ثبت شرکت تولیدی، مدارک لازم و شرایط مورد نیاز

ثبت شرکت تولیدی، مدارک لازم و شرایط مورد نیاز

حتما شنیده‌اید که می‌گویند فلان شخص تولیدکننده است و این روزها دنبال ثبت شرکت تولیدی خود است؟ در مورد خودتان چطور! بعد از سالها فعالیت تولیدی، وقت آن رسیده که شرکت تولیدی خود را داشته باشید؟ یک شرکت تولیدی در حقیقت یک شخص حقوقی‌ست که در تلاش برای کسب  سود، محصولات نهایی را از مواد […]

حتما شنیده‌اید که می‌گویند فلان شخص تولیدکننده است و این روزها دنبال ثبت شرکت تولیدی خود است؟ در مورد خودتان چطور! بعد از سالها فعالیت تولیدی، وقت آن رسیده که شرکت تولیدی خود را داشته باشید؟ یک شرکت تولیدی در حقیقت یک شخص حقوقی‌ست که در تلاش برای کسب  سود، محصولات نهایی را از مواد اولیه تولید می‌کند. بعد از آن این کالاها بین عمده‌فروشان و خرده‌فروشان توزیع می‌شود و سپس آنها به مشتریان می‌فروشند.

بنابراین حتی اگر شما طراح یک محصول باشید یا دارای حقوق کپی رایت و غیره یک محصول باشید و با یک شرکت جهت تولید محصولاتتان قرارداد تولیدی تنظیم کنید. شما تولید کننده نیستید بلکه شرکتی که به طور فیزیکی محصولات را تولید می‌کند، تولیدکننده است.

تمام تولیدکنندگان ملزم به ثبت شرکت تولیدی خود هستند و در این راستا باید  یکسری مدارک فراهم کنند و از یکسری شرایط پیروی کنند.اگر شما هم بدنبال ثبت شرکت تولیدی خود هستید این نوشته به شما کمک می‌کند تا به طور ساده با روند ثبت و شرایط آن آشنا شوید. همچنین ما در وینداد برای شما این امکان را فراهم کرده‌ایم که با کارشناسان حرفه‌ای در این خصوص مشورت کنید.

ثبت شرکت تولیدی به چه صورت است؟

از نظر فنی، تولیدکننده با مواد اولیه کار می‌کند تا یک محصول کامل و مناسب از نظر تجاری ارائه دهد. روند ثبت انواع شرکت تولیدی، همانند ثبت شرکت های دیگر کاملاً ساده است. صاحبان مشاغل این گزینه را دارند که دسته تجاری را که می خواهند تجارت خود را در آن ثبت کنند انتخاب کنند مجوزهای لازم را اخذ کنند و سپس شرکت خود را به ثبت برسانند. شرکت های تولیدی در ایران اغلب در قالب شرکت سهامی خاص ویا شرکت مسئولیت محدود به ثبت می‌رسد.

اما قبل از ثبت شرکت باید نسبت به مزایا و معایب شرکت تولیدی و انواع شرکت‌هایی که می‌توانید به این منظور تاسیس کنید اطلاع کافی داشته باشید.

شرکت تولیدی سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی‌ست که سرمایه شرکای آن به سهام تبدیل شده و به همان میزان در شرکت مسئولیت دارند. در ابتدای تشکیل شرکت باید 35% از سرمایه‌ی اولیه را ضمن افتتاح حساب بانکی برای شرکت به آن واریز کند. همچنین دنباله اسم شرکت تولیدی باید عنوان سهامی خاص در همه جا ذکر شود. این شرکت باید حداقل ۳ سهامدار داشته باشد و ۲ بازرس، که هر سال این بازرسین تمدید می‌شوند.  سرمایه اولیه شرکت نیز باید  ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال باشد.روند ثبت شرکت تولیدی به طور تقریبی ۲۰ روز طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای همه‌ی اعضا
  • امضا اقرارنامه مدیران

شرکت تولیدی مسئولیت محدود

یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای ثبت شرکت باید بدانید این است که در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت هستند. شرکت تولیدی با مسئولیت محدود شرکتی است که حداقل از 2 نفر شریک تشکیل می‌شود و نیازی به سرمایه‌گذاری مبلغ اولیه در بانک نیست. سرمایه شرکت نمی‌تواند از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال کمتر باشد. در این شرکت نیز باید در ادامه‌ی نام شرکت عبارت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود قید شود. فرآیند ثبت این شرکت به طور تقریبی ۱۵ روز کاری طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز:

– کپی مدارک شناسایی اعضا

– کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران

– دو نسخه فرم تقاضانامه با امضاء سهامداران

– دو نسخه فرم اساسنامه شرکت تولیدی به همراه امضاء سهامداران

– اخذ مجوز، در صورتی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

اگر قصد ثبت شرکت تولیدی خود را دارید، بعد از فراهم کردن شرایط بالا باید مدارک خود را به اداره‌ ثبت شرکت‌ها ارسال کنید تا توسط کارشناسان تایید شود. پس از تایید مدارک و صدور آگهی تاسیس، به اداره ثبت شرکتها  مراجعه کنید و پرونده ثبتی خود را به همراه آگهی تاسیس که دارای شماره ثبت و شناسه ملی‌ است، دریافت کنید.

به نظر می‌رسد سپردن کارهای ثبت شرکت به کارشناس متخصص این امر یا وکیل مجرب، ثبت شرکت را آسان‌تر می‌کند و از صرف زمان زیاد برای فرایند ثبت جلوگیری می‌کند. چنانچه در خصوص مراحل ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز برای ارائه ، به کارشناسان ما نیاز دارید می‌توانید ازطریق این لینک با آنها در ارتباط باشید.

شرایط و مجوز‌های لازم برای ثبت این شرکت چیست؟

صاحبان مشاغل برای ثبت شرکت تولیدی خود این گزینه را دارند که دسته تجاری را که می‌خواهند تجارت خود را در آن ثبت کنند انتخاب کنند مجوزهای لازم را با توجه به نمونه موضوع فعالیت شرکت تولیدی اخذ کنند. بنابراین اگر می‌خواهید به عنوان یک تولیدکننده شروع به کار کنید چند نفر را برای نیروی کار استخدام کنید نیازمند اخذ پروانه بهره‌برداری هستید. این پروانه که دو سال اعتبار دارد و پس از آن باید تمدید شود. برای تمدید آن باید تقاضانامه ای را تکمیل نموده و آن را به سازمان مربوطه تحویل دهید، سپس کارشناسان با بازدید از محل مربوطه و تایید آن پروانه را تمدید می‌کنند. همچنین برای ثبت این شرکت ما نیاز به مجوز از سازمان‌هایی از قبیل؛ سازمان صنایع و معادن، بهداشت و غیره داریم.

شرایط گرفتن پروانه تولید کارگاهی به این ترتیب است :

از جمله شرایط و مدارک ثبت شرکت تولیدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطالعه قانون و داشتن تمامی شرایط مندرج در آن
  • داشتن محوطه‌ای که آماده‌ی بهره برداری کارگاهی باشد
  • داشتن سند مالکیت یا اجاره‌نامه محل
  • داشتن اقامت دائم در محل کارگاه

مدارک لازم جهت گرفتن پروانه تولیدی :

  • مدارک شناسایی اعضا
  • ارائه مدارک ثبتی شرکت
  • مدارک لازم مبنی بر انجام فعالیتهای تولیدی در زمینه فعالیت درخواستی
  • ارائه فرم درخواست و پرسشنامه دال بر گرفتن پروانه تولیدی

برای ثبت شرکت در قدم اول باید توجه کرد که کسی که می‌خواهد شرکت را ثبت کند شخص حقیقی‌ست یا شخص حقوقی، چرا که مدارک و مراحل ثبت شرکت در خصوص این دو شخص متفاوت است.بهترین راه برای ثبت شرکت تولیدی رجوع به کارشناسان ثبت شرکت‌ها است که در این امر تجربه لازم را دارند. می‌توانید سوالات خود را در این زمینه با کارشناسان ما در میان بگذارید.

برای ثبت این شرکت نیاز به راهنمایی دارید؟

امروزه شرکت‌های تولیدی نقش بسزایی در جذب سرمایه های بی هدف، افزایش قدرت خرید مردم ،پیشرفت و … ایفا می‌کنند. برای ثبت این شرکت‌ها مراحلی در قانون تجارت و دیگر قوانین در نظر گرفته‌شده که بسته به نوع شرکت متفاوت است. لازم است افراد پیش از ثبت شرکت تولیدی‌ با این قوانین آشنایی داشته باشند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای ثبت شرکت خود با یک کارشناس مجرب از گروه وینداد در ارتباط باشید، کسی که بتواند در تمام مراحل ثبت همراه شما باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت