قرارداد با مربی فوتبال و مهم‌ترین بندهای اختصاصی این قرارداد!

قرارداد با مربی فوتبال و مهم‌ترین بندهای اختصاصی این قرارداد!

فوتبال همیشه یکی از ورزش‌های پرطرفدار و پرهیجان بوده‌ و اخبار مربوط به این ورزش، همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است. یکی از خبرهای عمده در این ورزش راجع به قرارداد با مربی فوتبال است. این قراردادها، هم در هنگام انعقاد و هم پس از آن همیشه حاشیه‌هایی به همراه داشته و تیم‌های ورزشی […]

فوتبال همیشه یکی از ورزش‌های پرطرفدار و پرهیجان بوده‌ و اخبار مربوط به این ورزش، همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است. یکی از خبرهای عمده در این ورزش راجع به قرارداد با مربی فوتبال است. این قراردادها، هم در هنگام انعقاد و هم پس از آن همیشه حاشیه‌هایی به همراه داشته و تیم‌های ورزشی و مربیان را با مشکلات زیادی رو به رو کرده‌است.

اما اکثر افراد، حتی آنها که به طور تخصصی در ورزش فوتبال فعالیت می‌کنند، اطلاعات کمی در خصوص قرارداد با مربی فوتبال دارند. آنها بیشتر رقم این قراردادها را شنیده‌اند و در مورد نحوه انعقاد آن و دیگر بندهای تخصصی قرارداد با مربی فوتبال اطلاعی ندارند. به همین دلیل اغلب باشگاه‌های ورزشی بعد از مدتی در این زمینه دچار مشکل می‌شوند و چون از ابتدا مسیر درست را طی نکرده‌اند در نهایت مجبور به دادن غرامت‌های قراردادی زیادی می‌شوند. در این نوشته توضیح کاملی از قرارداد با مربی فوتبال ارائه شده که مربیان و تیم‌های ورزشی می‌توانند با مطالعه آن از مشکلات احتمالی آینده در امان باشند.

چرا به قرارداد با مربی فوتبال نیاز داریم؟

همه می‌دانیم که لزوم داشتن یک توافق درست، یک قرارداد درست و متناسب است. بنابراین اولین قدمی که اشخاص بعد از توافق شفاهی بر‌می‌دارند باید نوشتن یک قرارداد صحیح باشد. این قرارداد است که به طور مشخص تعهدات طرفین را توضیح می‌دهد و کمک می‌کند این تعهدات با برنامه پیش روند. در مورد قرارداد با مربی فوتبال نیز این نکته صادق است. وقتی قراردادی منعقد شود مربی رضایت‌مندی بیشتری به اجرای آن دارد و از شرایط و مسئولیت‌هایش به طور دقیق مطلع است.

در نتیجه یک توافق با مربی فوتبال حرفه‌ای نیاز به انعقاد قراردادی درست و متناسب دارد چرا که مربیان حرفه‌ای به دنبال بالا بردن امنیت شغلیشان هستند و تیم‌ها هم برای اطمینان از پیشبرد اهدافشان نیاز به قراردادی کامل دارند. اگر شما هم به فکر قرارداد با مربی فوتبال هستید برای دریافت نمونه قرارداد با مربی اقدام کنید.

چه نکاتی باید در قرارداد با مربی فوتبال ذکر شود؟

یک مربی باید متناسب با شرایط کاری که دارد و همینطور اگر برای رقابت خاصی تیم را آماده می‌کند متناسب با آن قرارداد را منعقد کند. مسئولان تیم نیز باید دقت کنند تمامی نکات و موارد حقوقی را در قرارداد رعایت کنند تا مشکلی در آینده متوجه آنها نشود. همچنین این قرارداد از سری قراردادهایی‌ست که به فعالیت شما جنبه‌ قانونی می‌دهد. تیم وینداد این امکان را برای شما فرآهم کرده‌اند که از نمونه قرارداد‌های از پیش تهیه‌ شده بهره ببرید. اگر شما هم به فکر رونق کسب‌وکار خود هستید برای دریافت نمونه قرارداد با مربی فوتبال  اقدام کنید.

جدای از موارد عمومی قراردادها که باید در همه‌ قراردادها رعایت شود قراردادها بندهای اختصاصی نیز دارند که باید در هنگام تنظیم آنها رعایت شود.

برخی از مهم‌ترین بندهای اختصاصی این قرارداد عبارتند از:

  • ذکر نوع قرارداد؛ در قرارداد با مربی فوتبال باید در قرارداد ذکر شود که از کدام نوع است تا وظیفه‌ی او مشخص شود. انواع قراردادها به این صورت است:
  • قرارداد غیرموقت یا دائمی
  • قرارداد موقت یا مدت معین
  • قرارداد معین
  • قرارداد آزمایشی
  • قرارداد آموزشی
  • نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه‌ای که مربی به آن اشتغال می یابد.برای مثال مربی برای کدام مسابقات باید با تیم کار کند و کار او به چه نحو باشد.
  • وظایف و تعهدات سرمربی
  • تعهدات باشگاه
  • محل انجام کار؛ اینکه تیم در چه محلی باید تمرین کند جز نکاتی‌ست که باید در قرارداد ذکر شود.
  • مدت قرارداد
  • درآمد
  • پاداش‌ها
  • شرایط اضطراری؛ در این شرایط قرارداد می‌تواند با توافق طرفین فسخ شود.

چه مواردی طبق قانون باید در قرارداد قید شود؟

طبق قانون و عرف قرارداد با مربی، در آن قید می‌شود که سرمربی تعهد می کند، با هیچ سازمان یا نهاد دیگری به غیر از آن تیم، در طول مدت این قرارداد که قبلا مشخص شده ، قراردادی نبندد و مسوولیتی بر عهده نگیرد. به علاوه مربی در صورتی می‌تواند در تمرینات یا مسابقات سایر تیم‌ها شرکت کند که موافقت باشگاه را پیشتر اخذ کرده باشد که البته این مورد با توافق تیم و مربی در قرارداد درج می‌شود.

مربی پس از انعقاد قرارداد می‌بایست تمام آیین‌نامه های ورزشی مرتبط را مطالعه نماید چرا که در صورت نقض هر یک از آن ها، ادعای جهل به آن ها مسئولیت او را از بین نمی‌برد.

توجه کنید که از آنجایی که تغییر مفاد قرارداد بعد از امضای آن دشوار است بهتر است در هنگام تنظیم قرارداد به طور دقیق میزان مبلغ پرداختی، نحوه پرداخت مالیات، مهلت پرداخت‌ها و تعهدات طرفین مشخص شود چراکه اگر به صورت دقیق مشخص نشود می‌تواند منشا بسیاری از اختلافات آینده گردد. اگر به فکر انعقاد قرارداد با مربی فوتبال هستید و می‌خواهید یک همکاری بی‌دردسر و بی‌دغدغه را تجربه کنید همین الان برای دریافت نمونه قرارداد با مربی فوتبال اقدام کنید.

در مورد نمونه قرارداد با مربی فوتبال سوالی دارید؟

در این مطلب به موارد قانونی قرارداد با مربی فوتبال اشاره کردیم. اگرچه سعی شد تا حد ممکن این موارد با سادگی بیان شوند تا برای مخاطبان غیرحقوقی نیز قابل فهم باشد، اما نکات بسیار جزئی و مهمی در هر یک از موارد قانونی نهفته است که باید در هر مورد به دقت بررسی شود تا قراردادی دقیق و درست منعقد شود.

بازیکنان فوتبال، مربیان و دیگر عوامل فعال در ورزش فوتبال باید از نکات حقوقی و مقررات آئین‌نامه انضباطی که ممکن است در متن قرارداد نادیده گرفته شود و نیز مسئولیت‌ها و تعهدات خود به میزانی آگاهی داشته باشند تا با دقت قراردادشان را امضا کنند. در حالی که با استفاده از مشاور حقوقی فوتبال، به راحتی می‌توان از این شرایط و مقررات باخبر شد. بنابراین بهتر است امور مختلف خود را از نظر حقوقی به یک مشاور حقوقی متخصص سپرده تا وی بتواند در این امور شما را کاملا راهنمایی کند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌شود تا پیش از انعقاد قرارداد، از راهنمایی مشاوران حقوقی استفاده کنید تا درگیر مشکلات قراردادهای معیوب و مسئله بطلان روبرو نشوید. ما در وینداد با داشتن تیمی از وکلا و کارشناسان امور قراردادها، آماده ارائه مشاوره و راهنمایی برای تنظیم قراردادهای شما هستیم تا تجربه‌ای رضایت‌بخش از قراردادهای هدف‌مند و صحیح خود داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز