ثبت شرکت صنایع ‌دستی و مدارک و شرایط لازم برای آن

ثبت شرکت صنایع ‌دستی و مدارک و شرایط لازم برای آن

تا به حال به ثبت شرکت صنایع ‌دستی خود فکر کرده‌اید؟ شاید سالها پیش کسی تصور نمی‌کرد از تولید صنایع‌ دستی هم بتوان به درآمد کلان رسید. اما  در سال 2018، صنایع دستی “سریع‌ترین رشد خلاق صنعت” انگلیس نام گرفت و 420 میلیون پوند به اقتصاد کمک کرد. در ایران نیز بالغ بر 100 شرکت […]

تا به حال به ثبت شرکت صنایع ‌دستی خود فکر کرده‌اید؟ شاید سالها پیش کسی تصور نمی‌کرد از تولید صنایع‌ دستی هم بتوان به درآمد کلان رسید. اما  در سال 2018، صنایع دستی “سریع‌ترین رشد خلاق صنعت” انگلیس نام گرفت و 420 میلیون پوند به اقتصاد کمک کرد. در ایران نیز بالغ بر 100 شرکت خلاق در زمینه صنایع دستی به ثبت رسیده‌اند. شروع کار صنایع ‌دستی راهی عالی برای پیوستن به یک صنعت هیجان انگیز است.

اغلب کسانی که در صنعت صنایع ‌دستی فعالیت می‌کنند آشنایی چندانی با قوانین و تجاری‌سازی کسب‌وکارشان ندارند. بنابراین در زمینه گسترش کسب‌وکارشان در قالب یک شرکت به مشکل برمی‌خورند. این در حالی‌ست که متقاضیانی در این عرصه موفق هستند که آگاهی لازم را در رابطه با فروش گسترده و جهانی صنایع‌ دستی داشته‌باشند. همچنین باید نیازهای بازار جهانی در این حوزه را نیز کنترل کنند و با در نظر داشتن نیازهای مردم باید محصولاتی مشخص را تولید کنند.

با توجه به گسترش کارگاه‌های صنایع ‌دستی و لزوم ثبت آنها به عنوان شرکت، به نظر می‌رسد بهتر است افراد در این رشته آشنایی بیشتری با جزئیات ثبت شرکت صنایع‌ دستی و مدارک و شرایط لازم آن کسب کنند. به همین منظور در ادامه این نوشته به این امر می‌پردازیم و تمام این موضوعات را به طور دقیق تشریح می‌کنیم.

موضوع فعالیت شرکت صنایع دستی چیست؟

صنایع دستی به بخشی از هنر _ صنعت گفته می‌شود که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی و انجام کار اساسی به کمک دست و افزار دستی محصولاتی ساخته می شود که در هر واحد ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده به نحوی تجلی یافته و همین عامل تمایز آن از صنایع ماشینی است؛ مانند قالی بافی، زری بافی ،منبت کاری و…

از ویژگی‌های صنایع دستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع‌ دستی در اکثر موارد مایه‌ای از فرهنگ سازندگان خود را به همراه دارد.
  • حضور موثر انسان در مراحل تولید و شکل دادن به محصول.
  • انجام تمام یا بخشی از مراحل تولید به صورت دستی یا با ابزار و وسایل دستی.
  • نیاز نداشتن به سرمایه‌گذاری زیاد در مقایسه با سایر رشته های صنعت.
  • استفاده از مواد اولیه مصرفی از منابع بومی و داخلی
  • منحصر به فرد بودن محصولات و عدم تشابه آنها با یکدیگر.
  • دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه فعالیت‌های دیگر.
  • قابلیت گسترش در مناطق مختلف

در این صورت محصول تولید‌شده صنایع‌‌ دستی تلقی می‌گردد . اگر در زمینه ثبت شرکت صنایع ‌دستی به سوال یا مشکلی برخوردید نگران نباشید مشاوران و کارشناسان ما در وینداد همیشه برای راهنمایی شما حاضر اند.

ثبت شرکت صنایع ‌دستی چگونه است؟

چنانچه به فعالیتی در زمینه صنایع‌ دستی مشغول هستید بهتر است هرچه زودتر آن را به ثبت برسانید. ثبت شرکت صنایع‌ دستی به شما این امکان را می‌دهد تا کالا‌‌های تولیدی خود را به صورت مجاز صادر کنید. علاوه‌بر این با اعتبار بالاتری وارد بازار شوید و در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنایع ‌دستی کالا‌های خود را به نمایش بگذارید.

این شرکت نیز مانند دیگر شرکت‌ها اغلب به صورت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود به ثبت می‌رسد. به طور کلی افراد به توجه به اهدافی که از تاسیس شرکت دارند، نوع و قالب شرکت خود را تعیین می‌کنند.

ثبت شرکت صنایع‌ دستی در قالب سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی‌ست که سرمایه شرکای آن به سهام تبدیل شده و به همان میزان در شرکت مسئولیت دارند. در ابتدای تشکیل شرکت باید 35% از سرمایه‌ی اولیه شرکت در حساب جاری در بانک به نام شرکت قرار گیرد. همچنین دنباله اسم شرکت صنایع دستی  باید عنوان سهامی خاص در همه جا ذکر شود. این شرکت باید حداقل ۳ سهامدار داشته باشد و ۲ بازرس، که هر سال این بازرسین تمدید می‌شوند.  سرمایه اولیه شرکت نیز باید  ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال باشد.

چنانچه در خصوص مراحل ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز برای ارائه ، به کارشناسان ما نیاز دارید می‌توانید از طریق این لینک با آنها در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص

  • کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی افرادی که در شرکت فعالیت دارند.
  • دو نسخه اظهارنامه شرکت با امضاء سهامداران
  • دو نسخه اساسنامه شرکت با امضاء سهامداران
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین با امضاء سهامداران
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مجوز در صورتی که موضوع نیاز به مجوز موردی داشته باشد.

ثبت شرکت صنایع دستی در قالب شرکت مسئولیت محدود

در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت می‌باشند. شرکت طراحی با مسئولیت محدود شرکتی است که حداقل از 2 نفر شریک تشکیل می‌شود و نیازی به سرمایه‌گذاری مبلغ اولیه در بانک نیست. سرمایه شرکت نمی‌تواند از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال کمتر باشد. در این شرکت نیز باید در ادامه‌ی نام شرکت عبارت شرکت صنایع دستی با مسئولیت محدود قید شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت صنایع دستی در قالب مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران
  • دو نسخه شرکت نامه رسمی
  • دو نسخه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  • اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  • صورتجلسه مجمع عمومی به همراه امضاء سهامداران
  • اخذ مجوز، در صورتی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

توجه کنید که برای  فعالیت در زمینه صنایع دستی، ابتدا باید نسبت به دریافت مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه اقدام نمایند.سپس مراحل بالا را نسبت به ثبت هرکدام از شرکت‌ها طی کنید.

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید برای اخذ مجوز و ثبت شرکت خود، باید به سامانه ثبت شرکت‌ها مراجعه نموده و فرم مربوط به ثبت شرکت صنایع دستی را پر کنید. سپس مدارک خود را به اداره‌ ثبت شرکت‌ها ارسال کنید تا توسط کارشناسان تایید شود. یکی از این مدارک تایید نام شرکت و ثبت آن است.

برای ثبت شرکت صنایع دستی نیاز به راهنمایی دارید؟

گسترش کسب‌وکار امروزه هدف بسیاری از افراد است و ثبت شرکت کمک بسیاری به روند اعتبارسازی کسب‌وکار در بازار‌های تجاری می‌کند. قبل از اینکه شرکت به ثبت برسد مراحل زیادی باید طی شود، از اخذ مجوز تا شرایط لازم برای احداث شرکت و سهامداران آن، لازم است افراد پیش از ثبت شرکت خود با یک مشاورحقوقی در این زمینه مشورت کنند تا وقت و سرمایه آنها از بین نرود.  ما پیشنهاد می‌کنیم برای ثبت شرکت صنایع دستی خود با یک کارشناس مجرب در ارتباط باشید، کسی که بتواند در تمام مراحل ثبت همراه شما باشد. ما در وینداد گروهی از کارشناسان خبره را برای شما در نظر گرفته‌ایم، می‌توانید جهت مشورت، به آنها رجوع کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت