استخدام کارشناس فروش

نمونه قرارداد استخدام کارشناس فروش چیست ؟ چه نکات قراردادی دارد ؟

هر کسب و کاری که محصول یا خدماتی برای ارائه دارد به کارشناسان فروش برای سازماندهی امور فروش ، ملاقات با خریداران بالقوه ، بستن معاملات ، تسهیل و توسعه فروش ، معرفی و ترغیب مشتری برای خرید محصول ، درک تغییر نیازها و انجام مذاکرات ماهرانه نیازمند است. این کار با قرارداد استخدام کارشناس […]

هر کسب و کاری که محصول یا خدماتی برای ارائه دارد به کارشناسان فروش برای سازماندهی امور فروش ، ملاقات با خریداران بالقوه ، بستن معاملات ، تسهیل و توسعه فروش ، معرفی و ترغیب مشتری برای خرید محصول ، درک تغییر نیازها و انجام مذاکرات ماهرانه نیازمند است. این کار با قرارداد استخدام کارشناس فروش میسر است.

چرا که تلاش ها آن‌ها به یک شرکت پر رونق و سودآور قدرت می بخشد و در تدوام و حیات شرکت موثر است. از این رو انعقاد قرارداد استخدام کارشناس فروش از رایج ترین قراردادها درمیان این نوع از کسب و کارها به شمار می‌رود ، لذا ما در این نوشتار سعی داریم ضمن معرفی قرارداد استخدام کارشناس فروش ، شما را با مهم‌ترین نکاتی که در این قرارداد باید رعایت بشود آشنا سازیم.

 

آیا انعقاد قرارداد استخدام کارشناس فروش لازم است ؟

با توجه به نقش اساسی کارشناسان فروش در سازمان‌ها بسیار مهم است که شرح شغلی واضح و مدونی نسبت به وظایف آنان صورت بگیرد ، علاوه براین وجود کسب و کارهای رقیب و احتمال جذب کارشناس فروش توسط آنها در آینده ، مسائلی مانند تعهد به عدم رقابت ، حفظ رعایت محرمانگی اطلاعات سازمان را مطرح می سازد ، از این رو  انعقاد قرارداد استخدام کارشناس فروش نه تنها لازم است بلکه تنظیم دقیق و اصولی آن به وسیله متخصصان حوزه قراردادنویسی به گونه‌ای که تمامی حقوق و تکالیف طرفین حفظ و مانع اختلافات احتمالی در آینده شود ضروری است .

 

قرارداد استخدام کارشناس فروش چیست ؟

قرارداد استخدام فروشنده یکی از انواع قراردادکار و تابع قوانین و مقررات قانون‌کار است ، مطابق ماده 7 قانون‌ کار قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر‌موقت برای کارفرما انجام می‌دهد . بنابراین این قرارداد میان کارفرما و کارشناس فروش منعقد می گردد.

برای داشتن قراردادی مطمئن با کارشناس فروش چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

طرفین قرارداد و ذکر مشخصات آن‌ها

در ابتدای قرارداد طرفین قرارداد که همان کارفرما و کارشناس فروش هستند باید مشخص شوند، و مشخصات دقیق آنها مانند نام و نام‌ خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد، شماره تماس و نشانی محل سکونت باید در قرارداد ذکرشود.

وظایف کارشناس فروش

در این باره بهتر است کارفرما پس از تعیین راهبردهای فروش متناسب با آن‌ها تکالیف کارشناس فروش را مشخص نماید ، با این وجود بخشی از مهم ترین وظایف کارشناس فروش در هر سازمان عبارت است از :

-اطلاع از ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با فروش و تلاش در جهت کنترل آن‌ها

-همکاری و هماهنگی با واحد مالی شرکت جهت وصول مطالبات مشتریان

-تهیه گزارش از عملکرد عاملین فروش و اطلاع نتایج به مدیر فروش

-ارتباط مستمر با مراکز توزیع و فروش یا عاملین فروش محصولات

-پاسخگویی و مشاوره به مشتریان ، متقاعدسازی و ترغیب آن‌ها به خرید

-در برخی سازمان ها عقد قرارداد فروش با مشتریان نیز از وظایف کارشناسان فروش به شمار می رود.

حقوق و مزایای کارشناس فروش

در قرارداد استخدام کارشناس فروش باید حقوق و مزایای توافق شده درج گردد. هم چنین نحوه و تاریخ پرداخت نیز باید مشخص گردد.

محل انجام کار و ساعات کاری او

محل کار کارشناس فروش در قرارداد باید مشخص گردد ، هم چنین باید توجه داشت با توجه به تبعیت این قرارداد از قانون‌کار میزان ساعات کاری او نمی تواند از 44 ساعت در هفته کمتر باشد، در مورد مازاد بر این ساعت نیز باید به او اضافه کاری پرداخت گردد.

وضعیت بیمه کارشناس فروش

همان طور که گفته شد قرارداد تابع قانون‌کار و نوعی قراردادکار است ، مطابق قانون‌کار کارفرما ملزم است کارگر استخدامی خود را براساس قانون تامین اجتماعی بیمه نماید از این رو بهتر است وضعیت بیمه کارشناس فروش نیز در قرارداد مشخص گردد.

مدت قرارداد

در صورتی که قرارداد فروش دائمی باشد، تنها لازم است تاریخ شروع قرارداد ذکر شود در غیر این صورت چنانچه قرارداد موقت باشد درج تاریخ شروع و پایان همکاری نیز ضروری است . در این مورد باید توجه داشت از آنجایی که به موجب نص صریح قانون‌کار قراردادهای استخدامی موقت از سوی هیچ کدام از طرفین قابل فسخ نمی باشد بهتر است ذکر مدت قرارداد با دقت بیشتری صورت بگیرد.

در کنار رعایت این نکات در قرارداد ، چنانچه نگران حفظ اسرار و اطلاعات کسب و کار خود هستید می توانید با درج “شرط محرمانگی” ، کارشناس فروش را چه در دوران مدت قرارداد با شما و چه پس از آن متعهد به عدم افشاء اطلاعات محرمانه کسب و کار خود گردانید .

هم‌چنین در صورتی که روابط کاری کارشناس فروش با شما به نحوی است که همکاری او با رقبایتان می‌تواند موقعیت شما را در بازار متزلزل سازد با درج شرط “تعهد به عدم رقابت” می توانید از همکاری کارشناس فروش با رقبای مسقیم شما چه در دوران قرارداد و مدتی پس از آن مانع به عمل آورید .

برای تنظیم قرارداد کارشناس فروش با وینداد در ارتباط باشید

با توجه به اهمیت استخدام کارشناس فروش در کسب‌ و کارها ، و پیچیدگی‌های تنظیم قرارداد در این زمینه ، در صورتی که نیاز به قرارداد استخدام کارشناس فروش دارید همین حالا به بانک نمونه قرارداد وینداد سر بزنید و یا برای تنظیم قرارداد درخواست خود را ثبت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز