شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی

برای این که بتوانید شرکت تولیدی خود را به ثبت برسانید باید مهم‌ترین مرحله را یعنی شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی را ارائه دهید. این مدارک با توجه به اینکه چه قالب شرکتی را برای فعالیت انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. با این توضیح که عنوان «تولیدی» مربوط به موضوع فعالیت شماست […]

برای این که بتوانید شرکت تولیدی خود را به ثبت برسانید باید مهم‌ترین مرحله را یعنی شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی را ارائه دهید. این مدارک با توجه به اینکه چه قالب شرکتی را برای فعالیت انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. با این توضیح که عنوان «تولیدی» مربوط به موضوع فعالیت شماست و شرکت می‌تواند در قالب هر یک از انواع شرکت‌های هفت‌گانه قانون تجارت به ثبت برسد. البته رایج‌ترین شرکت‌ها، سهامی خاص و بامسئولیت محدود هستند. 

پیش شرط‌های تاسیس شرکت تولیدی

شرکت تولیدی یکی از موضوعات پرطرفدار در بین متقاضیان ثبت شرکت است. جهت ارائه شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی ابتدا باید پیش شرط‌های مهم ثبت این شرکت‌ها را مطالعه نمایید.

  • اولین و مهمترین پیش شرط مهم، اخذ مجوزهای لازم است. ممکن است که شما قصد داشته باشید که یک شرکت تولید ماشین‌آلات صنعتی به ثبت برسانید؛ در این صورت باید تمامی مجوز‌های مربوطه را دریافت کنید. 
  • دومین پیش شرطی که باید برای ثبت این دسته از شرکت‌ها به آن توجه کنید، نوع شرکت مورد نظر شما (مثلا سهامی خاص یا مسئولیت محدود است) که باید شرایط لازم مثل حداقل تعداد اعضا و حداقل میزان سرمایه برای ثبت شرکت تولیدی را رعایت کنید. در شرکت‌های سهامی خاص حداقل سرمایه برای ثبت شرکت، ۱۰۰ هزار تومان و حداقل تعداد اعضا ۳ نفر است.

مجوز‌های لازم برای ثبت شرکت تولیدی

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی همان طور که بیان شد؛ شامل دریافت مجوز هم می‌شود. برای دریافت مجوز مورد نیاز ابتدا باید موضوع شرکت تولیدی که قصد فعالیت در آن را دارید به‌صورت جزئی مشخص کنید. اگر برای مثال در حوزه‌های بسیار پیشرفته که نیازمند تجهیزات پیشرفته‌تری است فعالیت می‌کنید؛ علاوه بر دریافت مجوزات ماشین‌آلات، مجوز فعالیت نیز دریافت کنید.

برای این که بتوانید مجوز مربوطه را دریافت کنید باید در زمینه‌ای که شرکت ثبت می‌کنید تحصیلات مرتبط و کافی نیز داشته باشید. برای مثال برای ثبت شرکت تولیدی قطعات ماشین باید در این خصوص تحصیلات مرتبط هم داشته باشید. 

جهت دریافت جواز تاسیس نیز باید از وزارت دارایی و همچنین شهرداری هم مجوز دریافت کنید. 

مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی 

برای درخواست ثبت هر شرکتی باید مدارک لازمه را نیز ارائه دهید. مدارک ثبت شرکت تولیدی شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم نام مربوط به شرکت تولیدی (حداقل ۵ نام انتخاب کنید)
  • مدارک شناسایی تمامی سهامداران شرکت
  • تهیه اقرارنامه برای ثبت شرکت‌های تولیدی ضروری است. (این اقرارنامه به امضای تمامی اعضا برسد.)
  • در هنگام ثبت، شرکا باید اساسنامه شرکت را نیز تدوین کنند. اساسنامه مهم‌ترین سند شرکت است که در آن علاوه‌بر مشخصات شرکت و شرکا، نحوه اداره و حتی انحلال شرکت نیز درج می‌شود.
  • وجود تقاضانامه و شرکت نامه هم جزو شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی است.
  • اگر مجوزات را از قبل تهیه کرده‌اید که باید آن‌ها را هم در پوشه مدارک قرار دهید ولی اگر هنوز موفق به تهیه این دسته از مدارک نشده‌اید می‌توانید از کارشناسان ثبت شرکت وینداد کمک بگیرید.
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسس برای ثبت شرکت تولیدی نیز از دیگر مدارک لازم است. 

مراحل ثبت تولیدی 

اگر بخواهیم به طور کلی مراحل مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی را بیان کنیم می‌توانیم طبق زیر یک دسته بندی کلی ارائه کنیم:

  • تهیه مدارک مورد نیاز (شرایط و مدارک ثبت شرکت تولیدی باید حتما کامل باشد.)
  • بارگذاری تمامی این مدارک در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها (مدارک را به‌صورت اسکن‌شده بارگذاری کنید.)
  • ارسال مدارک به وسیله پیک به اداره ثبت شرکت‌ها. 
  • حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت‌ها برای امضای مدارک. 
  • انتشار آگهی ثبت شرکت تولیدی در روزنامه رسمی

 این مرحله آخرین مرحله است که نشان دهنده این است که شرکت شما با موفقیت به ثبت رسیده است و اکنون می‌توانید شرکت تولیدی خود را راه اندازی کنید.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که لازم است ابتدا کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها، مدارک شما را تایید کنند تا بتوانید وارد مرحله بعدی شوید. در صورتی که مدارک شما تایید نشود امکان ثبت شرکت تولیدی وجود ندارد. اگر با نقصی پرونده مواجه شدید باید از ابتدا مراحل را انجام دهید که نیازمند صرف وقت و هزینه بیشتری است. 

جمع‌بندی

برای ثبت شرکت تولیدی باید شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی را تهیه کنید. این مدارک شامل مجوزهای لازم در صورت نیاز، اساسنامه، مدارک شناسایی اعضا و غیره است. همچنین لازم است که ابتدا شرایط لازم برای ثبت این دسته از شرکت‌ها را داشته باشید سپس اقدام به ثبت کنید. 

شما می‌توانید برای تهیه تمامی شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی با کارشناسان ثبتی مشورت کنید و از آن‌ها تقاضای راهنمایی بیشتر داشته باشید. کارشناسان ثبت شرکت وینداد می‌توانند به شما در ثبت انواع شرکت تولیدی کمک کند. 

سوالات متداول

آیا امکان دریافت مجوز برای یک واحد تولید و برای شخص حقیقی هم وجود دارد؟ 

بله در صورتی که قصد ندارید واحد تولیدی را به صورت شرکت به ثبت برسانید؛ می‌توانید به صورت حقیقی هم برای دریافت مجوز تولیدی اقدام کنید.

آیا امکان تغییر آدرس و نشانی در شرکت‌های تولیدی وجود دارد؟

بله اما باید توجه کنید که این تغییر آدرس نیاز به اخذ مجوز خاصی دارد باید این مجوزات تهیه شود.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام شرکت، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام شرکت، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.