ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز چه مراحلی دارد؟ + نکات مهم

ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز چه مراحلی دارد؟ + نکات مهم

ثبت شرکت، به عنوان گام مهمی در آغاز یا توسعه تجارت بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به حساب می‌آید. فعالیت در حوزه پیمانکاری فضای سبز و همکاری با شهرداری‌ها یا اشخاص خصوصی می‌تواند یک تجارت سودده برای کسب‌وکارهای مرتبط باشد. ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به شکل رسمی و با […]

ثبت شرکت، به عنوان گام مهمی در آغاز یا توسعه تجارت بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به حساب می‌آید. فعالیت در حوزه پیمانکاری فضای سبز و همکاری با شهرداری‌ها یا اشخاص خصوصی می‌تواند یک تجارت سودده برای کسب‌وکارهای مرتبط باشد. ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به شکل رسمی و با اطمینان خاطر حقوقی کامل فعالیت داشته باشند. احتمالا در شرکت خود به قرارداداجرای فضای سبز نیز نیاز پیدا خواهید کرد تا امور حقوقی خود را دقیق بگذرانید.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، به سراغ بررسی نکات و مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

مزایای ثبت شر‌کت پیمانکاری فضای سبز چیست؟

ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز، برای بسیاری از اشخاص یک گزینه ایده‌آل تجاری به حساب می‌آید. به خصوص برای اشخاصی که دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه پیمانکاری فضای سبز هستند. ثبت شرکت از نظر حقوقی و تجاری، برای یک کسب‌وکار مزایای زیادی به دنبال دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

– با ثبت شرکت پیما‌نکاری فضای سبز، می‌توان به شکل قانونی فعالیت تجاری کرد.

– امکان جذب سرمایه و توسعه کسب‌وکار بیشتر می‌شود و می‌توان همکاری برای پیمانکاری فضای سبز را با شرکت‌ها و نهادهای مهم و بزرگ بیشتری انجام داد.

– با ثبت شرکت امکان تنظیم قراردادهای بزرگ‌تر وجود دارد.

– ثبت شرکت سبب می‌شود حمایت‌های حقوقی مختلفی از کسب‌وکار پیمانکاری فضای سبز شود.

در واقع ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز برای یک کسب‌وکار علاوه بر افزایش سود تجاری، امنیت حقوقی زیادی نیز به دنبال می‌آورد.

در نهایت باید گفت که با ثبت شر‌کت پیمانکاری فضای سبز می‌توان در پروژه‌های جنگل‌کاری و ایجاد پارک و بوستان و غیره فعالیت پرسودی داشت.

آیا ثبت شرکت پیما‌نکاری فضای سبز نیاز به مجوز دارد؟

به طور کلی، راهنمای ثبت شرکت اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال ذکر این نکته در مورد تاسیس شرکت‌ها ضروری است که عموما نیازی به مجوز خاصی ندارد مگر آنکه شرکت مذکور در حوزه خاصی فعالیت کند. مثلا فعالیت در زمینه مواد غذایی و خوراکی به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت سلامت شهروندان جامعه، اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر دولت‌ها برای کنترل فعالیت تجاری در این حوزه‌ها، دریافت و اخذ مجوزها و پروانه‌های خاصی را الزامی کرده‌اند.

در ایران برای ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز نیازی به دریافت مجوز از نهاد خاصی نیست و می‌توان اقدام به ثبت شرکت به طور مستقیم کرد. البته ممکن است دریافت برخی پروانه‌ها و مجوزها این فرآیند را تسریع و تسهیل کند.

در ادامه مطلب، به موضوع ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز می‌پردازیم.

کدام قالب برای ثبت شر‌کت پیمانکاری فضای سبز مناسب است؟

همواره یکی از سوالات مهمی که در خصوص فعالیت شرکت تجاری مطرح می‌شود، انتخاب نوع مناسب شرکت تجاری است. در خصوص فعالیت پیمانکاری فضای سبز نیز می‌توان قالب‌های مناسب برای ثبت شرکت را بررسی کرد.

مطابق ماده ۲۰ قانون تجارت، شرکت‌های تجاری به ۷ دسته تقسیم می‌شوند و برای ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز می‌توان از آنها استفاده کرد:

۱) شرکت سهامی

۲) شرکت با مسئولیت محدود

با این حال برای برخی فعالیت‌های تجاری نظیر پیمانکاری فضای سبز، استفاده از بعضی قالب‌های شرکت تجاری، منطقی‌تر است.

به طور مثال ثبت دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، مزایای پرشماری را برای موسسان به همراه دارد. همچنین مسئولیت سبک شرکا و سهولت ثبت این دو شرکت سبب شده است بسیاری از اشخاص برای ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز از این دو نوع شرکت بهره‌مند شوند.

در ادامه به شرایط خاص تاسیس و ثبت شرکت پیما‌نکاری فضای سبز سهامی خاص و با مسئولیت محدود اشاره می‌کنیم.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز سهامی خاص چیست؟

مطابق مقررات موجود در حوزه شرکت‌های تجاری، شرکت سهامی خاص با شرایط زیر قابلیت تاسیس دارد:

۱) وجود حداقل سه عضو موسس

۲) تامین حداقل سرمایه صد هزار تومان

۳) پرداخت حداقل ۳۵ درصد از مبلغ سرمایه با افتتاح حساب بانکی برای شرکت

۴) تهیه تمام مدارک شناسایی موسسان مانند کارت ملی و شناسنامه

۵) تهیه اقرارنامه‌های مبنی بر عدم اشتغال مدیران شرکت در شرکت‌های تجاری مشابه

۶) تهیه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برای موسسان و اعضای شرکت

۷) تهیه اساسنامه‌ و شرکت‌نامه شرکت پیمانکاری فضای سبز

لازم به ذکر است که این شرایط برای ثبت شررکت به تنهایی کافی نیست و متقاضیان بایستی مراحل قانونی ثبت شرکت را هم انجام دهند که این مراحل نیز در این مطلب بررسی شده است.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز با مسئولیت محدود چیست؟

شرکت با مسئولیت محدود برای تشکیل باید شرایط قانونی زیر را داشته باشد:

۱) وجود حداقل دو عضو موسس

۲) تامین حداقل سرمایه صد هزار تومان

۳) تعهد به پرداخت تمام سرمایه شرکت

۴) تهیه مدارک شناسایی موسسات مانند شناسنامه و کارت ملی

۵) تهیه اقرارنامه‌های امضا شده مبنی بر عدم اشتغال مدیران شرکت در شرکت‌های تجاری دیگر

۶) تهیه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برای مدیران و اعضای شرکت

۷) تهیه اساسنامه و شرکت‌نامه شرکت پیمانکاری فضای سبز

فرآیند ثبت شر‌کت پیمانکاری فضای سبز چگونه انجام می‌شود؟

فرآیند ثبت شرکت‌های تجاری و موسسات تجاری و غیرتجاری در ایران، از مسیر اداره ثبت شرکت‌ها عبور می‌کند. به این معنا که متقاضیان ثبت شرکت، از هر نوع و با هر موضوعی، باید از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، مسیر قانونی ثبت شرکت خود را آغاز کنند.

در مرحله اول متقاضی ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت‌ها شده و اطلاعات فرم اولیه که شامل اطلاعات هویتی متقاضی (نام و نشانی و کد ملی و…) است را تکمیل کند.

در مرحله بعد، کاربر باید ۵ نام پیشنهادی خود را برای اسم و عنوان شرکت به ترتیب اولویت‌های مورد نظر، در فرم وارد کند. انتخاب نام‌ها باید با لحاظ مقررات و نکات انتخاب نام شرکت صورت بگیرد تا از عدم تایید احتمالی نام و اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

پس از این مرحله، متقاضی باید اطلاعات مربوط به شرکت پیمانکاری فضای سبز را وارد کند. موضوعاتی مانند تعیین موضوع فعالیت شرکت (احداث بوستان و پارک، زیباسازی فضای شهری و…) مدت فعالیت (محدود یا نامحدود)، مقدار سرمایه (بنا به نوع قالب شرکت تجاری)، تعداد و ارزش هر سهم (در صورت لزوم)، نشانی، کد پستی و شماره تلفن شرکت از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که باید در فرم‌های سامانه در این بخش وارد شوند.

در مرحله بعد ضروری است تا اطلاعات هویتی اعضای شرکت (سایر شرکا و موسسان و هیات مدیره و…) هم در این سامانه به ثبت برسد. اطلاعاتی مانند نام و نشانی و شماره ملی، سمت در شرکت، مدت تصدی سمت مذکور و… اهمیتی اساسی دارند.

همچنین در صورتی که متقاضی نیاز به داشتن شعبه یا شعباتی برای شرکت خود داشته باشد باید در سامانه اطلاعات پیشنهادی شعب را نیز ثبت و ضبط کند.

در مرحله آخر، کاربر بایستی اسنادی مانند اظهارنامه شرکت، اساسنامه مصوب شرکت و… سایر اسناد مرتبط را در سامانه بارگذاری و ثبت کرده تا کد رهگیری ثبت نام اینترنتی را دریافت کند.

پس از تایید این اسناد توسط سامانه، لازم است متقاضی ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز، نسخه فیزیکی اسناد آپلود شده را از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کند و در گام پایانی، متقاضی باید آگهی ثبت شر‌کت پیمانکاری فضای سبز را به همراه اطلاعات اساسی مانند متن شرکت‌نامه و مشخصات اعضا، در روزنامه رسمی به چاپ برساند.

در نهایت می‌توانید استعلام ثبت شرکت پیمانکاری را برای اطمینان از ثبت آن از مراجعی مانند روزنامه رسمی دریافت کنید.

ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز چقدر هزینه دارد؟

هزینه‌های ثبت شرکت تجاری ممکن است در موارد مختلف تفاوت‌های کمی داشته باشد اما عمده هزینه‌ها غالبا ثابت هستند. در ادامه به مهم‌ترین هزینه‌ها و مخارج ثبت شرکت تجاری در حقوق ایران به طور تقریبی اشاره می‌کنیم.

۱) پرداخت هزینه پست مدارک امضا شده به اداره ثبت شرکت‌ها (حدود ۳۰ هزار تومان)

۲) پرداخت هزینه حق‌الثبت شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها (حدود ۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت)

۳) پرداخت هزینه مالیاتی ابطال تمبر (مبلغ کمی در حدود نیم درهزار از ارزش سهام شرکت)

۴) پرداخت هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی در مرحله آخر (مبلغی متغیر که بستگی به تعداد حروف آگهی دارد، در حدود ۳۰۰ هزار تومان)

۵) پرداخت هزینه چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار منتخب توسط شرکت (مبلغی متغیر که بستگی به ابعاد کادر آگهی دارد، در حدود ۳۰۰ هزار تومان)

۶) پرداخت هزینه پلمب دفاتر شرکت برای امور مالیاتی (حدود ۳۰۰ هزار تومان)

نکته مهم آن است که اگر ثبت شر‌کت پیمانکاری فضای سبز از طریق شرکت‌های ثبتی واسطه انجام شود، هزینه ثبت شرکت افزایش می‌یابد. با این حال همواره توصیه می‌شود بدون مشورت و دریافت راهنمایی از متخصصان ثبت شرکت‌ها و شرکت‌های معتبر ثبتی اقدام به ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز نکنید.

فرآیند ثبت شرکت چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان طی شدن فرآیند ثبت شرکت نیز از عوامل مهمی است که باید متقاضیان ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز از آن باخبر باشند. به طور کلی نمی‌توان مدت زمان دقیقی را برای ثبت شرکت پیمانکاری بیان کرد چرا که ممکن است در مراحل و فرآیند ثبت شرکت اشکالاتی مانند نقص مدارک، ارائه نام‌های نامناسب برای شرکت و… این فرآیند را طولانی کند.

با این حال فرآیند و مراحل ثبت شرکت پیمانکاری، فارغ از نوع آن، از زمان آپلود مدارک، بررسی و کارشناسی مدارک، ارسال اسناد امضا شده به اداره ثبت شرکت‌ها و پاسخ نهایی این اداره، بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد.

البته نباید فراموش کرد که کلیه مهلت‌های اداری در حال حاضر و به دلیل شیوع ویروس کرونا، دستخوش تغییراتی شده‌اند. به همین خاطر ذکر یک مدت زمان قاطع و دقیق در این شرایط بسیار دشوار خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به مهم‌ترین نکات حقوقی ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز اشاره کردیم. لازم به ذکر است که این نوع شرکت‌ها در دسته‌بندی انواع شرکت‌های پیمانکاری قرار می‌گیرند؛ برای مثال ثبت شرکت عمرانی نیز در قالب پیمانکاری انجام می‌شود. برای ثبت شرکت می‌توان تا حد زیادی به نکات این مطلب اتکا کرد اما نباید فراموش کرد که این فرآیند دارای پیچیدگی‌ها و نکات حقوقی و فنی زیادی است که ممکن است برای متقاضیان و موسسان شرکت دشوار باشد.

به همین خاطر توصیه می‌شود برای ثبت شر‌کت پیمانکاری فضای سبز، اقدام به دریافت مشاوره حقوقی و خدمات ثبتی از شرکت‌های ثبتی معتبر و شفاف کنید چرا که همکاری با بسیاری از شرکت‌های ثبتی، برای متقاضیان تجربه‌های ناخوشایندی رقم زده است.

استارتاپ حقوقی وینداد با داشتن تیمی مجرب و ماهر از کارشناسان حقوقی و مشاوران ثبت شرکت، قادر است تا خدمات ثبتی و مشاوره‌ای خود را در نهایت شفافیت و دقت و با هزینه‌ای منصفانه ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر