قرارداد بازاریابی فروش بیمه حاوی چه مواد و شرایطی می‌باشد؟

قرارداد بازاریابی فروش بیمه حاوی چه مواد و شرایطی می‌باشد؟

احتمالاً اخیراً نام بازاریابی یا مارکتینگ بارها به گوشتان خورده است؛ بازاریابی مجموعه فعالیت‌هایی ست که شامل ایجاد ارتباط با متقاضیان بالقوهٔ بیمه و دادن پیشنهادهای متنوع برای رسیدن به فروش و سپس تحویل محصول مورد نظر می‌شود. بازاریابی همان‌طور که در تعریف آن مشخص است می‌تواند در هر زمینه‌ای که نیاز به فروش محصول […]

احتمالاً اخیراً نام بازاریابی یا مارکتینگ بارها به گوشتان خورده است؛ بازاریابی مجموعه فعالیت‌هایی ست که شامل ایجاد ارتباط با متقاضیان بالقوهٔ بیمه و دادن پیشنهادهای متنوع برای رسیدن به فروش و سپس تحویل محصول مورد نظر می‌شود. بازاریابی همان‌طور که در تعریف آن مشخص است می‌تواند در هر زمینه‌ای که نیاز به فروش محصول هست، ایجاد شود، بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی، بازاریابی محصولات غذایی، بازاریابی محصولات دیجیتالی و بازاریابی بیمه طبق قرارداد بازاریابی فروش بیمه از جمله بازاریابی‌های متداولی هستند که در حال حاضر ممکن است با آن‌ها زیاد مواجه شده باشید. بازاریابی امروزه هم به طوری فیزیکی و هم به طور مجازی انجام می‌شود، تبلیغاتی که در سایت‌های مختلف می‌بینید که شما را با یک کلیک به فروشنده متصل می‌کنند از نمونه بازاریابی‌های مجازی هستند.

بازاریابی بیمه معمولاً به طور فیزیکی انجام می‌شود زیرا این کار نیاز به توضیحات مفصل بازاریاب و پاسخگویی آنی به سؤالات مشتری دارد، بازاریابی که اقدام به فروش بیمه نامه‌های دفتر بیمه می‌کند، در واقع نمایندهٔ بیمه محسوب می‌شود و برای انجام این نمایندگی، بازاریاب یا نماینده باید قراردادی تحت عنوان قرارداد بازاریابی فروش بیمه با شرکت بیمه منعقد کند تا به عنوان نمایندهٔ رسمی بیمه شناخته شده و همکاری خود را آغاز کند. همچنین به نظر می‌رسد در حال حاضر با لازم الاجرا بودن قانون بیمه اجباری و کسب درامد شرکت‌های بیمه، این قرارداد بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

در ادامه با بازاریابی بیمه و قرارداد آن بیشتر آشنا خواهید شد.

بازاریابی فروش بیمه چیست و چه مواردی در بازاریابی فروش بیمه اهمیت دارند؟

بازاریابی فروش بیمه، ایجاد مشتری جدید برای خدمات بیمه است که توسط نمایندگان و بازاریابان بیمه انجام می‌شود، معمولاً در فروش بیمه دو موضوع اهمیت دارد:

  • ایجاد تقاضا برای خدمات بیمه
  • تأمین رضایت مشتریان بیمهٔ شرکت

ایجاد تقاضا در مشتریان بالقوه در واقع یکی از اهداف مهم شرکت‌های بیمه است.

در این هدف بیمه گر تلاش می‌کند که مشتری تنها به کمترین حد بیمه قانع نباشد بلکه به سطوح بالاتر مورد نطر شرکت نیز برسد، این امر با کمک تبلیغات، ایجاد یک تصویر مثبت از شغل بیمه، تشکیل جلسه برای انعقاد قرارداد بیمه، ایجاد تعرفه‌های مختلف بیمه، ترکیب خدمات بیمه با زمینه‌های تجاری و حقوقی ایجاد می‌شود.

در هدف دوم خدمات بیمه یعنی تأمین رضایت مشتری، بالا بردن سطح خدمات به طور متناوب اهمیت زیادی دارد، زمانی که مشتری بالا رفتن سطح خدمات بیمه را متوجه شود معمولاً حاضر است پول بیشتری نیز پرداخت کند.

بازاریابی، ترکیبی از شناخت بازار، توسعهٔ محصولات جدید، توزیع درست، تبلیغات و بهبود و ارتقا محصول است.

نماینده یا بازاریاب فروش خدمات بیمه باید با چیدن استراتژی‌های مختلف بتواند به این اهداف دست یابد و مشتریان جدید را جذب شرکت بیمه کند.این بازاریابی می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود مثلاً مراجعه به خانه‌ها یا محل کار افراد، ضبط ویدئو و پخش آن در فضای مجازی، ایجاد وبسایت فروش، تبلیغ از طریق افراد مشهور در رسانه‌های مجازی.

بازاریاب بیمه عضوی از شرکت بیمه محسوب می‌شود و برای همکاری با شرکت باید قرارداد مناسبی تنظیم کند این قرارداد اولین قدم همکاری فرد با شرکت است و حاوی تمام نکات حقوقی مورد نیاز است که باعث می‌شود حقوق طرفین قرارداد ضایع نشود و مسیر همکاری دو طرف شفاف باشد.

قرار داد بازاریابی فروش بیمه چیست و حاوی چه بندهایی می‌شود؟

قرارداد بازاریابی بیمه مهمترین سند همکاری نماینده/بازاریاب با شرکت بیمه است بدین صورت که نماینده پس از تنظیم قرارداد متعهد می‌شود بیمه نامه‌ها را تحت قوانین و خدمات شرکت بیمه به مردم بفروشد و درصدی از هزینه را به عنوان دستمزد دریافت کند. قرارداد بازاریابی بیمه شامل بندهای زیر است:

  1. موضوع قرارداد: موضوع قرارداد در واقع کاری ست که بازاریاب متعهد به انجام آن است و بهتر است به طور کلی وظایف بازاریاب در آن ذکر شود. مثلاً این که آیا بازاریاب حق فروش بیمه را دارد یا تنها می‌تواند بیمه نامه‌ها را به فروش رسانده و سپس مشتری برای عقد قرارداد بیمه باید به نمایندگی مراجعه کند.
  2. تعهدات بازاریاب: این که دقیقاً بازاریاب موظف است چه مراحلی را طی کند و برای فروش بیمه نامه چه اقداماتی انجام دهد.
  3. مبلغ و نحوه پرداخت قرارداد: حق الزحمه ثابت و پورسانی بازاریاب چه مقدار است و درصد سود او در ازای فروش هر بیمه نامه چقدر است.
  4. مدت قرارداد: معمولاً قراردادهای بازاریابی به طور 6 ماهه یا یک‌ساله بسته می‌شوند و در صورتی که هیچکدام از طرفین درخواست خاتمه آن را ندهند به طور خودکار تمدید می‌شود.
  5. ضمانت: مدیر بیمه می‌تواند وثیقه‌ای را برای حسن انجام کار از بازاریاب دریافت کند و آن را به تدریج تا پایان قرارداد یا به طور یکجا هنگام خاتمه قرارداد به بازاریاب بازگرداند.
  6. فسخ یا تعلیق قرارداد: هر کدام از طرفین می‌توانند شرایطی را مشخص کنند که در صورت بروز آن‌ها قرارداد را به طور یک طرفه فسخ یا معلق کنند. پس از فسخ قرارداد بازاریاب موظف است تمام اسناد مربوط به شرکت بیمه را مرجوع کند.
  7. بیمه، مزایا، پاداش: شرکت بیمه می‌تواند مزایایی را برای بازاریاب در نظر بگیرد.
  8. حل اختلاف: طرفین می‌توانند نحوهٔ حل اختلاف را در صورت بروز مشکلات تعیین کنند. داوری، دادگاه، میانجی گری و غیره از جمله انحای حل اختلافند.

این قرارداد بسته به توافقات طرفین می‌تواند بندهای دیگری نیز داشته باشد مثلاً درخواست ضامن از سوی مدیر شرکت، نحوهٔ جبران خسارت، تعیین وضعیت استخدام بازاریاب پس از پایان قرارداد و غیره.

برای تنظیم قرارداد بازاریاب بیمه حتماً از یک کارشناس حقوقی کمک بگیرید!

هر چند بیمه گری خود به نوعی امری حقوقی محسوب می‌شود اما قرارداد نویسی کاری تخصصی ست که از عهده هر کسی بر نمی‌آید؛ از آن‌جایی که در قرارداد تمام حقوق و تعهدات طرفین رقم می‌خورد و تنها مدرک رسمی همکاری طرفین است، بهتر است به آن توجه بیشتری شود. بهترین راه دوری از دردسرهای ناشی از عقد قرارداد ناقص کمک گرفتن از یک متخصص قرارداد نویسی ست، وینداد با در اختیار داشتن کارشناسان حقوقی مجرب در زمینه قرارداد نویسی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند پس با مراجعه به لینک ثبت درخواست تنظیم قرارداد ، قرارداد مورد نظرتان را دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط