ثبت شرکت فناوری اطلاعات + مدارک و مجوزها

ثبت شرکت فناوری اطلاعات + مدارک و مجوزها

امروزه همه ما بیش از پیش نام شرکت‌های فناوری اطلاعات به گوشمان می‌خورد و در حقیقت فناوری اطلاعات باعث ظهور و پیدایش دنیای جدیدی در علوم شده است و دریچه جدیدی را در ارتباطات و علوم باز کرده است. از ضرورت‌های وجودی شرکت‌های فناوری اطلاعات می‌توان به مدیریت تمام سیستم‌ها، تولید وتغییر اطلاعات حساس، توسعه […]

امروزه همه ما بیش از پیش نام شرکت‌های فناوری اطلاعات به گوشمان می‌خورد و در حقیقت فناوری اطلاعات باعث ظهور و پیدایش دنیای جدیدی در علوم شده است و دریچه جدیدی را در ارتباطات و علوم باز کرده است. از ضرورت‌های وجودی شرکت‌های فناوری اطلاعات می‌توان به مدیریت تمام سیستم‌ها، تولید وتغییر اطلاعات حساس، توسعه فرهنگی و ارتباطات، روان سازی فرآیندهای تجاری و ارتقای به موقع و … اشاره نمود. ثبت شرکت فناوری اطلاعات دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که ناخواسته با مواردی چون دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، خودکار سازی نظام‌های اجرایی، مدارس هوشمند، دور درمانی، کارت هوشمند، پول الکترونیک و نظام‌های اطلاع رسانی درآمیخته است.

حال از این رو به جهت اهمیت این موضوع، در این بخش برانیم تا به عملکرد شرکت‌های فناوری اطلاعات، ثبت شرکت مذکور و … بپردازیم. پس همراه ما باشید.

 فناوری اطلاعات چیست؟

عبارت فناوری اطلاعات عبارت است از مجموعه ابزارها و تکنیک‌ها برای ذخیره، بازیابی، انتقال و پردازش اطلاعات.
عملکرد شرکت‌های فناوری اطلاعات چیست؟

ثبت شرکت فناوری اطلاعات به دلایل متعددی شکل می‌گیرد و مؤسسین عموماً اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. مهم‌ترین عملکردهای شرکت‌ها براساس اهداف مورد نظر عبارت است از:

۱- تهیه و تصویب دستورالعمل‌ها، ضوابط، معیارها و استانداردهای فنی و تخصصی مورد نیاز در زمینه تأسیس، توسعه، نگهداری و بهره برداری از شبکه ارتباطات
۲- مدیریت، برنامه ریزی و پیاده سازی آموزش‌های تخصصی خاص به جهت توسعه مهارت‌های لازم
۳- اقدام در جهت حفظ امنیت شبکه

۴- حفاظت از حقوق مشترکان در چارچوب قوانین و مقررات کشور
۵- عضویت در نهادها و انجمن‌های تخصصی ملی و بین المللی برای کسب و تبادل اطلاعات تخصصی ارتباطات
۶- تهیه و تدوین طرح‌های جامع در زمینه شبکه ارتباطات بر اساس الزامات، نیازها، استانداردها، و ضوابط
۷- فراهم سازی امکانات لازم جهت تأمین نیازهای متقاضیان شبکه‌های خصوصی کلان

اخذ مجوزجهت فعالیت و ثبت شرکت فناوری اطلاعات

باید توجه نمود که فعالیت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات نیازمند اخذ مجوز فعالیت فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد. موضوعاتی که باید به تأیید شورای عالی انفورماتیک و یا شورای عالی فضای مجازی برسد.

نکته حائز اهمیت آن است که اگر مجوزهای لازم در این خصوص وجود نداشته باشد، ثبت شرکت امکانپذیر نخواهد بود.

متقاضیان ثبت شرکت فناوری اطلاعات که در شرح فعالیت‌های آن‌ها فعالیت در حوزهٔ فناوری اطلاعات وجود دارد می‌بایست مدارک ذیل را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بررسی تقاضای آن‌ها ارائه نمایند.

۱-کپی اظهارنامه
۲-اصل نامه اداره کل ثبت اسناد
۳-تکمیل فایل مشخصات اعضای شرکت

ثبت شرکت فناوری اطلاعات چگونه است؟

شرکت‌های فناوری اطلاعات همانند سایر شرکت‌ها می‌بایست به ثبت برسند و شرکت‌های مذکور عموماً در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسند.

ثبت شرکت در قالب شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت در قالب شرکت سهامی خاص در این حالت شما به حداقل ۳ عضو نیاز دارید و علاوه بر اعضای مذکور، ۲ بازرس جدای از اعضا نیز نیاز می‌باشد.
در ابتدای تأسیس شرکت، حداقل  ۳۵ درصد سرمایه نقداً پرداخت شود و حداقل سرمایه ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت فناوری اطلاعات در قالب شرکت سهامی خاص

۱-کپی کارت ملی و شناسنامهٔ کلیه اعضا
۲-امضای اقرارنامه
۳-اصل گواهی عدم سوپیشینه
۴-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
۵-تنظیم وکالتنامه بنام وکیل (چنانچه امور توسط وکیل انجام می‌شود)

ثبت شرکت در قالب شرکت بامسئولیت محدود

ثبت شرکت مذکور طبق قانون تجارت و در قالب شرکت بامسئولیت محدود به حداقل ۲ عضو نیاز است و حداقل سرمایه ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال بوده و از طرفی تعهد با پرداخت کل سرمایه نیاز می‌باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت فناوری اطلاعات در قالب شرکت بامسئولیت محدود

۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیهٔ اعضا
۲-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
۳-امضای اقرارنامه
۴-مجوز در صورت نیاز
۵- اقدام نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه و اساسنامه

سخن آخر

در نهایت باید بیان نمود که امروزه، به جهت توسعه و گسترش تکنولوژی و وجود مهندسان متخصص در این حوزه، تقاضای ثبت شرکت فناوری اطلاعات را به طور چشمگیری افزایش داده و آن را به یکی از مهمترین شرکت‌ها تبدیل کرده است.

باید در نظر داشت که موضوع فعالیت شرکتهای فناوری اطلاعات در چند دسته بندی کلی شامل امور ساخت و تهیه، برنامه ریزی، ارتقاء و آموزش و پژوهش، تولید نرم افزار و سیستم‌های امنیت شبکه، تهیه و اجرای طرحهای انفورماتیکی و ….. تقسیم می‌شود.

به منظور اهمیت و نکات بسیار ثبت شرکت‌های فناوری اطلاعات، مراحل آن و مدارک مورد نظر، مطالب فوق مطرح گردید و درصورتی که نسبت به آن سؤال و یا ابهامی دارید، می‌توانید با بخش مشاوره تلفنی وینداد ارتباط برقرار نمایید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر