قرارداد عایق کاری موتورخانه + مفاد نمونه قرارداد اجرای تاسیسات آب

قرارداد عایق کاری موتورخانه + مفاد نمونه قرارداد اجرای تاسیسات آب

به صورت کلی عایق کاری حرارتی و برودتی یکی از الزامات اولیه ساخت و ساز در نظر گرفته شده و در واقع عامل مهمی برای ارزش گذاری ساختمان بوده و قطعاً بر قیمت آن نیز مؤثر می‌باشند. اگر شما ساختمان در حال ساخت دارید یا اینکه در ساختمان خود سکونت دارید بایستی توجه نمایید که […]

به صورت کلی عایق کاری حرارتی و برودتی یکی از الزامات اولیه ساخت و ساز در نظر گرفته شده و در واقع عامل مهمی برای ارزش گذاری ساختمان بوده و قطعاً بر قیمت آن نیز مؤثر می‌باشند. اگر شما ساختمان در حال ساخت دارید یا اینکه در ساختمان خود سکونت دارید بایستی توجه نمایید که به هر کیفیت برای ذخیره سازی گرمای خانه در زمستان و سرمای خانه در تابستان به عایق‌های حرارتی و برودتی نیاز دارید. بدین منظور توصیه می‌شود جهت حل این معضل مبادرت به انعقاد قرارداد عایق کاری موتورخانه نمایید.

این مطلب متمرکز بر قرارداد فوق است که یکی از قرارداد کار بوده و مشمول مقررات قانون کار است. در این مطلب قصد داریم تا ابتدا به تعریف قراردادهای کار و سپس به مهم‌ترین نکات قرارداد مذکور و نمونه‌ای از آن بپردازیم.

چه تعریفی از قرارداد کار در قانون وجود دارد؟

قرارداد کار در واقع یک رابطه‌ای است میان کارگر و کارفرما بدین صورت که در مقابل دریافت حق‌السعی (شامل دستمزد و مزایای شغلی) برای مدت موقت یا مدت غیر موقت کارگر متعهد به انجام کاری می‌شود. این قرارداد ممکن است در حوزه‌ها و نسبت به موضوعات مختلف همانند عایق کاری مواورخانه و اجرای تاسیسات آب منعقد شود.

از منظر حقوقی قرارداد کار و قرارداد عایق کاری موتورخانه جزو عقود غیر تشریفاتی است. و منعقد نمودن آن مستلزم رعایت تشریفات قانونی خاصی نمی‌باشد. همچنین به دلیل پرداخت مزد قرارداد کار ازجمله عقود معوّض است موارد کار مجانی را شامل نمی‌شود.

قرارداد مذکور که از جمله قراردادهای کار است طبق ضابطه کلی می‌تواند به هر یک از صورت‌های 1. قرارداد دائمی یا غیرموقت، 2. قرارداد موقت، 3. قرارداد کار معین منعقد شود.

قرارداد عایق کاری موتورخانه چه نکات حقوقی دارد؟

قرارداد عایق کاری موتورخانه از جمله قراردادهای کار است که بر مبنای قانون کار منعقد می‌شوند. این قرارداد دارای نکات مهمی است که برخی از آنها عبارتند از:

  1. در قرارداد عایق کاری موتورخانه پرداخت حقوق و دستمز و پاداش به کارگر ضرورت دارد. توجه نمایید وفق ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار، به ازای یک سال کار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تا سقف نود روز روزانه قانونی کارگران) به عنوان عیدی و پاداش سالانه به کارگر بایستی پرداخت شود و کار کم‌تر از یک سال تمام میزان عیدی و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد. در نتیجه رعایت این موضوع قرارداد مذکور لازم است.
  2. نکته دوم در رابطه با آن دسته از قرارداد فوق است که به صورت کار معین منعقد می‌شوند. بر مبنای بند ه ماده 21 قانون کار، اگر قرارداد مذکور به صورت کار معین منعقد شود، با پایان کار موضوع قرارداد کار معین، این قرارداد خاتمه خواهد یافت. ضمناً وفق ماده 25 قانون کار، هیچ یک از طرفین در قرارداد کار معین، حق فسخ یکجانبه قرارداد را نخواهد داشت.
  3. نکته سوم در قرارداد مطروحه مربوط به تعهد کارفرما به بیمه نمودن کارگر است. بدین شرح که به موجب ماده 148 قانون کار، کارفرما مکلف است کارگر را نزد سازمان تأمین اجتماعی و یا سایر دستگاه‌های بیمه گذار بیمه نماید.
  4. نکته دیگر در قرارداد کار ایزوگام آنست که در این قرارداد قید شود که چنانچه کارگر، بدون مجوز تمدید تاریخ قرارداد از سوی کارفرما، مبادرت به تأخیر اجراء کار نماید برای هر روز تأخیر پس از اتمام تاریخ قرارداد روزانه مبلغی به عنوان جریمه تأخیر از مطالبات وی کسر می‌گردد.

نمونه قرارداد عایق کاری موتورخانه و برخی از مفاد آن

با توجه به اشکال مختلف قراردادهای کار تصمیم داریم در این بخش به اختصار به تبیین ساختار کلی قرارداد عایق کاری موتورخانه بپردازیم که یکی از قراردادهای کار می‌باشد که بر پایه قانون کار منعقد می‌شود.

ماده 1- مشخصات طرفین قرارداد عایق کاری موتورخانه

1-1 کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما

2-1 کارمند یا کارگر

ماده 2- نوع قرارداد (قرارداد غیرموقت یا دائمی/ قرارداد موقت یا مدت معین/ قرارداد معین/ قرارداد آزمایشی)

ماده 3- نوع کار یا حرفه یا حجم کار که کارگر به آن اشتغال می‌یابد

ماده 4- محل انجام کار

ماده 5- تاریخ انعقاد قرارداد عایق کاری موتورخانه

ماده 6- مدت قرارداد

ماده 7- ساعات کار

ماده 8- حق السعی

ماده 9 – ترتیبات پرداخت

ماده 10- بیمه

ماده 11- عیدی و پاداش سالانه

ماده 12- حق سنوات یا مزایای پایان کار

ماده 13- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد

ماده 15- نسخ قرارداد عایق کاری موتورخانه

محل امضاء و اثر انگشت کارفرما/یا نماینده قانونی ایشان

محل امضاء و اثر انگشت کارگر

بخاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد عایق کاری موتورخانه هستید می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد فوق، قراردادی مختص خودتان در این حوزه داشته باشید.

نتیجه گیری

همانطور که در مطالب قبلی در باب قرارداد کار بیان شد بیشتر فعالیت‌ها و کارهایی که امروزه در جامعه رخ می‌دهد، ممکن است از طریق انعقاد قرارداد کار انجام شود و مشمول مقررات قانون کار باشند. ملاحظه نمودید که قرارداد عایق کاری موتورخانه یکی از جمله قراردادهای کار بوده و مقررات و مفاد خاصی دارد فلذا اگر در این رابطه سوالی دارید می‌توانید به بخش مشاوره تلفنی مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز