با بازارهای پر طرفدار کسب و کار در هند آشنا شوید!

با بازارهای پر طرفدار کسب و کار در هند آشنا شوید!

کشور هندوستان که با نام رسمی جمهوری هندوستان و پایتخت دهلی نو شناخته می‌شود واقع در جنوب آسیا بوده و بخش عمده‌ای از شبه قاره هند در آن قرار گرفته است. هندوستان از نظر موقعیت جغرافیایی، از شمال غربی با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه […]

کشور هندوستان که با نام رسمی جمهوری هندوستان و پایتخت دهلی نو شناخته می‌شود واقع در جنوب آسیا بوده و بخش عمده‌ای از شبه قاره هند در آن قرار گرفته است. هندوستان از نظر موقعیت جغرافیایی، از شمال غربی با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه ‌است. همچنین هند از خاور با خلیج بنگال، از باختر با دریای عمان، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد. همچنین از بعد اقتصادی نیز کشور هند به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. در این راستا هند رشد اقتصادی قابل توجهی با نرخ ۸ درصد در خلال هشت سال گذشته را ثبت کرده که در نوع خود بی‌نظیر است. چنین رشد اقتصادی تقریباً در چین قابل مشاهده است. با این توضیح در صورتی که به دلیل رشد اقتصادی این کشور، تمایل به گسترش دامنه کسب و کارتان به این کشور را دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا با چگونگی گسترش کسب و کار در هند و انواع قرارداد های بین المللی مرتبط با آن آشنا شوید.

مزایای گسترش کسب و کار در هند

هند به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاران خارجی یکی از بهترین مقصاصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) محسوب می‌شود. یکی از مزایای تجارت و گسترش کسب و کار در این کشور توانایی و دانش بالا در حوزه تکنولوژی‌های نوین از جمله قطعات اتومات و خودکار، محصولات شیمیایی، پوشاک، داروسازی و جواهرات است.

در این راستا کشور هند سابقاً سیاست‌های غیرمنعطف در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی داشت که مانع بزرگی در نظر گرفته می‌شد. اما در حال حاضر پیرو مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی مثبت که با هدف حذف نظارت دولت از اقتصاد و سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته، این کشور تبدیل به یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آسیااقیانوسیه تبدیل شده ‌است و به سرعت در حال رشد و پیشروی است. به عبارت دیگر هند مقصد خیل عظیمی از کارشناسان و متخصصان زبده مدیریتی و فنی شده است. همچنین میزان جمعیت طبقه متوسط این کشور حدوداً ۳۰۰ میلیون نفر است که حتی از جمعیت ایالات متحده و اتحادیه اروپا بیشتر است و این امر نشان دهندهٔ بازار مصرف بسیار قدرتمند این کشور است.

در این راستا بر مبنای سیاست سرمایه‌گذاری خارجی هند که در سال ۲۰۰۵ آزاد شده، سرمایه‌گذاری تا حد سهام ۱۰۰٪را مجاز شده است. همچنین با اصلاحات صورت گرفته در سیاست صنعتی این کشور، موارد الزامی مربوط به صدور پروانه تا حد زیادی کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است. همچنین محدودیت‌ها در زمینهٔ توسعه تا حد زیادی بر طرف شده و دسترسی آسان به‌فناوری خارجی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) تسهیل شده‌است.

علاوه بر این مزیت دیگر گسترش کسب و کار در هند آن است که منحنی رو به رشد بخش املاک و مستغلات مدیون اقتصاد رونق یافته هند و آزادسازی نظام سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این کشور است.

بازارهای مناسب برای کسب و کار در هند

با بررسی بازارها و رشد قابل توجه اقتصادی هندوستان، به نظر می‌رسد کمبودی در حوزهٔ ایده‌های کسب و کاری در هند وجود ندارد. یکی از این حوزه‌ها صنعت IT است که بر اساس آمار، شکوفایی قابل توجهی را در هند دارد به طوری که در سال ۲۰۱۶، صادرات کل خدمات آی‌تی در هند ۶۱ میلیارد دلار بود.همین طور، بستهٔ نرم افزاری هزینه شده در هند در ۲۰۱۹ برابر با ۶.۷ میلیارد دلار بود.این صنعت در چند سال گذشته رشد بی‌نظیری را تجربه کرده است.

با این توضیح از جمله بازارهای مناسب کسب و کار در حوزهٔ فناوری اطلاعات در این کشور شامل موارد ذیل می‌باشد:

۱.کسب و کارهای آزاد

یکی از پرسودترین ایده‌های کسب و کار آنلاین در هند آزادکاری است. این کسب و کار به تدریج در حال تبدیل شدن به بهترین کسب و کار است و شما می‌توانید با سرمایهٔ صفر هم کارتان را شروع کنید و سود کلانی به دست بیاورید. در این رابطه سوای از اینکه آیا کار تمام وقت می‌کنید، خانه دار هستید یا دانشجو، می‌توانید هر زمانی آزادکاری انجام دهید.

۲.خدمات محتوا نویسی

امروزه میلیون‌ها وبسایت در اینترنت فعالیت می‌کنند و تمامی آن‌ها به محتوای منحصر به فرد و دست اول نیاز دارند تا به صورت مستمر و روزانه وبسایت را آپدیت کنند. اگر مهارت نوشتاری‌تان خوب است می‌توانید خدمات محتوا نویسی را به مشتریان‌تان در سرتاسر جهان ارائه کنید.

۳.بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اصطلاحی جدید می‌باشد و سالها این کار با عناوین مختلفی صورت می‌گرفت. بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی در نظر گرفته می‌شود که به موجبان محتوا تولید، منتشر و برای مخاطب هدف آنلاین ارسال می‌شود.

۴.خدمات توسعهٔ وب و طراحی

همانطور که بیان شد، هند دارای یکی از بزرگترین صنایع آی تی جهان است و در نتیجه دامنهٔ وسیعی از خدمات طراحی توسعهٔ وب در آن وجود دارد.

۵.توسعهٔ اپلیکیشن /توسعهٔ وب

دقیقاً همانند طراحی و توسعهٔ وب، توسعهٔ اپلیکیشن و نرم افزار نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که پول ساز است و از بازارهای جذاب در هند محسوب می‌شود.

علاوه بر این کسب و کارهایی از جمله کسب و کار جواهر آلات، گردشگری، کسب و کار مدیریت املاک، آژانس برنامه ریزی برای عروسی و غیره در زمره کسب و کارهای پرطرفدار در هند قرار می‌گیرند.

قوانین و مقررات و مالیاتی هندوستان

دریافت مالیات در جمهوری هندوستان وفق مقررات مندرج در قانون مالیات بردرآمد مصوب سال ۱۹۶۱ میلادی صورت می‌گیرد. به صورت کلی سهم درآمدهای مالیاتی دولت هند از تولید ناخالص ملی حدود ۱۲ درصد است. در این راستا مسئولیت مستقیم اخذ مالیات بر درآمد بر عهده اداره درآمدهای مالیاتی Department Revenue Tax وزارت مالیه هند است.

از نظر تشریفات شکلی، به منظور پرداخت مالیات مودی مالیاتی بایستی واجد یک (PAN)یاNumber Account Permanent ده رقمی باشد که همراه با کارت از طریق اداره درامدهای مالیاتی صادر می‌شود. نظام مالیاتی هند مبتنی بر مالیات بر ارزش افزوده (VAT) یا اخذ مالیات درهر مرحله از تولید کالا یا خدمات است.

علاوه بر این لازم به ذکر است که اخذ مالیات به تفکیک افراد مقیم و غیرمقیم انجام می‌شود. بدین توضیح که فرد مقیم باید ۱۸۲ روز از سال مالی را مقیم کشور هند باشد تا قانونا مکلف به پرداخت مالیات باشد. از طرف دیگر افراد غیر مقیم مشمول مالیات نبوده لیکن اگر مرکز امور یک شرکت یا تاجر در هند مستقر باشد مشمول مالیات خواهد بود.

در مورد قوانین و مقررات کسب و کار در هند نیاز به راهنمایی دارید؟

همانطور که ملاحظه کردید، هند کشوری پرجمعیت و با اقتصادی قدرتمند است که در حوزه‌های مختلف اقتصادی علی‌الخصوص در زمینه فناوری اطلاعات و تکنولوژی پیشرو می‌باشد. در صورتی که قصد گسترش کسب و کارتان را در قاره آسیا دارید، توصیه می‌شود با توجه به مزایا و مقررات مالیاتی، حتماً هندوستان را در نظر داشته باشید.در این راستا اگر سوالی در خصوص قوانین و مقررات گسترش کسب و کار در هند دارید، تیم حقوقی وینداد امادگی کامل جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای به شما را دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط