مراحل-ثبت-شرکت-پیمانکاری

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری به زبان ساده

بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند کارهای خود را به خوبی انجام دهند از نیروهای موجود در شرکت‌های پیمانکاری استفاده می‌نمایند. علاوه بر آن بسیاری از افراد نیرو و خدمات کافی دارند و سعی دارند شرکت پیمانکاری تاسیس کنند. این افراد نیاز دارند تا با مراحل ثبت شرکت پیمانکاری آشنایی کامل داشته باشند. دراین مقاله […]

بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند کارهای خود را به خوبی انجام دهند از نیروهای موجود در شرکت‌های پیمانکاری استفاده می‌نمایند. علاوه بر آن بسیاری از افراد نیرو و خدمات کافی دارند و سعی دارند شرکت پیمانکاری تاسیس کنند. این افراد نیاز دارند تا با مراحل ثبت شرکت پیمانکاری آشنایی کامل داشته باشند. دراین مقاله ما با شرکت پیمانکاری و مراحل کامل ثبت شرکت پیمانکاری آشنا می‌شویم.

شرکت پیمانکاری چیست؟

شرکت پیمانکاری، شرکتی است که بر اساس اسناد و مدارک اجرای یک قرارداد را برعهده میگیرد. برای مثال فرض کنید شرکت الف می‌خواهد با شرکت ب یک قراردادی ببندد ولی شرکت الف تمامی افراد متخصص برای اجرای قرارداد با شرکت ب را ندارد به همین دلیل از یک شرکت پیمانکاری می‌خواهد به عنوان افراد متخصص اجرای قرارداد را برعهده بگیرند.

پیمانکار نیز یک فرد حقیقی مانند یک شخص می‌تواند باشد یا یک شرکت پیمانکاری.

شرکت‌های پیمانکاری براساس میزان توانایی شرکت رتبه بندی میشوند. در ادامه با نحوه ایجاد شرکت پیمانکاری و مراحل ثبت شرکت پیمانکاری آشنا می‌شویم بنابراین اگر سوال شما این است که برای ثبت شرکت پیمانکاری چه باید کرد ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری چگونه است؟

شرکت‌های پیمانکاری در قالب انواع شرکت‌های تجاری به ثبت می‌رسد. یعنی شما می‌توانید شرکت پیمانکاری خود را به صورت مسئولیت محدود و یا به صورت سهامی به ثبت برسانید. در بین شرکت‌های سهامی نیز شرکت سهامی خاص به عنوان شرکت‌های پیمانکاری رایج تر است. در مراحل ثبت شرکت پیمانکاری مهم‌ترین مرحله انتخاب نام شرکت پیمانکاری است. بنابراین با این پیش زمینه، مراحل تاسیس شرکت پیمانکاری به چند مرحله کلی تقسیم میگردد:

  • انتخاب نام شرکت پیمانکاری و موضوع (مانند ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز)
  • پس از انتخاب نام و تهیه مدارک مورد نیاز لازم است که وارد سامانه ثبت شرکت‌ پیمانکاری شوید و مدارک را بارگذاری نمایید.
  • در مرحله بعدی از مراحل ثبت شرکت پیمانکاری لازم است که مدارک را به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهید. کارشناس مورد نظر پس از بررسی‌ تاییدیه را انجام میدهد.
  • پس از اینکه تاییدیه را دریافت کردید بایستی به نام شرکت یک حساب بانکی باز کنید و فیش بانکی و همچنین نامه ثبت را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.
  • مراحل ثبت شرکت پیمانکاری فقط به این مراحل محدود نمی‌شود و لازم است پس از مراحل بالا و پس از اینکه شماره ثبت شرکت پیمانکاری را دریافت کردید باید آگهی تاسیس شرکت پیمانکاری را در روزنامه رسمی کشور اعلام کنید.

در مراحل تشکیل شرکت پیمانکاری به یاد داشته باشید که ممکن است روزنامه رسمی شرکت پیمانکاری ۱۵ روز طول بکشد. پس از اطلاع از مراحل ثبت شرکت پیمانکاری نیاز است که با مدارک ثبت شرکت پیمانکاری آشنا شویم.

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری

پس از اطلاع از مراحل ثبت شرکت پیمانکاری، فردی که می‌خواهد شرکت پیمانکاری تاسیس کند باید مدارک لازم را نیز از قبل تهیه کند تا در حین مراحل ثبت شرکت پیمانکاری از هدر رفتن وقت جلوگیری نماید.

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری به طورکلی شامل موارد زیر است:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای شرکت پیمانکاری
  • آدرس و کد پستی شرکت پیمانکاری
  • موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری
  • اقرار نامه شرکت که به امضای همه اعضا رسیده باشد.

با اینحال همانطور که بیان کردیم ثبت شرکت پیمانکاری در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود رایح تر است بنابراین اگر شما قصد دارید مراحل ثبت شرکت پیمانکاری را به صورت سهامی خاص یا صورت با مسئولیت محدود انجام بدهید علاوه بر مدارک بالا باید مدارک زیر را نیز داشته باشید.

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  • اگر می‌خواهید شرکت پیمانکاری خود را به صورت سهامی خاص به ثبت برسانید باید حداقل سرمایه یک میلیون ریال داشته باشید.
  • ۳۵ درصد از سرمایه اولیه را باید در حسابی به نام حساب شرکت در شرف تاسیس قرار بدهید.
  • حداقل تعداد اعضا برای ثبت شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص ۵ نفر است.
  • سمت هریک از اعضا باید در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص آورده شود.
  • میزان سهم هریک از اعضا به طور دقیق باید مشخص شود.
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسس و هیئت مدیره شرکت که به امضا همه اعضا رسیده است در دو نسخه باید تهیه شود.
  • اساسنامه شرکت پیمانکاری سهامی خاص در دو جلد نیاز است.

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

  • برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود باید حداقل دو عضو وجود داشته باشد.
  • سرمایه مورد نیاز حداقل صد هزار تومان است.
  • کل سرمایه شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود باید پرداخت شود.
  • اخذ مجوز‌های لازم
  • گواهی عدم سوء پیشینه اعضا
  • تقاضانامه و اساسنامه شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

با اطلاع از مدارک و شرایط ثبت شرکت پیمانکاری مدت زمان و مراحل ثبت شرکت پیمانکاری زمانی بین ده تا پانزده روز میتواند باشد.

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری وینداد

برای ثبت شرکت پیمانکاری و اطلاع از مراحل ثبت شرکت پیمانکاری لازم است که ابتدا با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از اتلاف وقت و هزینه اضافی جلوگیری شود. تیم کارشناسان وینداد با سالها تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت شرکت پیمانکاری می‌تواند به شما در این زمینه کمک فراوانی نماید، کافی است در طول هفته با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری به طور کلی از انتخاب نام و بارگذاری مدارک در سامانه ثبت شرکت پیمانکاری انجام می‌شود. فرد متقاضی می‌تواند شرکت پیمانکاری خود را در قالب انواع شرکت‌های تجاری به ثبت برساند اما ثبت شرکت پیمانکاری به صورت مسئولیت محدود و سهامی خاص رایج تر است. علاوه بر اطلاع از مراحل ثبت شرکت پیمانکاری متقاضی باید مدارک لازم را با توجه به اینکه شرکت پیمانکاری سهامی خاص است یا با مسئولیت محدود، جمع آوری کند.

سوالات متداول

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری متفاوت است و به هزینه روزنامه رسمی شرکت پیمانکاری، حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز و هزینه‌های اداره ثبت شرکت پیمانکاری بستگی دارد.

شرکت‌های پیمانکاری به چند گروه تقسیم می‌شود؟

طبق آیین نامه راهبردی ریاست جمهوری، شرکت‌های پیمانکاری به یازده دسته تقسیم میگردد که زمینه فعالیت آنها ساختمانی، راه و ترابری، تاسیساتی، صنعت و بازسازی، کشاورزی و آبیاری، ارتباطات، نفت و گاز و کاوشات زمینی است.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت