نحوه-تنظیم-اساسنامه-شرکت-پیمانکاری

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری به چه صورت است؟

برای تشکیل یک شرکت پیمانکاری لازم است که اساسنامه‌ای مناسب را برای شرکت خود تنظیم کنید. نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری بسیار مهم است و نیاز به دقت بالایی دارد و همچنین مدیران شرکت پیمانکاری باید تمامی نکات لازم را در اساسنامه ذکر کنند. بنابراین لازم است دراین مقاله با نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری […]

برای تشکیل یک شرکت پیمانکاری لازم است که اساسنامه‌ای مناسب را برای شرکت خود تنظیم کنید. نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری بسیار مهم است و نیاز به دقت بالایی دارد و همچنین مدیران شرکت پیمانکاری باید تمامی نکات لازم را در اساسنامه ذکر کنند. بنابراین لازم است دراین مقاله با نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری آشنا شویم.

اساسنامه شرکت پیمانکاری چیست؟

قبل از آشنایی با نحوه تنظیم اساسنامه شرکت‌های پیمانکاری لازم است که بدانیم اساسنامه شرکت پیمانکاری چیست؟

اساسنامه شرکت پیمانکاری در واقع مانند قانون اساسی یک شرکت پیمانکاری است و به شرکت پیمانکاری اعتبار می‌دهد. در اساسنامه شرکت پیمانکاری لازم است تمامی قواعد و اصول شرکت پیمانکاری آورده شود. این قواعد و اصول شامل نحوه انتخاب مدیران شرکت پیمانکاری و نحوه عزل آنها افزایش و کاهش سرمایه و موارد دیگر می‌باشد. اصولا شرکت‌های پیمانکاری که به صورت سهامی خاص تشکیل شده اند اساسنامه دارند و شرکت‌های پیمانکاری با مسئولیت محدود می‌توانند شرکت نامه داشته باشند.

تفاوت شرکت نامه و اساسنامه شرکت پیمانکاری در این است که شرکت نامه بین دو یا چند شریک در یک شرکت پیمانکاری تنظیم می‌شود البته باید بیان کرد که شرکت نامه فقط مختص شرکت‌های پیمانکاری با مسئولیت محدود نیست و شرکت‌های پیمانکاری که به صورت تضامنی و یا نسبی تشکیل شده اند نیز شرکت نامه دارند. اما اساسنامه در واقع اعتبار یک شرکت پیمانکاری را بیان می‌کند و تمامی اطلاعات هویتی شرکت پیمانکاری در اساسنامه شرکت آورده می‌شود.

چه کسانی اساسنامه شرکت پیمانکاری را تنظیم می‌کند؟

اساسنامه شرکت پیمانکاری توسط مجمع موسس شرکت پیمانکاری تنظیم می‌شود. البته این درحالی است که در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری اساسنامه شرکت پیمانکاری تنظیم نشده باشد. برای شرکت‌های پیمانکاری سهامی خاص لازم است که حتما در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری دو نسخه از اساسنامه شرکت نیز باشد اما برای شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود می‌توان در ابتدا شرکت پیمانکاری را با شرکت نامه به ثبت رساند و سپس اساسنامه تنظیم کرد.

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری

تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری می‌تواند به چند روش مختلف باشد. همانطور که می‌دانید شرکت‌های پیمانکاری می‌تواند در قالب انواع شرکت‌های تجاری به ثبت برسد اما رایج است که این شرکت‌ها بیشتر در قالب سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسند. برای شرکت‌های پیمانکاری که به صورت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود ثبت می‌شود نحوه تنظیم اساسنامه متفاوت است و به همین خاطر در این قسمت ما با دو بخش مواجهیم:

  • نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری سهامی خاص
  • نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

برای آشنایی با نحوه تنظیم اساسنامه‌ شرکت پیمانکاری دقت کنید که اساسنامه شرکت پیمانکاری باید شامل نکات ذیل باشد:

  • توجه داشته باشید که نام شرکت پیمانکاری در اساسنامه شرکت پیمانکاری آورده شود.
  • موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری را در اساسنامه بیاورید؛ برای مثال ذکر کنید شرکت پیمانکاری ساختمانی است یا راه و ترابری و یا موارد دیگر.
  • مدت فعالیت شرکت پیمانکاری را بنویسید.
  • مرکز اصلی شرکت پیمانکاری ، آدرس و کدپستی شرکت پیمانکاری باید در اساسنامه آورده شود.
  • مبلغ سرمایه شرکت پیمانکاری و تعداد سهام بی‌نام و با نام و همچنین مبلغ نقدی و غیر نقدی باید در اساسنامه شرکت پیمانکاری نوشته شود.
  • درصورتی که شرکای شرکت پیمانکاری قصد دارند که سهام را انتقال بدهند باید نحوه انتقال سهام و همچنین نحوه تبدیل سهام بی‌نام به سهام با نام مشخص شود.
  • افزایش و کاهش سرمایه شرکت پیمانکاری را در اساسنامه ذکر کنید.
  • نحوه دعوت از مجامع و حد نصاب لازم برای تشکیل مجامع عمومی باید در اساسنامه ذکر شود.
  • ذکر تعداد مدیران و صاحبان امضای مجاز و نحوه انتخاب مدیران
  • تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت پیمانکاری
  • نحوه انحلال شرکت پیمانکاری
  • نحوه تغییر در اساسنامه شرکت پیمانکاری

بنابراین لازم است که تمامی نکات بالا را در نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری رعایت کنید و در مواد جداگانه‌ای به طور مفصل شرایط و مقررات را بنویسید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که مدیرات شرکت پیمانکاری می‌توانند علاوه بر موارد ذکر شده؛ موارد و مواد دیگری را نیز در اساسنامه شرکت پیمانکاری اضافه کنند. بستگی به توافق اعضا دارد برای مثال می‌توانید ماده‌ای برای حل اختلافات در اساسنامه شرکت پیمانکاری قرار بدهید.

مراحل ثبت اساسنامه شرکت پیمانکاری

مراحل ثبت اساسنامه شرکت پیمانکاری بسیار ساده است:

  • برای ثبت اساسنامه شرکت پیمانکاری در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری در ابتدا باید وارد سامانه ثبت شرکت‌ها شوید.
  • دو نسخه از اساسنامه تنظیم شده را به همراه اسکن و کپی برابر اصل از آن را باید داشته باشید.
  • پس از ورود به سامانه ثبت شرکت‌ها لازم است که در فیلد‌های مورد نظر مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید.
  • پس از بارگذاری مدارک شرکت پیمانکاری، باید مدارک را پست کنید.
  • پس از پست مدارک و تایید آن‌ها باید به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه و مدارک شرکت پیمانکاری را تحویل بگیرید. پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه، باید آگاهی ثبت اساسنامه شرکت پیمانکاری را در روزنامه رسمی کشور انجام بدهید.

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری با وینداد

برای آشنایی بیشتر با نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری بهتر است با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنید به این خاطر که اساسنامه شرکت پیمانکاری اعتبار شرکت پیمانکاری است. به همین خاطر تیم مشاوران وینداد متشکل از مشاوران با تجربه و خبره می‌توانند در طول هفته به شما مشورت‌های لازم را بدهند. کافی است که با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری برای مدیرانی که قصد تاسیس شرکت پیمانکاری را دارند مهم است. اساسنامه شرکت پیمانکاری می‌تواند به صورت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود و یا شرکت پیمانکاری سهامی خاص تنظیم شود. اما برای ثبت اساسنامه شرکت پیمانکاری کافی است که دو نسخه از اساسنامه را به همراه دیگر مدارک در سامانه ثبت شرکت‌ها ثبت کنید. همچنین باید تمامی نکات لازم را دراساسنامه شرکت پیمانکاری بنویسید.

سوالات متداول

آیا برای ثبت شرکت پیمانکاری شرط سنی خاصی نیاز است؟

لازم است که موسسین شرکت پیمانکاری حداقل سن هیجده سال تمام را داشته باشند تا بتوانند شرکت پیمانکاری را به ثبت برسانند. این سن، سن قانونی و شرعی اهلیت است.

چه مدارکی برای ثبت شرکت پیمانکاری نیاز است؟

برای ثبت شرکت پیمانکاری  کپی کارت ملی و شناسنامه اعضا و موسسین شرکت پیمانکاری، مجوزات لازم در صورتی که موضوع فعالیت شرکت به مجوز نیاز دارد و اطلاعات شرکت پیمانکاری نیاز است.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت