ثبت شرکت طراحی لباس و شرایط و مدارک ثبت برند پوشاک

ثبت شرکت طراحی لباس و شرایط و مدارک ثبت برند پوشاک

طراحی لباس یکی از جذاب‌ترین رشته‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی این بخش را دنبال کرده و به آن علاقه نشان می‌دهند. از این رو دغدغه‌های اشخاص نسبت به ثبت شرکت طراحی لباس نیز افزایش یافته و ما در این مطلب برانیم تا به مجوزهای مورد نیاز ثبت شرکت […]

طراحی لباس یکی از جذاب‌ترین رشته‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی این بخش را دنبال کرده و به آن علاقه نشان می‌دهند. از این رو دغدغه‌های اشخاص نسبت به ثبت شرکت طراحی لباس نیز افزایش یافته و ما در این مطلب برانیم تا به مجوزهای مورد نیاز ثبت شرکت طراحی لباس، نحوه ثبت شرکت طراحی لباس و ثبت برند آن بپردازیم. پس همراه ما باشید.

چگونگی ثبت شرکت طراحی لباس

براساس مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد، در صورتی که موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و تبلیغاتی نظیر طراحی مد لباس و برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس باشد، می‌بایست که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز کسب نمایند.

پس از دریافت مجوز می‌توان نسبت به ثبت شرکت طراحی لباس در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود اقدام نمود در بخش ذیل به تفکیک بیان خواهیم کرد.

ثبت شرکت طراحی لباس در قالب شرکت سهامی خاص

برایثبت شرکت طراحی لباس در این حالت شما به حداقل ۳ عضو نیاز دارید و علاوه بر اعضای مذکور، ۲ بازرس جدای از اعضا نیز نیاز می‌باشد.
در ابتدای تأسیس شرکت، حداقل  ۳۵ درصد سرمایه نقداً پرداخت شود و حداقل سرمایه ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت طراحی در قالب شرکت سهامی خاص

۱-کپی کارت ملی و شناسنامهٔ کلیه اعضا
۲-امضای اقرارنامه
۳-اصل گواهی عدم سوپیشینه
۴-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
۵-تنظیم وکالتنامه بنام وکیل (چنانچه امور توسط وکیل انجام می‌شود)

ثبت شرکت طراحی لباس در قالب شرکت بامسئولیت محدود

ثبت شرکت طراحی لباس در قالب شرکت بامسئولیت محدود به حداقل ۲ عضو نیاز است و حداقل سرمایه ۱۰.۰۰۰ ریال بوده و از طرفی تعهد با پرداخت کل سرمایه نیاز می‌باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت طراحی در قالب شرکت بامسئولیت محدود

۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیهٔ اعضا
۲-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
۳-امضای اقرارنامه
۴-مجوز در صورت نیاز
۵- اقدام نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه و اساسنامه

ثبت برند در ذیل ثبت شرکت طراحی لباس

در بازار تجاری رقبای زیادی وجود دارند که بی شک وجودشان برای بازار کالا و محصول شما خطراتی را به دنبال دارد، از این رو برای اطمینان از عدم کپی برداری رقبا و عدم استفاده آن‌ها از محصولات شما و به عبارتی انحصاری بودن تجارتتان، شما می‌توانید به سوی ثبت برند بروید و از این رو صاحب مالکیت و حق انحصاری کالا و یا حتی محصول خود باشید.

وفق ماده ۲ قانون ثبت علایم و اختراعات:

حق استعمال انحصاری برند فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند.

پس بخاطر داشته باشید که شما با داشتن برند می‌توانید در صورت تخطی رقبا و استفاده از برندتان، نزد مراجع قضایی شکایت کنید و حسب مورد رقیب شما به مجازات و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت برند چقدر می‌باشد؟

باید در نظر داشت که پس از ارسال اظهارنامه برند و علامت تجاری در سامانه، اظهارنامه شما در نوبت و صف بررسی کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری قرار می‌گیرد.

زمان ثبت برند در حقیقت به متقاضیان پیش از شما و زمان حدودی بررسی ۳ کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری و اعلام نظر ایشان که معمولاً در حدود ۱ ماه و یا کمتر زمان می‌برد و همچنین مدت زمان مربوط به تشکیل پرونده فیزیکی اعم از پرداخت هزینه چاپ و روزنامه رسمی و …بستگی دارد.

بطور کلی به یاد داشته باشید که این پروسه بی شک حداقل ۵۰ روز خواهد بود.

هزینه ثبت برند پوشاک چقدر می‌باشد؟

مهم‌ترین هزینه‌های ثبت برند موارد ذیل می‌باشند:

۱-هزینه ثبت اظهارنامه اولیه برند

۲-هزینه درج روزنامه رسمی نوبت اول

۳-هزینه تشکیل پرونده فیزیکی در اداره ثبت علامت

۴-هزینه حق الثبت برند

۵-هزینه درج روزنامه رسمی نوبت دوم

سخن آخر

طراحی لباس از پر رونق ترین و رایج‌ترین رشته‌هایی است که امروزه افراد آن را بطور حرفه‌ای دنبال نموده و طرفداران بسیاری دارد. از این رو ثبت شرکت طراحی لباس نیز بسیار میان هنرمندان گسترش یافته است.

در خصوص ثبت شرکت طراحی باید اذعان نمود که براساس مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد، در صورتی که موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و تبلیغاتی نظیر طراحی مد لباس و برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس باشد، می‌بایست که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز کسب نمایند.

و همچنین شرکت را طبق قانون تجارت در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رسانند.

درصورتی که نسبت به ثبت شرکت طراحی و مراحل آن و… سؤال و یا ابهامی دارید، می‌توانید با بخش مشاوره تلفنی وینداد ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر