عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی چه مراحلی دارد؟

فعالیت در کسب‌وکارهای اینترنتی مستلزم داشتن برخی مجوزها و پروانه‌های خاص است. مضاف بر آن کسب‌وکارها می‌توانند در برخی انجمن‌ها و اتحادیه عضو شوند و از مزایای عضویت برخوردار شوند. عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی نیز یک نمونه از اقدامات مذکور است. در این مطلب از مجله حقوقی به مزایا و شرایط […]

فعالیت در کسب‌وکارهای اینترنتی مستلزم داشتن برخی مجوزها و پروانه‌های خاص است. مضاف بر آن کسب‌وکارها می‌توانند در برخی انجمن‌ها و اتحادیه عضو شوند و از مزایای عضویت برخوردار شوند. عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی نیز یک نمونه از اقدامات مذکور است.

در این مطلب از مجله حقوقی به مزایا و شرایط و مدارک لازم برای عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

وظایف عمومی انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی چیست؟

انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی با ارائه خدمات به کسب‌وکارها و استارتاپ‌های اینترنتی ساکن شهر تهران، فعالیت می‌کند. برای عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی لازم است تا با وظایف عمومی و اختصاصی این انجمن آشنا شویم.

مطابق ماده ۳ اساسنامه انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی، وظایف انجمن به طور عمومی شامل موارد زیر است:

۱- کوشش در جهت استیفای حقوق و خواستهای مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینههای مساعد به منظور نیل کار و رفاه اجتماعی نیز منعکس نماید. به اهداف انجمن.

۲- جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویتها.

۳- برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای صنفی، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت ها.

۴- کوشش در ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید، انتقال نوآوری تکنولوژیک.

۵- سعی در بهبود کیفیت تولید یا بررسی، شناخت و استقرار روشهای نوین کنترل کیفیت.

۶- کوشش برای هماهنگی در امور آموزش، ارتقای مهارت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز، همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاهها و نهادهای ذیربط برای انجام آموزش های مربوط به حفاظت فنی و بهداشت کار.

۷- انجام تحقیقات لازم و ارایه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرحهای مربوط به قوانین کار و تامین اجتماعی و مسایل رفاهی و حقوق قانونی کارفرمایان به مراجع ذیربط.

۸- دریافت ورودیه، حق عضویت و کمکهای مالی داوطلبانه مطابق اساسنامه.

۹-همکاری در جهت تاسیس، تقویت و گسترش شرکتهای تعاونی و صندوق قرض الحسنه مرتبط با وظایف انجمن صنفی به منظور برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر.

۱۰- حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفهای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان

۱۱- خرید، فروش و تملک اموال منقول و غیرمنقول انجمن صنفی به نام و به حساب انجمن صنفی مشروط بر آنکه به های دولتی و ملی نسبت به هدف های انجمن. قصد تجارت و جلب نفع نباشد.

۱۲-پیوستن به انجمنهای صنفی همگن به منظور تشکیل یا عضویت در کانون انجمنهای صنفی مربوط با رعایت مقررات قانونی.

-۱۳- همکاری با سایر تشکلهای صنفی و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به موجب مقررات قانونی بر عهده انجمن های صنفی قرار داده شده یا خواهد شد.

۱۴- قبول مسوولیت و همکاری با وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای رسمی در انجام وظایف و تکالیفی که این دستگاه ها به انجمن های صنفی محول می کنند و آمادگی برای ارایه مشورتهای لازم به آنها.

۱۵- ایجاد ارتباط با تشکلها و سازمانهای مرتبط با وظایف انجمن های صنفی یا کانون های مربوط در داخل کشور درچارچوب فعالیتهای صنفی و قوانین و مقررات کشور.

۱۶- شرکت در مذاکرات حرفه ای با سایر سازمانهای کارفرمایی ذیربط مشمول قانون و انعقاد پیمانهای دسته جمعی با سازمان های کارگری.

انجمن کسب و کارهای اینترنتی چه خدمات اختصاصی‌ای دارد؟

به جز وظایف عمومی انجمن، اعضای انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار تهران می‌توانند از خدمات اختصاصی انجمن به شرح زیر استفاده کنند:

رسیدگی به مشکلات مرتبط با بیمه در روابط کارگر و کارفرما

مطابق قوانین و مقررات موجود ایران و همچنین انجمن‌های صنفی، کسب‌وکارها با عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی می‌توانند در هر مرحله از رسیدگی به دعاوی و اختلافات مرتبط با کارفرما و کارگر می‌توانند از مرجع رسیدگی با اختلاف بخواهند که انجمن مذکور به عنوان نماینده کارفرما و صنف مرتبط و یا کارشناس مطلع در مراحل رسیدگی پرونده حضور داشته باشد و اقدام به دادرسی کند.

حل و فصل مشکلات مالیاتی کسب و کارهای اینترنتی

مطابق قانون انجمن‌های صنفی و توافق با اداره امور مالیات، تمام کسب‌وکارهای عضو انجمن می‌توانند در مراحل رسیدگی امور مالیاتی خود در مواقع لازم از نماینده صنفی و نماینده انجمن به عنوان نماینده بخش خصوصی دعوت کرده تا با توجه به داشتن آگاهی لازم از فعالیت‌های اقتصادی اعضا، نمایندگان انجمن از حقوق اعضای انجمن در رسیدگی‌های مالیات حداکثر حفاظت را داشته باشند.

حل و فصل مشکلات صنفی و یا دولتی کسب و کارهای اینترنتی

با عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی، اعضای انجمن می‌توانند در صورت مشاهده با مواردی که مانع توسعه کسب و کار های آنلاین هستند، با در اطلاع قراردادن انجمن از موضع و شرح دقیق مشکل، رفع مشکل را به انجمن صنفی واگذار کرده و انجمن نیز تمام مواردی که مربوط به رفع موانع کسب و کار باشد را با همکاری اتاق بازرگانی و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی مورد کارشناسی و بررسی قرار خواهد داد.

شرایط عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی چیست؟

برای عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی لازم است متقاضیان دارای شرایط زیر باشند:

۱) تابعیت ایران

۲) داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) ثبت شده در تهران

۳) قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی

۴) پرداخت ورودیه و همچنین پرداخت حق عضویت به صورت منظم (۳۰۰ هزار تومان)

۵) استقرار اقامتگاه شرکت در شهر تهران

چگونه می‌توان در انجمن صنفی کسب و کار عضو شد؟

با داشتن شرایط فوق‌الذکر، لازم است مراحل زیر توسط متقاضیان طی شود:

– ورود به سامانه انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران

– پر کردن اطلاعات فرم: انتخاب نوع عضویت (حقیقی و حقوقی)، پر کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه، شماره ملی، تاریخ تولد، ایمیل، وبسایت، تلفن همراه و ثابت، آدرس، کد پستی، پرداخت ۳۰۰ هزار تومان

برای دریافت ای‌نماد چه اقداماتی لازم است؟

همانطور که احتمالا قبلا در مجله حقوقی وینداد خوانده‌اید، ای‌نماد یا نماد اعتماد الکترونیک یکی از مجوزهایی است که برای کسب و کارهای اینترنتی فواید زیادی دارد.

همچنین برای عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی نیاز است تا متقاضیان دارای ای نماد باشند. به همین خاطر در ادامه به اقدامات لازم برای دریافت ای نماد اشاره می‌کنیم.

– ورود به سامانه ای نماد

– انتخاب گزینه درخواست نماد الکترونیک

– تکمیل اطلاعات لازم

– رعایت چک لیست الزامات کسب و کارهای اینترنتی

– ارسال پرونده جهت بررسی

درباره عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی سوالی دارید؟

در این مطلب کوشش شد تا مهم‌ترین نکات عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی پوشش داده شود. شما می‌توانید در خصوص کسب و کارهای اینترنتی به خدمات مشاوره و تنظیم قرارداد وینداد اعتماد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط