قرارداد اجاره سالن آمفی تئاتر چگونه تنظیم می‌شود؟

قرارداد اجاره سالن آمفی تئاتر چگونه تنظیم می‌شود؟

  تا به حال شده برای اجرای مراسمی کوتاه نیاز به قرارداد اجاره سالن آمفی تئاتر داشته باشید؟ مراسم‌های زیادی در ایران به صورت موقت برگزار می‌شود که تنها برای چند ساعت یا چند روز نیاز به سالن آمفی تئاتر و سالن‌ها اجرا دارد. افراد برگزار کننده‌ مراسم‌ها در پی یافتن سالن مناسب ساعت‌ها وقت […]

 

تا به حال شده برای اجرای مراسمی کوتاه نیاز به قرارداد اجاره سالن آمفی تئاتر داشته باشید؟ مراسم‌های زیادی در ایران به صورت موقت برگزار می‌شود که تنها برای چند ساعت یا چند روز نیاز به سالن آمفی تئاتر و سالن‌ها اجرا دارد. افراد برگزار کننده‌ مراسم‌ها در پی یافتن سالن مناسب ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند تا بتوانند سالن دلخواهشان را با قیمت مناسب اجاره کنند.

در این نوشته به طور جزئی‌تر به بررسی این قرارداد اجاره می‌پردازیم و نکات آن را توضیح می‌دهیم. چنانچه نیاز به راهنمایی داشتید مشاوران متخصص ما در این زمینه شما را همراهی می‌کنند.

برای خواندن سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید

قرارداد اجاره سالن آمفی تئاتر چه کاربردی دارد؟

سالن‌های آمفی تئاتر یا تماشاخانه محل‌هایی هستند که در ابتدا در فضای باز جهت نمایش و سرگرمی از آن استفاده می‌شد. امروزه میزان استفاده از سالن‌های آمفی تئاتر صرفا برای نمایش و سرگرمی با توجه به هزینه‌ها و تامین فضای مورد نظر آنها بسیار کم است. بنابراین معمولا این سالن‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که امکان برگزاری سایر مراسم‌ها در آنها باشد.

برای نمونه این سالها جهت سخنرانی‌ها، تولیدات نمایشی و سینمایی، کنسرت‌های موسیقی، همایش‌ها و سمینارها و… مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل در ساخت سالن‌های آمفی تئاتر ارتفاع سقف، نورپردازی،تزیینات و سیستم صوتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

از آن جایی که فعالیت‌هایی که در سالن‌های آمفی تئاتر انجام می‌شود به طوردائمی و مدت دار نیست، آنها اغلب به صورت ساعتی یا روزانه اجاره داده‌می‌شوند. بنابراین قرارداد اجاره سالن آمفی تئاتر بسیار رایج است. در ادامه به بررسی نکات مهم این قرارداد می‌پردازیم .

نکات مهم این قرارداد اجاره چیست؟

همانطور که گفته شد این قرارداد در عرف بسیار رایج است و در قانون نیز در بین قراردادهای اجاره قرار می‌گیرد. براساس ماده 466 قانون مدنی، اجاره توافقی است که به واسطه آن، مستاجر (شخصی که تقاضا دارد سالن آمفی تئاتر را اجاره کند) می‌تواند از منافع مال اجاره (سالن) استفاده کند. این قرارداد طبق قانون مدنی معتبر است و یک سند قانونی محسوب می‌شود. بنابراین مهم است که در نگارش آن دقت لازم را داشته باشید.

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات صاحب سالن ، اداره یا موسسه مالک سالن آمفی تئاتر مشخص شود. علاوه بر این اگر شخصی  از طرف مالک اجازه اجاره دادن دارد و مشخصات مستاجر سالن  باید به طورکامل ذکر شود. در برخی موارد افراد با مدیر برگزاری مراسم‌های سالن یا مدیر تشریفات یک موسسه جهت اجاره سالن قرارداد تنظیم می‌کنند و برگزاری مراسم خود را به یک تیم مربوط به همان سالن آمفی تئاتر می‌سپارند. در این موارد اگر اشخاص حقوقی بودند، نام شرکت و نمایندگان یا وکلای آنها باید درج شود.

همچنین بهتر است در این بند یا به صورت جداگانه مشخصات کامل سالن آمفی تئاتر و آنچه مورد اجاره طرفین است، درج شود. برای مثال؛ مقتسات و کروکی سالن، قسمت‌های مورد اجاره،وسایل موجود در سالن،تعداد صندلی‌های در نظر گرفته شده و با پارکینگ یا بدون آن و … به طور مفصل درج شود. صندلی‌ها، میکروفن، دکور و… تمامی مواردی که در سالن موجود است باید صورت برداری شود و در مورد وضعیت آنها در زمان شروع اجاره توضیح داده شود.

اگر مستاجر نیاز به استفاده از بعضی امکانات مجموعه را ندارد، باید به صورت دقیق و بدون ابهام توضیح داده‌شود.

موضوع قرارداد

هرچند موضوع این قرارداد به طور کلی قرارداد اجاره سالن آمفی تئاتر است، اما همانطور که گفتیم سالن‌ها استفاده‌های متفاوتی دارند بنابراین در این قسمت باید جهت استفاده مستاجر از سالن درج شود، برای مثال آیا جهت یک کنفرانس یا همایش است یا اجرای کنسرت یا سخنرانی. به نسبت نوع اجاره سالن‌ها امکانات متفاوتی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

مدت قرارداد

مدت در قرارداد‌های اجاره موضوع مهمی ‌است. باید تعیین شود که مستاجر تا چه مدت تصمیم دارد از سالن استفاده ‌کند. معمولا سالن‌‌های آمفی تئاتر به صورت ساعتی اجاره می‌شوند. در برخی موارد در مورد تئاترهایی که اجرای آنها چندماه ادامه می‌یابد یا کنفرانس‌ها و همایش‌هایی که چند روز پی در پی برگزار می‌شوند سالن به صورت ماهانه یا روزانه اجاره داده می‌شود. در هرکدام از این موارد باید مدت به صورت دقیق در قرارداد ذکر شوند.

در متن قرارداد باید تاریخ دقیق شروع و پایان اجاره مشخص شود و طرفین نسبت به آن متعهد باشند. موجر تا پایان مدت اجاره نمی‌تواند مزاحم مستاجر شود و به او رجوع کند و مالک سالن آمفی تئاتر باید تمامی مقدمات لازم جهت استفاده هرچه بهتر مستاجر را فراهم کند.

مبلغ قرارداد

مبلغ این قرارداد  به عوامل مختلفی بستگی دارد. امکانات آن، موقعیت جغرافیایی آن، موضوع مورد اجاره سالن و… مبلغ این قرارداد را تعیین می‌کند. بهتر است در این بند نحوه پرداخت مبلغ را نیز ذکر کنید.

تعهدات مستاجر

مستاجر یا شخصی که سالن آمفی تئاتر را اجاره می‌کند باید از سالن تنها برای موارد تعیین شده استفاده کند. چنانچه در موردی غیر از آنچه در قرارداد آمده بهره ببرد باید خسارت قراردادی بپردازد. در مواردی نیز این نقض یکی از موارد فسخ قرارداد است. همچنین مستاجر باید در حفظو نگهداری وسایل درون سالن تمامی تلاش خود را کند.

حل‌وفصل اختلافات

در نهایت باید طرفین قرارداد نحوه حل اختلافات قراردادی خود را تعیین کنند. مذاکره و یا استفاده از یک فرد باتجربه به عنوان داور یا میانجی می‌تواند روش‌های حل اختلاف این قرارداد می‌باشد.

نیاز به تنظیم قرارد‌اد اجاره سالن آمفی تئاتر دارید؟

سالن‌های امفی تئاتر امروزه نیاز هر گروه یا شخصی است که برای فعالیت خود به بیننده احتیاج دارد. این سال‌ها سالن‌های زیادی در سطح‌ شهر‌ها ساخته شده و اغلب در هر ساعت به فعالیت بخصوصی اختصاص می‌یابند. به همین دلیل مطمئن هستیم این قرارداد برای اجاره سالن‌های آمفی تئاتر به شما کمک ویژه‌ای می‌کند، علاوه بر این مشاوران ما در امر قرارداد‌ها نیز همواره کنار شما خواهند بود.

وینداد با داشتن گروهی از مشاوران حقوقی مطلع و وکلای امور قراردادها، آماده ارائه مشاوره و سایر خدمات مرتبط با تنظیم قرارداد اجاره در خدمت  شما است.

 

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد اجاره آموزشگاه
مقالات قرارداد اجاره

نحوه تنظیم قرارداد اجاره آموزشگاه

یکی از قراردادهایی که بین افراد رواج زیادی دارد قرارداد اجاره آموزشگاه است به این خاطر که افرادی که یک تخصص خاصی دارند سعی می‌کنند

قرارداد اجاره باشگاه ورزشی + نکات مهم آن
مقالات قرارداد اجاره

قرارداد اجاره باشگاه ورزشی + نکات مهم آن

مربیان و ورزشکاران زیادی در سطح شهر‌ها هستند که امکان خرید یا راه‌اندازی سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی را ندارند. آنها ترجیح می‌دهند با تنظیم یک