سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی ، راهی جدید برای سرمایه‌گذاری

سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی ، راهی جدید برای سرمایه‌گذاری

یکی از بسترهای سرمایه­‌گذاری، سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی هستند، فروشگاه‌های اینترنتی مراحل کسب مجوز و فعالیت را طی کرده‌اند و به این نحو شما را برای سرمایه‌گذاری در این راه چند قدمی به جلو می‌­اندازند شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که افراد زیادی برای کسب سود و درآمد هرچند کم، به فکر سرمایه‌­گذاری در […]

یکی از بسترهای سرمایه­‌گذاری، سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی هستند، فروشگاه‌های اینترنتی مراحل کسب مجوز و فعالیت را طی کرده‌اند و به این نحو شما را برای سرمایه‌گذاری در این راه چند قدمی به جلو می‌­اندازند
شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که افراد زیادی برای کسب سود و درآمد هرچند کم، به فکر سرمایه‌­گذاری در زمینه‌های متفاوت افتاده‌اند. تعطیل شدن یا از رونق افتادن کسب و کارها باعث شده که افراد تمایل زیادی برای استفاده از سپرده‌هایشان داشته باشند، در حال حاضر بستر‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده که بیشتر آن‌ها بخاطر اوضاع حال حاضر، به شکل اینترنتی و بدون نیاز به فعالیت حضوری انجام می‌­گیرند مانند سرمایه گذاری در بورس، بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره.

ایجاد کسب و کار در اینترنت

افزایش تمایل خریداران به خرید اینترنتی به دلایل مختلفی صورت گرفته است :مثل امکان مقایسه کالاها از نظر قیمت و کیفیت، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های جانبی، اتصال مستقیم به تولیدکننده و غیره. همین افزایش خریدهای اینترنتی باعث شده است افراد به فکر سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی و فروش کالاهای خود به طور اینترنتی بیافتند.

فروش کالا از طریق اینترنت به چند شکل صورت می‌گیرد:

  1. راه‌اندازی و تاسیس فروشگاه اینترنتی: تاسیس فروشگاه اینترنتی بهترین و سخت‌ترین راه برای سرمایه­‌گذاری و ایجاد کسب و کار آنلاین است. شما برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز به یک تیم متخصص در زمینه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، برنامه‌نویسی، مشاوران حقوقی و غیره دارید که به دلیل وجود رقابت در این حوزه، تخصص و خلاقیت این تیم اهمیت زیادی دارد، که در این مورد می­‌توانید از مشاوران حقوقی وینداد کمک بگیرید. اما در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ندارید می‌­توانید از راه های دیگر اقدام به فروش کالا و سرمایه­‌گذاری اینترنتی کنید.
  2. فروش محصولات از طریق سوشال مدیا یا ارائه محصول در بستر‌های مجازی مختلف: احتمالا شاهد افزایش فروش‌های اینترنتی در فضاهای مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام بوده‌اید، به وفور دیده شده افرادی که کسب و کار خرد یا متوسطی دارند برای فروش کالاهایشان به شبکه‌های اجتماعی متوسل شده و اتفاقا موفق بوده‌­اند. این نوع از سرمایه­‌گذاری به گونه‌ای ست که در صورت خلاقانه بودن کارتان و جلب اعتماد مخاطبان، درآمد خوبی برایتان ایجاد خواهد کرد.
  3. همکاری با فروشگاه‌های اینترنتی: فروشگاه‌های اینترنتی با ایجاد بستری که به آن مارکت پلیس market place گفته می‌­شود امکان فروش کالا را برای اشخاص حقیقی یا حقوقی فراهم کرده اند.

سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی به چه نحوی انجام می­‌گیرد؟

فروشگاه های اینترنتی در اوضاع کنونی جهان که ایران نیز مشمول آن شده است، رشد چشم­گیری داشته اند، افزایش خریدهای اینترنتی و تسهیلاتی که مرکز توسعه تجارت الکترونیک به این نوع از کسب و کار ها اختصاص داده است باعث پیشرفت بیشتر آن ها نیز است.
شروع کسب و کار و سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی می‌­تواند به دوشکل انجام شود اولا اختصاص سرمایه و دریافت سهام از فروشگاه دوما فروش کالا از طریق فروشگاه که برای آشنایی بیشتر شما هر کدام را توضیح می‌­دهیم.

سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی: سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ معمولا از طریق شرکت‌های سرمایه­‌گذاری خصوصی صورت می‌­گیرد، بدین شکل که این شرکت‌ها منابع مالی این فروشگاه‌ها را با سرمایه‌­گذاری در آن ها تامین می­‌کنند برای مثال شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری سرآوا بخشی از سهام فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را در اختیار دارد. معمولا امکان سرمایه­‌گذاری شخص حقیقی در این فروشگاه‌ها وجود ندارد و برای سرمایه­‌گذاری در آن ها آگهی یا مزایده برگزار می­شود. پس اگر شما صاحب یک شرکت هستید که با توجه به شرایط کنونی قصد سرمایه­‌گذاری در یک فروشگاه اینترنتی را دارید باید منتظر اعلام این فروشگاه ها مبنی بر ارائه سهام یا برگزاری مزایده باشید.

فروش کالا از طریق فروشگاه‌های اینترنتی: اگر جزو کسانی هستید که به دلیل وضعیت کنونی کشور، کسب و کارتان مختل شده یا صرفا می­‌خواهید از سپرده‌­تان استفاده کرده و کسب و کاری را آغاز کنید استفاده از بستر فضای مجازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. برخی فروشگاه‌های اینترنتی این امکان را برای شما فراهم می­‌کنند که با شرایط خاصی کالایتان را از طریق پلتفرم آن‌ها به فروش برسانید. این کار مزایای زیادی برای شما خواهد داشت:

  • یک فروشگاه اینترنتی ۲۴ ساعته باز است و در هر ساعت شبانه روز در حال جذب مشتری برای شماست.
  • هرچند شما بخشی از درآمدتان را باید به فروشگاه اختصاص دهید اما این مبلغ در برابر امکاناتی که فروشگاه برای شما ایجاد می­‌کند چندان به چشم نمی‌آید، امکاناتی مثل تبلیغات، نزدیک کردن شما به مشتری، داشتن انبار، ایجاد رقابت و غیره.
  • شما با اطمینان از موجود بودن کالا نزد خودتان تنها با درج آن در سایت می­‌توانید سریعا کالا را در معرض فروش بگذارید، به همین راحتی.
  • فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه فیزیکی هزینه‌های بسیار پایین‌تری دارد و اگر عملکرد خوبی برای ارائه محصولات داشته باشید سود بیشتری نیز نصیبتان می‌­کند.

۴ نکته را در همکاری و سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی فراموش نکنید!

هر فروشگاه اینترنتی برای جذب فروشندگان و پذیرش آن ها شرایط مخصوص به خود را دارد که با جزئیات در سایت‌های فروشگاه درج شده و معمولا به شکل غیر حضوری ست اما نکاتی وجود دارد که نباید آن‌ها را فراموش کنید:

  • از اعتبار فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید، یک فروشگاه اینترنتی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سامانه اینماد است.
  • هر فروشگاهی برای شروع همکاری با شما قرارداد خاصی را در نظر می‌­گیرد که شما باید آن را تایید کنید، مواد این قرارداد را به خوبی مطالعه کنید و اگر ابهامی در آن بود از شخص مطلع پرس و جو کنید.
  • بهتر است قبل از ثبت نام در فروشگاه‌های اینترنتی شخص حقیقی یا حقوقی خود را در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت کرده و کالایتان را با احتساب مالیات به معرض فروش گذارید.
  • مقررات خرید و فروش فروشگاه مورد نظرتان را مطالعه کنید، تسلط به این مقررات و رعایت آنها باعث جلوگیری از اختلاف و پیشرفت کسب و کارتان در فروشگاه خواهد شد.

سخن آخر

اگر پس از خواندن این مطلب به سرمایه­‌گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی علاقه مند شدید نباید با عجله تصمیم بگیرید، سعی کنید از تجارب دیگران استفاده کرده و با مسائل حقوقی آن کاملا آشنا شوید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این روند می‌­توانید با مشاوران حقوقی وینداد مشورت کنید تا در این راه دچار دردسر نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه
مقالات انواع سرمایه‌گذاری

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه

تقریبا تمامی کسانی که به فکر ایجاد یک کسب و کار نوپا هستند و یا شرکت‌هایی که به دنبال انجام پروژه‌های جدید هستند، با دغدغه‌ی