قرارداد استخدام سئو کار

قرارداد استخدام سئوکار + نکات استخدام سئوکار

از قرارداد استخدام سئوکار چه می‌دانید؟ به طور حتم این روزها عبارت سئوکار یا تولید‌کننده محتوا را زیاد شنیده‌اید. با رشد کسب‌وکارهای اینترنتی و روند رو به افزایش استفاده مردم از فضای مجازی، سایت‌ها و صفحات زیادی در راستای رفع نیاز‌های مردم به وجود آمده‌است. صاحبان کسب‌وکار‌های مجازی به دنبال یافتن راهی برای افزایش بازدید […]

از قرارداد استخدام سئوکار چه می‌دانید؟ به طور حتم این روزها عبارت سئوکار یا تولید‌کننده محتوا را زیاد شنیده‌اید. با رشد کسب‌وکارهای اینترنتی و روند رو به افزایش استفاده مردم از فضای مجازی، سایت‌ها و صفحات زیادی در راستای رفع نیاز‌های مردم به وجود آمده‌است. صاحبان کسب‌وکار‌های مجازی به دنبال یافتن راهی برای افزایش بازدید از صفحاتشان هستند. در همین راستا خواهان به خدمت گرفتن افرادی هستند که با مهارت خود در زمینه تولید محتوا به کسب‌وکار آن‌ها رونق دهند.

همین نیاز اساسی باعث می‌شود صاحبان کسب‌وکار‌ها در زمینه استخدام سئوکار حساسیت بالایی داشته باشند و همین طور در مورد تنظیم قرارداد استخدام سئوکار دقت زیادی بخرج دهند. به همین جهت ما در این نوشته سعی کردیم به طور دقیق نحوه استخدام سئوکار، قرارداد استخدام سئوکار و نکات مهم آن و همچنین نمونه قرارداد سئو را بررسی کنیم.

سئو چیست و سئو کار چه کاری انجام می‌دهد؟

قرارداد سئو، از جمله قراردادهای کاربردی و مهم در حوزه تولید محتوا است. سئو به معنی ارتقا رتبه سایت در نتیجه موتور‌های جست‌وجو مانند گوگل است. در حقیقت سئو به این معناست که چه چیزی را باید اعمال کرد و چه چیزی را نباید انجام داد تا هنگام جست‌وجو کلمه کلیدی مورد نظر، سایت شما بهترین رتبه را در مقایسه با بقیه بدست آورد.

تصور کنید بخواهید در مورد موضوعی در گوگل جست‌وجو کنید، این مرورگر موارد زیادی را در موضوع مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهد. چنانچه سایت شما از سئو خوبی برخوردار باشد در موارد بالای جست‌وجو قرار می‌گیرد. در این مجموعه شخصی که سئو سایت شما را بهبود می‌بخشد و آن را ارتقا می‌دهد سئوکار گویند.

مهم است در قراردادی که با فرد سئوکار منعقد می‌کنید تمام مواردی که می‌خواهید بکار رود و مواردی که نمی‌خواهید درج شود را عنوان کنید. در ادامه شما را به جزئیات قرارداد استخدام سئوکار آشنا می‌کنیم.

نمونه قرارداد استخدام سئو چه کاربردی دارد؟

همه ما از لزوم انعقاد قرارداد برای کارهایمان مطلع هستیم. اکثر مشکلات ما زمانی رخ می‌دهد که در آن کار شفافیت و دقت لازم را نداریم. ضرورت داشتن قرارداد استخدام سئوکار ازین جهت است که در آن به طور واضح وظایف طرفین و هدف از انجام آن مشخص شده‌است. علاوه بر این بهتر است در قرارداد وضعیت فعلی سایت خود، کلمات کلیدی موردنظرتان، زمان تحویل پروژه توسط سئوکار، هزینه کل پروژه، زمان شروع پروژه، کارهایی که باید توسط سئوکار انجام شود را ذکر کنید.

همه این موارد شما و کسب‌وکارتان را از مشکلات احتمالی آینده مصون می‌دارد. همچنین در صورت بروز مشکل قرارداد استخدام سئوکار همانند سند مکتوب شما را در دادخواهی یاری می‌کند.

قرارداد استخدام سئوکار از چه نوع قراردادی است؟

برای استخدام سئو کار شما به یک قرارداد نیاز خواهید داشت. این قرارداد به اشکال متنوعی بین سئوکار و صاحبان کسب‌وکارها تنظیم می‌شود. بیشترین شکل قرارداد استخدام سئوکار، قراردادی است که به صورت قرارداد کار و منطبق با قانون کار تنظیم می‌شود. البته می‌توان این قرارداد را بر اساس قرارداد پیمانکاری نیز منعقد کرد.

اما چنانچه شما به سئوکار بگویید من انتظار دارم هر روز تعداد مطلب مشخصی منتشر کنید یا اینکه در مدت زمان مشخصی در شرکت حاضر شوید یا شرایط دیگر . این موارد نشان دهنده رابطه کارگر و کارفرمایی بین دو طرف قرارداد است. بنابراین این قرارداد مطابق با قانون کار تنظیم می‌شود و از قواعد این قانون پیروی می‌کند. باید توجه کرد چنانچه این قرارداد براساس قانون کار تنظیم شود، باید بیمه کارگر و همین طور حداقل میزان حقوق او بر اساس نرخ مصوب، تعیین گردد.

نکات استخدام سئوکار چیست؟

برای یک قرارداد استخدامی مناسب لازم است نکات فنی و حقوقی بسیاری را در نظر بگیرید. علاوه بر این قرارداد باید به شکلی منصفانه هم منافع شما و هم سئوکار را تامین کند تا بتوان انتظار نتیجه بهتری داشت.

  1. مشخصات طرفین قرارداد

در ابتدای قرارداد نام و مشخصات سئوکار و همینطور صاحب کسب‌وکار باید درج شود. دقت کنید اگر سئوکار قرار است بر روی سایت شما کار کند نام سایت را هم به طور دقیق ذکر کنید.

  1. موضوع

بنا بر نوع مطلب و محتوایی که قرار است توسط سئوکار تولید شود، در این قسمت آن را توضیح می‌دهید.

  1. مدت

در این مرحله باید در قرارداد نوشته شود که سئوکار تا چه مدت می‌تواند نوشته را تحویل دهد.

  1. مبلغ

در این قرارداد مبلغ مشخصی وجود ندارد اما مشخصه‌هایی برای تعیین مبلغ وجود دارد. یکی از این مشخصه‌ها، بررسی این موضوع که  بودن نام سایت در رتبه اول چه ارزش ریالی برای آن شرکت تولید می‌کند. همین طور هر چه کلمه کلیدی سخت‌تر باشد قیمت نیز بالاتر می‌رود. سعی کنید در تعیین مبلغ قرارداد سئو خود به هدف قرارداد و اعتبار سایت نیز توجه کنید. در این صورت می‌توانید قراردادی مطمئن داشته باشید.

نکات استخدام سئوکار

  1. تعهدات طرفین در قرارداد استخدام سئوکار

در قرارداد سئو باید به طور دقیق انتظارات و تعهدات طرفین نسبت به هم ذکر شود. اگر یکی از طرفین در انجام وظایف خود کوتاهی کند نتیجه کار برای هیچ کدام رضایت‌بخش نخواهد بود. لازم است ذکر شود که در صورت تقصیر چگونه می‌توان خسارت را جبران کرد.

علاوه بر این‌ شرایط فسخ قرارداد نیز باید در این بند ذکر شود. به این نحو که هر کدام از طرفین چه کاری را انجام دهد موجب فسخ قرارداد می‌شود.

جمع بندی

این روزها سئو و تولید محتوا اهمیت زیادی در بازاریابی اینترنتی پیدا کرده است. استخدام افراد کار بلد و حرفه‌ای در زمینه سئو می‌تواند به بهبود سایت و صفحات مجازی کمک بسیاری می‌کند. بالا بردن سطح سئو یک سایت اعتبار آن را افزایش می‌دهد. همچنین با بالا بردن سئو سایت همواره در رتبه بالایی از جست‌وجوها و مراجعه مردم قرار دارد. اما همان طور که دیدید قرارداد استخدام سئوکار موارد حقوقی زیادی دارد که باید در هنگام تنظیم به آن توجه کرد.

برای تنظیم قرارداد با توجه به شرایط و خواسته‌های دو طرف توصیه می‌شود قرارداد خود را توسط کارشناسان حقوقی تنظیم کنید. چرا که برای تنظیم یک قرارداد استاندارد علاوه‌بر دانش فنی نیاز به دانش حقوقی خواهید داشت.

سوالات متداول

نمونه قرارداد سئو برای همکاری با سئو کار چه قراردادی است؟

برای همکاری با سئوکار می‌توان از قرارداد کار و همچنین پیمانکاری استفاده کرد. همکاری تمام وقت و حضوری معمولا در قالب قرارداد کار انجام می‌شود. در عین حال همکاری پروژه‌ای به‌صورت پیمانکاری خواهد بود.

آیا به سئوکار بیمه تعلق می‌گیرد؟

در صورتی که این شخص را با استفاده از قرارداد کار استخدام کرده باشید، به‌عنوان کارفرما موظف به بیمه کردن او خواهید بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز