مزایا و معایب تاسیس شرکت پیمانکاری

آشنایی با مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری

یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از ثبت هرشرکت پیمانکاری باید بدانید آشنایی با مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری است. اطلاع از مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری این امکان را به مدیران شرکت‌های پیمانکاری می‌دهد که با آسودگی خاطر اقدام به ثبت شرکت به صورت پیمانکاری نمایند. مزایای ثبت شرکت پیمانکاری در سال […]

یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از ثبت هرشرکت پیمانکاری باید بدانید آشنایی با مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری است. اطلاع از مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری این امکان را به مدیران شرکت‌های پیمانکاری می‌دهد که با آسودگی خاطر اقدام به ثبت شرکت به صورت پیمانکاری نمایند. مزایای ثبت شرکت پیمانکاری در سال 1401 بسیار زیاد است که در این مقاله به طور کامل بیان می‌کنیم.

شرکت پیمانکاری چگونه شرکتی است؟

قبل از اطلاع از مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری لازم است که ابتدا با شرکت‌های پیمانکاری آشنا شوید. شرکت‌هایی که به صورت پیمانکاری ثبت می‌شوند در واقع شرکت‌هایی هستند که خدمات عمرانی ساختمانی و دیگر خدمات را برای کارفرمایان ارائه می‌دهند. در واقع اشخاصی که قصد دارند یک شرکت به صورت پیمانکاری ثبت کنند تخصص کافی برای انجام یک کار تخصصی مانند راه سازی را دارند و از نیروی کافی هم برخوردارند بنابراین یک شرکت به صورت پیمانکاری به ثبت می‌رسانند.

شرکت‌های پیمانکاری به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند که نیاز است که هر پیمانکاری قبل از ثبت شرکت از مزایا و معایب انواع شرکت‌های پیمانکاری اطلاع پیدا کرده سپس اقدام به ثبت شرکت کنند.

چرا باید یک شرکت پیمانکاری را به ثبت برسانیم؟

یکی از دلایل اصلی برای ثبت شرکت به صورت پیمانکاری این است که معمولا این دسته از شرکت‌ها فرصت‌های کلان برای انجام پروژه‌های داخلی و بین‌المللی را دارند و لازم است که پیمانکاران برای انجام تمامی این پروژه‌ها یک شرکت به صورت ثبت شده داشته باشند.

علاوه بر آن با ثبت یک شرکت پیمانکاری رتبه بندی می‌شوید. در صورتی که رتبه بالایی اخذ کنید می‌توانید تمامی پروژه‌های کلان بین‌المللی را نیز انجام دهید. همچنین ثبت شرکت به صورت پیمانکاری دارای مزایایی است که باعث می‌شود مدیران به ثبت این گونه شرکت‌ها تشویق شوند.

در ادامه با مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری بیشتر آشنا می‌شویم.

مزایای ثبت شرکت پیمانکاری

اگر قصد دارید یک شرکت پیمانکاری داشته باشید حتما شرکت خود را به ثبت برسانید تا بتوانید از مزایای ثبت بهره‌مند شوید. همچنین در صورتی که می‌خواهید با یک شرکت دیگر همکاری کرده یا قرارداد تنظیم کنید می‌توانید با استعلام ثبت شرکت پیمانکاری از ثبت شدن آن اطمینان پیدا کنید.

از اصلی‌ترین امتیازات شرکت پیمانکاری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اولا که با ثبت پیمانکاری می‌توانید قانونی فعالیت کنید. نگران پملپ شرکت به دلیل فعالیت غیرقانونی نباشید.
  • تمامی کارفرمایان و شرکت‌های کلان اقتصادی مایل‌اند با شرکت‌های پیمانکاری که ثبت شده‌اند فعالیت داشته باشند. پس اگر قصد دارید که از شرکت پیمانکاری خود سود‌های کلان به دست آورید باید شرکت پیمانکاری را به ثبت برسانید.
  • اگر می‌خواهید از مزایای کار کردن با ارگان‌های دولتی و مشارکت با ارگان‌های دولتی بهره‌مند شوید بهتر است که پیمانکاری خود را به ثبت برسانید.
  • اعتبار شرکتی که به صورت پیمانکاری ثبت شده نسبت به شرکتی که ثبت نشده، بیشتر است.
  • امکان حمایت قانونی و دولتی از شرکت‌های پیمانکاری ثبت شده وجود دارد . پیمانکارانی که یک شرکت ثبت شده دارند از تسهیلات دولتی برخوردار می‌شوند و فرصت‌های همکاری در پروژه‌های دولتی را پیدا می‌کنند. همچنین اگر پیمانکاری‌های ثبت شده با شرکت‌های خارجی با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند با حمایت دولت از شرکت خارجی شکایت کنند.
  • یکی دیگر از مزایایی که برای شرکت به صورت پیمانکاری می‌توان بیان کرد رتبه بندی این دسته از شرکت‌هاست که اعتبار بیشتری به این گونه شرکت‌ها می‌دهند. در واقع با رتبه بندی پیمانکاری امکان شرکت در مزایده دولتی وجود دارد که خود نشان دهنده اعتبار بسیار بالای شرکت پیمانکاری است.

معایب ثبت شرکت پیمانکاری

شاید بتوان گفت که پرداخت مالیات شرکت‌های پیمانکاری از اصلی‌ترین معایب ثبت شرکت به صورت پیمانکاری است. همچنین اخذ رتبه بندی برای پیمانکاران شرایطی دارد که نیاز است که تمامی پیمانکاران این شرایط را داشته باشند تا بتوانند یک رتبه خوبی بگیرند. 

نیاز است که پیمانکاران برای ثبت شرکت به صورت پیمانکاری یک دفتر و اقامتگاه مشخص داشته باشند و در صورتی که قصد تغییر اقامتگاه را دارند باید حتما به اداره ثبت شرکت‌ها این تغییر را اطلاع بدهند. 

مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری نسبت به شرکت‌های دیگر

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می‌شود که مدیران شرکت‌ها یک شرکت پیمانکاری ثبت کنند سود و منفعت بالایی است که در ثبت و فعالیت این دسته از شرکت‌ها وجود دارد. برای مثال امکان همکاری شرکت‌های پیمانکاری با پروژه‌های بین‌المللی وجود دارد که باعث می‌شود که یک پیمانکار از سود بسیار بالایی برخوردار شود. بنابراین مزایای پیمانکاری نسبت به شرکت دانش بنیان و یا شرکت‌های دیگر بیشتر است.

اکثر شرکت‌های پیمانکاری یک تخصص خاصی دارد و خدمات خاصی هم ارائه می‌دهد که این باعث می‌شود به جای تمرکز در چندین زمینه، فقط در زمینه تخصصی خودتان تمرکز کنید. بنابراین در شرکت‌های پیمانکاری نیازی به خرید و فروش محصول نیست و طبق مهارتی که دارند خدماتی را به کارفرمایان دولتی یا خصوصی و حتی بین‌المللی ارائه می‌دهند. 

مراحل ثبت شرکت به صورت پیمانکاری

اگر تصمیم دارید یک شرکت پیمانکاری ثبت کنید نیاز است که ابتدا ریسک‌ها را بررسی کنید. سپس از مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری اطلاع پیدا کنید تا بتوانید مراحل ثبت شرکت پیمانکاری را انجام دهید.

دقت داشته باشید که شرکت‌های پیمانکاری را می‌توان در قالب تمامی شرکت‌های تجاری به ثبت رساند اما ثبت پیمانکاری به صورت مسئولیت محدود و سهامی خاص بسیار رایج تر است. پس لازم است که شرایط عمومی مربوط به شرکت‌های سهامی خاص و با مسئولیت محدود را هم داشته باشید.

برای ثبت تنها کافی است تمامی مدارک را در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها بارگذاری کنید. پس از اینکه این مدارک تایید شد باید همه این مدارک را برای اداره ثبت پست کنید.  بعد از تاییدات نهایی باید به اداره ثبت مراجعه کنید و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید و در نهایت آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی منتشر کنید.

ثبت شرکت پیمانکاری با وینداد

برای ثبت شرکتی که پیمانکاری، ابتدا با مشاوران و کارشناسان ثبتی مشورت کنید تا هم از راهنمایی‌های مفید این افراد استفاده کنید و هم اینکه در طول روند ثبت دچار اشتباه نشوید و مزایا و معایب ثبت آگاه شوید.

کارشناسان وینداد در زمینه ثبت شرکت تجربه و دانش فراوانی دارند که می‌توانید از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید. تیم وینداد سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره ثبت شرکت دارد که می‌تواند مشاوره‌های لازم برای ثبت شرکت را در اختیار شما قرار دهد.

جمع بندی

مزایا و معایب ثبت شرکت پیمانکاری قبل از ثبت و اطلاع دقیق از این مزایا و معایب بسیار مهم است. تسهیلات دولتی، امکان فعالیت در پروژه‌های بزرگ، اعتبار و فعالیت قانونی از اصلی ترین مزایای تاسیس شرکت پیمانکاری است. در مقابل باید پیمانکاران تمامی شرایط لازم برای اخذ رتبه پیمانکاری را داشته باشند که شاید بتوان گفت یکی از معایب پیمانکاری است.

سوالات متداول

آیا امکان حضور در مناقصات دولتی با ثبت پیمانکاری وجود دارد؟

بله در صورتی که پیمانکاری خود را ثبت و رتبه اخذ کردید می‌توانید در تمامی مناقصات و مزایدات دولتی شرکت کنید.

مهمترین شرایط ثبت شرکت پیمانکاری چیست؟

با توجه به نوع شرکت، شرایط ثبت آن متفاوت خواهد بود. شرکت‌های سهامی خاص حداقل با ۳ عضو و شرکت‌های با مسئولیت محدود حداقل با ۲ عضو به ثبت می‌رسند.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.