رقبای کسب‌وکار خود نگاه کنید و آنچه را که آنها انجام می‌دهند تا در بازی جلوتر باقی بمانند، انجام دهید.

افزایش‌ را ثابت نگه دارید تا کارمندان احساس وفاداری به شما را از دست ندهند.

وقتی نوبت به تصمیم‌گیری در مورد افزایش دستمزد می‌رسد، کارکنان خود را در جریان نگه دارید. با نگاهی به این 4 عنصر، باید بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد این که چه زمانی و چقدر افزایش دستمزد باید ارائه شود، بگیرید.

چکیده‌ی مطلب

افزایش حقوق کارمندان یک راه عالی برای افزایش رقابت‌پذیری کسب‌وکار شما است. این به این دلیل است که افزایش حقوق باعث تقویت و توسعه بهره‌وری کارکنان و افزایش روحیه کارکنان می شود. چه کسب‌وکاری از این مسئله خوشش نمی‌آید؟ قبل از اینکه تصمیم بگیرید حقوق کارمندان خود را افزایش دهید، در وهله اول مطمئن شوید که حقوق آن ها را به درستی پرداخت می‌کنید. با کارمندان خود صحبت کنید، در مورد اهداف خود برای افزایش حقوق آنها شفاف باشید و افزایش حقوق خود را ثابت نگه دارید.

در صورتی برای تنظیم قرارداد استخدام و یا نحوه افزایش حقوق کارمندان نیاز به کمک دارید، همین حالا با مشاوران کسب‌وکار وینداد تماس بگیرید. علاوه بر این اگر برای انجام امور حقوقی خود نیز نیاز به کمک تخصصی دارید، از پیشنهادات ویژه وینداد غافل نشوید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط