ثبت شرکت خدمات اینترنتی چگونه و با چه مجوزهایی انجام می‌شود؟

ثبت شرکت خدمات اینترنتی چگونه و با چه مجوزهایی انجام می‌شود؟

شاید شما نیز با نام شرکت خدمات اینترنتی مواجه شده باشید، چرا که امروزه اشخاص زیادی برای استفاده و یا ارائه خدمات نسبت به نرم افزار، سخت افزار و… خود نیازمند این گونه شرکت‌ها می‌باشند. در اصل، شرکت خدمات اینترنتی یکی از مهمترین شرکت‌هایی است که برای مشاوره، پشتیبانی نرم افزارها و … به ثبت […]

شاید شما نیز با نام شرکت خدمات اینترنتی مواجه شده باشید، چرا که امروزه اشخاص زیادی برای استفاده و یا ارائه خدمات نسبت به نرم افزار، سخت افزار و… خود نیازمند این گونه شرکت‌ها می‌باشند. در اصل، شرکت خدمات اینترنتی یکی از مهمترین شرکت‌هایی است که برای مشاوره، پشتیبانی نرم افزارها و … به ثبت می‌رسد و امروزه کاربرد بسیار زیادی میان مردم دارد. این گونه شرکت‌ها پس از اخذ مجوز در قالب یکی از شرکت‌های قانون تجارت می‌بایست که تأسیس و ثبت شوند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند. از این رو ما در این مطلب برانیم تا به هدف ثبت شرکت خدمات اینترنتی ، شرایط و مراحل ثبت شرکت خدمات اینترنتی، مجوزهای مورد نیاز و مدارک مورد نیاز جهت ثبت آن بپردازیم. پس همراه ما باشید.

هدف ثبت شرکت خدمات اینترنتی چیست؟

هدف از ثبت شرکت خدمات اینترنتی عبارت است از انجام فعالیت‌های مشاوره، کنترل، طراحی و تولید، نصب و راه‌اندازی، گسترش، پشتیبانی و در زمینه آموزش سیستم‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و…..

شرایط و مراحل ثبت شرکت خدمات اینترنتی

در ابتدا باید بیان نمود که شرکت‌هایی که جهت موارد مذکور تشکیل می‌شوند، وظیفه دارند پس از ثبت شرکت خدمات اینترنتی، براساس قانون تجارت و همچنین پیش از شروع هرگونه فعالیت به نظام صنفی استان خود رجوع کرده و مجوز فعالیت دریافت کنند.

به عبارت دیگر، شرکت‌هایی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان تشکیل شده‌اند، موظفند حداکثر ظرف ۶ ماه پس از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

بعد از ۶ ماه مذکور، هیچ شرکتی در استان بدون داشتن مجوز فعالیت مجاز به ادامه کار نخواهد بود.

یکی از نکات حائز اهمیت آن است که شرکت‌هایی به عضویت نظام صنفی رایانه‌ای استان پذیرفته خواهند شد که دارای شرایط ذیل باشند:

۱-موضوع فعالیت آنها به موجب اساسنامه شرکت یکی از فعالیت‌های رایانه‌ای مانند مشاوره، کنترل، طراحی و تولید، نصب و راه‌اندازی، گسترش، پشتیبانی و در زمینه آموزش سیستم‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و…. باشد.

۲-مدیرعامل تمام وقتی با حداقل مدرک کارشناسی داشته باشند.

باید توجه داشت که مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان در شرکت خود سمت مدیریت عامل را داشته‌اند، از این قاعده مستثنی می‌باشند.

۳-مرکز اصلی شرکت در استان مورد تقاضا قرار داشته باشد.

نکته: شرکت‌هایی که در یک استان دایر شده ولی در استان‌های دیگر نیز شعبه دارند، نیاز به اخذ مجوز فعالیت برای شعبه‌های استانی خود ندارند، ولی موظفند مراتب تشکیل شعبه‌های خود را به نظام صنفی استانی که در آن شعبه قرار دارند اطلاع دهند تا در فهرست شرکتهای دارای مجوز فعالیت آن استان قرار گیرند و بدون حق رأی در مجامع نظام صنفی رایانه‌ای آن استان شرکت نمایند.

نظام صنفی رایانه‌ای استانی تقاضاهای رسیده را ظرف مدت پانزده روز بررسی و اعلام نظر خواهد کرد.

در صورت تأیید عضویت برای شرکتهای تازه تأسیس، مجوز فعالیت موقت یک ساله ظرف پانزده روز صادر خواهد شد.

در صورت عدم تأیید عضویت، موارد مغایرت مشخص و ظرف مهلت مذکور اعلام خواهد شد.

به شرکت‌هایی که حداقل یک اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده باشند، در صورت داشتن سایر شرایط مجوز فعالیت یک ساله داده خواهد شد.

مدت اعتبار مجوز فعالیت صادره برای ثبت شرکت‌های رایانه‌ای یک ساله می‌باشد.

همچنین شرکت‌ها موظفند هر سال اطلاعات زیر را برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان ارسال نمایند:

۱-تغییرات اساسنامه و روزنامه رسمی

۲-اظهارنامه مالیاتی سالیانه یا برگ تشخیص (یا قطعی) مالیاتی

۳-فرم تکمیل شده خوداظهاری مربوط به فعالیت‌های شرکت

تبصره: اگر شرکتی حداکثر شش ماه پس از پایان سال مالی خود مدارک مذکور را ارائه ننماید، از سوی سازمان نظام اخطار دریافت و در صورت عدم توجه به اخطار، پس از طی دو ماه از فهرست شرکتهای دارای مجوز فعالیت حذف موقت خواهد شد.

مدارک ثبت شرکت خدمات اینترنتی

۱-روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات ایجاد شده در آن
۲-برگه احراز صلاحیت و رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک
۳-شناسنامه مدیرعامل شرکت
۴-مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت

سخن آخر

کلیه شرکت‌هایی که برای انجام فعالیت‌های مشاوره، نظارت، طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی، توسعه، پشتیبانی و آموزش سیستم‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌های اطلاع‌رسانی و نظایر آن تشکیل می‌شوند، موظفند پس از ثبت شرکت مطابق قانون تجارت و قبل از شروع فعالیت به نظام صنفی استان خود مراجعه و مجوز فعالیت دریافت نمایند. باید در نظر داشت که ثبت شرکت خدمات اینترنتی مانند ثبت سایر شرکت‌ها دارای شرایط، مراحل و مدارک خاصی است که به تفصیل در فوق بیان گردید.

در صورتی که نسبت به ثبت شرکت خدمات اینترنتی سؤال و یا ابهامی دارید، می‌توانید با بخش مشاوره تلفنی وینداد ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

3 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
علی کریمی
علی کریمی
1 ماه پیش

سلام راه اندازی شرکت هایی مثل آیتول و آی تی ساز که خدمات عوارضی و خودرو انجام میدهند به چه مجوز های نیاز است ؟

عرفان
عرفان
2 سال پیش

سلام و وقت بخیر
برای شرکتی که در حوزه اینترنتی و مجازی هست مدیر عامل باید مدرک تحصیلی در این زمینه داشته باشد یا می توان با کارشناسی رشته های فنی مهندسی هم شرکت در حوزه اینترنتی راه اندازی کرد؟
با تشکر از سایت مفیدتون

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  عرفان
1 سال پیش

با سلام و احترام
خیر الزام قانونی در این زمینه وجود ندارد.
مجموعه حقوقی وینداد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر