هزینه‌های پنهان

6 هزینه پنهان راه‌اندازی کسب‌وکار که نباید از آن غافل شوید

یکی از عمده دلایل شکست کسب و کارهای جدید، عدم اطلاع از هزینه­‌های پنهانی است که پیش روی هر کسب و کاری در سراسر دنیا قرار می­‌گیرد. هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار متغیر است اما اگر هزینه‌های پنهان را بدانید، برنامه‌ریزی‌تان ممکن است دقیق‌تر شود. در این نوشتار سعی کردیم تا بخشی از هزینه‌هایی را که از […]

یکی از عمده دلایل شکست کسب و کارهای جدید، عدم اطلاع از هزینه­‌های پنهانی است که پیش روی هر کسب و کاری در سراسر دنیا قرار می­‌گیرد. هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار متغیر است اما اگر هزینه‌های پنهان را بدانید، برنامه‌ریزی‌تان ممکن است دقیق‌تر شود.

در این نوشتار سعی کردیم تا بخشی از هزینه‌هایی را که از نظر مدیران ناچیز است را بیان کنیم تا در راستای کسب و کار خود از این مجموعه عوامل موثر اما پنهان غفلت نکنند.

برای خواندن سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید

جایگاه هزینه­‌های پنهان

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار، پی بردن به چگونگی برآورد هزینه‌های راه‌اندازی اغلب یک نگرانی کلیدی است. هزینه‌ راه‌اندازی کسب‌وکار مانند چگونگی شکل‌گیری استارتاپ، اجاره مکانی اولیه برای کار، بودجه موجود و حقوق و دستمزد کارمندان ممکن است به راحتی قابل محاسبه باشد. درحالی که هزینه‌های غیرمنتظره ممکن است صاحبان کسب‌وکار را غافلگیر کند و بودجه آن­‌ها را صرف اموری کند که انتظار آن را به هیچ وجه نداشتند.

ناتان مک‌دونالد، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس انجمنی می‌گوید: یکی از دلایل رایج شکست استارت‌آپ‌ها ، پیش­بینی نکردن هزاران هزینه اضافی است که باعث می‌شود کسب‌وکار آن‌ها عقب بیفتد و بنابراین آن‌ها نتوانند به نقطه رشد پایدار برسند.

به طور کلی در اینجا پنج هزینه اغلب غیرمنتظره وجود دارد که باید هنگام تخمین هزینه‌ راه‌اندازی استارتاپ خود در نظر بگیرید. در ادامه این پنج هزینه را مرور می­‌کنیم.

  1. هزینه جذب مشتری

همانطور که برای کسب و کار خود برنامه ریزی می کنید، احتمالاً بودجه ای برای بازاریابی نیاز خواهید داشت اما تا زمانی که متوجه نشوید که جذب هر مشتری چقدر هزینه دارد، ممکن است برآورد دقیق هزینه های خود برای شما دشوار باشد.

هدف کسب و کاری نباید صرفا تولید یک محصول باشد که نیازی را رفع می­‌کند بلکه باید اطمینانی از رضایت مشتریان نیز حاصل شود .رسیدن به آن نقطه از پذیرش نجومی از طرف مشتریان معمولاً مستلزم خلاقیت زیاد همراه با سرمایه گذاری است.

شما برای رسیدن به این هدف می‌­توانید از وسایل کم هزینه مانند رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی شبکه اجتماعی را به حداکثر برسانید، اما همچنین باید انواع مختلفی از تبلیغات و بازاریابی را آزمایش کنید تا ترکیب بهینه خود را پیدا کنید.

 

  1. تخصص و مشاوره

 

مشاور متخصص می‌تواند کلید راه اندازی و رشد کسب و کار موفق باشد. یکی از مدیران ارشد می گوید: “بسیاری از کسب و کارهای کوچک به دلیل مدیریت ضعیف عملیاتی امور حسابداری شکست خورده اند. داشتن یک حسابدار خوب برای کمک به مشاوره در مورد پیش‌بینی‌های مالی، تجزیه و تحلیل جریان نقدی و بررسی حسابداری استارتاپ می­‌تواند جلوی هزینه­‌های اضافی را بگیرد و آن را صرف امور کاربردی بکند.”

بنیانگذاران استارتاپ ممکن است مشاوره حسابداری، برنامه ریزی مالیاتی، حقوقی و مشاوره ای را که نیاز دارند دست کم بگیرند و به زعم خودشان نیازی به آن­‌ها نداشته باشند. با این حال، هزینه رفع اشتباهات، پرداخت مالیات بیشتر، یا جریمه برای اشتباه کردن مسائل مالی و حقوقی می تواند هزینه بسیار بیشتری داشته باشد.

 

  1. مدیریت موجودی

 

اگر کسب‌وکاری دارید که محصولات تولید می‌کند یا می‌فروشد، هزینه‌های مدیریت موجودی شما ممکن است شگفت‌انگیز باشد.

«بسیاری از شرکت‌هایی که کالاهای فیزیکی را می‌فروشند، تأثیر هزینه‌های ذخیره‌سازی و انبارداری را در نظر نمی‌گیرند. در حالی که ممکن است هزینه‌های اساسی را در نظر بگیرید، اما اگر محصولات یا مواد به سرعتی که می‌خواهید حرکت نکنند – که اغلب برای کارآفرینان خوش‌بین است – هزینه‌ها می‌تواند بسیار فراتر از انتظار افزایش یابد.

موجودی که بیش از حد طولانی در انبار بماند ممکن است آسیب ببیند، قدیمی شود یا ارزش خود را از دست بدهد. این مدیریت موجودی است که می‌تواند هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار را کاهش دهد.”

  1. ساختمان با نام تجاری

 

بسیاری از استارت‌آپ‌ها نیز از درک هزینه‌های ایجاد یک برند منحصربه‌فرد و قابل تشخیص ناتوان هستند. مک‌دونالد می‌گوید: “یک سرمایه‌گذاری کوچک برای ایجاد نام و برندی که با همسویی با استراتژی محصول و بازار معنا پیدا کند، تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های ورود به بازار کمک می‌کند.”

این شامل تحقیق و آزمایش صحیح نام شرکت، هویت برند و نام محصول می شود. استفاده از میانبرها می­‌تواند منجر به هزینه های اضافی شود، به خصوص اگر با چالش های قانونی روبرو هستید یا نیاز به تغییر نام کسب و کار یا محصولات خود دارید.

 

  1. خدمات مشتری

خدمات عالی به مشتریان، وفاداری را در مشتریان شما پرورش می دهد و  ارائه این نوع خدمات هزینه دارد. بدین صورت که سهم بازار را در طول زمان و از طریق تبلیغاتی که خود مردم بر اساس تجربه خود نزد دوستان و آشنایان می­‌کردند از آن خود کرد.

در ابتدا، ممکن است خودتان خدمات مشتری ارائه دهید. در طول زمان و همان‌طور که کسب و کار شما رشد می کند، سیستم ها و بودجه‌ای را برای هزینه های خدمات مشتری در نظر می‌­گیرید که این عوامل کار تبلیغ و ارائه خدمات مشتری را انجام می­‌دهند.

معمولاً توصیه می‌­شود که هم زمان و هم پول را سرمایه‌گذاری کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام سازوکار های پیشبینی شده به نحو احسن کارایی دارند.

کنترل هزینه‌ راه اندازی کسب‌وکار نیاز به برنامه ریزی دقیق و همچنین پیش بینی نیازهای کسب و کار شما دارد. موفقیت هر کسب و کاری نیازمند یک آمادگی کامل و خوب است.

6. هزینه مسائل حقوقی شرکت

چالش‌های حقوقی که در شرکت ایجاد می‌شود مانند نوشتن قرارداد یا ثبت شرکت هزینه‌هایی دارد که در صورت انجام درست و قانونی چندان زیاد نیست. اما اگر از آن‌ها غفلت شود در آخر ممکن است هزینه‌های بیشتری به شرکت وارد کند.

سخن پایانی

مسلما هر کسب و کاری هزینه‌­هایی در پی خواهد داشت که بخشی از این هزینه ها ملموس و بخشی پنهان و ناملموس هستند.

در این بخش ما سعی کردیم هزینه­‌های پنهان کسب و کار جدید را ذکر کنیم که طبعا علاوه بر موارد بالا مواردی نیز می­توانند جزو هزینه‌­های پنهان قرار گیرند.

شما برای شروع کسب و کار خود نیاز دارید تا از جوانب مختلف هزینه ‌ها مطلع شوید و در اثنای پیشرفت کسب و کار خود از این موارد غافل­گیر نشوید. شما می­‌توانید در زمینه مسائل حقوقی کسب و کار خود با مشاورین وینداد در ارتباط باشید.

نحوه همکاری ما با کسب‌وکارها به شکلی مقرون به صرفه و تخصصی تمام مسائل حقوقی کسب‌وکار را پوشش می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط