استعلام ثبت شرکت دانش بنیان چگونه انجام می‌شود؟

استعلام ثبت شرکت دانش بنیان چگونه انجام می‌شود؟

هر شخصی که قصد معامله با شرکت های دانش بنیان را دارد لازم است استعلام ثبت شرکت دانش بنیان را بگیرند به این خاطر که این شرکت ها در زمینه تجاری سازی دانش فعالیت مینمایند و لازم است که طرف‌هایی که شرکت دانش بنیان همکاری و فعالیت می‌کند از دانش بنیان بودن طرف دیگر آگاه […]

هر شخصی که قصد معامله با شرکت های دانش بنیان را دارد لازم است استعلام ثبت شرکت دانش بنیان را بگیرند به این خاطر که این شرکت ها در زمینه تجاری سازی دانش فعالیت مینمایند و لازم است که طرف‌هایی که شرکت دانش بنیان همکاری و فعالیت می‌کند از دانش بنیان بودن طرف دیگر آگاه باشند. بنابراین استعلام شرکت‌ از این جهت لازم است. در این مقاله راهنمای دریافت استعلام شرکت‌های دانش بنیان را بیان می‌کنیم.

ضرورت استعلام شرکت دانش بنیان

یکی از شرکت هایی که در ایران ثبت می‌شود شرکت های دانش بنیان است. در واقع شرکت های دانش بنیان از مزایا و تسهیلات بسیاری برخوردار است به همین خاطر شرکت های دیگر تمایل دارند با این شرکت‌ها وارد تجارت و معامله شوند تا شاید آنها نیز از این مزایا و تسهیلات برخوردار شوند.

شرکت هایی که قصد دارند با شرکت ها دانش بنیان وارد معامله شوند باید ابتدا استعلام ثبت شرکت دانش بنیان را بگیرند تا از صحت وجود شرکت و از همه مهمتر از صحت دانش بنیانی بودن شرکت مطلع باشند تا بعدا برای آنان در آینده مشکلی از این بابت پیش نیاید.

در واقع استعلام ثبت شرکت دانش بنیان به معنای اطلاع از ایجاد و وجود شرکت و صحت اطلاعات شرکت دانش بنیان است.

نحوه دریافت استعلام شرکت های دانش بنیان

  • استعلام ثبت شرکت دانش بنیان باید از سامانه ارزیابی و بررسی صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بیان انجام شود. از این سامانه تحت عنوان سامانه استعلام شرکت‌های دانش بنیان نیز یاد می‌شود. در واقع این سامانه متعلق به شرکت های دانش بنیان است و می‌توان از آن برای استعلام ثبت شرکت دانش بنیان استفاده نمود. شرکت دانش بنیانی که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری مورد ارزیابی قرار گرفته اند و تایید شده اند باید نامشان دراین سامانه باشد. استعلام دانش بنیان بودن شرکت و همچنین اطلاعات دیگر شرکت دانش بنیان در این سامانه نیز ثبت و قابل مشاهده است. در این سامانه فهرست کاملی از تمام شرکت هایی که دانش بنیان شده‌اند و به عبارتی مجوز دانش بنیان را دریافت کرده اند، آورده شده است. البته قابل ذکر است که شرکت‌های دانش بنیان به تفکیک مجوز در این سامانه ثبت می‌شوند.
  • استعلام ثبت شرکت دانش بنیان در روزنامه رسمی نیز روش دیگری است. شرکت دانش بنیان باید بعد از انجام عملیات ثبت شرکت، اطلاعات شرکت دانش بنیان خود را در روزنامه رسمی منتشر نمایند. شم از طریق روزنامه رسمی می‌توانید وارد سامانه روزنامه رسمی کشور شوید.
  • استعلام ثبت شرکت از طریق قوه قضاییه که همان سامانه ثبت شرکت هاست نیز انجام می‌شود اما با این وجود تنها مرجع رسمی استعلام ثبت شرکت دانش بنیان سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت دانش بنیان است.

استعلام شرکت دانش بنیان با اطلاعات شرکت

استعلام ثبت شرکت دانش بنیان با اطلاعات شرکت نیز امکان‌پذیر است، استعلام ثبت شرکت با اطلاعات شرکت به چهار طریق تقسیم می‌شود.

  • استعلام ثبت شرکت دانش بنیان با نام شرکت: نام شرکت معرف شرکت و موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان است. برای استعلام با نام شرکت می‌توانید وارد سامانه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش بنیان شوید و نام شرکت دانش بنیان را در فیلد مربوطه وارد نمایید، سپس اطلاعات شرکت دانش بنیان نمایش داده می‌شود.
  • استعلام ثبت شرکت دانش بنیان با تاریخ تایید شرکت دانش بنیان: برای این منظور می‌توان تاریخی را که شرکت دانش بنیان در آن تایید شده و در سامانه دانش بنیان شرکت‌ها مجوز دانش بنیان شدن را دریافت نموده وارد نمایید.
  • استعلام ثبت شرکت دانش بنیان در حوزه فعالیت مربوط به شرکت دانش بنیان: برای این منظور کافی است که حوزه فعالیت شرکت دانش بنیان را بدانید و از آن برای جستجو در سامانه ارزیابی و تشخیص شرکت دانش بنیان استفاده نمایید.
  • گاهی اوقات با نوع مجوزی که شرکت دانش بنیان دارد نیز می‌توان استعلام شرکت دانش بنیان را گرفت.

استعلام ثبت شرکت دانش بنیان وینداد

استعلام ثبت شرکت دانش بنیان قبل از ورود به معامله با این شرکت ها لازم است. هر شرکت دانش بنیانی باید ابتدا در سامانه ثبت شرکت دانش بنیان ثبت شود. برای این منظور لازم است که از نحوه استعلام ثبت شرکت دانش بنیان آگاهی داشته باشید و اگر به تنهایی نمی‌توانید استعلام را بگیرید و یا اینکه قصد دارید با یک شرکت دانش بنیان وارد معامله شوید، می‌توانید از تیم کارشناسان وینداد کمک بگیرید. کارشناسان ما در وینداد تجربه و مهارت زیادی در ثبت شرکت دارند. شما می‌توانید در طول هفته با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

استعلام ثبت شرکت دانش بنیان باید از طریق سامانه بررسی و ارزیابی صلاحیت شرکت‌ها انجام شود. این سامانه برای استعلام ثبت شرکت دانش بنیان معتبر است. در واقع این استعلام برای اطلاع از وجود شرکت و همچنین اعتبار شرکت ضروری است. همچنین گاهی برای اطلاع از صاحب امضای مجاز شرکت لازم است که استعلام ثبت شرکت دانش بنیان و استعلام صاحب امضای مجاز شرکت دانش بنیان انجام شود.

سوالات متداول

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان چگونه است؟

ثبت شرکت دانش بنیان باید ابتدا از طریق ثبت شرکت به صورت عادی صورت بگیرد و سپس لازم است که برای ثبت شرکت به صورت دانش بنیان اقدام نمایید. برای این منظور لازم است که مجوزهای لازم برای دانش بنیان شدن را دریافت نمایید و همچنین شرایط لازم را نیز داشته باشید.

سامانه دریافت استعلام شرکت دانش بنیان چه اطلاعاتی راجع به شرکت دانش بنیان دارد؟

هرگونه اطلاعات مربوط به شرکت دانش بنیان همچون نوع شرکت، نام شرکت دانش بنیان، حوزه فعالیت شرکت دانش بنیان، تاریخ تایید دانش بنیان شدن شرکت، شناسه ملی شرکت دانش بنیان، آدرس اقامتگاه شرکت دانش بنیان و سایر اطلاعات مربوط به شرکت دانش بنیان.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت