ثبت علامت تجاری اسکویید گیم

کوکی های برند اسکویید گیم وارد بازار شدند

حتما با سریال پر سر و صدای اسکویید گیم آشنا هستید. نتفلیکس شرکت سازنده این سریال پس از مواجه شدن با استقبال گرم تماشاگران این سریال، تصمیم گرفت رویه حفاظت از آثار شرکت خود را کمی سفت و سخت کنند. در همین راستا برند اسکویید گیم به عنوان نام تجاری در سازمان بین‌المللی حفاظت از […]

حتما با سریال پر سر و صدای اسکویید گیم آشنا هستید. نتفلیکس شرکت سازنده این سریال پس از مواجه شدن با استقبال گرم تماشاگران این سریال، تصمیم گرفت رویه حفاظت از آثار شرکت خود را کمی سفت و سخت کنند. در همین راستا برند اسکویید گیم به عنوان نام تجاری در سازمان بین‌المللی حفاظت از مالکیت فکری ثبت شد و حالا در هر جای دنیا که این برند به طور اختصاصی ثبت شود استفاده از آن هزینه‌ای بر دوش تولید‌کننده می‌اندازد.

وایپو، سازمان جهانی مالکیت فکری، اعلام کرد که تصویر زیر برای این برند انتخاب شده و حالا در کشورهای مختلف دنیا برای استفاده از این نام و تصویر باید حق استفاده از آن را بپردازند.

در هفته‌های گذشته، این شرکت درخواست‌ ثبت علامت تجاری «بازی ماهی مرکب» را در ده ها کشور از جمله کشورهای آرژانتین، کانادا، اتحادیه اروپا، مالزی، پرو، فیلیپین، جمهوری کره و ایالات متحده ثبت کرده است.

به محض تایید شدن درخواست ثبت، نتفلیکس حقوق انحصاری علامت تجاری را در آن مکان به دست می‌آورد و کم کم با تجاری سازی علائم دیگر می‌تواند علاوه بر کسب درآمد به گسترش حقوق مالکیت فکری و برجسته کردن اهمیت آن کمک کند.

ثبت علامت تجاری از اولین قدم ها در به ثبت رساندن یک کسب و کار است

در بازار رقابتی حال حاضر در دنیا ثبت آثار معنوی اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان دارد. به طور کلی علائم تجاری، شرکت‌ها و افراد را از رقبای خود متمایز می‌کند و برای مقابله با جعل‌کنندگان و متقلبان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

نتفلیکس به عنوان قسمتی از برنامه‌های خود، طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات را انتخاب کرده است که به طور بالقوه می‌توان از لوگو یا علامت تجاری بر روی آن‌ها استفاده کرد. احتمالا در سال‌های آینده شاهد ثبت لوگو و علائم تجاری جدیدی از سوی این شرکت خواهیم بود.

فیلیپین پیشرو در ثبت برند اسکویید گیم

طبق گزارش وایپو یکی از اولین کشورهایی که برند اسکویید گیم را تایید کرد، فیلیپین بود. برای ثبت برند نیاز است که کالا و آثاری که حق انحصاری بر آن ها اعمال می‌شود مشخص شوند برای مثال برند نایکی بر پوشاک و کفش اعمال می شود.

از آن جایی که نام بردن همه کالاها و مشخص کردن آن ها سخت و پیچیده به نظر می‌رسد کشور فیلپین برای تسهیل این روند از خلاقیت گذشته وایپو استفاده کرده است و Nice Classification را برای همه اجناس مربوط به برند در نظر گرفته. این طبقه‌بندی اولین بار در سال ۱۹۵۷ توسط وایپو ایجاد شده بود.

در این طبقه بندی همه اجناس از جمله بازی کاپیوتر، موس پد، نوشت افزار، اسباب بازی و مواردی از این دست قرار می‌گیرد.

البته بسیاری از این کالاها ممکن است تا سال‌های آینده تولید نشوند اما نکته‌ای که اهمیت زیادی دارد ثبت این علائم به عنوان آثار معنوی است تا در آینده مشکلی برای کسب و کارها و چرخه صنعت ایجاد نشود.

شرکت‌ها و افراد در سراسر جهان حدود 11.5 میلیون درخواست ثبت علامت تجاری در سال 2019 ثبت کردند، و این آمار آخرین سالی است که داده‌های جهانی برای آن وجود دارد.

برآورد می شود که در سال 2019، 58.2 میلیون درخواست ثبت علامت تجاری فعال در سراسر جهان وجود داشته است که 15.2 درصد نسبت به سال 2018 افزایش یافته است: 25.2 میلیون ثبت علامت تجاری تنها در کشور چین، پس از آن 2.8 میلیون در کشور ایالات متحده آمریکا و 2 میلیون در هند بوده است.

در صورتی برای ثبت برند، اختراع،لوگو و شرکت خود نیاز به مشاور دارید همین حالا با وینداد تماس بگیرد.

 

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط