قرارداد مسئول فنی درمانگاه

نمونه قرارداد مسئول فنی درمانگاه + نکات قراردادی

اگر شما هم به دنبال نمونه قرارداد مسئول فنی درمانگاه هستید که در زمره قراردادهای کار محسوب می‌شود، توصیه می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید! چرا که ما در این مطلب به طور کامل به بیان مفهوم مسئول فنی، نمونه قرارداد مسئول فنی کلینیک، نمونه قرارداد مسئول فنی کلینیک زیبایی و همچنین نکات […]

اگر شما هم به دنبال نمونه قرارداد مسئول فنی درمانگاه هستید که در زمره قراردادهای کار محسوب می‌شود، توصیه می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید! چرا که ما در این مطلب به طور کامل به بیان مفهوم مسئول فنی، نمونه قرارداد مسئول فنی کلینیک، نمونه قرارداد مسئول فنی کلینیک زیبایی و همچنین نکات حقوقی مرتبط با آن پرداخته‌ایم.

شاید در ابتدا این سؤال برای شما پیش بیاید که بخواهید بدانید مسئول فنی کیست؟ و چه وظایفی دارد؟ و من به عنوان کارفرما چرا به مسئول فنی و قرارداد مسئول فنی نیاز دارم؟ مسئول فنی در حقیقت شخصی حقیقی است که وظیفهٔ نظارت بر تولیدات را دارد و مدرک تحصیلی مرتبط با رشته را داشته و پروانه این امر را دریافت نموده است.

نکات نمونه قرارداد مسئول فنی درمانگاه

برای تنظیم نمونه قرارداد مسئول فنی کلینیک یا درمانگاه باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا قرارداد شما بر اساس خواسته‌ها و انتظارات طرفین باشد. همچنین چالش‌های موجود در آن به حداقل برسد. این موارد به‌طور کلی عبارت‌اند از:

مسئول فنی به جهت رابطه استخدامی که با کارفرما دارد، بر اساس قانون کار باید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرد. مراتب مورد نظر در خصوص بیمه مسئول فنی باید با توجه به اعلام کارفرما توسط جامعه صنفی مسئولین فنی صنایع غذایی نیز به سازمان مربوطه اعلام گردد.

مسئولیت‌های مسئول فنی در نمونه قرارداد مسئول فنی کلینیک

  • مسئول فنی باید دقت نماید که او حق انجام فعالیتی خارج از موارد مطروحه در قرارداد استخدام مسئول فنی را ندارد.
  • دریافت مجوزهای بهداشتی و نیز مجوزهای کیفی که خارج از قوانین و دستورالعمل‌های اداره نظارت برمواد غذایی و غیره بر عهده مسئول فنی نیست. همچنین باید توجه نمود که انجام امور اداری در داخل و یا خارج از کارخانه بر عهده مسئول فنی نخواهد بود.
  • طبق قرارداد استخدام مسئول فنی حضور فعال مسئول فنی در زمان تولید و بسته بندی و نظارت بر این امور ضروری است. عدم حضور مسئول فنی ضمانت اجرا خواهد داشت.
  • مسئول فنی موظف است که برای تمدید پروانه ساخت در موعد مقرر به مدیرعامل رجوع نماید.

قرارداد مسئول فنی کلینیک

شرایط استخدام مسئول فنی

مسئول فنی باید ۱ سال سابقه کار در یکی از موارد ذیل را داشته باشد:

  • مؤسسات علمی
  • مؤسسات تحقیقاتی
  • مؤسسات صنعتی
  • آزمایشگاهی در رشته مربوطه

در غیر این صورت مسئول فنی می‌بایست دوره یکساله تعلیماتی را که از طرف وزارت بهداشت برگزار خواهد شد را با موافقت بگذراند.

شرایط کاری مسئول فنی طبق قرارداد

  •  مسئول فنی بر حسب قرارداد استخدام مسئول فنی به هیچ عنوان حق واگذاری پروانه مسولیت فنی خـود را بـه شخص دیگری ندارد. در صورت مشاهده با او برخورد خواهد شد.
  • در صورت بیماری یا مسافرت و غیبت مسئول فنی، کارفرما باید بـه جـای مسئول فنی یـک نفـر واجـد شرایط را به وزارت بهداشت به عنوان جایگزین معرفی نماید.
  • پروانه بهره برداری ومسئولیت فنی آداب و احکام خاصی دارد، متخلفین از احکام مربوطه که در آیین نامه آئین نامه ماده 7 قانونمواد خوراکی وآشامیدنی، جز در مورد بند الف ماده 8 که حکم خاصی دارد ، برای بار اول به مدت ۱ ماه پروانه‌شان لغو ودر صورت تکرار بـه مـدت ۳ مـاه لغـو خواهد شد.
  • قانون تعزیرات مواد خوردنی و بهداشتی مصوب سال ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مجازات متخلفین در صورت عدم حضور مسئول فنی در زمان تولید و بسته بندی در مرحلهٔ اول  تولید  تعطیل می‌گردد  تا زمانی که  مسئول فنی  حضور یابد. البته حتی در مرحله اول نیز اخطارکتبی داده می‌شود و در پرونده درج می‌شود. در مرحلهٔ دوم، علاوه بر موارد مرحلهٔ اول، کالای تولید شده به نفع دولت ضبط می‌گردد. در مرحلهٔ سوم، جریمه نقدی تا مبلغ یک میلیون ریال و مرحلهٔ آخر، تعطیل واحد تولیدی تا یکسال است.

در صورت لغو پروانه مسئول فنی به طور کلی، کارفرما باید که فوراً مسئول فنی دیگری را معرفی نماید.

نمونه قرارداد مسئول فنی

در تنظیم نمونه قرارداد همکاری با مسئول فنی بندهای قراردادی بر اساس قرارداد کار درج می‌شوند که شامل موارد زیر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که طرفین می‌توانند بندهای دیگری را طبق قانون به قرارداد خود اضافه کنند:

  • طرفین قرارداد
  • موضوع قرارداد
  • مدت قرارداد
  • محل انجام کار
  • وظایف و مقررات
  • ساعات کار
  • مرخصی
  •  بیمه
  • حقوق و مزایا
  • شرایط فسخ
  • تسویه حساب
  • حل اختلاف

این قرارداد باید به تأیید جامعه صنفی مسئولین فنی صنایع غذایی برسد.

جمع‌بندی

در نهایت باید بیان نمود که مسئول فنی شخصی حقیقی است که وظیفهٔ نظارت بر تولیدات را دارد. بر اساس نمونه قرارداد مسئول فنی آزمایشگاه تشخیص طبی یا انواع مشاغلی که نیاز به همکاری با مسئول فنی دارند، این شخص باید مدرک تحصیلی مرتبط با رشته را داشته و پروانه این امر را دریافت کرده باشد.

در اصل مسئول فنی بر حسب مورد ممکن است طبق نمونه قرارداد مسئول فنی درمانگاه وظایف متعددی داشته باشد. برای مثال مسئول فنی باید به صورت فعال در ساعات تولید و بسته بندی در محل حضور داشته باشد. در صورتی‌که مسئول فنی در دوره‌های آموزشی، سمینارها و گردهمایی مسئولین فنی شرکت می‌کند باید موضوع با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی باشد. همچنین منحصراً با تعیین جانشین موسسه اجازه فعالیت دارد، به موقع جهت تمدید پروانه‌های ساخت به مدیر عامل کارخانه و غیره ابلاغ شود.

از این‌رو تمامی نکات باید در نمونه قرارداد مسئول فنی درمانگاه به‌طور کامل ذکر شود. به همین دلیل توصیه می‌شود، قرارداد خود را توسط کارشناسان قراردادی که آشنایی و تجربه کافی در زمینه تنظیم قرارداد اختصاصی دارند، انجام دهید.

سوالات متداول

نمونه قرارداد مسئول فنی کلینیک زیبایی چگونه تنظیم می‌شود؟

این قرارداد از جمله قراردادهایی است که بر اساس قانون کار تنظیم شده و یکی از انواع قراردادهای کار به‌شمار می‌رود.

آیا مسئول فنی طبق قرارداد بیمه می‌شود؟

بله، نمونه قرارداد مسئول فنی درمانگاه و سایر مراکز از جمله قراردادهای کار است و در نتیجه کارفرما ملزم به بیمه کردن مسئول فنی خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
احمدمحمدی
احمدمحمدی
7 ماه پیش

بسیار ممنون ، عالی بود

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز