ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی چگونه است؟

ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی چگونه است؟

ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی یا راه‌اندازی مشاغلی برای طراحی داخلی اقدامی محبوب برای افرادی‌ست که بدنبال بالا بردن عملکرد و زیبایی هستند. طراحان داخلی برای دستیابی به جلوه‌ای خاص برای یک ساختمان خاص یا عملکرد آن ، چشم به استفاده از رنگها ، مبلمان ، نور ، بافت و فضا دارند. این فرآیند می‌تواند […]

ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی یا راه‌اندازی مشاغلی برای طراحی داخلی اقدامی محبوب برای افرادی‌ست که بدنبال بالا بردن عملکرد و زیبایی هستند. طراحان داخلی برای دستیابی به جلوه‌ای خاص برای یک ساختمان خاص یا عملکرد آن ، چشم به استفاده از رنگها ، مبلمان ، نور ، بافت و فضا دارند. این فرآیند می‌تواند یک روش فوق‌العاده برای زیبایی فضا و سودآور باشد.

اما طراحان داخلی و سرمایه‌گذاران در این زمینه به چیزهایی بیشتر از هماهنگی رنگ‌ها و نورها‌ی فضا نیاز دارند. با توجه به اینکه ثبت شرکت از امور حقوقی‌ست و طراحان باید با دقت شرکت خود را در این زمینه به ثبت برسانند. در این نوشته میخواهیم به طور دقیق به توضیح چگونگی ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی، شرایط آن و مدارک مورد نیاز برای آن بپردازیم. تا طراحان و صاحبان سرمایه این شرکت‌ها از این پس با اطمینان خاطر بیشتری به ثبت شرکت خود اقدام کنند.

اگر به سوال یا مشکلی برخوردید نگران نباشید مشاوران و کارشناسان ما در وینداد همیشه برای راهنمایی شما حاضر اند.

ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی به چه صورت است؟

درست است که در بازار دکوراسیون ایده و خلاقیت حرف اول را می‌زند و پس از آن تخصص طراحان است که یک طرح را متمایز می‌سازد. اما پیش از همه‌ی اینها باید بدانیم که در شروع بیزینس طراحی دکوراسیون همه چیز به طرح و خلاقیت ختم نمی‌شود. بلکه برای ثبت یک شرکت باید اطلاعات حقوقی لازم را در مورد آن کسب کرد و با توجه به موضوع مجوز‌های مورد نیاز را گرفت.

برای ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی، اغلب از قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت مسئولیت محدود استفاده می شود. اگر شرکتی که میخواهید آن را ثبت کنید شرکت طراحی و معماری باشد باید از اتحادیه یا انجمن صنفی مرتبط مجوز لازمه را کسب نمایید اما اگر در شرکت خود کار تولیدی، انجام می‌دهید باید از وزارت صنعت ، معدن و تجارت مجوز بگیرید.

اگر برای اخذ مجوز نیاز به راهنمایی دارید ما برای شما این امکان را فراهم کرده‌ایم که با کارشناسان حرفه‌ای در این خصوص مشورت کنید.

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی

الف) در قالب شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی‌ست که سرمایه شرکای آن به سهام تبدیل شده و به همان میزان در شرکت مسئولیت دارند. در ابتدای تشکیل شرکت باید 35% از سرمایه‌ی اولیه شرکت در حساب جاری در بانک به نام شرکت قرار گیرد. همچنین دنباله اسم شرکت طراحی داخلی  باید عنوان سهامی خاص در همه جا ذکر شود. این شرکت باید حداقل ۳ سهامدار داشته باشد و ۲ بازرس، که هر سال این بازرسین تمدید می‌شوند.  سرمایه اولیه شرکت نیز باید  ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه سهامداران و بازرسان
  • دو نسخه اظهارنامه شرکت با امضاء سهامداران
  • دو نسخه اساسنامه شرکت با امضاء سهامداران
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین با امضاء سهامداران
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مجوز در صورتی که موضوع نیاز به مجوز موردی داشته باشد.

ب) در قالب شرکت مسئولیت محدود

در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت می‌باشند. شرکت طراحی با مسئولیت محدود شرکتی است که حداقل از 2 نفر شریک تشکیل می‌شود و نیازی به سرمایه‌گذاری مبلغ اولیه در بانک نیست. سرمایه شرکت نمی‌تواند از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال کمتر باشد. در این شرکت نیز باید در ادامه‌ی نام شرکت عبارت شرکت طراحی داخلی با مسئولیت محدود قید شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران
  • دو نسخه شرکت نامه رسمی
  • دو نسخه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  • اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  • صورتجلسه مجمع عمومی به همراه امضاء سهامداران
  • اخذ مجوز، در صورتی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید برای اخذ مجوز و ثبت شرکت خود، باید به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه نموده و فرم مربوط به ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی را پر کنید. سپس مدارک خود را به اداره‌ ثبت شرکت‌ها ارسال کنید تا توسط کارشناسان تایید شود. یکی از این مدارک تایید نام شرکت و ثبت آن است.

برخی از مشخصات نام شرکت طراحی دکوراسیون داخلی:
  • انتخاب کلمه دکوراسیون به دلیل نداشتن ریشه فارسی امکان‌پذیر نیست پس باید از کلمه جایگزین استفاده شود.
  • نام باید فارسی باشد.
  • لاتین نباشد.
  • قبلا کسی آن را استفاده نکرده باشد. برای پی بردن به آن به سایت http://ilenc.ir/ رجوع کنید و نام پیشنهادی خود را جست‌وجو کنید.
  • سایر مشخصات نام شرکت را می‌توانید در سامانه نام برده جست‌وجو کنید.

پس از تایید مدارک و صدور آگهی تاسیس، به اداره ثبت شرکتها  مراجعه کنید و پرونده ثبتی خود را به همراه آگهی تاسیس که دارای شماره ثبت و شناسه ملی‌ است، دریافت کنید. چنانچه در خصوص مراحل ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز برای ارائه ، به کارشناسان ما نیاز دارید می‌توانید از طریق این لینک با آنها در ارتباط باشید.

شرایط مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت چیست؟

برای ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در قوانین شرایطی پیش‌بینی شده، از جمله :

– داشتن حداقل ۲۵ سال سن

– داشتن حداقل مدرک دیپلم

– کارت پایان خدمت اعضا (ویژه آقایان)

– نداشتن هیچگونه سوء پیشینه کیفری برای اعضا

– نداشتن اعتیاد

– عدم اشتغال اعضا و هیئت مدیره شرکت در حوزه های دیگر

– مدیران و اعضای شرکت در حال تحصیل نباشند.

– مدیران و اعضا شرکت باید حداقل 2 سال فعالیت مرتبط در زمینه موضوع طراحی و در نظر گرفتن صلاحیت شغلی را داشته باشد.

– داشتن سند تجاری یا اداری برای آدرس شرکت

برای ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به راهنمایی دارید؟

جلوه‌های بصری و خلاقیت در فضاها امروزه حرف اول را در شروع هر کسب‌وکاری میزند. اما اغلب اشخاصی که صاحبان شرکت‌های طراحی اند از قوانین حقوقی بی‌اطلاع اند. بنابراین لازم است این اشخاص پیش از ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی خود با این قوانین آشنایی داشته باشند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای ثبت شرکت خود با یک کارشناس مجرب از گروه وینداد در ارتباط باشید، کسی که بتواند در تمام مراحل ثبت همراه شما باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت