نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود یک سند رسمی است که در آن موارد متفاوتی بیان می‌شود. نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود بسیار مهم است چرا که در آن باید موارد کلیدی مربوط به شرکت را بیان نماید. در این مقاله با تنظیم اساسنامه شرکت مسئولیت محدود آشنا می‌شویم. برای خواندن سریع هر بخش، […]

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود یک سند رسمی است که در آن موارد متفاوتی بیان می‌شود. نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود بسیار مهم است چرا که در آن باید موارد کلیدی مربوط به شرکت را بیان نماید. در این مقاله با تنظیم اساسنامه شرکت مسئولیت محدود آشنا می‌شویم.

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود در واقع سند شرکت است که بیانگر موضوع فعالیت شرکت، نام شرکت، آدرس شرکت و دیگر موارد است. اساسنامه شرکت‌های مسئولیت محدود به شرکت اعتبار می‌دهد و روابط شرکا و اختیارات مدیران و مجامع عمومی در آن آورده می‌شود. این اساسنامه برای همه اعضا لازم الاجرا می‌باشد. به همین جهت است که آگاهی از نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود مهم است.

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود

برای آشنایی با نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود لازم است که در ابتدا بدانید که اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود می‌تواند بخش‌ها و مواد متفاوتی داشته باشد. اساسنامه شرکت تابع نظر موسسین شرکت و دارندگان سهام شرکت است البته که قانون نیز ذکر بخش‌هایی را در نحوه تنظیم  اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود الزامی کرده است. همچنین نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود ممکن است با دیگر شرکت‌ها تفاوت داشته باشد در ذیل با مراحل و نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود آشنا میشویم:

  • لازم است ابتدا نام شرکت مسئولیت محدود در ماده یک آن آورده شود که باید توجه داشته باشید بعد از نام شرکت عبارت «مسئولیت محدود» را نیز بیاورید.
  • در ماده دو شرکت باید موضوع فعالیت شرکت را بیاورید.
  • نشانی شرکت در ماده سه شرکت همراه با کد پستی درج می‌گردد.
  • سرمایه شرکت مسئولیت محدود در ماده چهار آورده می‌شود که می‌تواند به صورت نقدی و یا غیرنقدی باشد.
  • مدت شرکت مسئولیت محدود را به صورت محدود و یا نامحدود در ماده پنج اساسنامه شرکت قید نماید.
  • تعیین و تعریف سال مالی شرکت
  • تابعیت شرکت با مسئولیت محدود را مشخص نمایید که در مورد شرکت‎‌های ایرانی کافی است بنویسید شرکت تابعیت ایرانی دارد.
  • در ماده هشت اساسنامه نحوه دعوت از مجامع عمومی شرکت‌ها و همچنین اعضای هیئت مدیره مسئولیت محدود و دیگر مدیران و سهامداران را بیان کنید.
  • پس از اینکه موارد کلیدی بالا را در تنظیم اساسنامه رعایت نمودید لازم است که در رابطه با وظایف مجامع عمومی شرکت و نحوه رای‌گیری در مجمع صحبت نمایید. که لازم است آن را در ماده ۹ اساسنامه قید نمایید.

به همین ترتیب لازم است در مواد پایانی اساسنامه حق امضا شرکت، اختیارات نمایندگان قانونی شرکت، زمان تشکیل جلسات، تفویض اختیارات شرکا و اعضا هیئت مدیره، تقسیم سود در پایان هر دوره مالی، و انحلال شرکت و رفع اختلافات احتمالی بین شرکا نوشته شود.

باید توجه داشت که در نحوه تنظیم اساسنامه شرکت این موارد باید رعایت شود اما می‌توان مواد دیگری نیز به همین ترتیب به اساسنامه شرکت اضافه نمود که با توجه به توافق موسسین و سهامدارن شرکت این موارد جدید در اساسنامه  قید می‌گردد. از جمله آن می‌توان به تغییرات شرکت ها اشاره نمود به این ترتیب که اگر شرکا و موسسین قصد دارند در آینده تغییراتی در شرکت انجام دهند باید حتما در اساسنامه ذکر نمایند. همچنین امکان تغییر در اساسنامه شرکت مسئولیت محدود نیز باید قید شود.

مراحل ثبت اساسنامه شرکت مسئولیت محدود

پس از نحوه تنظیم اساسنامه شرکت باید اساسنامه شرکت را ثبت نمود. اگر ثبت اساسنامه در هنگام تاسیس و ثبت شرکت مسئولیت محدود است لازم است وارد اداره ثبت شرکت‌ها شوید و مدارک لازمه را بارگذاری نمایید. برای این منظور باید ابتدا مدارک لازمه را از قبل تهیه نمایید که این مدارک شامل :

  • اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود که باید دو نسخه از آن تهیه شود و به امضای کلیه سهامدران شرکت با مسئولیت محدود برسد.
  • شرکت نامه شرکت
  • کپی برابر اصل مدارک هویتی اعضا
  • مجوزات لازم برای فعالیت شرکت در صورت نیاز
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و معرفی نامه نمایندگان و صورت جلسه هیئت مدیره.

پس از اینکه مداراک لازمه را بارگذاری نمودید لازم است که کارشناس مربوطه مدارک شما را به صورت اینترنتی تایید نمایید و درصورتی که تایید کرد باید اصل نسخ واساسنامه را به همراه ضمائم آن به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نمایید. پس از تمامی این مراحل مسئول مربوطه دستور ثبت اساسنامه را صادر می‌نماید و مدارک شناسایی متقاضی را برای تطبیق با اصل آن اخذ می‌کند. در اینجا پس از گذراندن تمامی این مراحل و تاییدات مربوطه می‌توانید در روزنامه رسمی کشور ثبت اساسنامه شرک با مسئولیت محدود را آگهی نمایید.

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود در وینداد

توجه داشته باشید که تنظیم اساسنامه شرکت مسئولیت محدود اینترنتی و از طریق مشاوره با کارشناسان وینداد نیز امکان پذیر است.

نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود همانطور که بیان شد بسار مهم است، از این جهت کارشناسان ما در وینداد که در زمینه نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود  تجربه و توانایی فراوانی دارد می‌توانند به شما کمک‌های زیادی نمایید. علاوه برآن تجربه چندین ساله ما باعث شده است که در کمترین زمان و به صرفه ترین قیمت عملیات ثبت و تاسیس شرکت را انجام دهیم.

علاوه بر آن مشاوران وینداد در طول هفته آماده ارائه مشاوره در خصوص ثبت شرکت و تغییرات شرکت می‌باشد. کافی است با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

همانطور که بیان شد باید در هنگام نحوه تنظیم اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود دقت کافی داشته باشید و علاوه بر رعایت موارد قانونی سعی نمایید مواردی که مورد توافق اعضا می‌باشد در آن بیان نمایید. چرا که اساسنامه شرکت هویت و اعتبار شرکت مسئولیت محدود است و باید حتما به درستی تنظیم گردد.

سوالات متداول

در هنگام ثبت شرکت باید حتما اساسنامه شرکت تنظیم شده باشد؟

از آنجایی که اساسنامه شرکت سند شرک محسوب می‌شود لذا باید برای برخی از شرکت‌ها حتما قبل از ثبت شرکت اساسنامه شرکت آماده گردد. اما شرکت‌هایی هستند که در هنگام ثبت نیاز ثبت اساسنامه ندارد و می‌توان بعد از ثبت شرکت این کار را انجام داد.

تفاوت شرکت نامه و اساسنامه چیست؟

اساسنامه سند شرکت است و کلیه قوانین شرکت در اساسنامه درج می‌گردد اما در شرکت نامه وظایف شرکا درج می‌گردد و بیشتر مخصوص شرکت‌های با مسئولیت محدود و تضامنی و نسبی است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت