همین حالا کسب و کار کوچک خود را راه بیندازید

همین حالا کسب و کار کوچک خود را راه بیندازید

امروزه اغلب افراد در جهان به فکر راه اندازی یک کسب و کار خرد هستند. صاحبان سرمایه، کسب‌وکارهای کوچک را با هدف تکمیل درآمد حاصل از یک کار روزانه، پرداخت بدهی یا ایجاد ثروت،راه‌اندازی می‌کنند. مزیت کسب‌وکارهای خرد این است که با سرمایه‌گذاری اندک می‌­توان اقدام به شروع یک کسب­ و کار نوین کرد. در […]

امروزه اغلب افراد در جهان به فکر راه اندازی یک کسب و کار خرد هستند. صاحبان سرمایه، کسب‌وکارهای کوچک را با هدف تکمیل درآمد حاصل از یک کار روزانه، پرداخت بدهی یا ایجاد ثروت،راه‌اندازی می‌کنند.

مزیت کسب‌وکارهای خرد این است که با سرمایه‌گذاری اندک می‌­توان اقدام به شروع یک کسب­ و کار نوین کرد. در این نوشتار می­خواهیم چگونگی راه‌­اندازی این نوع استارتاپ­‌ها را بررسی کنیم.

منظور از کسب­ و کار خرد چیست؟

کسب‌وکار خرد به آن دسته از شرکت­هایی اطلاق می­‌شود که با سرمایه‌گذاری اولیه کوچک، اغلب فقط چند صد دلار، شروع شده و با کمتر از پنج کارمند کار می‌کند.

با توجه به گسترش جمعیت و نیاز های گوناگون بشر،شاهد توسعه این روند در جهان هستیم. برای مثال اکنون کسب و کارهای خرد 92 درصد از کل ایالات متحده را تشکیل می دهند. یکی از مهم­ترین دلایل گرویدن کارآفرینان به سمت راه‌­اندازی آن این است که کسب و کارهای خرد سکوی پرشی برای سایر فرصت های تجاری و ثروت احتمالی هستند.

وجه شباهت و تفاوت کسب­ و کار کوچک و ویژگی­‌های کسب­‌وکار خرد

کسب و کارهای خرد و کسب و کارهای کوچک بسیار شبیه به هم هستند. در واقع کسب و کارهای خرد نوعی کسب و کار کوچک هستند. هر دو شرکت هایی با محصولات و خدمات برای فروش هستند. هر دو بر سود متمرکز هستند. وقتی صحبت از مقیاس پذیری به میان می آید، تفاوت ها ظاهر می شوند.

اکثر کسب و کارهای خرد به صورت آنلاین، اغلب به عنوان یک تلاش پاره وقت یا جانبی فعالیت می کنند، در حالی که کسب و کارهای کوچک معمولاً در فضای اجاره‌­ای، مانند دفتر یا ویترین فروشگاه، فعالیت می کنند. به همین دلیل، کسب و کارهای کوچک اغلب برای راه اندازی به پول بیشتری نیاز دارند.

برای مثال هزینه تأسیس کسب و کارهای خرد کمتر از 150 میلیون است (یا حتی بسیار کمتر). آن‌ها همچنین کمتر از 250000 دلار درآمد یا دارایی دارند، در حالی که مشاغل کوچک ظرفیت تولید چندین برابر این مقدار را دارند.

کسب‌وکارهای خرد اغلب توسط یک مالک انحصاری اداره می‌شوند، هرچند که تعداد کارمندان رسمی کمتر از پنج نفر است. آنها اغلب به عنوان مشاغل سبک زندگی در نظر گرفته می شوند مانند مشاغلی که در اینستاگرام راه افتاده‌اند.

صاحبان مشاغل کوچک اغلب آرزو دارند که سرمایه گذاری های خود را به عملیات های بزرگ تر تبدیل کنند و در آنها سرمایه گذاری می کنند و منابع را برای بهبود احتمال وقوع آن تخصیص می دهند.ب ا وجود پتانسیل کسب‌وکارهای برند برای رشد گسترده، این کسب‌وکارهای خرد هستند که شاهد رشد و پیشرفت روزافزون هستند.

 

چرا کسب و کارهای خرد مورد اقبال عموم قرار گرفته است؟

یکی از بزرگترین مزیت‌های یک کسب‌وکار خرد این است که می‌توانید تا زمانی که منطقی باشد به آن پایبند باشید و در صورت از دست دادن علاقه، آن را تعطیل کنید. در این بین می تواند درآمد تکمیلی ارزشمندی را فراهم کند.

از جمله دلایلی که مردم برای راه اندازی کسب و کارهای خرد اقدام می کنند را در متن ذیل با نمونه های موفق آن آورده­ایم:

امکان افزایش پس انداز و یا سرمایه گذاری

دو نفر را تصور کنید که کار تمام وقت دارند و در کنار آن شغل کوچک دیگری مانند تولید صابون دستساز ایجاد می‌کنند. این حرفه سرمایه‌گذاری چندانی نیاز ندارد و در هر زمان امکان تعطیل کردن، بزرگ کردن و یا حتی تغییر دادن آن وجود دارد.

این نوع کسب و کار کوچک می‌تواند توسط اعضای خانواده، دوستان و یا همکاران توسعه پیدا کند.

 

نیاز به سرمایه برای تامین هزینه های زندگی

 

چانینگ نورتون، بنیانگذار و تنها کارمند تمام وقت راه حل های کامپیوتری در روچستر، نیویورک، شرکت خود را به طور خاص “برای کمک به کسب و کارهای خرد در تامین نیازها و اهداف تجاری ” تاسیس کرد. اکنون همین شرکت منبع اصلی درآمد اوست.

او اضافه می­کند که “اگر من نیاز داشته باشم یک روز مرخصی بگیرم، بسیار آسان است، زیرا حجم کاری من به اندازه کافی کم است که می توان به راحتی روز بعد بدون مشکل جبران کرد.”

کارآفرینان بیشتری برای جایگزینی درآمد کسب و کار راه اندازی می کنند. بسیاری خواهان آزادی هستند تا رئیس خود باشند و تصمیم بگیرند که چه زمانی و کجا کار کنند. نیاز به استقلال و آزادی محرک اصلی بیشتر فعالیت های کارآفرینی است.

مراحل برای شروع کسب­ و کار کوچک

 

مراحل شروع یک کسب و کار کوچک همانند روند شروع هر کسب و کاری است، اگرچه تفاوت اصلی در میزان سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی است.

به عنوان اولین قدم،درباره یک محصول یا خدمات تصمیم بگیرید. نیازهای بازار را در نظر بگیرید و بسته به میزان توانمندی مجموعه،توان سنجی کنید که آیا امکان ارائه آن را دارید؟یا چه مهارتی دارید که می توانید از آن برای خدمت به مشتریان نیازمند استفاده کنید؟

دومین قدم، انتخاب نامی برای استارتاپ است. نام‌گذاری در اکثر زمینه ها نقش مهم دارد زیرا باعث حضور فعال و آنلاین شما می‌شود و با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مشاغل خرد فقط آنلاین هستند، انتخاب نام اهمیت خود را به خوبی نشان می‌دهد. پس یافتن نام دامنه ای که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد ضروری است.

سومین قدم،ثبت کردن اسناد رسمی است. بسته به محل زندگی‌، کسب‌وکار جدیدتان ممکن است به مجوز، نیاز  داشته باشد. برای ثبت کردن شخص حقوقی نیاز به رعایت و آگاهی به مقررات با توجه به قانون کشور محل ثبت دارید.

 

به عنوان قدم چهارم، یک حساب بانکی راه‌اندازی کنید. هنگامی که کسب‌ و کار جدید خود را ثبت کردید بهتر است در بانک محل اقامتگاه شرکت، به اسم مجموعه(کسب­وکارتان) حساب بانکی باز کنید و تمام تراکنشات مربوط به کارتان را از آنجا انجام دهید.

گام پنجم به عنوان آخرین مرحله این است که بازاریابی را شروع کنید. هنگامی که به طور رسمی وارد تجارت شدید، شروع به انتشار این خبر کنید. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید، یک وب‌سایت تجاری ساده ایجاد کنید، و به دوستان و مشتریان احتمالی اطلاع دهید تا بدانند چه کاری می‌توانید برایشان انجام دهید. از قابلیت فضای مجازی برای معرفی کسب و کار خود نیز غفلت نکنید.

 

نتیجه­ گیری

همانگونه که ملاحظه کردید کسب و کار کوچک درحال ترند شدن در سطح بین‌­المللی هستند که دارای مزایای کثیری هستند.البته مدیریت این نوع از کسب­وکار همانند دیگر استارتاپ­ها نیازمند درایت و آگاهی کامل از سازوکارهای پیش روی آنان است. شما برای مشورت در زمینه مسائل حقوقی استارتاپ خود می­‌توانید با مشاوران حقوقی کسب­‌وکار و وکلا وینداد در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط