کسب‌وکار در گرجستان چه فرصت‌هایی را فراهم می‌کند؟

کسب‌وکار در گرجستان چه فرصت‌هایی را برای شما فراهم می‌کند؟

چگونه یک کسب‌وکار در گرجستان گسترش می‌یابد و به موفقیت می‌رسد؟در سالهای اخیر روند گسترش کسب‌وکارها در خارج از مرزهای ایران در حال افزایش است. در این میان افراد زیادی کشور گرجستان را برای ادامه‌ی زندگی و سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.گرجستان از جمله کشور‌هایی‌ست که به دلیل نزدیکی با ایران و آب‌وهوای خوب، مورد توجه بسیاری […]

چگونه یک کسب‌وکار در گرجستان گسترش می‌یابد و به موفقیت می‌رسد؟در سالهای اخیر روند گسترش کسب‌وکارها در خارج از مرزهای ایران در حال افزایش است. در این میان افراد زیادی کشور گرجستان را برای ادامه‌ی زندگی و سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.گرجستان از جمله کشور‌هایی‌ست که به دلیل نزدیکی با ایران و آب‌وهوای خوب، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌است. این در حالی‌ست که سرمایه‌گذاری و مهاجرت نیازمند تحقیق  کسب اطلاع دقیق راجع‌ به آن کشور و چگونگی کسب‌وکار در آنجاست. در این سالها افراد زیادی بودند که هزینه زیادی صرف کرده‌اند تا به گسترش کسب‌وکارشان در گرجستان بپردازند. اما به دلیل شناخت کم از قوانین و تجارت آنجا، با شکست مواجه شدند به همین دلیل در این متن، سعی کردیم به طور کامل به شرح وضعیت کسب‌وکار درگرجستان، فرصتهای سرمایه‌گذاری و قوانین تجاری آن کشور بپردازیم.

برای راهنمایی درخصوص تاسیس کسب‌وکار جدید در خارج از کشور با مشاوران ما در وینداد در ارتباط باشید.

گرجستان! کشوری ایده‌آل برای توسعه تجارت

گرجستان یک کشور اروپای شرقی محسوب می شود و با کشور های روسیه، ترکیه، آذربایجان  و ارمنستان هم مرز بوده از این رو دارای فرهنگ ترکیبی می باشد. اقتصاد گرجستان یکی از رو به رشدترین اقتصاد ها در اروپای شرقی ست، این بخش با کشاورزی 53 % نیروی کار، املاک و مستغلات، بیمارستان و گردشگری ،تاثیر ویژه‌ایی در  رشد اقتصادی این کشور دارند. در بین کشورهایی که راه اندازی کسب و کار  در آن ها سهولت دارد گرجستان در رتبه هفتم قرار دارد.

یکی از بخش‌های تجاری گرجستان، صادرات آن است که بیشتر به شراب، عسل و فندق اختصاص دارد. گرجستان دارای مناطق آزاد تجاری است که معافیت های مالیاتی قابل توجهی برای انواع شرکت ها و تولید کنندگان در نظر گرفته‌است. کسب‌وکار در گرجستان همانند سایر کشور‌ها با ریسک‌هایی  همراه است که باید به آنها توجه داشت.

سوالات خود را در خصوص گرجستان و صادرات به این کشور از کارشناسان حقوقی ما بپرسید!

وضعیت کسب‌وکار در گرجستان برای ایرانیان چگونه است؟

اینکه شما بخواهید برای یافتن شغل به گرجستان مهاجرت کنید با اینکه بخواهید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید دو موضوع کاملا متفاوت است. اگر در گرجستان به دنبال شغل هستید مطمئنا با مشکل مواجه می‌شوید. گرجستان از نظر تجارت و سرمایه‌گذاری وضعیت مناسبی دارد. اینکه سطح دست‌مزدها در این کشور پایین است به نفع قشر سرمایه‌گذار و صاحبان کسب وکار هر چند کوچک و موقتی در گرجستان است. به طورکلی اگر می‌خواهید درگرجستان اقامت داشته باشید باید شغلی داشته باشید که توانایی انجام کارآفرینی داشته‌باشد و درآمدزا باشد. صنعت گردشگری نیز در گرجستان درآمدزا است و این گزینه نیز می‌تواند برای ایرانیان قابل توجه باشد.

فرصت‌های سرمایه گذاری در گرجستان به چه صورت است؟

همانطور که ذکر شد گرجستان کشور مطلوبی برای  شروع کسب‌وکار هرچند کوچک است. کسب‌وکار در گرجستان به این صورت است که در قوانین این کشور، سرمایه گذار به شخصی گفته می شود که حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار لاری به صورت مستقیم در گرجستان سرمایه گذاری کند. کسانی که کمتر ازاین مبلغ را به گرجستان آورده‌اند و قصد اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت را دارند، کارآفرین نامیده می شوند.

چند مورد از کسب‌وکار در گرجستان که اخیرا سودآور بودند و شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارند. عبارتند از:

  • صنعت گردشگری
  • صنعت ساختمان
  • صنایع کشاورزی و دامپروری وصنعت بازیافت
  • بخش معدن
  • سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز

در مواردی که ذکر شد دولت گرجستان خدمات بهتری به سرمایه گذاران میدهد و شرایط سودمندتری در جامعه گرجستان دارند .جهت سرمایه گذاری در گرجستان بایستی یک مشاور با تجربه و قابل اعتماد انتخاب کنید تا بتوانید فرصتهای سرمایه گذاری در گرجستان را به درستی شناسایی کنید مشاورین  ما در وینداد آماده ارائه راهکار به شما هستند.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان چیست؟

قوانین راحت تجارت  و کسب‌وکار در گرجستان  از جمله قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی و قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری سبب شده این کشور مزیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری پیدا کند. از مزیت‌ها عبارتند از:

  • به رسمیت شناختن حق مالکیت صد در صد برای اتباع خارجی
  • عضو WTO از سال 2000
  • برقراری سیستم GSP یا Generalized System of Preferences با کشورهای آمریکا، کانادا، سوئیس، ژاپن و نروژ (برای کالاهای صادراتی گرجستان به کشورهای فوق، حداقل تعرفه گمرکی منظور خواهد شد)
  • رژیم GSP با کشورهای اتحادیه اروپا (اجازه می دهد گرجستان 7200 نوع تولیدات خود را به کشورهای اتحادیه اروپا با معافیت گمرکی صادر کند)
  • رژیم تجارت آزاد با کشورهای مشترک المنافع و ترکیه (از اول نوامبر 2008)
  • عدم دریافت هیچگونه مالیات ارزش افزوده از صادرات
  • عدم دریافت هیچ گونه تعرفه گمرکی بر روی صادرات و صادرات مجدد
  • ثبت شرکت در گرجستان در حداقل زمان (یکروزه)
  • برقراری سیستم FTA یا free trade area با کشورهای بلاروس، اوکراین، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، مولداوی، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه
  • برقراری سیستم DCFTA یا Deep and Comprehensive Free Trade Area با کشورهای اتحادیه اروپا بر اساس موافقتنامه منعقده در 27 ژوئن سال 2014

از قوانین تجاری و مالیاتی گرجستان چه می‌دانید؟

یکی از نخستین و مهم‌ترین گام‌های ورود به بازار کشور خارجی اشراف به قوانین و مقررات مرتبط با صادرات و تجارت آنها است. در این بین قوانین مربوط به ثبت شرکتها و مالیات  برای صاحبان کسب‌وکارها  اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل در ادامه به طور خاص به بررسی آنها می‌پردازیم.

قوانین مربوط به ثبت شرکت‌ها در گرجستان

برای ثبت شرکت نیازی به داشتن اقامت گرجستان نمی باشد و پاسپورت فرد خارجی به تنهایی کفایت می کند. بنابراین سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در گرجستان میتواند راهکار خوبی برای درآمدزایی باشد. کسانی که می‌خواهند در گرجستان شرکت به ثبت برسانند، می‌توانند متناسب با نیازمندی‌های این کشور یکی  از انواع شرکت هایی که تحت قوانین ملی این کشور وجود دارد را  ثبت کنند. در این راستا سرمایه گذاران می توانند ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود و با اساسنامه General Trading (یعنی امکان انجام تمامی کارهای خدماتی و تولیدی) را در یک روز کاری با کل هزینه مجموعا ۲۰۰ لاری انجام دهند. همچنین در گرجستان چنانچه در ۴ شهر در منطقه آزاد تجاری این کشور شرکت ثبت کنید معافیت ها و تخفیفات مالیاتی خاصی برخوردار می شوید.

قوانین مالیاتی در گرجستان

درگرجستان نظام مالیاتی به صورت کاملا شفاف است و به عنوان کشوری با مالیات کم شناخته می‌شود. زمانی که  شما در گرجستان مشغول به کار می‌شوید و حقوقی کسب می‌کنید، موظف هستید ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود را به‌عنوان مالیات پرداخت کنید.البته چنانچه با کارفرما توافق کنید این مبلغ را باید او پرداخت کند. در کشور گرجستان دولت نمی‌تواند، مالیات ملی  (غیر از مالیات بر کالاهای داخلی) و تعداد مالیات‌ها را بدون برگزاری انتخابات افزایش دهد.

درباره‌ی کسب‌وکار در گرجستان سوالی دارید؟

موضوع تجارت در کشور گرجستان، اگرچه جذابیت‌های زیادی برای صاحبان کسب‌وکار دارد اما می‌تواند چالش‌های حقوقی زیادی نیز به همراه داشته باشد. در این مطلب سعی شد تا برخی از مهم‌ترین نکات و قوانین گسترش کسب‌وکار در گرجستان بررسی شود.با توجه به این قوانین که از مهمترین قوانین تجاری هستند،می‌توانید در گرجستان کسب‌وکار خود را آغازکنید. اما این قوانین هم می‌توانند به مرور زمان تغییر کنند یا در بخش‌های خاصی از تجارت، نکات بیشتری به همراه داشته باشند. به همین دلیل اگر درباره قوانین چگونگی شروع کسب‌وکار در گرجستان سوال و یا نکته مبهمی درنظر دارید، به کارشناسان حقوقی وینداد برای مشاوره و راهنمایی اعتماد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط