ثبت شرکت مواد غذایی

ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی و مجوزهای آن

ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی به چه صورت است؟ بسته‌بندی غذاها و نوشیدنی‌ها یکی از نکات مهم در معرفی محصول به مشتری‌ست. قفسه‌ای از سوپر مارکت را با کالاهایی مشابه در نظر بگیرید، آنچه توجه شما را جلب می‌کند بسته‌بندی متفاوت محصول است. بنابراین یکی از قسمت‌های موفقیت در فروش محصول نحوه‌ی بسته‌بندی آن است. […]

ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی به چه صورت است؟ بسته‌بندی غذاها و نوشیدنی‌ها یکی از نکات مهم در معرفی محصول به مشتری‌ست. قفسه‌ای از سوپر مارکت را با کالاهایی مشابه در نظر بگیرید، آنچه توجه شما را جلب می‌کند بسته‌بندی متفاوت محصول است. بنابراین یکی از قسمت‌های موفقیت در فروش محصول نحوه‌ی بسته‌بندی آن است. آیا شما اطلاعی از روند کار شرکت‌های بسته‌بندی مواد ‌غذایی دارید؟

برای شروع یک کسب‌وکار در خصوص مواد غذایی و فرآهم کردن مقدمات پخش و بسته‌بندی آن، ابتدا باید با چگونگی ثبت شرکت بسته‌بندی یا ثبت شرکت پخش موادغذایی آشنا شوید و شرایط و مجوز‌های لازم برای آن را اخذ کنید. ثبت شرکت بسته‌بندی یا پخش مواد غذایی هم مانند تولید غذا و نوشیدنی‌ها به مجوز‌های قانونی از طرف مراکز ویژه نیاز دارد. اگر شما هم به دنبال ثبت شرکت بسته‌بندی هستید و اطلاعی از شرایط و مجوزهای آن ندارید، این نوشته را تا انتها بخوانید.

ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی چگونه است؟

امروزه فرآوری مواد ‌غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی نقش مهمی دارند. بسیاری از فناوری‌ها و تکنیک‌ها برای جذابیت و بهداشت بیشتر محصول معرفی شده‌اند. بسته‌بندی مواد غذایی فواید زیادی دارد. بسته‌بندی همچنین به نگهداری از محصول تولید شده، پس از اتمام فرآیند تولید کمک می کند و حمل‌ و نقل غذا را حتی در مسافت‌های طولانی از نقطه مبدا تا مشتری راحت‌تر می‌کند.

مواد غذایی براساس تقسیم‌بندی مجوز بسته بندی مواد غذایی به‌صورت زیر است:

  • مواد اولیه، بسته بندی و افزودنی‌ها
  • روغن و فرآورده های آردی (غلات)
  • لبنیات و فرآورده های گوشتی
  • آبمیوه
  • خشکبار، ادویه، کنسروهای غیرگوشتی و محصولات و فرآورده های کشاورزی

برهمین اساس بسته‌بندی آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال اخذ مجوز بسته بندی ادویه جات متفاوت از لبنیات است. طبق بررسی‌ها بیشتر اشخاص، ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی خود را به صورت شرکت سهامی خاص یا شرکت مسئولیت محدود انجام می‌دهند.

شرکت بسته‌بندی مواد غذایی سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی‌ست که سرمایه شرکای آن به سهام تبدیل شده و به همان میزان در شرکت مسئولیت دارند. در ابتدای تشکیل شرکت باید ۳۵% از سرمایه‌ی اولیه شرکت در حساب جاری در بانک به نام شرکت واریز شود. همچنین دنباله اسم شرکت بسته‌بندی مواد غذایی باید عنوان سهامی خاص در همه جا ذکر شود. این شرکت باید حداقل ۳ سهامدار داشته باشد و ۲ بازرس، که هر سال این بازرسین تمدید می‌شوند. روند ثبت این شرکت به طور تقریبی ۲۰ روز طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای همه‌ اعضا

شرکت بسته‌بندی مواد غذایی مسئولیت محدود

براساس قانون تجارت در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت هستند. شرکت بسته‌بندی مواد غذایی با مسئولیت محدود شرکتی است که حداقل از ۲ نفر شریک تشکیل می‌شود و نیازی به سرمایه‌گذاری مبلغ اولیه در بانک نیست. در این شرکت نیز باید در ادامه‌ نام شرکت عبارت بسته‌بندی مواد غذایی با مسئولیت محدود قید شود. فرآیند ثبت این شرکت به طور تقریبی ۱۵ روز کاری طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز:

  • کپی مدارک شناسایی اعضا
  • کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم تقاضانامه با امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
  • اخذ مجوز، در صورتی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

اگر قصد ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی در قالب شرکت‌های بالا را دارید، ابتدا مدارکی که در قانون ذکر شده را همراه با حداقل ۵ نام برای شرکت مورد نظر به کارشناسان مربوطه ارائه دهید. پس از انجام این مراحل حق‌الزحمه مورد نظر باید پرداخت شود، اگر کارشناسان ایرادی در مدارک مشاهده نکنند آن را تایید کرده و پس از تایید باید در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ برسد و در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها ثبت شود.

مجوز ثبت شرکت مواد غذایی

برای ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی گرفتن مجوز‌های بهداشتی ضروری‌ است. با این حال ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی آسان‌تر از شرکت تولید مواد غذایی است.

شرایط و مجوز‌های لازم ثبت شرکت بسته‌بندی و پخش مواد غذایی

برای ثبت این شرکت ما نیاز به مجوز بهداشت، پروانه تاسیس، پروانه ساخت، پروانه مسئول فنی داریم. مجوز بهداشت یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین مجوز‌هایی‌ست که لازم است در ابتدای امر ثبت شرکت بسته‌بندی و پخش مواد غذایی گرفته شود.

سازمان‌ها و ارگان‌های زیر مربوط به اخذ مجوز بسته‌بندی مواد غذایی هستند که مراحل اخذ مجوز بسته بندی مواد غذایی را باید از طریق آن‌ها انجام دهید.

  • جواز بسته بندی ازسازمان صنعت و معدن و تجارت
  • جواز بسته بندی از سازمان جهاد کشاورزی
  • جواز بسته بندی از اتحادیه
  • جواز بسته بندی از بهداشت
  • جواز بسته بندی از اداره کارجواز تولید مشاغل خانگی
  • جواز بسته بندی از مجمع امور صنفی
  • جواز بسته بندی از صنایع دستی و گردشگری

برای ثبت شرکت در قدم اول باید توجه کرد که کسی که می‌خواهد شرکت را ثبت کند شخص حقیقی‌ست یا شخص حقوقی، چرا که مدارک و مراحل ثبت شرکت در خصوص این دو شخص متفاوت است. بهترین راه برای ثبت شرکت بسته‌بندی مواد غذایی رجوع به کارشناسان ثبت شرکت‌ها است که در این امر تجربه لازم را دارند.

جمع‌بندی

قبل از اینکه شرکت به ثبت برسد باید مراحل زیادی را طی کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دریافت مجوزهای لازم است. البته در صورتی که موضوع شرکت شما نیاز به اخذ مجوز داشته باشد. در صورتی که قصد فعالیت در زمینه مواد غذایی دارید، حتما پیش از اقدام به ثبت شرکت، با توجه به نوع مواد غذایی مجوزهای لازم آن را دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا برای ثبت شرکت بسته‌بندی نیاز به اخذ مجوز داریم؟

بله، این نوع شرکت از جمله مواردی است که پیش از ثبت باید مجوزهای لازم را دریافت کنید.

کدام نوع شرکت برای فعالیت در زمینه بسته‌بندی مناسب است؟

شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود از جمله شرکت‌های رایجی هستند که برای بیشتر موضوعات می‌توان آن‌ها را به ثبت رساند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت