استعلام ثبت موسسه

استعلام ثبت موسسه غیرتجاری

برخی از موسسات برای موارد غیر تجاری مانند امور علمی انجام می‌شود که شاید با عناوینی مانند انجمن و کانون در بین مردم شناخته شوند. گاهی اوقات نیز این موسسات وارد رابطه قراردادی با دیگر موسسات یا شرکت‌ها می‌شود. به دلیل اهمیتی که این موسسات در جامعه دارد در این بخش سعی داریم به استعلام […]

برخی از موسسات برای موارد غیر تجاری مانند امور علمی انجام می‌شود که شاید با عناوینی مانند انجمن و کانون در بین مردم شناخته شوند. گاهی اوقات نیز این موسسات وارد رابطه قراردادی با دیگر موسسات یا شرکت‌ها می‌شود. به دلیل اهمیتی که این موسسات در جامعه دارد در این بخش سعی داریم به استعلام ثبت موسسه غیرتجاری بپردازیم. پس اگر قصد دارید با موسسه‌ای قرارداد تنظیم کنید یا به نحوی با آن‌ها همکاری داشته باشید، استعلام می‌تواند کاربرد زیادی برای شما داشته باشد. 

انواع استعلام ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری

استعلام ثبت موسسه غیرتجاری همانند استعلام شرکت‌ها انجام می‌شود. روش‌های متفاوتی برای استعلام ثبت موسسه غیرتجاری وجود دارد. درگذشته بیشتر استعلام‌ها از طریق پلیس فتا انجام می‌شد اما امروزه بیشتر استعلام‌های مربوط به موسسات غیرتجاری و شرکت‌ها از یکی از روش‌های ذیل انجام می‌گردد.

  • روزنامه رسمی: یکی از رایج ترین روش‌ها برای استعلام ثبت موسسه غیرتجاری از طریق روزنامه رسمی است. 
  • استفاده از سامانه ثبت اسناد و املاک کشور: برای این منظور نیاز است که از شناسه ملی موسسه غیر تجاری یا نام شرکت و شماره ثبت شرکت استفاده کنید.
  • سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور: روش دیگری که می‌توان برای ثبت موسسه غیرتجاری از آن استفاده کرد، سامانه استعلام شناسه ملی است که اگر موسسه به طور قانونی به ثبت رسیده باشد، در آن نشان داده می‌شود.

نحوه استعلام موسسات غیرتجاری

اگر قصد دارید که استعلام ثبت موسسه غیر تجاری را بگیرید باید از یکی از سه روش بالا اقدام نمایید همچنین استعلام تغییرات موسسه غیر تجاری نیز از یکی از همین روش‌های بیان شده انجام می‌شود.

نحوه استعلام  ثبت موسسه غیر تجاری طبق روش ذیل است:

  • استعلام از طریق روزنامه رسمی کشور

در صورتی که از طریق روزنامه رسمی کشور قصد دارید استعلام موسسه غیر تجاری را بگیرید کافی است که وارد سامانه روزنامه رسمی کشور شوید سپس نام موسسه را در کادر مربوطه وارد کنید. تنها وارد کردن نام کافی است و نیازی به وارد کردن شهر و نوع آگهی نیست. پس از آن بر روی دکمه جستوجو کلیک کنید تا اطلاعات موسسه برای شما نمایش داده شود.

توجه کنید که نیازی به پرداخت هیچ مبلغی نیست و جستجو در این سامانه به صورت رایگان انجام می‌شود. اگر اطلاعات موسسه یافت نشد نشان دهنده این است که به صورت قانونی ثبت نشده است.

  • سامانه ثبت اسناد و املاک کشور

این سامانه یکی از سامانه‌های جامعی است که درخواست‌های ثبتی را به صورت اینترنتی انجام میدهد. برای استفاده از خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد و همچنین برای استعلام موسسات غیر تجاری لازم است که ابتدا وارد سامانه شوید و در فیلدهای مربوطه نام شرکت و یا یکی از اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. 

پس از انجام مراحل بالا اطلاعات مربوط به شرکت برای شما نشان داده می‌شود. توجه داشته باشید که نام شرکت را به درستی وارد کنید. پس از اینکه نام شرکت برای شما نمایش داده شد بر روی نام کلیک کنید تا تمامی اطلاعات شرکت نمایش داده شود.

  • سایت اشخاص حقوقی کشور

برای استفاده از این روش کافی است که یکی از سه اطلاعات موسسه غیرتجاری را داشته باشید. این اطلاعات شامل شناسه ملی، شماره ثبت و نام موسسه است. سپس وارد سایت مربوط به اشخاص حقوقی کشور شوید و یکی از این سه اطلاعات و سپس تصویر امنیتی خواسته شده را وارد نمایید. پس از آن جستجو را شروع کنید.

تمامی اطلاعات موسسات مانند شناسه ملی موسسه، تاریخ تاسیس و تاریخ تغییرات شرکت، نام موسسات غیر تجاری، شماره ثبت موسسات تجاری و تمامی اطلاعات مربوط به موسسه غیرتجاری قابل مشاهده است. بنابراین استعلام ثبت موسسه غیر تجاری بهترین راه برای اطلاع از قانونی بودن ثبت موسسات است.

استعلام ثبت اسم موسسه غیر تجاری

اگر قصد دارید یک موسسه غیرتجاری تاسیس کنید لازم است که برای آن موسسه اسم انتخاب کنید. انتخاب اسم برای موسسات از اهمیت فراوانی برخوردار است به این خاطر که نشان دهنده موضوع فعالیت موسسه است. همچنین نام انتخابی نباید تکراری باشد. به همین منظور لازم است که ابتدا استعلام نام موسسه غیر تجاری را بگیرید تا از تکراری بودن نام منتخب جلوگیری شود. 

برای استعلام نام موسسه غیر تجاری می‌توانید از طریق سامانه روزنامه رسمی کشور و همچنین سامانه اشخاص حقوقی کشور یا سامانه ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کنید. در این سامانه کافی است تا نام موسسه را وارد کنید. 

اگر بر اساس نامی که وارد کردید اطلاعات شرکتی نشان داده شد نشان دهنده این است که نمی‌توانید از آن نام برای موسسه خودتان استفاده کنید به این خاطر که آن نام قبلا توسط موسسه دیگری استفاده شده است.

 از آنجایی که ثبت موسسات غیر تجاری و ثبت شرکت‌ها پیچیدگی دارد و نیاز است که تمامی مراحل با دقت انجام شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود ما به شما توصیه می‌کنیم که از کارشناسان و متخصصان استفاده کنید. 

جمع بندی 

استعلام ثبت موسسه غیرتجاری از طریق سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه اشخاص حقوقی کشور یا از طریق سامانه روزنامه رسمی کشور انجام می‌شود. برای استعلام تنها کافی است که نام موسسه یا یکی از اطلاعات موسسه غیرتجاری را وارد کنید تا تمامی اطاعات شرکت نمایش داده شود. 

همچنین استعلام نام موسسات غیر تجاری نیز مهم است به این خاطر که اگر قصد دارید یک موسسه به ثبت برسانید باید ابتدا یک نام برای آن انتخاب کنید و نام انتخابی نباید تکراری باشد. به همین منظور می‌توانید از سامانه استعلام ثبت موسسه غیرتجاری استفاده کنید.

سوالات متداول

مراحل ثبت یک موسسه غیرتجاری چیست؟

ثبت یک موسسه غیرتجاری مانند ثبت یک شرکت است و نیاز است که از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها اقدام شود. به همین منظور باید صورتجلسه مجمع عمومی موسس و شناسنامه اعضا را داشته باشید.

آیا موسسات غیر تجاری منفعت تجاری هم دارند؟

بله، موسسات غیر تجاری به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته‌ای از این موسسات اهداف غیرتجاری دارند و هدف از تشکیل آن‌ها مال و منفعت نیست و برخی دیگر با اهداف مالی تشکیل می‌شود.


5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
اصغر میرزایی
اصغر میرزایی
8 ماه پیش

ضمن سلام با وجود داشتن شرکت تعاونی آیا میتوانیم موسسه غیر انتفاعی برای دریافت ها وپرداخت ها داشته باشیم.هیئت مدیره تعاونی مسکن اذیت میکنند

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.