محافظت-از-برند-کسب-و-کار

چرا محافظت از برند برای رشد یک کسب‌وکار مهم است؟

هنگامی که با استفاده از راهکارهای کاربردی اقدام به محافظت از برند خود می‌کنید، فقط از کسب و کار خود در برابر پیامدهای منفی آن محافظت نکرده بلکه امکان رشد سریع‌تر و قوی‌تر برند خود را فراهم می‌کنید.  محافظت از برند به وسیله وکلای مالکیت فکری و با استفاده از پلتفرم‌های هوشمند باعث صرفه‌جویی در […]

هنگامی که با استفاده از راهکارهای کاربردی اقدام به محافظت از برند خود می‌کنید، فقط از کسب و کار خود در برابر پیامدهای منفی آن محافظت نکرده بلکه امکان رشد سریع‌تر و قوی‌تر برند خود را فراهم می‌کنید. 

محافظت از برند به وسیله وکلای مالکیت فکری و با استفاده از پلتفرم‌های هوشمند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد. از این‌رو اشخاص و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند برای تجاری‌سازی زمان بیشتری بگذارند.

مزایای محافظت از برند چیست؟

محافظت از برند و نام تجاری به این معناست که می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین، نام‌های تجاری جعلی که محصولات شما را کپی می‌کنند را به سادگی حذف کنید. با این کار اصالت و اعتبار برند شما افزایش پیدا خواهد کرد.

از این رو ویژگی انحصاری برند شما که باعث اعتبار آن شده، مورد تهدید نبوده و به‌سادگی دارایی‌های فکری شما مورد سرقت قرار نمی‌گیرد.

با حفظ اعتبار برند، افراد بیشتری در بازار رقابتی از توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان و سایر اشخاص تمایل بیشتری برای مشارکت با شما خواهند داشت. چرا که شما توانسته‌اید با برندسازی، اعتباری میان مشتریان خود ایجاد کنید.

با وجود اینکه پیدا کردن برندهای جعلی در ابتدا ممکن است کمی برای شما جالب باشد ولی باید خیلی زود نسبت به پیگیری آن اقدام کنید. چرا که مشتریان شما در صورت خرید از برند جعلی، با کیفیت پایین آن اعتماد خود را نسبت به برند شما از دست می‌دهند. در نتیجه احتمالا باید منتظر عواقب آن برای کسب‌وکار خود باشید.

روش‌های حفاظت سنتی از برند چه معایبی دارد؟

با استفاده از روش‌های سنتی برای محافظت از برند، تهدیدها علیه کسب‌وکار شما چند برابر خواهد شد. برای مثال هنگامی که برند شما یک محصول جدید را معرفی می‌کنند، اشخاصی که می‌‌خواهند نسخه جعلی آن را ارائه دهند، بدون هیچ‌گونه دردسری برای تحقیق و توسعه بازار، یک شبه محصول شما را کپی کرده و به‌عنوان نسخه اصلی وارد بازار می‌کنند. اما تا شما متوجه این فرآیند شده و بخواهید از آن جلوگیری کنید، محصول شما به تعداد زیاد در بازار وجود دارد. در نتیجه اعتمادی که سال‌ها برای برند خود ایجاد کرده‌اید به‌سادگی از بین خواهد رفت.

به‌عنوان یک راهکار می‌توانید سعی کنید خودتان با همه آن‌ها برخورد کنید، اما این راهکار نیاز به صرف زمان زیادی دارد. چند فروشنده‌ای که نسخه جعلی شما ارائه می‌دهند را می‌توانید شناسایی کنید؟ اگر بخواهید از روش‌های قانونی نیز پیگیری کنید، درگیر فرآیندهای حقوقی و قضایی خواهید شد که هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد. پس بهترین کار شاید این باشد که این کار را از طریق وکلای مالکیت فکری که تخصص در این زمینه دارند پیش ببرید تا از دانش و تخصص آن‌ها استفاده کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

استراتژی محافظت از برند

با وجود یک استراتژی محافظت از برند، می‌توانید از زمان خود برای رشد کسب و کار استفاده کنید. به جای تلاش برای پیدا کردن و جلوگیری از تولید محصولات تقلبی با صرف زمان و هزینه بالا، تمرکز خود را به طراحی و تولید نسل بعدی محصول شاخص خود اختصاص دهید.

در عین حال با استفاده از فناوری‌های هوشمند برای کشف موارد نقض مالکیت فکری، زمان کافی برای رسیدن به کسب‌وکار خود خواهید داشت. چرا که استفاده از یک روش کارآمد و باسرعت بالا برای محافظت از برند به شما این امکان را می‌دهد تا با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، کسب و کار خود را توسعه دهید.

مزایای محافظت از برند با روش‌های آنلاین

با توجه به اینکه روش‌های سنتی علاوه‌بر زمان‌بر بودن، نیازمند صرف هزینه زیاد است، راهکار مناسبی برای محافظت از برند نخواهد بود. ضمن اینکه به دلیل معایبی که گفته شد، نمی‌تواند به‌طور کامل نیازهای شما را برطرف کند. با این توصیف مزایای حفاظت از برند با استفاده از خدمات محافظت از مالکیت فکری به‌صورت آنلاین را بیان خواهیم کرد:

افزایش و بهبود فروش 

علاوه بر زمان، جریان نقدی نیز برای یک کسب‌وکار بسیار ارزشمند است. موردی که با نقض علامت تجاری، بسیار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و با وجود نسخه‌های جعلی کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

با این توضیح که اگر نسخه‌های تقلبی از محصولات شما در بازار وجود داشته باشد که با نصف قیمت به فروش برسند بدیهی است که تعداد قابل توجهی از مشتریان، نسخه جعلی را انتخاب کنند. چرا که از تقلبی بودن آن اطلاعی ندارند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما ۱۰۰۰ کالا را در یک دوره زمانی به بازار عرضه کرده و مشتریان آن‌ها را خریداری کرده‌اند. در همان دوره، ۲۰۰ نسخه تقلبی نیز به فروش رفته است. بنابراین در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر به‌عنوان مشتریان شما فکر می‌کنند که محصول اصلی را دارند. به احتمال زیاد، تعداد قابل توجهی از آن ۲۰۰ نفر اگر تقلبی در دسترس آن‌ها نبود، کالای اصلی را می خریدند. یعنی در این شرایط می‌توانستید فروش بیشتری داشته باشید.

اگر کسب و کار شما فروش خود را با این اعداد  تجربه می‌کرد، بدون شک رشد زیادی داشت.

حفظ شهرت برند

موارد زیادی در رابطه با نسخه‌های تقلبی وجود دارد، اما یکی از بدترین آن‌ها این است که شهرت و اعتبار برند شما به این محصولات گره خورده است. افرادی که نمی‌دانند نسخه جعلی را به‌جای نسخه اصلی خریداری کرده‌اند، شما را به خاطر هر مشکلاتی که محصول جعلی دارد سرزنش می‌کنند. از خدمات ضعیف مشتری گرفته تا قطعات شکسته و غیره. این مشتریان همه چیز را با برند شما مرتبط می‌دانند.

بنابراین این مورد دلیل دیگری است که نشان می‌دهد؛ چرا استفاده از یک پلتفرم محافظت از برند برای رشد کسب و کار شما مهم است. 

چگونه می‌توانید نرخ رشد برند خود را با برندی که اعتبار آن دچار مشکل شده، حفظ کنید؟ بدون استفاده از این پلتفرم‌ها شما زمان زیادی را صرف رفع مشکل‌های ایجاد شده و شناسایی برندهای جعلی خواهید کرد و فرصتی برای ایجاد ارتباطات جدید با مشتریان و توسعه محصول نخواهید داشت.

با وجود یک راه حل جامع، شهرت برند شما تحت تاثیر قرار نگرفته و می‌توانید در بلندمدت، در هر مرحله از کسب و کار خود، اعتماد مشتریان خود را حفظ کنید.

محفاظت از حق مالکیت فکری و بهره‌برداری از آن

شما ساعت‌ها، ماه‌ها و سال‌ها را صرف طراحی و ارائه یک محصول جدید در کسب‌وکار خود خواهید کرد که کار اصلا آسانی نیست. بسیاری از طراحان و بنیانگذاران، انرژی و زمان زیادی را صرف خلق طرح‌ها و محصولات جدید می‌کنند.

این در حالی است که نتیجه تمامی این تلاش‌ها می‌تواند در یک لحظه توسط اشخاص دیگر دزدیده شود. برای مثال ناگهان، ممکن است محصول ویژه خود را در وبسایت دیگری ببینید که می‌دانید قراردادی با آن امضا نکرده‌اید.

به همین دلیل است که محافظت از نام تجاری شما به‌معنی حفظ سرمایه خلاقانه شما است. شرکت شما کار ساخت محصول را انجام داده است و باید بتواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

بدون صرف زمان یا هزینه برای دعواهای حقوقی، می‌توانید این کار را انجام داده و از کپی شدن طرح و محصول خود جلوگیری کنید. 

محصول بعدی شما چیست؟ نسل جدید محصول قبلی؟ یا یک آیتم متفاوت و مکمل؟ استفاده از فناوری‌های هوشمند برای کشف موارد نقض مالکیت فکری و کپی رایت به شما امکان می‌دهد تا چرخ‌های طراحی خلاقانه را در آینده در حال چرخش نگه دارید.

تمایل سایر مشاغل برای همکاری با برند شما 

برند شما به‌صورت انفرادی فعالیت نمی‌کند بلکه تمامی کسب‌وکارها مانند شاخه‌های درخت به هم متصل هستند. همیشه شرکت‌ها یا افراد دیگری هستند که شما به آن‌ها وابسته هستید.

نسخه‌های تقلبی می‌توانند باعث پژمرده شدن و مرگ شاخه‌های آن درخت شوند. به معنای دقیق‌تر شراکت‌هایی که در زنجیره توزیع خود دارید به دلیل محصولات تقلبی ممکن است ضعیف‌تر شده و دیگر مایل به همکاری با شما نباشند.

از این‌رو می‌توانید با استفاده از راه‌حل‌های محافظت از برند از این امر جلوگیری کنید. از این طریق می‌توانید اعتمادی را که با سایر کسب و کارها شکل داده‌اید را حفظ کنید.

جمع‌بندی 

محافظت از برند اهمیت زیادی در رشد کسب‌وکار دارد. چرا که هر گونه کپی شدن برند می‌تواند اهداف کسب‌وکار شما را تحت تاثیر قرار دهد. در غیر این‌صورت زمان و هزینه‌ای که باید صرف توسعه برند خود کنید باید شناسایی برندهای جعلی و پیگیری حقوق خود اختصاص دهید.

همکاری با وکلای مالکیت فکری برای محافظت از برند یک روش مقرون به‌صرفه برای مقابله با برندهای جعلی است. بنابراین لازم نیست زمان و هزینه‌های زیادی را صرف رسیدگی به این موارد کنید.

اجازه ندهید کپی‌کنندگان به اعتبار کسب‌وکار شما صدمه بزنند. بلکه با استفاده از فناوری‌های هوشمند برای کشف موارد نقض مالکیت فکری بخش بزرگی از حفاظت از برند را مدیریت کنید.

به یاد داشته باشید، فقط یک تهدید برای جعل برند شما وجود ندارد بلکه تعداد زیادی به‌صورت مداوم می‌تواند اعتبار برند شما را تحت تاثیر قرار دهد. با استفاده از وکلای مالکیت فکری می‌توانید تمامی آن‌ها را رصد کرده و به‌سادگی از برند خود محافظت کنید. در نهایت نیز از مزایای مختلف آن یعنی افزایش فروش تا صرفه‌جویی در زمان و هزینه و سایر کارهای که می‌تواند برای رشد برندتان انجام دهد، بهره‌مند شوید.

وکلای مالکیت فکری وینداد به وسیله قوانین و مقررات این حوزه ابتدا تجزیه، تحلیل و ارزیابی کاملی از وضعیت نام تجاری شما به‌دست می‌آورند سپس با استفاده از تخصص و تجربه خود در این زمینه برای حفظ شهرت آنلاین شما اقدام می‌کنند.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم مطمئن شوم که کسی از برند شخصی من به نام خودش استفاده نمی‌کند؟

شما می‌توانید با مشورت با وکلای مالکیت فکری وینداد، از وضعیت فعلی برند کسب‌وکارتان مطلع شوید.

 محافظت مستمر از نام تجاری چه فایده‌ای دارد؟

شما علاوه‌بر اینکه اعتبار برند خود را حفظ می‌کنید از مزایای مختلف آن یعنی افزایش فروش تا صرفه‌جویی در زمان و هزینه و سایر کارهای که می‌تواند برای رشد برندتان انجام دهید، بهره‌مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

برای محافظت از دارایی های فکری خود نظیر، برند، محتوای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره درخواست خود را ثبت کنید.

خدمات وینداد برای شما

برای محافظت از دارایی های فکری خود نظیر، برند، محتوای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره درخواست خود را ثبت کنید.

مقالات مرتبط

حقوق مالکیت فکری nft
مقالات انواع مالکیت فکری

حقوق مالکیت فکری NFT یا توکن غیر مثلی

درحوزه‌ی بلاکچین و رمزارزها هر روزه با اخبار و نوآوری‌های تازه‌ای رو‌به‌رو می‌شویم. یکی از این تازه‌ترین نوآوری‌ها NFT  است. اما این توکن چیست و