نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی

نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی + نکات قرارداد

در دنیای امروز کسب‌وکارها، خدمات پس از فروش و ارائه پشتیبانی موثر برای مشتریان یکی عوامل موفقیت تجارت است. برای این منظور بسیاری از کسب‌وکارها، به خصوص کسب‌وکارهای الکترونیک و اینترنتی، اقدام به استخدام کارشناس پشتیبانی می‌کنند. همکاری با این اشخاص نیازمند تنظیم قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی است. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد […]

در دنیای امروز کسب‌وکارها، خدمات پس از فروش و ارائه پشتیبانی موثر برای مشتریان یکی عوامل موفقیت تجارت است. برای این منظور بسیاری از کسب‌وکارها، به خصوص کسب‌وکارهای الکترونیک و اینترنتی، اقدام به استخدام کارشناس پشتیبانی می‌کنند. همکاری با این اشخاص نیازمند تنظیم قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی است.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ بررسی نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی و نکات حقوقی آن رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

وظایف کارشناس پشتیبانی چیست؟

کارشناس پشتیبانی یکی از اعضای مهم‌ کسب‌وکارهای مشتری‌مدار است. به طور خلاصه کارشناس پشتیبانی شخصی است که با داشتن اطلاعات کافی در خصوص محصولات و خدمات کسب‌وکار و برندی مشخص، مشتریان را راهنمایی می‌کند.

کارشناس پشتیبانی ممکن است راهنمایی‌های خود را از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و حتی به صورت حضوری ارائه دهد.

در هر حال برای استخدام یک کارشناس پشتیبانی نیاز است تا نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی تنظیم شود.

در ادامه به نکات مهم تنظیم قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی اشاره می‌کنیم.

نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی چه بندهایی دارد؟

به عنوان یک قاعده عمومی، قراردادهای استخدامی از هر نوع که باشند، تحت شمول قراردادهای کار و قانون کار ایران قرار می‌گیرند. قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بندهای این قرارداد، در اکثر موارد شباهت زیادی به بندهای قراردادهای کار دارد.

در ادامه برخی از نکات مهم نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی را مرور می‌کنیم.

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات کارفرما و کارشناس پشتیبانی تصریح شود. اطلاعاتی مانند نام و نشانی و کد ملی از مهم‌ترین اطلاعات این بند هستند.

موضوع قرارداد

در بند موضوع قرارداد بایستی ذکر شود که تنظیم قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی با چه هدفی انجام می‌شود. به طور مثال، پاسخگویی منظم و دقیق پیام‌های مشتریان، رسیدگی به شکایات و… از طریق تلفن، ایمیل، چت‌روم و… می‌تواند موضوع قرارداد باشد.

مدت قرارداد

با توجه به انواع قراردادهای کار، می‌توان مدت قرارداد را تعیین کرد. مثلا اگر قرارداد کار موقت یا غیرموقت یا کار معین و… باشد، مدت قرارداد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مبلغ قرارداد

مبلغ قراردادهای کار که تحت عنوان دستمزد یا حق‌السعی نیز شناخته می‌شود باید با حداقل حقوق وزارت کار هم‌خوانی داشته باشد. همچنین مبنای پرداخت به ازای هر ساعت باید مشخص باشد. اغلب در این بند شیوه پرداخت مبلغ قرارداد نیز تعیین می‌شود. به طور مثال واریز ماهانه به حساب کارشناس پشتیبانی و یا اعطای چک و… می‌تواند در همین بند تصریح شود.

تعهدات کارفرما

اصلی‌ترین تعهدات کارفرما در نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی، پرداخت به موقع دستمزد کارشناس، بیمه کردن کارشناس، پرداخت پاداش و عیدی و اضافه کار و سنوات و… در مواعد خاص است.

از آنجایی که در بیشتر موارد کارشناسی پشتیبانی تلفنی، صدای کارشناس و مشتری ضبط می‌شود، خوب است که در این بند کارفرما تعهد کند که از فایل صدای کارشناس حق سوءاستفاده از طریق پخش و… را ندارد.

در اختیار گذاشتن خط تلفن یا پرداخت هزینه اینترنت کارشناسی پشتیبانی نیز گاه در این بند از قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی تعیین تکلیف می‌شود.

تعهدات کارشناس پشتیبانی

التزام به فعالیت در ساعات کاری شرکت، پرداخت هزینه‌های جانبی مانند برق، تلفن، اینترنت، داشتن اطلاعات کامل در حوزه پشتیبانی محصولات، حفظ احترام نسبت به مشتریان از مهم‌ترین تعهدات کارشناس پشتیبانی در نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی به حساب می‌آید.

البته نباید فراموش کرد که مانند آنچه در بند قبلی ذکر شد، پرداخت هزینه‌های جانبی را می‌توان برعهده کارفرما نیز گذاشت.

حل‌وفصل اختلافات

اصولا اختلافات قراردادهای کار در وهله اول به واسطه مذاکره و سازش قابلیت رفع دارند. اگر مذاکرات بین کارفرما و کارشناس پشتیبانی اثرگذار نبود، می‌توان ارجاع اختلاف به هیئت‌های حل اختلافات کارگر و کارفرمای استان را در این بند تصریح کرد.

ارجاع موضوع اختلاف به نهاد داوری نیز از شیوه‌های موثر و جدید حل اختلاف در قراردادها به حساب می‌آید.

فسخ قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی

یکی از نکات مهم در تنظیم نمونه قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی، موارد مربوط به خاتمه قرارداد یا همان فسخ قرارداد است. بهتر است شرایط مورد نظر طرفین برای فسخ قرارداد تصریح شود و ذکر شود قصد خاتمه قرارداد از هر دو طرف قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی باید مثلا ۳۰ روز قبل به اطلاع طرف مقابل برسد.

احاله به قانون کار

از آنجایی که قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی، از نوع قراردادهای کار و تحت شمول قواعد قانون کار است، می‌توان بسیاری از موضوعات مانند مرخصی‌ها، بیمه و… را به مقررات قانون کار ارجاع داد و بندهای اضافی در این قرارداد را حذف کرد.

سایر بندهای قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی

برخی بندهای دیگر نظیر فورس ماژور یا نسخه‌های قرارداد و غیره قرارداد می‌توانند در انتهای قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی تصریح شوند.

نیاز به تنظیم قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی دارید؟

تنظیم قراردادهای کار معمولا با دشواری‌های خاصی همراه است. بروز اختلاف میان کارگر و کارفرما به دلیل عدم فهم درست از تعهدات متقابل یکی از شایع‌‌ترین اتفاقاتی است که در روابط استخدامی شاهد آن هستیم. به همین خاطر استفاده از دانش مشاوران امور قراردادها می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از اختلافات مذکور داشته باشد.

استارتاپ وینداد، با داشتن تیمی مجرب و بامهارت از حقوقدانان امور قراردادها و وکلای دادگستری، قادر است تا خدمات تنظیم و بررسی قرارداد استخدام کارشناس پشتیبانی و یا ارائه مشاوره در این حوزه را با کیفیت و سرعتی بالا و هزینه‌ای منصفانه انجام دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز